چگونه در واتساپ استیکر بفرستیم

استیکر چیست؟ در گوشی‌ همه‌ ما قسمتی برای اموجی‌ها وجود دارد که همان شکلک‌های زرد هستند و احساسات انسانی را در پیام مکتوب منتقل می‌کنند. در ادامه به شما در مورد نحوه استفاده از استیکرها در واتساپ می گوییم.
 ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ | ۱۳:۵۴  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
چگونه در واتساپ استیکر بفرستیم

واتس‌اپ تا همین یک سال گذشته، جزو معدود اپلیکیشن‌هایی بود که قابلیت استفاده از استیکر را نداشت، در حالی که تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های معروف تقریبا از همان ابتدا این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. 

با این حال واتس‌اپ همواره نسبت به رقبای خود دارای برتری بوده است، چرا که دارای یک و نیم میلیارد کاربر فعال است. این برتری از این لحاظ حائز اهمیت است که در پیام‌رسان‌ها تعداد کاربران از مهم‌ترین موارد است، چون ممکن است شما اپلیکیشنی را داشته باشید که هیچکدام از دوستان‌تان آن را ندارند و استفاده نمی‌کنند. در نتیجه بلااستفاده می‌ماند و در گوشی شما خاک می‌خورد.

فهرست‌بندی
استیکرهای شبکه‌های اجتماعی
نحوه اضافه کردن و استفاده از استیکرها در واتس اپ
دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید
دانلود و استفاده از استیکرها در IOS
حذف بسته استیکرها در اندروید
حذف بسته استیکرها در آی‌او‌اس
سوالات متداول

استیکرهای شبکه‌های اجتماعی

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که استیکر چیست؟ در گوشی‌ همه‌ ما قسمتی برای اموجی‌ها وجود دارد که همان شکلک‌های زرد هستند و احساسات انسانی را در پیام مکتوب منتقل می‌کنند. استیکرها نیز همین وظیفه را دارند با این تفاوت که هر بسته‌ استیکر حاوی شخصیت‌هایی‌ست که طراحی و تصویرگری شده‌اند و احساسات انسانی را به صورت ملموس‌تری بیان می‌کنند. استیکرها به صورت پیش‌فرض در گوشی‌ها وجود ندارند و باید دانلود شوند. این مسئله هم وجود دارد که تمام استیکرها رایگان نیستند و اپلیکیشن‌های مختلفی از ساخت و فروش این برچسب‌ها درآمدزایی می‌کنند.

واتس‌اپ استیکر‌هایش را در اکتبر ۲۰۱۸ معرفی و پس از چند هفته آن‌ها را به نسخه‌های جدید اضافه کرد. شما هم بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید واتس‌اپ را به آخرین ورژن ارتقا داده‌اید، می‌توانید با ما همراه باشید تا طرز استفاده از این قابلیت جدید و جذاب را یاد بگیرید.

نحوه اضافه کردن و استفاده از استیکرها در واتس اپ

برای دانلود و استفاده از استیکرهای واتس اپ می‌توانید روش‌های زیر را اجرا کنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید

1. یک چت شخصی یا گروهی را باز کنید.

2. در نوار ورودی متن، روی ایموجی، سمت چپ کلیک کنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید مرحله دوم

3. در پایین صفحه، سمت راست، روی علامت برچسب کلیک کنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید مرحله سوم

4. برای افزودن بسته استیکر روی علامت + بزنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید مرحله چهارم

5. در پنجره باز شده پس از ظاهر شدن استیکرها، روی دانلود کنار بسته استیکر مورد نظرتان بزنید. در صورت نمایش اعلان، روی دانلود {اندازه فایل} بزنید.  به محض تکمیل دانلود، علامت تایید سبز ظاهر خواهد شد.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید مرحله پنجم

  • اگر گزینه‌های بیشتر استیکر را می‌خواهید تا انتهای برگه ALL STICKERS بروید GET MORE STICKERS بزنید. با این‌کار به Google Play Store منتقل می‌شود تا از آنجا برنامه‌های استیکر دانلود کنید.

6. روی بازگشت بزنید.

7. استیکری را که می‌خواهید ارسال کنید، پیدا کنید و روی آن بزنید.

  • دقت کنید به محض زدن روی استیکر، آن استیکر به طور خودکار ارسال خواهد شد.

دانلود و استفاده از استیکرها در اندروید مرحله هفتم

دانلود و استفاده از استیکرها در IOS

1. یک گفتگوی شخصی یا گروهی را باز کنید.

2. در نوار ورودی متن، سمت راست، روی علامت برچسب بزنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در ios مرحله دوم

3. برای افزودن بسته استیکر روی علامت بعلاوه در سمت راست بزنید.

دانلود و استفاده از استیکرها در ios مرحله سوم

4. در پنجره باز شده پس از ظاهر شدن استیکرها، روی دانلود کنار بسته استیکر مورد نظرتان بزنید. در صورت نمایش اعلان، روی دانلود {اندازه فایل} بزنید. به محض تکمیل دانلود، علامت تایید سبز ظاهر خواهد شد.

دانلود و استفاده از استیکرها در ios مرحله چهارم

5. پنجره بازشو Stickers را به پایین بکشید.

6. استیکری را که می‌خواهید ارسال کنید، پیدا کنید و روی آن بزنید.

  • لطفا دقت کنید به محض زدن روی استیکر، آن استیکر به طور خودکار ارسال خواهد شد.
  • شما می‌توانید در گوشی آیفون خود از قسمت کیبورد و اموجی، استیکرهای مخصوص اپل (Memoji) را به راحتی و با یک ضربه در واتس‌اپ استفاده کنید.
  •  

موارد بیشتر

  • برای دیدن استیکرهای اخیرا استفاده شده، در سمت چپ صفحه استیکر، روی علامت ساعت‌ بزنید.
  • برای دیدن استیکرهای مورد علاقه، دومین مورد در سمت چپ صفحه استیکر، روی علامت ستاره، بزنید.
  • برای افزودن یک استیکر به علاقه‌مندی‌ها در یک گفتگوی شخصی یا گروهی، روی استیکر کلیک کنید و گزینه ADD TO FAVORITES را انتخاب کنید و یا در صفحه استیکرها پس از پیدا کردن استیکر مورد علاقه، روی آن کلیک کرده و نگه دارید و سپس ADD را بزنید.
  • برای حذف یک استیکر از علاقه‌مندی‌ها در یک گفتگوی شخصی یا گروهی، روی استیکر کلیک کنید و گزینه REMOVE FROM FAVORITES را انتخاب کنید و یا در صفحه استیکرها، قسمت مورد علاقه، پس از پیدا کردن استیکر مورد نظر، روی آن کلیک کرده و نگه دارید و سپس REMOVE را بزنید.
  • در صورت منتشر شدن ورژن جدید برای هر استیکر، با رفتن به قسمت بعلاوه و صفحه MY STICKERS می‌توانید با زدن گزینه UPDATE بسته استیکر مورد نظر خود را به روز رسانی کنید و از استیکر های جدید اضافه شده به بسته استفاده کنید.
  • به محض تکمیل دانلود، علامت تایید سبز ظاهر خواهد شد.

حذف بسته استیکرها در اندروید

استیکرهای دانلود شده را در صفحه MY STICKERS مشاهده می‌کنید. برای حذف آن‌ها در دستگاه‌های اندروید روی علامت سطل آشغال کنار آنها کلیک کرده و سپس DELETE را بزنید.

حذف بسته استیکرها در آی‌او‌اس

استیکرهای دانلود شده را در صفحه MY STICKERS مشاهده می‌کنید. برای حذف آن‌ها در دستگاه‌های آی‌او‌اس روی استیکر کلیک کنید و سپس DELETE را بزنید.

در حال حاضر واتس‌اپ در حال کار کردن روی استیکرهای متحرک است که برتری آن‌ها نسبت به GIFها در این است که همواره حرکت می‌کنند در حالی که GIFها پس از چند بار تکرار شدن از حرکت می‌ایستند. باید دید واتس‌اپ در آینده‌ نزدیک چه قابلیت‌های هیجان‌انگیز دیگری به ورژن‌های جدید خود اضافه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

سوالات متداول

  • چطور یک استیکر را به لیست علاقمندی‌های واتساپ اضافه کنیم؟
شما می‌توانید با تپ روی گزینه ADD آن را به لیست اضافه خواهید کرد. برای مشاهده لیست علاقمندی‌ها هم به آیکون ستاره مراجعه کنید.
  • چگونه اقدام به انتقال استیکر متحرک تلگرام به واتس اپ کنیم؟
دارندگان دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از بات TgtoWaBot و اپلیکیشن Telegram Stickers to WhatsApp Transfer اقدام به انتقال استیکر متحرک تلگرام به واتس اپ کنند.
  • آیا انتقال استیکر تلگرام به واتساپ اطلاعات دیگیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
خیر، انتقال استیکرها به واتس‌اپ تنها استیکرها را درگیر می‌کند و اطلاعات دیگری را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. 

نویسنده : ساناز عصمت جو

ساناز عصمت‌جو دانشجوی مدیریت بازرگانی. فریلنسر تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعال در رویداد‌های مختلف مثل تداکس و فریلند.

  نظرات کاربران (8 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام ممنون از مقاله خوبتون
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، ممنون از شما و حماییتون
پاسخ دهید
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر چطور میتونم استیکر خودمو در واتساپ بسازم؟
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر، با ضربه روی نصب (INSTALL) در فروشگاه گوگل پلی (Google Play)، استیکرساز جالب برای «برنامه‌های استیکر واتس‌آپ» را دانلود و اجرا کنید، استیکر خودتان را انتخاب نمایید و روی دکمۀ «افزودن» کلیک کنید.
پاسخ دهید
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام ممنون از مقاله خوب شما، در مورد چگونگی ساختن استیکر در واتساپ خیلی سوال داشتم و برطرف شد.
۲۱ تیر ۱۴۰۲
سلام ممنون از شما، خوشحالیم که راضی بودید.
پاسخ دهید
۱۲ آذر ۱۳۹۹
مرسی مطلب مفیدی بود کارمو راه انداختین
۱۶ آذر ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام میخاستم ببینم چطور میشه یک استیکر رو کلا از واتساپ حذف کرد ؟
۳ آذر ۱۳۹۹
با سلام و احترام برای حذف استیکر در واتساپ به لیست استیکرها بروید. سپس در تب My Stickers روی آیکون سطل زباله کلیک کنید. موفق باشید.
پاسخ دهید
۴ آبان ۱۳۹۹
ممنون از مطالب مفیدتون💝
۵ آبان ۱۳۹۹
با سلام و احترام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم که مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام‌. من برنامه ی استیکر واتساپ رو نصب کردم اما وقتی میخوام به واتساپم اضافه اش کنم میزنه مشکل تجزیه وجود داره. حتی واسه استیکر هایی که خودم میسازم هم این مشکل وجود داره. میشه کمکم کنید؟
۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام از کدام برنامه برای این کار استفاده کرده اید؟ می توانید از برنامه ای دیگر استفاده کنید و حتما برنامه مورد نظر به روز رسانی شده باشد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۱ فروردین ۱۳۹۹
سلام من استیکر جدید ساختم و میخواهم حذفش کنم ولی قبلا برنامه stickers رو حذف کردم و نمیتونم حذفش کنم برنامه مجدد نصب کردم ولی نبود که پاکش کنم حافظه واتساپم کلا پاک کردم ولی متاسفانه پاک نمیشن لطفا راهنماییم کنید 🙏🙏
۲۳ فروردین ۱۳۹۹
با سلام ممنون از این که سوال خود را با ما در میان گذاشتید. استیکرهایی که فرمودید را متاسفانه نمی توانید در واتساپ حذف کنید و فقط می توانید از قسمت Recent و Favorite آنها را حذف نمایید. موفق باشید.