در این مقاله میخواهیم با هم یاد بگیریم که چطور میتوانیم با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس اطلاعات مربوط به رفتار کاربران را داخل سایت خودمان تحلیل و بررسی کنیم. اگر مدیر سایت هستید و سایتی در اختیار دارید آموزش نحوه کار کردن با گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل وب سایتتان امری ضروری است.
این مقاله که در قالب 4 قسمت قرار گرفته به شما کمک میکند که چگونگی کار کردن با گوگل آنایتیکس را یاد بگیرید. در قسمت اول به بررسی گزارشهای audience میپردازیم و رفتار کاربرانی در حال حاضر در سایت ما هستند را بررسی میکنیم، در قسمت دوم به بررسی گزارشهای acquisition میپردازیم و یاد میگیرم که چطور میتوانیم با استفاده از گزارشهای داخل منو acquisition کار کنیم. در قسمت بعدی که behavior است به بررسی گزارشهای behavior میپردازیم و رفتار کاربران و گزارشهایی که مرتبط با رفتار کاربران داخل سایت هست را بررسی میکنیم و قسمت آخر به گزارشهای conversion میپردازیم و یاد میگیریم که چطور میتوانیم گزارشهای مربوط به نرخ تبدیل را داخل سایت خودمان را بررسی کنیم.برای تحلیل این گزارش شما باید اکانت گوگل آنالیتیکس خودتان را ساخته باشید.
در این قسمت به بررسی گزارش Audience میپردازیم و با استفاده از این گزارش چه اطلاعاتی از کاربرانمان بدست بیاوریم. قسمتهای مختلف در گزارش Audience به این صورت است:
خط آبی پر رنگ: وضعیت فعلی را نمایش میدهد. خط آبی کم رنگ: وضعیتی که ما خودمان تعریف کرده ایم.
ما در گزارش acquisition یک تعدادی دسته بندی داریم که هر کدام از این دسته بندی ها شامل یه تعدادی گزارش میشوند.این دسته بندی ها شامل موارد زیر هستند:
گزارش هایی که مربوط به سایت و یا اپلیکشن ما هست را در این گزارش میتوانیم ببینیم. گزارش Behavior به ما میگوید سرعت سایت ما چقدر است و محتوایی که روی سایت ما منتشر شده با چه کیفیتی است و میتوانیم رفتار سایت خودمان را در برابر کاربر مقایسه کنیم.
در سایت gtmetrix نحوه اصلاح صفحات را به طور کامل توضیح داده که چیکار کنیم که سرعت بارگیری سایتمان افزایش پیدا کند و سایتمان سریعتر باز بشه در مورد پارامترهای gtmetrix بیشتر بدانید.
Conversions به معنی تبدیل است این گزارش به ما میگوید چه میزان از کاربرانی که وارد سایت ما شدند آن کارهایی که ما میخواستیم را انجام دادند.
از شما ممنونم که تا انتهای مقاله با من همراه بودید اگر مباحث بالا برایتان کافی نبود شما میتوانید از آموزش گوگل آنالیتیکس به صوت حرفه ای استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
شما می توانید از دادههای گوگل آنالیتیکس برای بهبود سئو سایت خودتان کمکهای خوبی بگیرید. Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب ارائه شده توسط Google است .به صورت کلی در مورد 4 گزارش اصلی گوگل آنالیتیکس صحبت کردیم:
اگر نظر و سوالی دارید حتما برای ما کامنت کنید پاسخگو شما هستیم.
نویسنده : فریبا حسینی
رشته من مهندسی کامپیوتر نرم افزار است.5 سال سابقه کار در زمینه مدیریت سایت دارم.کلاس های طراحی سایت در مجتمع فنی تهران شرکت کردم.علاقه مند به سئو هستم.