نحوه چرخاندن عکس و متن در فتوشاپ

وقتی که با گوشی یا دوربین عکسی را می‌گیریم، گاهی اوقات زاویه تصاویر مناسب نیست و پیش می‌آید که می‌خواهیم زاویه عکس را تغییر بدهیم. در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه چرخاندن عکس و متن در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.
 ۱۳۹۸/۱۱/۲ | ۱۳:۰۷  زمان مطالعه 2 دقیقه
نحوه چرخاندن عکس و متن در فتوشاپ

وقتی که با گوشی یا دوربین عکسی را می‌گیریم، گاهی اوقات زاویه تصاویر مناسب نیست و پیش می‌آید که می‌خواهیم زاویه عکس را تغییر بدهیم. یا آن را در جهت دیگری استفاده کنیم. اگر با تلفن همراه‌تان عکس گرفته باشید، با خود اپلیکیشن‌‌های گوشی ‌‌می‌توانید این کار را انجام دهید. اما در بسیاری از مواقع نیاز دارید در نرم‌افزارهای ویرایش عکس این کار را انجام دهید و بتوانید ویرایش‌های دیگری را نیز اعمال کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه چرخاندن عکس و متن در فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

چرخاندن عکس در فتوشاپ

قطعا ابزارهای مختلفی برای ویرایش تصاویر وجود دارد، ولی مهمترین و کاربرد‌ترین گزینه فتوشاپ است. ساده‌ترین روش برای تغییر زاویه عکس در فتوشاپ، باز کردن فایل عکس و سپس کلیک کردن روی گزینه Image است. در اینجا کافیست روی گزینه Image Rotation کلیک کرده و زاویه موردنظرتان را انتخاب کنید. زاویه‌‌هایی که خود فتوشاپ به صورت پیش فرض دارد، 180 و 90 درجه است. زمانی که دکمه Image Rotation را کلیک ‌‌می‌کنید، 5 گزینه برای شما نشان داده می‌شود. گزینه اول چرخش 180 درجه عادی است. گزینه دوم، چرخش 90 درجه CW است. یعنی تصویر یک چهارم دور دایره و در جهت عقربه‌‌های ساعت می‌چرخد. 

چرخاندن عکس در فتوشاپ

گزینه سوم چرخش 90 درجه خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت (یعنی سمت چپ) است. گزینه چهارم زاویه دلخواه است. یعنی یک عدد دلخواه مشخص کرده و در جهت ساعتگرد یا پادساعتگرد می‌چرخانید. در Flip Canvas Horizontal، کل تصویر به صورت آینه افقی می‌چرخد و در گزینه آخر یعنی Flip Canvas Vertical، کل تصویر به حالت عمودی در می‌آید. 

بیشتر بخوانید: حذف پس زمینه عکس

چرخاندن قسمتی از عکس در فوتوشاپ

گاهی اوقات می‌خواهید فقط قسمتی از عکس را بچرخانید. برای این کار کافیست در نوار بالای فتوشاپ، روی دکمه ویندوز کلیک کرده و گزینه Layers را انتخاب کنید.

چرخاندن قسمتی از عکس در فوتوشاپ - مرحله اول

حالا لایه‌‌های مختلف عکس نشان داده می‌شود. یک لایه یا چند لایه را انتخاب کنید و بقیه لایه‌‌ها را خاموش کنید.

چرخاندن قسمتی از عکس در فوتوشاپ - مرحله دوم

سپس به بخش Edit رفته و گزینه Transform را انتخاب کنید. در این حالت نیز گزینه‌‌های مختلفی پیش روی شماست. ‌‌می‌توانید 180 درجه، 90 درجه ساعتگرد، 90 درجه پادساعتگرد، چرخش عمودی و افقی را انتخاب کنید.

چرخاندن قسمتی از عکس در فوتوشاپ - مرحله سوم

روش دوم که یکی از مرسوم‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود، استفاده از دکمه‌‌های کیبورد است. در این حالت ‌‌می‌توانید کلیدهای Ctrl+T را فشار دهید و با فشار دادن دکمه چپ موس، تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. در هر کدام از مراحلی که انجام می‌دهید، مراقب باشید که تصویر انتخابی قفل نباشد. برای اینکه قفل را خاموش کنید، دوبار روی لایه اولیه کلیک کنید. البته چون در این روش کار دستی انجام می‌شود، باید دقت زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: برعکس نوشتن در فتوشاپ

چرخاندن متن در فتوشاپ

ابتدا یک لایه جدید در فتوشاپ درست کنید. برای این کار در بخش File، گزینه New را انتخاب کنید. حالا باید تنظیمات لایه ایجاد شده را تعیین کنید. در پنجره جدید، ارتفاع و عرض موردنظرتان را انتخاب کنید. حالا با ابزار Type tool، متن دلخواه‌تان را بنویسید. اگر می‌خواهید از کلیدهای میان‌بر برای چرخاندن متن استفاده کنید، کلیدهای Ctrl+T این کار را انجام می‌دهند. این کلیدها را با هم فشار داده و با فشردن دکمه چپ کلیک، زاویه و ابعاد متن را تنظیم کنید. 

چرخاندن متن در فتوشاپ - مرحله اول

در روش دوم، در قسمت Image، مجددا روی گزینه Image Rotation کلیک ‌‌می‌کنید و درجه مورد نظرتان را انتخاب کنید. ‌‌می‌توانید نوشته تان را کاملا برگردانید و چرخش افقی یا عمودی به آن بدهید.

چرخاندن متن در فتوشاپ - مرحله دوم

حالا اگر بخواهید فقط یک حرف یا دو حرف کلمه ای را بچرخانید، باید چه کار کنید؟ برای این کار در بخش Windows، روی لایه کارها کلیک کرده، با راست کلیک کردن، گزینه Convert to shape را انتخاب کند. حالا هر حرف تفکیک می‌شود و ‌‌می‌توانید به صورت مجزا روی آن تغییرات دلخواه تان را اعمال کنید. 

چرخاندن متن در فتوشاپ - مرحله سوم

برای این کار در قسمت نوار ابزار، Path Selection Tool را انتخاب کنید.

چرخاندن متن در فتوشاپ - مرحله چهارم

حالا یکی از حروف نوشته را در نظر بگیرید. بعد در بخش Edit و Transform Path یکی از گزینه‌‌ها را انتخاب کنید. با توجه به گزینه‌ای که انتخاب کرده‌اید، زاویه حرف تغییر می‌کند. 

چرخاندن متن در فتوشاپ - مرحله پنجم

جمع بندی

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه نوشته، عکس یا لایه‌‌های مختلف تصویر را در فتوشاپ بچرخانیم. آسان ترین راه برای این کار استفاده از کلیدهای میانبر و نگه داشتن چپ کلیک موس است. در این روش کلیدهای Ctrl+T را فشار می‌دهید و با نگه داشتن دکمه چپ کلیک، تغییرات لازم را اعمال ‌‌می‌کنید. روش‌‌های دیگر با استفاده از نوارهای Image و Image rotation انجام می‌شود. با توجه به گزینه‌‌های موجود یا اعمال درجه موردنظرتان تصویر یا نوشته را بچرخانید. معمولا طراحان به یک روش عادت دارند ولی تمام روش‌های گفته شده خروجی یکسانی دارند.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید