کسب موفقیت کسب و کارهای گردشگری با استفاده از دیجیتال مارکتینگ

این مطلب حاوی نکات واقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت در حوزه‌ی گردشگری، براساس بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.
 ۱۴۰۰/۳/۲۶ | ۱۵:۴۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
کسب موفقیت کسب و کارهای گردشگری با استفاده از دیجیتال مارکتینگ

داستان بازاریابی و قانع کردن مشتری برای خرید محصول و خدمات، از زمانی آغاز شد که با افزایش نیروی کار ارزان، میزان تولید وعرضه بیش از نیاز جوامع و انسان‌ها گردید. فروش کالا امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت‌ها و صاحبان مشاغل است. با گسترش تکنولوژی و پدیدآمدن لوازم و تجهیزات الکترونیکی متعدد، دانش فناوری اطلاعات پا بر عرصه بازاریابی و ایجاد روش‌ها و استراتژی‌های نوین فروش گذاشت. دیجیتال مارکتینگ یا تجارت الکترونیک دانش آنلاین سازی معاملات کوچک و بزرگ است. بازار امروز، بازاری آنلاین و همواره فعال است که می‌توانید با صرف کمترین زمان و بهینه ترین قیمت، هرکالا یا خدمتی را که نیازمند آن هستید بدست آورید.

دیجیتال مارکتینگ

ضرورت توجه به دیجیتال مارکتینگ در دنیای کنونی چیست؟

پس از وقوع پاندمی کرونا درسال 2020 میلادی نقطه عطفی در گسترش تجارت الکترونیک درجهان ایجاد شد. در زمان کنونی که درمیانه‌ی این پاندمی به سر می‌بریم، بسیاری از معاملات افراد در جهان از حالت حضوری به آنلاین تبدیل شده است. شاید دور از ذهن نباشد که تصور کنیم روزی فرا برسد که دیگر کسی تمایلی به خروج از منزل برای خرید فیزیکی و حضوری از فروشگاه‌ها را نداشته باشد. این اتفاقات تاییدی بر اهمیت استفاده از دانش تجارت الکترونیک در تمامی کسب و کارها می‌باشد.

صنعت گردشگری یکی زمینه‌هایی است که به سرعت تحت تاثیر تغییرات ناشی از گسترش تکنولوژی واستراتژی‌های کاربردی تجارت الکترونیک یا بازاریابی دیجیتال قرارگرفته است. امروزه هر فردی که قصد سفرکاری و یا گردشگری به شهر، کشور یا مکانی خاص را داشته باشد؛ در اولین قدم به سراغ گوگلینگ می‌رود. بررسی شرایط مختلف، قیمت‌ها، مطالعه بازخورد افراد مختلف و در نهایت تصمیم گیری فرد درمحدوده‌ی اطلاعات موجود در وب انجام می‌شود.

امروزه تمامی کسب و کارهای مرتبط به صنعت گردشگری مانند آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت مسافربری هوایی و زمینی و ... به دنبال ایجاد وبسایت، اپلیکیشن و صفحه‌های تجاری درشبکه‌های اجتماعی هستند.

راه رسیدن به موفقیت در صنعت گردشگری با کمک دیجتال مارکتینگ

اگر شما صاحب کسب و کاری در حوزه‌ی گردشگری هستید، اگر صاحب یک وب سایت خدمات گردشگری، گردشگری مجازی و یا گردشگری آنلاین هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم به 7 قدم موثر زیر در رسیدن به موفقیت توجه کنید.

1.    مشتریان بالقوه‌ی خود را به درستی بشناسید و خود را منطبق بر ویژگی‌های شخصیتی و نیازمندی‌های آنها معرفی کنید. گروه‌های مختلف مشتریان شما شامل خانواده‌ها، زوج‌های جوان، مسافران سالخورده و یا ترکیبی از گروه‌های جمعیتی مختلف است. محصولات و خدمات گردشگری شما باید براساس نیازمندی‌های هرگروه از این افراد طراحی و ارائه شوند.

توریست

2.    شاید نیازی به تکرار نباشد که بگوییم شبکه‌های اجتماعی می‌توانند چه تاثیر عمیقی بربازاریابی دیجیتال داشته باشند. از ظرفیت‌ها وامکانات شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و... نهایت استفاده را بکنید. شبکه‌های اجتماعی فضای مناسب و ایده آلی جهت معرفی جاذبه‌ها، جاهای دیدنی، هتل‌های عالی و فعالیت‌های جذاب گردشگری است. باید بتوانید در بسترشبکه‌های اجتماعی با مشتریان بالقوه خود ارتباط معنی دار دوطرفه پیدا کرده و پاسخگوی تمای سوالات و اطلاعات مورد نیاز آنها باشید. فردی که به دنبال مقصد سفر و یا هتلی جهت اقامت می‌گردد به شدت سرگردان و نیازمند راهنمایی است. ایجاد محتوای تصویری و ویدوئویی جذاب از مقاصد وهتل‌ها می‌تواند معجزه گر باشد. استفاده از تبلیغات پولی درشبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند نتایج مثبت و شگفت‌انگیزی داشته باشد.

اهمیت شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

3.    لحظات کلیدی فرایند رزرو سفر مشتری را مشخص کنید. باید توجه کنید که برخی از افراد به یک‌باره و بدون برنامه قبلی تصمیم به سفر می‌گیرند ولی بسیاری ازسفرها به صورت از پیش تعیین شده، هدفمند و با برنامه ریزی قبلی است. فرایند تنظیم سفر دارای چهار مرحله اساسی زیر است:
•     رویاپردازی( ایده پردازی و تصمیم گیری اولیه)
•    برنامه ریزی(تعیین مقصد)
•    رزرو(تعیین تاریخ، هتل‌ها و فعالیت‌های گردشگری)
•    تجربه سفر( جستجوی فعالیت‌های موقت در طول سفر)
    با توجه به مراحل بالا باید تصمیم بگیرید که در هر مرحله چگونه می‌توانید مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهید.

تصمیم سفر


4.    باید بدانید که مشتریان بالقوه شما در چه زمانی از چه دیوایسی( موبایل، لپ تاپ و ..) استفاده می‌کنند. به طور مثال ممکن است فرد جستجوی اولیه مقاصد را در موبایل و رزرو نهایی را در لپ تاپ انجام دهد. محتوای شما و طراحی آن باید براساس نوع دیوایس مورد استفاده مشتری در هر مرحله باشد و در تمامی فرایند سفر مشتری باید به ساده ترین حالت در دسترس او قرار بگیرید.

دیوایس های مسافران و گردشگران
5.    مسافران به طور معمول از سایت‌هایی مانند tripadvisor  برای مرور نظرات دیگران و دریافت راهنمایی دیگر افراد برای سفر خود استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید با ایجاد یک وبسایت و ایجاد امکان قراردادن تجربیات و سفرنامه‌های افراد، منبع اطلاعاتی مفید و موثری برای مرور نظرات افراد باشید. در این حالت باید زمینه ای را فراهم سازید تا پذیرای انواع بازخوردهای مثبت و یا منفی هر فرد و ثبت تجربیات و سفرنامه افراد به ساده ترین حالت ممکن باشید.

بازخورد مشتریان در صنعت گردشگری


6.    محتوای ارزشمند و سئوی سایت یکی ازمهمترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ درحوزه گردشگری است. مشاغل فعال در این حوزه باید بتوانند محتوای مفید و مورد نیاز در تمامی مراحل از فرایند تنظیم سفرمشتریان بالقوه خود را فراهم کنند. توجه به اهمیت سئو و کسب اعتبار وب سایت گردشگری شما سبب جلب اعتماد و همراه شدن مشتریان با شما خواهد شد. باید بتوانید پس از کسب رتبه مناسب در گوگل، رابطه ای تعاملی و فعال با کاربران خود ایجاد نمایید. ترغیب کاربر به خرید و رزرو بلیط از طریق سایت گردشگری و ایجاد حس رضایتمندی و تجربه ای لذتبخش برای مشتری از اهداف اساسی یک وبسایت فعال در حوزه گردشگری است.

سئو در دیجیتال مارکتینگ


7.    تبلیغات آنلاین یکی از امکاناتی است که در نتیجه پیشرفت دانش بازاریابی دیجیتال پدید آمده و درعین حال یکی از مهمترین استراتژی‌های کسب موفقیت دربازاریابی دیجیتال است. با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات موثر در بستر وب می‌توانید توجه مشتریان بالقوه خود را در سطح جهانی جلب کنید.

 

تبلیغات آنلاین

بیشتر بخوانید: تبلیغات بزرگی که در فضاهای عمومی دیده میشود

نتیجه گیری

معرفی جاذبه‌ها و جاهای دیدنی، جذب گردشگران خارجی، ایجاد برنامه ریزی برای سفری راحت، اطلاع ازمراحل اخذ ویزا، معرفی پروازها وتورها، معرفی هتل‌ها ومکان‌های اقامتی عالی، اطلاع رسانی دقیق از لیست قیمت‌ها و امکان بررسی و مقایسه توسط کاربران از جمله امکانات و ویژگی‌هایی است که باید توسط یک سایت خدمات گردشگری فراهم شود.  به کار گیری استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ راه حل موثری است که در حوزه‌های مختلف امتحان خود را پس داده است. با توجه به 7 نکته فوق می‌توانید با اطمنیان خاطر در مسیری امن به سمت موفقیت در کسب و کار خود در حوزه گردشگری حرکت کنید.

لطفا پیشنهادات و نظرات خود را درباره مطلب فوق را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید