راه حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

فتوشاپ برنامه حرفه‌ای برای طراحان است، اما گاهی در تایپ فارسی دچار مشکل می‌شود و حروف را جدا از هم یا برعکس نشان می‌دهد. در این مطلب روش‌های مختلف حل این مشکل را بررسی می‌کنیم.
 ۱۳۹۹/۱/۳۰ | ۱۱:۴۰  زمان مطالعه 2 دقیقه
راه حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

فتوشاپ پرکاربردترین نرم‌افزار گرافیکی و ویرایش عکس است که اگر معرفی نمی‌شد، معلوم نبود گرافیست‌ها دچار چه سرنوشتی می‌شدند! امکان تایپ فارسی در نسخه‌های مختلف این نرم‌افزار وجود دارد، اما ممکن است نوشته‌های شما برعکس شود. در این مطلب درباره حل مشکل برعکس نوشتن و تایپ فونت فارسی در فتوشاپ صحبت می‌کنیم.

ویژگی فارسی‌نویسی در فتوشاپ

در نسخه‌های مختلف فتوشاپ که پسوند ME یا همان خاورمیانه (Middle East) دارند، زبان فارسی نیز علاوه بر امکانات بی‌شمار دیگر به فتوشاپ اضافه شده است. در نسخه‌های این امکان به طور پیش‌فرض با نام Middle Eastern Features در این برنامه تعبیه شده است، اما بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که نخستین باری که از این امکان استفاده ‌می‌کنند متن به صورت جدا جدا و برعکس تایپ می‌شود. 

شاید شما هم هنگام استفاده از فونت فارسی در فتوشاپ دچار این مشکل شده باشید. بسیاری فکر می‌کنند این مشکل به جایی که این نرم‌افزار را دانلود کرده‌اند برمی‌گردد و اولین راه حلی که خیلی از ما به کار می‌گیریم پاک کردن نرم‌افزار و نصب دوباره‌ آن است. اما این کار مشکل به وجود آمده را برطرف نمی‌سازد؛

شما به راحتی می‌توانید با انجام تنظیماتی که در داخل فتوشاپ وجود دارد این مشکل را حل کنید.

برای حل این مشکل کافیست روش‌های ارائه شده را امتحان کنید:

آموزش حل مشکل برعکس شدن فونت فارسی در فتوشاپ

اگر زمانی که با فونت فارسی در فتوشاپ تایپ می‌کنید نوشته‌ شما از چپ به راست یا برعکس نوشته می‌شود کافیست مراحل زیر را طی کنید:

1. پس از باز کردن فتوشاپ نخست از منوی اصلی روی گزینه‌ی Edit کلیک کنید و از آخرین گزینه در منو یعنی Preferences گزینه‌ Type را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : تاریخچه نرم افزار فتوشاپ

آموزش حل مشکل برعکس شدن فونت فارسی در فتوشاپ

2. حال در کادر سمت راست و در قسمت Choose text Engine Options گزینه‌ Middle Eastern and South Asian را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید.

چگونه مشکل برعکس شدن فونت فارسی در فتوشاپ را حل کنیم؟

3. در ادامه منوی Type را باز کنید و در بخش Language Options گزینه‌ Middle Eastern Features را فعال کنید.

در نهایت یک بار فتوشاپ را بسته و دوباره باز کنید. مشکل شما باید حل شده باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش چرخاندن عکس و متن در فتوشاپ

حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ

گاهی پیش می‌آید در هنگام تایپ، حروف فارسی به صورت جدا تایپ شوند. در نسخه‌های قدیمی فتوشاپ کافیست برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

1. ابتدا از منوی Window قسمت Paragraph را باز کنید.

2. از پنجره‌ ی باز شده روی دکمه‌ بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه Middle Eastern Single-Line composer را انتخاب کنید.

حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ

در صورتی که مشکل جدا نوشته شدن حروف فارسی با روش بالا برای شما حل نشد یا گزینه‌ بالا در فتوشاپ شما وجود نداشت، می‌توانید از مراحل زیر نیز استفاده کنید:

1. ابتدا منوی Window و سپس گزینه‌ Character را انتخاب کنید.

2. دکمه‌ بالا سمت راست را کلیک کنید و منوی Middle Eastern Features را باز کنید.

حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ

3. حال گزینه‌ Right-to-Left Character Direction را انتخاب کنید.

با انجام دادن این مراحل مشکل جدا شدن حروف فارسی در فتوشاپ حل می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

چند شیوه‌ دیگر برای مشکلات تایپ فارسی فتوشاپ

شاید مشکل تایپ فارسی که برای شما به وجود آمده مربوط به سیستم عاملی باشد که از آن استفاده می‌کنید و از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اگر این طور است می‌توانید برای حل این مشکل از نرم‌افزارهای کیبورد فارسی که سیستم شما از آن پشتیبانی کند استفاده کنید.

در نهایت اگر با روش‌ها و تنظیمات بالا در نرم‌افزار فتوشاپ مشکل دارید یا برایتان سخت است می‌توانید از برنامه آنلاین Awebfont استفاده کنید. نحوه‌ کار با این برنامه بسیار ساده است. وارد سایت شوید و سپس در کادر متن مورد نظر خود را به فارسی تایپ کنید و بعد بر روی دکمه‌ی تبدیل کلیک کنید. بعد از چند ثانیه یک متن به شما نشان داده می‌شود که کافیست متن مورد نظر را در فتوشاپ خود کپی و پیست کنید.

با این روش شما می‌توانید متن فارسی خود را بدون مشکل در این نرم‌افزار وارد کنید.

جمع بندی: آموزش حل مشکل برعکس شدن فونت فارسی در فتوشاپ

فتوشاپ نرم‌افزاری است که از گرافیست‌ها و غیرطراحان، همه و همه در طول روز بارها از آن استفاده می‌کنند. برخی حرفه‌ای هستند و برخی دیگر صرفا کارشان را با این نرم‌افزار قدرتمند راه می‌اندازند. اما گاهی فتوشاپ در تایپ فارسی دچار مشکل می‌شود و حروف را جدا از هم یا برعکس نشان می‌دهد. در این مطلب روش‌های مختلف حل این مشکل را بررسی کردیم.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و با این روش‌ها بتوانید به راحتی از امکان وارد کردن متن فارسی در نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید و کارهای خود را به درستی به انجام برسانید.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت با اینشات 

نویسنده : ساناز عصمت جو

ساناز عصمت‌جو دانشجوی مدیریت بازرگانی. فریلنسر تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعال در رویداد‌های مختلف مثل تداکس و فریلند.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید