آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل با گوشی و کامپیوتر

در این مقاله از سایت جت به آموزش تغییر رمز جیمیل و ایمیل میپردازیم و نحوه بازیابی رمز عبور Gmail را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.
 ۱۴۰۱/۹/۸ | ۱۳:۲۶  زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل با گوشی و کامپیوتر

بدون شک یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی دیجیتال ما وابسته به جیمیل شخصی است. اطلاعات حساسی روی جیمیل کاربران قرار دارد؛ مانند حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای مختلف و تقریبا همه ابزارهای گوگل؛ که اگر شخصی به جیمیل شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به بسیاری از اطلاعات شما نیز دسترسی داشته باشد. به همین دلیل حفظ امنیت جیمیل اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به صورت دوره‌ای رمز آن را تغییر دهید. در این مطلب از سایت جت به آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل از طریق گوشی و کامپیوتر و همچنین روش‌های بازیابی رمز جیمیل پرداختیم. حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا بتوانید اطلاعات جیمیل خود را امن نگه دارید.

نحوه تغییر رمز جیمیل در گوشی

امکان تغییر رمز جیمیل با گوشی اندروید و آیفون وجود دارد. برای بازیابی رمز جیمیل با گوشی اندروید، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. از قسمت Settings گوشی خود، ابتدا Google و سپس گزینه Manage your Google Account را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات حساب کاربری جیمیل خود شوید.
  2. در صفحه باز شده به تب Security بروید و در کادر Signing in to a google گزینه Password را انتخاب کنید.
  3. در صورت نیاز، رمز عبور فعلی خود را وارد و گزینه Next را انتخاب کنید.
  4. در صفحه بعد می‌توانید رمز عبور جدید خود را در کادرهای مشخص شده، وارد و گزینه Change Password را انتخاب کنید تا رمز عبور شما تغییر کند. دقت کنید که رمز عبور خود را باید دو بار و در کادرهای جداگانه وارد کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

 

تغییر رمز Gmail

در گوشی‌های آیفون نیز می‌توانید با طی کردن مراحل زیر به تغییر رمز ایمیل خود بپردازید:

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن Gmail در گوشی آیفون خود شوید و در قسمت سمت راست و بالای صفحه روی پروفایل خود کلیک کرده و گزینه Manage your Google Account را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات حساب کاربری جیمیل خود شوید. در صورتی که از اپلیکیشن Gmail استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از طریق لینک https://myaccount.google.com/ نیز وارد پروفایل خود شوید.
  2. به تب Personal Info بروید و گزینه Password را انتخاب کنید.

آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل

بقیه مراحل مانند مراحل ذکر شده در گوشی‌های اندروید است و به همان شکل و به راحتی می‌توانید رمز جیمیل خود را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

نحوه تغییر رمز جیمیل با کامپیوتر

در ویندوز به کمک مراحل زیر می‌توانید به تغییر رمز Gmail خود بپردازید:

  • ابتدا وارد لینک https://myaccount.google.com/ شوید. پس از ورود ممکن است از شما بخواهد که وارد اکانت خود شوید که در اینصورت جیمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • از تب Security و در کادر Signing in to Google گزینه Password را انتخاب کنید.

بازیابی رمز جیمیل با کامپیوتر

  • مانند تغییر رمز در گوشی، در این مرحله نیز رمز جدید خود را وارد و گزینه Change Password را انتخاب کنید تا تغییر رمز عبور جیمیل شما با موفقیت انجام شود.

روش های بازیابی رمز عبور Gmail

در بخش‌های قبل برای تغییر رمز جیمیل خود نیاز داشتید تا رمز فعلی جیمیل را بدانید. در صورتی که رمز فعلی را فراموش کردید، نیاز دارید آن را بازیابی کنید. برای این کار می‌توان به دو طریق عمل کرد، از طریق ایمیل و شماره تلفن که در ادامه این بخش به آموزش این دو روش می‌پردازیم.

این بخش شامل آموزش تصویری تغییر رمز جیمیل به صورت مرحله به مرحله است؛ همچنین تصاویر مراحل بازیابی رمز جیمیل با کامپیوتر نیز تهیه شده است؛ اما شما می‌توانید مراحل را با گوشی خود نیز انجام دهید. در ادامه به توضیح و آموزش کامل روش‌های مختلف بازیابی رمز عبور جیمیل می‌پردازیم.

بازیابی رمز عبور جیمیل با آدرس جیمیل

هنگام ساخت اکانت جیمیل، شما می‌توانید یک ایمیل ریکاوری نیز در پروفایل خود ثبت کنید که در این مرحله از آن استفاده کنید. این مرحله اختیاری است؛ اما پیشنهاد می‌شود حتما این کار را انجام دهید تا در موارد این چنینی بتوانید به راحتی رمز عبور خود را ریکاوری کنید. در صورتی که ایمیل ریکاوری خود را از قبل به گوگل داده‌اید، از این روش استفاده کنید و مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد لینک https://accounts.google.com/signin/recovery شوید؛ آدرس ایمیل خود را وارد و گزینه Next را انتخاب کنید. (دقت کنید که جیمیل اصلی خود را وارد کنید. در این مرحله نیاز به وارد کردن ایمیل ریکاوری نیست.)
  • در صفحه بعد، از شما خواسته می‌شود که رمز جیمیل خود را وارد کنید و از آنجایی که این رمز را نمی‌دانید، گزینه Try another way را انتخاب کنید تا روش‌های مختلف بازیابی رمز عبور خود را مشاهده کنید.
  • در این مرحله، اگر با گوشی خود وارد این ایمیل شده باشید، یک نوتیفیکیشن از طرف گوگل در تلفن همراه برای شما ارسال می‌شود که گزینه Yes را انتخاب کنید تا فرایند احراز هویت تکمیل شود. در غیر این صورت گزینه Try another way را انتخاب کنید.

تغییر رمز ایمیل

  • در این صفحه می‌توانید ایمیل ریکاوری خود را (اگر قبلا وارد کردید) ببینید. گزینه Get a verification code at را انتخاب کنید تا یک کد 6 رقمی به ایمیل ریکاوری شما ارسال شود.
  • کد ارسال شده را در کادر زیر وارد کنید و پس از آن امکان تغییر رمز ایمیل اصلی شما فعال می‌شود و می‌توانید رمز دلخواه خود را قرار دهید. در صورتی که کد ریکاوری در ایمیل‌ شما وجود نداشت، پوشه Spam در ایمیل خود را ببینید. اگر در این قسمت هم مشاهده نکردید، درخواست ارسال مجدد ایمیل را بدهید.

تغییر رمز عبور جیمیل

بازیابی رمز عبور جیمیل با شماره تلفن

مانند ایمیل ریکاوری، اگر یک شماره تلفن نیز در پروفایل خود ثبت کرده باشید، می‌توانید به تغییر رمز جیمیل خود با شماره موبایل بپردازید. این مورد هم مانند ایمیل ریکاوری، اختیاری است و توصیه می‌شود که هم ایمیل و هم شماره تماس ریکاوری را وارد کنید. مراحل این روش تا مرحله سوم روش قبل، مانند هم هستند، به همین دلیل از مرحله چهارم ادامه می‌دهیم:

  • پس از انتخاب گزینه Try another way در صفحه باز شده می‌توانید شماره تلفن ریکاوری خود را (اگر قبلا وارد کردید) ببینید. گزینه Get a verification code at را انتخاب کنید تا یک کد 6 رقمی به شماره تماس ریکاوری شما ارسال شود.
  • کد ارسال شده را در کادر زیر وارد کنید و پس از آن امکان تغییر رمز ایمیل اصلی شما فعال می‌شود و می‌توانید رمز دلخواه خود را قرار دهید.

در صورتی که از ایمیل یا شماره تماس ریکاوری استفاده نکردید یا به هر دلیلی نتوانستید از روش‌های فوق برای بازیابی رمز جیمیل خود استفاده کنید، می‌توانید به گوگل درخواست دهید تا یک لینک مخصوص بازیابی رمز عبور برای شما ارسال کند. این لینک هم برای شما ایمیل می‌شود (در صورتی که به ایمیل خود دسترسی دارید و فقط رمز آن را فراموش کردید) و هم به صورت پیامک ارسال خواهد شد. (در صورتی که شماره تلفن ریکاوری خود را وارد کرده باشید.)

تغییر رمز جیمیل با شماره تلفن

جمع‌بندی

در این مقاله به طور کامل به تغییر رمز جیمیل و بازیابی آن پرداختیم. دقت داشته باشید که روش‌های گفته شده برای تغییر رمز جیمیل فقط زمانی کاربرد دارد که امکان ورود به اکانت جیمیل خود را داشته باشید و در حداقل یک دستگاه با این جیمیل لاگین کرده باشید.

در غیر این صورت باید مراحل مربوط به بازیابی رمز جیمیل را انجام دهید تا به جیمیل خود دسترسی داشته باشید. بعد از تغییر رمز Gmail به صورت خودکار از تمامی حساب‌های کاربری که توسط این جیمیل ساخته شده بودند، خارج می‌شوید و باید دوباره با رمز عبور جدید وارد آن‌ها شوید. همچنین توجه داشته باشید که رمز عبور قدرتمندی برای حساب کاربری جیمیل خود انتخاب کنید. رمز عبور شما باید ترکیبی از حروف لاتین، اعداد و علائمی مثل @ یا ! و ... باشد که پیچیدگی آن افزایش یابد. امیدواریم این آموزش کاربردی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید