پیگیری گذرنامه با کارت ملی

در این مقاله از سایت جت شما را با نحوه پیگیری گذرنامه با استفاده از کارت ملی آشنا خواهیم کرد.
 ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ | ۱۵:۱۸  زمان مطالعه 2 دقیقه
پیگیری گذرنامه با کارت ملی

پاسپورت یا گذرنامه یک مدرک شناسایی است که به فرد، اجازه ورود و خروج از کشور را می دهد. برای مسافرت به کشور های خارجی حتی برای یک روز هم، مسافران باید گذرنامه یا پاسپورت داشته باشند، چرا که بدون گذرنامه، سفر به کشورهای خارجی ممنوع و غیر ممکن است. لذا داشتن گذرنامه، جز لاینفک یک سفر خارجی است.

ثبت نام برای گرفتن گذرنامه، در دفاتر پلیس 10+ انجام می شود. در گذشته، برای اطلاع از شماره پاسپورتی که مفقود شده بود یا  پیگیری درخواست نرسیدن گذرنامه ای که به پلیس +10 داده شده بود، لازم بود که فرد متقاضی، ساعت ها در صف های طولانی منتظر بماند تا بتواند پیگیری درخواستش را انجام بدهد، اما خوشبختانه امروزه این امر به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

در این مقاله، قصد داریم، در پاسخ به این سوال متداول که پاسپورتم کی میاد، به بررسی پیگیری تاخیر گذرنامه و استعلام شماره پاسپورت با کد ملی بپردازیم.

در گذشته بعد از ثبت نام گذرنامه برای پیگیری آن افراد به صورت حضوری به پلیس بعلاوه ده مراجعه می‌کردند و بعد از گذراندن زمان زیادی انتظار برای استعلام پاسپورت، موفق به پیگیری گذرنامه می‌شدند. اما امروزه پیگیری اینترنتی گذرنامه جایگزین پیگیری حضوری شده است و بدون گذراندن وقت به راحتی افراد استعلام پاسپورت خود را می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: پیگیری مرسوله پستی

نحوه پیگیری گذرنامه با کد ملی

 

بیشتر بخوانید: هر فوت چند سانتی متر است؟ 

نحوه پیگیری گذرنامه با کد ملی

همانطور که قبلا هم گفته شد دیگر لازم نیست برای استعلام پاسپورت و رهگیری گذرنامه به پلیس +۱۰ مراجعه کنیم.

درصورتی­ که حداکثر ۱۴ روز از تاریخ درخواست گذرنامه شما گذشته است و هنوز آن را دریافت نکرده‌اید با استفاده از یکی از روش‌های استعلام گذرنامه، وضعیت گذرنامه درخواستی را پیگیری کنید.

شما می‌توانید برای دریافت شماره پاسپورت با کد ملی (یا استعلام گذرنامه با کد ملی) از برنامه پلیس من، استفاده کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از هر کاری ابتدا برنامه پلیس من را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • شماره همراه خود را وارد کنید.
  • وقتی کد پیامکی برایتان ارسال شد، وارد برنامه پلیس من شوید.
  • گزینه گذرنامه را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه پیگیری گذرنامه را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید احراز هویت شوید و مبلغ ۵۲۰۰ تومان پرداخت کنید.
  • درخواستی از طریق برنامه پلیس من، نیاز به احراز هویت و پرداخت هزینه دارد که در این مرحله باید اقدام به پرداخت آن نمائید.
  • پس از پرداخت هزینه از درگاه‌های پرداخت، به برنامه بازگشته و دوباره، گزینه پیگیری گذرنامه را انتخاب کنید.
  • حال کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و پیگیری را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: پیدا کردن آدرس با کد پستی

 

استعلام گذرنامه با پلیس من

 

در این مرحله، پیگیری گذرنامه با کد ملی و استعلام شماره پاسپورت تمام شد. حالا تمام اطلاعات مربوط به گذرنامه شما نمایش داده شده و از وضعیت، تاریخ صدور، انقضا و بارکد پستی گذرنامه‌تان مطلع شدید.

با هر هدفی که تقاضای گذرنامه کرده اید، درصورت نرسیدن گذرنامه، حتما از طریق یکی از روش های متعددی که وجود دارد تا افراد متقاضی پاسپورت به صورت غیر حضوری درخواست شان را پیگیری کنند مثل برنامه پلیس من، وضعیت گذرنامه درخواستی را پیگیری کنید. همچنین، چنانچه برای اموری مانند ثبت نام لاتاری، نیاز به شماره پاسپورت خود و آگاهی از وضعیت انقضای آن دارید ولی به آن دسترسی ندارید، می توانید از طریق دانلود برنامه پلیس من، به این موارد دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم روش پیگیری گذرنامه با کارت ملی را به صورت ساده و خلاصه برای شما توضیح دهیم. البته روش های دیگری نیز برای پیگیری گذرنامه وجود دارد، اما امروزه به دلیل مسائل مختلفی مانند استفاده از تکنولوژی و در دسترس بودن  اینترنت و همچنین مشکلاتی از قبیل کرونا، این روش ساده ترین و بی خطرترین راه برای پیگیری گذرنامه خواهد بود. 

بیشتر بخوانید: نقشه مترو تهران 1401

نویسنده : مریم باغبان

مریم باغبان ملی هستم. به حوزه های هنری و برنامه نویسی علاقه مندم و در تلاش برای یادگیری زمینه های مختلف این دو حوزه هستم. در حال حاضر در جایگاه ادمین سایت مشغول به کارم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید