تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

یکی از سوالات متداول در رابطه با فتوشاپ نحوه تبدیل عکس به نقاشی است. مگر اینکه شما یک نقاش حرفه‌ای باشید و بتوانید یک نقاشی حرفه‌ای از عکس بکشید. اما در فتوشاپ شما می‌توانید با ترکیب فیلترهای مخصوص، عکس را به نقاشی تبدیل کنید. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چطور از فتوشاپ برای تبدیل عکس به نقاشی استفاده کنید.
 ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ | ۱۴:۱۸  زمان مطالعه 2 دقیقه
تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

یکی از سوالات متداول در رابطه با فتوشاپ نحوه تبدیل عکس به نقاشی است. مگر اینکه شما یک نقاش حرفه‌ای باشید و بتوانید یک نقاشی حرفه‌ای از عکس بکشید. اما در فتوشاپ شما می‌توانید با ترکیب فیلترهای مخصوص، عکس را به نقاشی تبدیل کنید.

این تکنیک به خصوص در عکس‌های منظره خوب کار می‌کند، در نتیجه نیازی نیست نگران تحریف در ویژگی‌های صورت باشید. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چطور از فتوشاپ برای تبدیل عکس به نقاشی استفاده کنید.

عکس را آماده کنید

برای باز کردن عکس در فتوشاپ گزینه‌ choose file و open as smart object را انتخاب کنید.

اگر عکس در حال حاضر باز است لایه‌ها را فعال کرده و با انتخاب layer سپس smart objects و convert to small object آن را به smart object تبدیل کنید.

اگر در شروع کار از lightroom استفاده می‌کنید با انتخاب گزینه‌ thumbnail and choose Photo و سپس Edit In و Open as Smart Object عکس را باز کنید.

پس از باز شدن عکس در فتوشاپ در منوی  Image > Mode بررسی کنید که عکس در کانال 8 بیت تنظیم شده باشد.

نمایش و ویرایش لایه ها در فتوشاپ

استفاده از smart object به شما امکان این را می‌دهد که فیلترها را به صورت غیر مخرب اجرا کنید.

علاوه بر آن می‌توانید فیلترهای فردی را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

از چند فیلتر می‌توانید استفاده کنید

در این روش باید از چندین فیلتر استفاده کنید. با این حال adobe گزینه‌های منوی filter photoshop را در نسخه‌های جدید کمتر کرده است. بنابراین ممکن است در نسخه‌ برنامه‌ خود لیست مختصر را مشاهده کنید. 

با انتخاب Photoshop CC و Preferences و سپس Plug-Ins گزینه‌Show all Filter Gallery groups and names را انتخاب کنید و فهرست منوی فیلترها را مجدد تنظیم کنید.

فایده‌ این کار این است که نام فیلترهای فردی در پنل layer ظاهر می‌شود. 

اگر دسته‌های ذکر شده در مسیر بالا را در منوی filter خود مشاهده نکردید می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی filter و gallery filter به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

فیلتر اول در این روش کمی عکس را جمع می‌کند تا نتیجه‌ی نهایی به طور غیر طبیعی بی نقص به نظر نرسد. Filter > Noise > Median را انتخاب کنید. یک Radius 3 را وارد کنید و سپس OK را بزنید.

در مرحله بعد، Filter> Stylize> Oil Paint را انتخاب کنید و در قسمت براش، برش های مورد نظر خود را تنظیم کنید (تنظیمات 6.3 ، 10 ، 10 و 10 در اینجا استفاده شد). Leave Lighting را خاموش کنید و سپس OK را بزنید. (اگر فیلتر Oil Paint در منوی Filter شما کمرنگ است، Photoshop> Preferences> Performance را انتخاب کنید و استفاده از پردازنده Graphics فیلتر را روشن کنید.)

فیلتر های محتلف بر روی تصویر در فتوشاپ

اکنون Filter> Stylize> Emboss را انتخاب کنید. زاویه را در حدود      –130، ارتفاع 3 و مقدار 100 درصد تنظیم کنید. Ok را انتخاب کنید و سپس فتوشاپ کل صفحه را خاکستری می‌کند. نترسید! در ادامه این قسمت را درست خواهید کرد.

در پنل لایه‌ها ، روی نماد در سمت راست فیلتر Emboss دوبار کلیک کنید.

در منوی Blending Options، منوی Mode را به Overlay تغییر دهید و OK را بزنید.

فیلتر EMBOSS در فتوشاپ

سپس، Filter> Artistic> Rough Pastels را انتخاب کنید. منوی Filter Gallery که باز می‌شود، یک Stroke طول 9 و یک Stroke Detail of 16 را وارد کنید. منوی Texture را روی Canvas تنظیم کنید و سپس Scaling را روی 100 قرار دهید، Relief را روی 2 تنظیم کنید و از منوی Light گزینه Top Right را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که Invert خاموش است و OK را بزنید.

آموزش تبدیل عکس به نقاشی در فتوشاپ

در این قسمت پیش نمایش بزرگی به شما نشان داده می‌شود و در این مرحله اثر نقاشی شروع به شکل گیری می‌کند.

در آخر ، Filter> Texture> Texturizer را انتخاب کنید. در منوی Filter Gallery گزینه‌ی Canvas را از فهرست Texture انتخاب کنید. Scaling را روی 100 و Relief را روی 2 تنظیم کنید. در اینجا دوباره ، از سمت راست از منوی Light گزینه Top Right را کلیک کنید و مطمئن شوید که Invert خاموش است و OK را بزنید.

نتیجه را مرتب کنید

برای تنظیمات هرکدام از فیلترها، روی نام آن در پنل لایه‌ها دوبار کلیک کنید تا منوی آن دوباره باز شود. به همین دلیل است که دیدن نام فیلترهای فردی در پنل Layers مفید است.

اگر دوست دارید می توانید با استفاده از filter mask ، جلوه نقاشی را در قسمت‌های خاصی از تصویر کاهش دهید:

برای انجام این کار روی فعال کردن mask کلیک کنید، ابزار Brush را فعال کنید و تراشه رنگی پیش زمینه خود را به رنگ مشکی تنظیم کنید. در نوار گزینه‌ها، تنظیم Opacity قلم مو را با توجه به میزان تأثیرگذاری که می خواهید مخفی کنید تنظیم کنید و سپس در آن قسمت از عکس را brush بزنید. این ترفند mask مخصوصاً هنگام تبدیل یک پرتره به یک نقاشی بسیار مفید است و زمانی که می‌خواهید برخی از جزئیات عکس را در ناحیه چشم و دهان برگردانید. پس از پایان کار، فایل را در قالب فتوشاپ ذخیره کنید تا لایه های شما حفظ شود.

بیشتر بخوانید: برعکس نوشتن در فتوشاپ

جمع بندی: تبدیل عکس به نقاشی

فتوشاپ قدرتمندترین و پرکابردترین نرم افزار ویرایش تصاویر است که کاربردهای زیادی دارد. شاید تبلیغات مختلفی را از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی دیده باشید که مدعی تبدیل عکس به نقاشی هستند. اما به راحتی می‌توانید این کار با فتوشاپ انجام دهید. در این مطلب به صورت کامل و گام به گام به شما آموزش دادیم که چطور از این برنامه برای تبدیل عکس به نقاشی استفاده کنید.

نمونه خروجی تصویر تبدیل شده به نقاشی در فتوشاپ

اگرچه دیدن جزئیات این نقاشی در این کار کمی دشوار باشد اما زمانی که فایل را در بین عکس‌های دیگر مشاهده می‌کنید فرق آن را کاملا درک می‌کنید.

امیدواریم با این آموزش بتوانید نتیجه‌ی مورد نظر خود را دریافت کنید.

نویسنده : ساناز عصمت جو

ساناز عصمت‌جو دانشجوی مدیریت بازرگانی. فریلنسر تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و همچنین فعال در رویداد‌های مختلف مثل تداکس و فریلند.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید