محتوای کرنر استون Cornerstone Content

برخی مطالب سایت شما نسبت به محتوای دیگران اهمیت بیشتری دارند و نباید بین انبوهی از مطالب گم شوند. به چنین محتوایی بنیاد یا سنگ بنا (Cornerstone Content) گفته می‌شود. در ادامه 5 گام برای تولید این نوع محتوا را معرفی می کنیم.
 ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ | ۱۵:۱۳  زمان مطالعه 5 دقیقه
محتوای کرنر استون Cornerstone Content

محتوای کرنر استون در اصل به مهم‌ترین مقاله‌های سایت شما گفته می‌شود. در حقیقت این محتواها پایه و اساس وب سایت شما هستند. در یکی از آپدیت‌های اخیر افزونه Yoast SEO Premium امکان جدیدی با نام «افزودن مقاله بنیاد محتوا» اضافه شده است که در این مطلب قصد داریم این ویژگی جدید را بررسی کنیم. 

در بسیاری از مقالاتی که این نوع محتوا را توضیح داده‌اند به‌جای اینکه بگویند «محتوای کرنراستون» از عبارت «تکنیک کرنر استون» استفاده کرده‌اند که البته این کار به این دلیل است که استفاده از محتوای شاخص یا همان کرنراستون یکی از استراتژی‌های مهم در بحث سئو است. در واقع این مقالات سنگ بنای اصلی محتوای سایت شماست. 

 

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) Cornerstone Content چیست؟

همان‌طور که گفته شد محتوای کرنراستون مهم‌ترین مقالات وب سایت شما هستند که نقش زیادی در بهبود سئو سایت دارد. اگر می‌خواهید سایت شما سئو مناسب و اصولی داشته باشد باید به محتوای کرنر استون اهمیت زیادی بدهید. لازم به‌ذکر است که این محتوا باید جزو پرکاربردترین و شاخص‌ترین محتواهای سایت شما باشد. 

زمانی‌که مقالات وب سایت شما از تعداد خاصی بیش‌تر شود، موتور جستجوی گوگل در شناسایی مقالات مهم‌تر و شاخص‌تر سایت شما دچار مشکل می‌شود و به همین خاطر ممکن است مقالات مهم شما به نوعی در بین دیگر مقالات سایت گم شوند. 
شاید برای شما جالب باشد که بدانید معنای لغوی کرنراستون چیست:

«کرنراستون در لغت به معنای سنگ‌هایی است که مصریان باستان از آن برای ساخت اهرام مصر استفاده می‌کردند».

می‌توان گفت که هرچقدر وب سایت شما بزرگ‌تر باشد و مقالات بیش‌تری داخل آن باشد، اهمیت استفاده از این نوع محتوا بیش‌تر افزایش پیدا می‌کند. مشخص کردن محتوای Cornerstone به‌صورت دستی و توسط خود شما صورت می‌گیرد و در حقیقت شما انتخاب می‌کنید که کدام‌یک از مقالات شما در نتایج جستجو دیده شود و گوگل هیچ نقشی در انتخاب این محتواها ندارد. 

لازم به‌ذکر است که این محتوا در نهایت ۴ یا ۵ مقاله شاخص است و بقیه مقالات شما باید حول محتوای کرنراستون نوشته شوند و به کمک کلمات کلیدی به صفحه‌های این مقالات سایت لینک داخلی بدهید. اگر در شناخت این مدل محتوا در سایت خود مشکل دارید و نمی‌دانید که کدام‌یک از مقاله‌های سایت شما مهم‌تر از مقالات دیگر است می‌توانید از «سرچ کنسول گوگل» کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید به گوگل وب مستر مراجعه کنید و مقالات کرنر استون سایت‌تان را مشاهده کنید و آن‌ها را به گوگل معرفی کنید تا شناسایی آن‌ها برای گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو ساده‌تر باشد. 

بیشتر بخوانید: آموزش قدم به قدم وبمستر تولز

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) Cornerstone Content چیست؟

چرا محتوای کرنراستون مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی محتوایی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های پررقابت در کسب و کارهای امروزی است و اهمیت زیادی برای صاحبان مشاغل مختلف دارد. همان‌طور که گفته شد اگر محتوای سایت شما از حد خاصی بیش‌تر شود ممکن است موتورهای جستجوی گوگل در شناخت محتواهای اصلی شما دچار مشکل شوند و برای همین باید محتواهای اصلی سایت‌تان را به گوگل معرفی کنید. اگر یک وب‌سایت را بررسی کنید که به محتوای کرنراستون اهمیت داده است متوجه می‌شوید که تمامی محتوای آن، پشت محتوای کرنر استون پنهان شده‌‌اند و به نوعی زیرشاخه مقالات بنیاد محور محسوب می‌شوند. 

انجام این کار کمک می‌کند که حتی محتواهای غیراصلی سایت شما‌ هم اعتبار مناسبی پیدا کنند و در نتایج اول گوگل ظاهر شوند. همان‌طور که گفته شد محتوای کرنراستون باعث می‌شود تا سایت شما در گوگل به رتبه خوبی دست پیدا کند و یکی از اهداف مهم گوگل در آپدیت‌های مکرر این است که مقالات کاربر محور را شناسایی کند و صرفا به مقالاتی رتبه دهد که برای مخاطب نوشته شده‌اند و نه برای گرفتن رتبه. 

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر یک مقاله بسیار طولانی بنویسید و انتظار نداشته باشید که رتبه بگیرید؛ چراکه در آپدیت «پاندا»، گوگل اجازه گرفتن رتبه را از چنین مقالاتی گرفته است و بهترین کار نوشتن مقاله‌ای است که برای کابر مناسب باشد و در حدود ۲۵۰۰ کلمه باشد.

ساختار لینک دادن به مقاله بنیاد محتوا

مقاله‌های کرنر استون باید بالاترین جایگاه را در وب‌ سایت شما داشته باشند تا همه افراد بتوانند به‌راحتی به این مطالب دست پیدا کنند و از آن‌ها استفاده کنند. برای این‌که مقالات کرنر استون(مقالات بنیاد محتوا) بیش‌تر دیده شوند باید سعی کنید که تمامی مقاله‌های مرتبط با محتواهای کرنراستون را به آن‌ها لینک دهید. 

این کار باعث می‌شود تا بتوانید به ساختار مناسبی در لینک‌سازی داخلی برسید. پس به‌یاد داشته باشید که با لینک‌دهی به محتواهای کرنراستون می‌توانید به سئو سایت کمک کنید. اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، محتواهای کرنراستون مانند شهرهای بزرگ هستند که با جاده‌های مشخص به شهرهای کوچک‌تر یعنی محتواهای دیگر سایت می‌رسند. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که به‌طور کلی سئو محتوای کرنر استون شما باید حرفه‌ای‌تر از سئو دیگر محتواهای‌تان باشد. اگر محتوای بنیاد محور شما در زمان‌های قبل نوشته شده است بهتر است مقاله را بازنویسی کنید. 

در بازنویسی مقاله بنیاد محور بهتر است سعی کنید که آن را کامل کنید و کلمات کلیدی فرعی را هم در آن قرار دهید تا موتورهای جست‌وجو به‌راحتی بتوانند کابر هدف را به مقاله شما برسانند. همچنین سعی کنید از تصاویر و ویدیوهای کاربر پسند استفاده کنید تا نتایج بهتری را بگیرید. 

ساختار لینک دادن به مقاله بنیاد محتوا

کدام مقالات بنیاد محتوا هستند؟

فرض کنید یک سال از شروع فعالیت وب سایت‌تان گذشته است و حالا می‌خواهید محتوای بنیادی را تشخیص دهید و آن‌ها را به گوگل هم بشناسانید. دقت داشته باشید که انتخاب محتواهای کرنر استون باید به‌ گونه‌ای صورت گیرد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین محتواهای وب سایت شما در آن قرار گرفته باشد؛ یعنی محتواهایی که کاملا مطمئن هستید که برای مخاطبان‌تان ارزشمند هستند. برای مثال فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی به فروش کوله پشتی مشغول است و محتوای زیادی در بلاگ خود دارد اما تعداد کمی از محتواهای بلاگ‌شان، مرتبط با خرید کوله پشتی مناسب است. 

در بسیاری از موارد کاربر با مطالعه این مطلب، یک گام به خرید کوله پشتی نزدیک‌تر می‌شود که دقیقا هدف اصلی آن سایت است. پس نیاز است تا مقالات مهم در وهله اول شناسایی شوند. پس از شناسایی این مطالب باید یک دور آن‌ها را مطالعه کنید و نواقص احتمالی آن‌ها را برطرف کنید. حتما دقت داشته باشید که این محتواها به‌عبارتی چشم و چراغ سایت شما هستند و باید بدون هیچ‌گونه مشکل علمی، نگارشی و تایپی باشند. 

لینک‌سازی داخلی این محتواها هم کار مهمی است و باید طبق اصول سئو صورت گیرد تا بالاترین بازده را برای شما داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مقالات کرنراستون طولانی‌تر بودن آن‌ها نسبت به دیگر مقالات سایت است به‌عبارت دیگر شما باید کامل‌ترین مقالات وب‌سایت‌تان را به‌عنوان مقالات کرنراستون معرفی کنید. 

معمولا به‌خاطر کامل بودن محتواهای بنیاد محتوا، طولانی‌ترین مقالات سایت شما را شامل می‌شوند. بهتر است بدانید که حداقل کلمات محتوای کرنر استون ۹۰۰ کلمه است و طبق بررسی‌های انجام شده بهترین میزان آن در حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه است. 

همچنین در این نوع محتوا به عکس‌ها و ویدیوهای موجود در مقاله هم دقت بیش‌تری داشته باشید. توصیه می‌شود مقاله‌های کرنر استون را در صفحه اصلی سایت‌تان قرار دهید تا مخاطبان بتوانند به‌راحتی آن‌ها را مطالعه کنند. اضافه کردن کلمات کلیدی پربازدید یکی دیگر از کارهایی است که باید برای مقالات بنیادی انجام دهید. افزودن این کلمات باعث می‌شوند تا مقاله شما در کلمات کلیدی مهم به جایگاه مناسبی برسد. 

کدام مقالات بنیاد محتوا هستند؟

5 گام برای داشتن محتوای سنگ بنا یا cornerstone  عالی

اگر می‌خواهید محتوای سنگ بنای مناسبی داشته باشید بهتر است از گام‌های زیر کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از محتوای کرنر استون خود دریافت کنید. این گام‌ها بسیار ساده هستند اما نکته‌ای که مهم است این است که باید تمامی این ۵ نکته را در کنار هم انجام دهید تا بتوانید به بهترین عملکرد برسید. 

گام اول: تحقیق مناسب در مورد کلمه کلیدی مقالات

اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه برسید باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. این کلمات باید دقیقا منطبق با حوزه فعالیت سایت شما باشند. برای مثال اگر یک کسب و کاری در حوزه آهن فعالیت می‌کند، در گام اول باید مهم‌ترین کلمات وب سایتش را به کمک ابزارهای موجود استخراج کند و به کمک آن‌ها چند مقاله جامع و کاربردی بنویسد. 

گام دوم: انتخاب مقاله مناسب برای ویرایش

بعد از این‌که کلمات کلیدی مناسب‌تان را پیدا کردید ۲ حالت وجود دارد. حالت اول این است که شما در گذشته با این کلمه کلیدی محتوا نوشته‌اید و حالت دوم هم این است که تا‌به‌حال با این کلمه کلیدی مطلبی ننوشته‌اید. اگر حالت اول به‌وجود آمد و قبلا با این کلمه کلیدی محتوایی را منتشر کرده بودید باید بین آن‌ها بگردید و مناسب‌ترین مقاله را برای ویرایش و انتخاب به‌عنوان مقاله بنیاد محور انتخاب کنید. همچنین باید سعی کنید مقالات مرتبط دیگر را هم ویرایش کنید و در مقاله کرنر استون به آن‌ها لینک دهید. 

گام سوم: بازنویسی و بهبود دائمی مقاله 

بعد از آن‌که مقاله کرنر استون خود را منتشر کردید تازه کار شما آغاز شده است و دائما باید آن را بهینه کنید تا به ‌بهترین نتیجه برسید. پایش دائمی مقالات کرنراستون کمک می‌کند تا شما همواره مورد توجه گوگل باشید. 

گام چهارم: دسترسی آسان به مقالات کرنر استون در صفحه اصلی 

اگر مقالات بنیاد محور شما در یکی از صفحات اصلی سایت شما باشند احتمال مطالعه آن توسط کاربران افزایش پیدا می‌کند و همچنین باعث می‌شود تا موتورهای جست‌وجو نیز در زمان سریع‌تری به اهمیت آن پی ببرند. پس سعی کنید محتوای کرنر استون سایت خود را در دسترس همه مخاطبان‌تان قرار دهید. 

گام پنجم: لینک‌سازی و لینک‌سازی

حتی اگر ۴ مورد بالا را به بهترین نحو انجام دهید، اما لینک‌سازی مناسبی نداشته باشید احتمال اینکه از محتوای بنیادمحور نتیجه بگیرید بسیار کم است. در مقالا کرنراستون حتما سعی کنید لینک‌سازی را به شیوه درست و اصولی انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. 

بیشتر بخوانید : اصول تولید محتوای سئو شده

امکان جدید افزونه سئو Yoast SEO برای تولید محتوای کرنراستون 

در آپدیت اخیر افزونه Yoast SEO می‌توانید مدیریت بهتری بر محتواهای کرنراستون وب سایت خود داشته باشید. در این نسخه از Yoast SEO می‌توانید مقالات بنیاد محور سایت خود را مشخص کنید که توصیه می‌شود تعداد آن‌ بین ۳ تا ۵ عدد باشد. 

برای مشخص کردن و علامت‌گذاری یک محتوای کرنر استون می‌توانید به بخش ویرایش محتوا در بخش سئو بروید و گزینه «نشانه‌گذاری به‌عنوان محتوای مهم» را تیک بزنید. در بخش جدید افزونه یاست سئو می‌توانید به کمک تگ‌ها و طبقه‌بندی‌های موجود در سایت‌تان لینک‌سازی داخلی را نیز بهبود ببخشید. 

 

بهینه سازی محتوای کرنراستون با کمک افزونه  yoast seo

بعد از مشخص کردن محتواهای بنیاد محور می‌توانید مشکلات آن را به کمک افزونه یاست سئو مشخص کنید و آن‌ها برطرف کنید. همان‌طور که گفته شد محتوای کرنر استون اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت دارند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. اگر می‌خواهید به کمک مقالات بنیاد محور خود به نتایج خوبی برسید باید سعی کنید تمامی بهینه‌سازی‌های پیشنهادی افزونه yoast seo را انجام دهید و تک‌تک مواردی که تذکر داده است بهبود ببخشید.

البته ممکن است مجبور شوید که حتی مقالات دیگر را هم ویرایش کنید و آن‌ها بهبود ببخشید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. انجام دادن تمامی این کارها کمک می‌کند تا بتوانید نواقص احتمالی مطالب خود را برطرف کنید. اگر بتوانید هر دو ماه یا سه ماه یک‌بار محتواهای مهم سایت‌تان را بررسی کنید و آن‌ها را طبق الگوریتم‌های جدید گوگل بهینه کنید در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به نتایج برتر گوگل برسید. 

بهینه سازی محتوای کرنراستون با کمک افزونه  yoast seo

جمع بندی : محتوای کرنر استون Cornerstone Content چیست؟

برخی مطالب سایت شما نسبت به محتوای دیگران اهمیت بیشتری دارند و نباید بین انبوهی از مطالب گم شوند. به چنین محتوایی بنیاد یا سنگ بنا (Cornerstone Content) گفته می‌شود. این موضوع تا حدی اهمیت دارد که در افزونه Yoast نیز چنین قابلیتی در نظر گرفته شده است تا بتواند محتوای کرنراستون خود را مشخص کنید.

برای تولید چنین محتوایی 5 گام مهم وجود دارد که در این مطلب مفصل درباره آن صحبت کردیم.
 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید