7+1 روش برتر برندسازی در سال جدید

اگر شما هم به دنبال ایجاد یک برند برای شغل و کسب و کار خود هستید و می خواهید با بهترین روش های برندسازی موفق در سال جدید آشنا شوید پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.
 ۱۴۰۰/۲/۲۵ | ۱۶:۵۲  زمان مطالعه 3 دقیقه
7+1 روش برتر برندسازی در سال جدید

تابحال به این موضوع توجه کرده اید که چرا در زمان خرید محصلات مختلف اصلی ترین ویژگی که به صورت ناخودآگاه در ذهن شما به عنوان معیار انتخاب درنظر گرفته می شود، برند آن کالاست ؟ برندهای خوب عموما باعث ایجاد یک حسب مثبت در انسان می شوند به همین دلیل هست که ناخوداگاه به سراغ محصولاتی با برندهای معتبر گرایش پیدا می کنیم اما برای برندسازی و ثبت شدن در ذهن مخاطبان از چه روشی باید استفاده کرد؟

برندسازی امروزه عضو جدایی ناپذیری از اصول دیجیتال مارکتینگ شده است به طوری که می توان گفت هیچ کسب و کاری بدون داشتن یک برند سازمانی یا یک برند شخصی نمی تواند در بلند مدت موفقیت های خود را ادامه دهد. اگر شما هم به دنبال ایجاد یک برند برای شغل و کسب و کار خود هستیم و میخواهید با بهترین روش های برندسازی موفق در سال جدید آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله باما همراه باشید.

7+1 روش برتر برندسازی در سال جدید

مراحل قدم به قدم برای ساخت برند موفق

  1. مخاطب خود را بشناسید: یکی از مهم ترین مراحل ساخت برند، شناخت مخاطبان هدف آن برند است، اگر شما می خواهید برندی موفق برای کسب و کار خود ایجاد کنید حتما باید در قدم اول مخاطبان خود را شناسایی کنید، به همین دلیل باید مدام خود را با پرسش هایی مانند مخاطبان من چه سنی دارند؟ مخاطبان من از چه شبکه های اجتماعی معمولا استفاده می کنند؟ مخاطبان برند من در طول روز بیشتر به دنبال چه محصولاتی هستند؟ و ... روبرو کنید، پاسخ به این پرسش ها به شما کمک می کند که بتوانید نوع نگاه و علایق مخاطبان خود را بسنجید
  2. برای برند خود نام و لوگو انتخاب کنید: نام برند یکی از مهم ترین بخش های فرایند برندسازی است، نامی که انتخاب می کنید باید جذاب و مرتبط با کسب و کار شما باشد، همچنین باید نامی باشد که به راحتی در ذهن مخاطبان شما ثبت شود، از طرفی باید این نام نباید جلوی گسترش کسب و کار شما را بگیرد، یعنی نام انتخابی برای برند شما باید جامع باشد تا در صورت گسترش فعالیت های کسب و کارتان، نیاز به تغییر نام برند خود نباشید زیرا عملا تغییر نام برند به معنای نابودی آن برند است! در رابطه با انتخاب لوگو نیز باید به همین ویژگی هایی که برای انتخاب نام برند ارائه شد دقت کرد، همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که لوگویی که برای برند خود طراحی می کنید باید در کنار حرفه ای بودن ساده و جذاب باشد، امکان دارد شما کمپین های تبغاتی برند خود را در شبکه های اجتماعی، بیلبوردهای تبلیغاتی و ... اجرا کنید برای همین لوگو شما باید در ابعاد و سایزهای مختلف، رنگ های مختلف و ... جذاب و قابل فهم باشد.
  3. انتخاب یک شعار ساده: تجربه ثابت کرده انتخاب یک شعار ساده اما جامع بهتر از یک شعار طولانی و کامل است! شعار "زیبا، جادار، مطمئن" شما را یاد چه برندی می اندازد؟ مطمئنا می گویید برند امرسان اما شعار برند ارج یا ... رو چطور؟ واقعیت این است که امروزه برندهایی که یک شعار کوتاه اما جامع را انتخاب می کنند موفق می شوند و دیگر نباید سراغ داستان یک برند به جای شعار رفت.
  4. ارتباط با افراد تاثیرگذار: همیشه انتخاب بستر و نحوه تبلیغات در بسترهای تبلیغاتی یکی از دشوار ترین مراحل برندسازی بوده است، بارها اتفاق افتاده است که یک برند با تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی و یا رسانه های محیطی نتوانسته آن طور که باید در ذهن مخاطبان خود ثبت شود. توجه به این نکته بسیار ضروری است که توضیحاتی که در قدم اول برای شناخت مخاطب ارائه شد خود را در این بخش نمایان می کند، ابتدا باید بدانید که مخاطبان برند شما دقیقا در چه مکان ها و فضاهایی حضور دارند و پس از این شناخت به تبلیغات مرتبط با آن بسترها بپردازید، چه بسا تبلیغات در یک کانال تخصصی هزار نفره بازدهی بیشتری از یک کانال عمومی 5میلیون نفره داشته باشد!
  5. از مشتریان فعلی خود غافل نشوید: راضی نگه داشتن مشتریان فعلی بهتر و مهم تر از پیدا کردن مشتریان جدید است! یک مشتری راضی و خوشحال می تواند تاثیر بیشتری را در اطرافیان خود برای برند شما بگذارد از این رو تعامل و ارتباط خود را با مشتریان خود همیشه حفظ کنید.
  6. نام و لوگوی برند خود را همشیه معرفی کنید: در هنگام رویارویی با مخاطبان خود و همینطور در تمام مدت نمایش تبلیغات آرم و نشان تجاری برند خود را جلوی چشم قرار دهید. مخاطبان به صورت ناخودآگاه تمامی تصاویری که می بینند را در ذهن خود ثبت می کنند.
  7. از برندهای موفق تقلید نکنید! : سعی کنید همیشه خلاق باشید، مخاطبان باهوش هستند و به راحتی می توانند تبلیغات تکراری، برندهای متقلب و غیرخلاق را تشخیص دهند، سعی کنید همیشه یک نوآوری حتی به صورت ظاهری داشته باشید، فراموش نکنید مخاطبان برندهای حذاب و خلاق را ترجیح می دهند.
  8. برای مخاطبان خود جایزه تعریف کنید: یکی از کلیدی ترین اتفاق هایی که باید به دنبال آن باشید این است که مخاطبان خود را به استفاده مجدد از محصولات و خدمات برند خود تشویق کنید، ارائه هدیه و جایزه، امکان استفاده از تخفیف برای خرید مجدد، شارژ کیف پول و ... از دیگر ویژگی هایی است که باعث می شود ذهن مشتریان شما همیشه درگیر هدیه و یا ارزشی باشد که شما برایشان خلق کرده اید و آن ها را به استفاده مجدد از خدمات و محصولات شما ترغیب کند.

مراحل قدم به قدم برای ساخت برند موفق

بیشتر بخوانید: شعار های تبلیغاتی جذاب ایرانی

جمع‌بندی

سعی کردیم در این مقاله با روش های جدید و برتر برای ایجاد یک برند موفق با شما صحبت کنیم، با استفاده از این روش ها که شامل انتخاب نام برند، لوگو، تعین مخاطبان هدف و ... بود شما می توانید به صورت حرفه ای برندسازی کسب و کار خود را شروع کنید.

البته می توان گفت برای ساخت برند حرفه ای باید عوامل دیگری را نیز درنظر گرفت که می توان این عوامل را به عنوان یک زیرمجموعه از هرکدام از روش های بالا درنظر گرفت، اما اگر شما روش یا قدم خاصی را می شناسید و یا تجربه استفاده از روشی را داشته اید که به برندسازی شما کمک کرده است لطفا این روش را در قسمت نظرات همین مقاله باما در میان بگذارید تا بتوانیم قدم های جامعی از برترین روش های برندسازی داشته باشیم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید