تبلیغات اینستاگرام از طریق بلاگر ها و اینفلوئنسرها

در این مقاله نکاتی درباره تبلیغات اینستاگرام، بیشترین بازده و فروش از تبلیغات اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ و بازگشت سرمایه از این طریق به شما آموزش داده خواهد شد.
 ۱۴۰۰/۶/۲۹ | ۱۲:۲۷  زمان مطالعه 5 دقیقه
تبلیغات اینستاگرام از طریق بلاگر ها و اینفلوئنسرها

اینستاگرام بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ هست .
احتمالا برای شما هم پیش آمده که از نتیجه تبلیغات در اینستاگرام ناراضی باشید ؟ حتما دنبال نکاتی هستین که به شما کمک کند تا شناخت بهتری نسبت به تبلیغات اینستاگرامی داشته باشید و بهترین روش را برای کسب و کار خود به کار بگیرید.
اگر میخواین بیشترین بازگشت سرمایه و بازده از تبلیغات را داشته باشید در ادامه آموزش تبلیغات اینستاگرام با ما همراه باشید. 

دراین مقاله میخواهیم به شما آموزش بدهیم که چطور با دانش بیشتر در ارتباط با روش های تبلیغات اینستاگرامی و رعایت نکات مهم در هرکدام از این روش ها به بیشترین بازده از تبلیغات در کسب و کار خود برسید.

افراد و کسب و کارها با هدف های مختلفی تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می دهند. هدف هایی از قبیل افزایش فروش ، افزایش فالوور ، شناخته شدن برند و ....
هر هدفی که داشته باشید،اگر قصد تبلیغات دارید باید با آگاهی و دانش تبلیغ خود را انجام بدهید تا بهترین بازده را داشته باشید. 
و اگر به اهمیت کسب و کار در بستر اینستاگرام آگاه نیستید باید توجه شما را به این نکته جلب کنم که تقریبا بیش از 30 میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند در زمینه های مختلف که این نشان میدهد بحث اینستاگرام مارکتینگ بسیار مهم هست، این اهمیت متوجه کسب و کارهای کوچ و کسب و کارهای بزرگ می باشد .

6 روش تبلیغات در اینستاگرام

 

ابتدا باید نسبت به انواع تبلیغات در اینستاگرام آگاهی داشته باشید که در آینده روش مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید . در ادامه هر مورد را بررسی میکنیم .

   1. تبلیغات اینستاگرام از طریق بلاگر ها و اینفلوئنسرها (Influencer)


یکی از رایج ترین و پربازده ترین روش های تبلیغ در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها و بلاگر ها می باشد . حتما میپرسید اینفلوئنسرها چه کسانی هستند و چه فعالیتی دارن؟
اینفلوئنرسر ها افرادی هستن که معمولا در یک زمینه خاص مثل (آموزش آشپزی-لایف استایل – ساخت ویدیو کمدی و....) فعالیت دارند و تعداد مخاطب یا به اصطلاح فالوور بالایی دارند و اکثرا تعامل زیادی با مخاطبان خود دارند .
تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها بازدهی بالایی دارد اما باید به یک نکته بسیار مهم توجه کرد 
در این نوع از تبلیغ شما باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که در حوزه کاری شما فعالیت داشته باشید و تعامل بالایی با کاربران هدف شما داشته باشد 
به عنوان مثال : اگر رستوران دارین و میخواین شناخته شوید میتوانید تبلیغ خود را به اینفلوئنسرهایی که در زمینه تست غذا فعالیت دارند بدهید .

بیشتر بخوانید: نیچ مارکتینگ چیست

  2. تبلیغات از طریق مسابقه های اینستاگرامی

مسابقه های اینستاگرامی یکی از راه های موثر و محبوب برای کسب کارها و همینطور کاربرها هست چون میتواند اینگجمنت (Engagement) یا سطح تعامل مخاطب با پیج را بالا ببرد و میتواند شرایط متفاوتی داشته باشد.

 چند مورد از شرایط مسابقه های اینستاگرامی به شرح زیر می باشد :

  • شرط فالو داشتن پیج اینستاگرام : این مورد باعث می شود مخاطبانی که دنبال کننده هستند اما پیج را فالو ندارند ، به خاطر شرکت در مسابقه پیج را فالو بکنند.

  • شرط تگ یا منشن کردن یکی از دوستان برای پیج شما میتواند مخاطب جدید به همراه داشته باشد

  • شرط استوری کردن محتوا مورد نظر کسب و کار  باعث می شود محتوا شما چندین برابر بیشتر دیده شود و مخاطبان جدید که همسو با کسب و کار شما هستند با شما آشنا می شوند. 

 و روش های دیگری که در مقالات آینده به صورت مفصل به آنها و ایده های مسابقات اینستاگرامی میپردازیم.

   3. تبلیغات از طریق صفحات پربازدید اینستاگرام

رایج ترین روش تبلیغات اینستاگرامی به این شکل هست که افراد یا کسب و کارها تبلیغات خود را به پیج هایی میسپارند که تعداد فالوور بالایی دارند اما باید توجه داشت که فالوور این پیج ها فیک نباشد و سطح تعامل خوبی با مخاطب داشته باشند که جلوتر به این موضوع می پردازیم و ابزارهایی معرفی میکنیم که به شما کمک کند تا بهترین پیج را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.


   4. تبلیغات از طریق سلبریتی ها 
سلبریتی ها از قبل شهرت داشته اند و بعد وارد فضای مجازی شده اند و مثل بازیگران ، ورزشکاران و .... تبلیغات از طریق سلبریتی ها مطمعنا گزینه بسیار مناسبی هست اما با توجه به هزینه بالای تبلیغات برای کسب و کارهای بزرگ مناسب می باشد.

   5. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام 

این نوع از تبلیغات به علت تحریم برای کاربران ایرانی غیر فعال هست اما روش کار به این شکل هست که شما حساب خود را در اینستاگرام شارژ میکنید و در ازای آن تبلیغات شما توسط خود اینستاگرام انجام می شود به این صورت که مطلب شما برای افراد بیشتری نمایش داده می شود.
در شرایط تحریم شرکت های واسطی هستند که در این زمینه فعالیت میکنند و میتوانید از طریق این شرکت ها تبلیغات خود را انجام دهید ( اگر تجربه تبلیغ از طریق شرکت های واسط را دارین حتما کامنت بگذارید تا در مقاله ای جدا مفصل در این موضوع صحبت کنیم )

   6. تبلیغات از طریق ربات ها در اینستاگرام

در این روش صاحبان کسب و کار ها از اکانت اصلی یا اکانت های دیگر از طریق ربات ها اقدام به ارسال پیام به دایرکت یا کامنت کاربران میکنند. این روش اکثرا برای کاربران جذاب نیست و پیشنهاد نمی شود اما هنوز برخی از کسب و کارها از این روش استفاده می کنند. 


3 روش رایج تبلیغات در اینستاگرام 


تبلیغات بنری  در اینستاگرام
تبلیغات و تصویری ویدیویی در اینستاگرام
در این نوع تبلیغ، ویدیو یا تصویر تهیه شده توسط شما برای مدتی در پیج مورد نظر به عنوان پست قرار می‌گیرد. تبلیغ ویدیویی معمولا بعد از مدت توافق شده یا رسیدن به ویو مشخص از پیج حذف می‌شود.

تبلیغات از طریق استوری در اینستاگرام 
این نوع تبلیغات بیشتر به درد کسانی می‌خورد که قصد تبلیغ محصول یا معرفی سایت خود را دارند. به دلیل اینکه در استوری اینستاگرام امکان گذاشتن لینک وجود دارد و باید حاوی محتوا جذاب باشد.

تبلیغات از طریق برگزاری لایو
لایو اینستاگرام جزو قابلیت‌های محبوب این شبکه اجتماعی است و اکثر چهره‌های معروف از این طریق با فالوورهای خود در ارتباط هستند. شما میتوانید با پرداخت مبلغی محصول خود را از طریق لایو چهره های معروف معرفی کنید

به دلیل اینکه تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها جزو مهم ترین و رایج ترین روش های تبلیغ می باشد کمی بیشتر به این موضوع می پردازیم

2 نکته مهم تبلیغیات از طریق اینفلوئنسرها

تبلیغات در اینستاگرام از طریق اینفلوئنرسها


 1. مخاطبین کسب کار خود را شناسایی کنید


شناخت مخاطبین و رفتار آنها اولین و مهمترین قدم برای کسب و کارها می باشد. اینکه بدانیم مخاطبین کسب و کار ما چه کسانی هستند ؟ در چه بازه سنی هستند ؟ نیازهای کاربران چی هست ؟ از سوالاتی هست هر کسب و کاری باید از خودش بپرسد .

"مثلا اگر شما کسب و کاری در زمینه تولید ادویه دارید ، اکثر مخاطبان شما خانم ها هستند ، پس اینفلوئنسری که در زمینه آموزش آشپزی یا تست غذا فعالیت دارد برای شما خیلی بهتر از اینفلوئنسری هست که در زمینه آرایشی فعالیت دارد با اینکه مخاطب هر دو خانم ها هستند."

بیشتر بخوانید: متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

  2. بهترین اینفلوئنسر متناسب با کسب و کار خود را شناسایی کنید.

 

  • ایجاد یک لیست کامل از اینفلوئنسر های فعال در حوزه کاری مد نظر ماست
  • تحلیل پیج اینستاگرام اینفلوئنسر

(تحلیل آماری و محتوایی پیج اینفلوئنسر ها بسیار مهم هست که در این زمینه ابزار های متفاوتی هست نظیر سایت هایی مثل سوشال بیلد  و آنالیزو که تحلیل آمار و ارقام پیج را برای ما به راحتی انجام می دهند . پارامتر های مهم در این تحلیل عبارتند از: تعداد فالوور، میانگین تعداد لایک هر پست، میانگین تعداد کامنت هر پست و نرخ تعامل یا همان اینگجمنت (Engagement) که در مقاله ای جدا مفصل به آموزش این ابزارها میپردازیم.)

  • تعرفه تبلیغاتی اینفلوئنسر 
  • انتخاب نهایی اینفلوئنسر 

با توجه به لیست اینفلوئنسر ها و آمار و تحلیل پیج هرکدام باید اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود را پیدا کنید.
البته گاهی استثنا هم وجود دارد و این معیار ها لازمه انتخاب اینفلوئنسر مناسب نیست و صرفا خط محتوایی خاص یک اینفلوئنسر یا سلبریتی می تواند به تنهایی دلیل قانع کننده ای برای همکاری ما با یک اینفلوئنسر بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و صرفه اقتصادی باشد


3مزایا توسعه کسب و کار به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ

  • جلب اعتماد بیشتر برای مخاطب و برند سازی 

زمانی که تبلیغات مربوط به یک برند، از طریق یک شخص معتبر انجام می‌شود، مشخص است که اعتماد مخاطب به آن برند افزایش می یابد. و برندها هم از این موضوع برای شناخته شدن برند خود و اعتماد سازی بین مردم استفاده میکنند.

  • افزایش بازدید و بازدهی  تبلیغات در شبکه های اجتماعی نسبت به روش های دیگر

حضور زیاد کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف فرصت بسیار مناسبی برای شناخته شدن کسب و کار ها و برند ها می باشد .
تصور کنید که شما برای کسب و کار خود از تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر استفاده کرده اید . به نظر شما تبلیغات شما از طریق بیلبورد تبلیغاتی بیشتر دیده می شود یا از طریق شبکه های اجتماعی ؟ که محدود به لوکیشن خاص و موارد دیگر هم نیست.

  • افزایش نرخ سرمایه 

اگر شما با رعایت نکاتی که ذکر شد اینفلوئنسر مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید قطعا نرخ بازگشت سرمایه از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به برخی دیگر از روش های بازاریابی با توجه به زمان و هزینه صرف شده خیلی بیشتر می باشد.


 مهم‌ترین اصولی که در تبلیغات اینستاگرامی باید رعایت کرد

  • طراحی تصویر و ویدیو تبلیغاتی تاثیرگذار

     سعی کنید ویدیو تبلیغاتی شما کوتاه و تاثیر گذار باشد و همان ابتدا کاربر خود را درگیر کند

  • رعایت اصول کپشن نویسی و جذابیت محتوا

      محتوا تبلیغ شما باید انقد جذاب باشد که مخاطب ترغیب شود به پیج شما بیاید و بهتر هست به جای نوشتن کپشن های طولانی و تعریف از خود به            صورت ویژه و تاثیر گذار از خدمات یا محصولات خود بنویسید. 

  • از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

استفاده از هشتگ در اسنستاگرام

      از 5 الی 6 عدد هشتگ پر سرچ طبق شناخت کاربران در تبلیغات خود استفاده کنید . 

  • بهترین زمان را برای تبلیغ در نظر بگیرید

      یکی دیگر از موارد مهم، درج تبلیغ در بهترین ساعات روز است تا مخاطبان بیشتری بتوانند تبلیغ شما را ببینند.

 


در چه پیج هایی تبلیغ نکنیم ؟؟

  • پیج هایی که در طول روز بیش از اندازه تبلیغ میگذارند

خیلی طبیعی هست که این پیج ها توجه ویژه کاربران رو از دست می دهند و همینطور وقتی در طول یک روز 12 نوع تبلیغ مختلف در یک پیج دیده

می شود نرخ بازدید تبلیغ کسب و کار شما خیلی پایین می آید و در حقیقت تبلیغ شما بین تبلیغات دیگر گم میشود 

  • پیج هایی زمینه فعالیت مشخصی ندارند 

معمولا مخاطب هدف شما در این پیج ها خیلی کمتر می باشد و این پیج ها نرخ تعامل یا اینگجمنت کمتری با مخاطبان خود دارند و گزینه مناسبی برای تبلیغات اینستاگرم نیستند .

  • پیج هایی که شامل مخاطبان هدف ما نیستند

(یعنی فعالیت آنها ربطی به کسب و کار ما ندارد یا ممکنه مخاطبان کمی به موضوع کسب و کار ما علاقه و نیاز دارند  )

  • پیج هایی که نرخ تعامل پایینی با مخاطبان خود دارند 

نرخ تعامل پیج با کاربران بسیار مهم هست و اگر بخوایم از تبلیغات اینستاگرام خود نتیجه بگیریم باید پیج هایی را پیدا کنیم که نرخ تعامل بالایی دارند و در بخش تحلیل اینفلوئنسرها 2 ابزار برای تحلیل پیج ها معرفی کردیم که میتوانید از آنها استفاده کنید 


حرف آخر


در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم با شناخت بیشتر و رعایت یک سر نکات بیشترین بازده تبلیغات در اینستاگرام را داشته باشید چون برای ما مهم هست که هزینه شما از بین نرود . تبلیغات فقط صرف هزینه به طور مثال n میلیون نمی باشد تا اینفلوئنسر خاصی برای شما تبلیغ کند و یا در کمپین هایی شرکت کنید که بعد ریزش فالوور داشته باشید.

اگر تا حالا تجربه موفق یا ناموفقی از تبلیغات داشته‌اید، همین پایین آن را با ما در میان بگذارید
اگر این مقاله برای شما مفید بود و یا دوستانی دارید که فکر می کنید به آن نیاز دارند لطفا این مطلب را با آنها هم به اشتراک بگذارید تا شناخت بیشتری نسبت به تبلیغات اینستاگرامی داشته باشند 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید