7 افزونه برتر برای گرفتن اسکرین شات از کروم

گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. گاهی اوقات در حین جستجو، می خواهیم از صفحه وب اسکرین شات بگیریم. در این مقاله 10 تا از بهترین افزونه ها برای این کار را معرفی می‌کنیم.
 ۱۳۹۸/۱۱/۱ | ۱۱:۵۵  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
7 افزونه برتر برای گرفتن اسکرین شات از کروم

گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از کاربرانی که با گوشی تلفن همراه‌شان استفاده می کنند، برای جستجو به گوگل کروم متکی هستند. گاهی اوقات در حین جستجو، می خواهیم از صفحه وب اسکرین شات بگیریم. ساده‌ترین راه برای گرفتن اسکرین شات از صفحه اینترنت، دکمه‌‌های میانبر کیبرد هستند. برای مثال با فشردن CTRL + SHIFT + I ‌‌می‌توانید از صفحه وب عکس بگیرید. اگر سیستم عامل تان ویندوز است، دکمه‌‌های Fn+Win+PrtSc. دکمه‌‌های Cmd+Shift+4  هم برای سیستم عامل مک کار می‌کند. اما علاوه بر این دکمه‌‌ها، افزونه‌‌هایی هم وجود دارند. افزونه های اسکرین شات از کروم امکانات متنوعی دارند که در این مقاله 7 تا از بهترین آنها را معرفی می‌کنیم.

افزونه Awesome Screenshot

این افزونه جزو بهترین افزونه‌ها برای اسکرین شات است و دو میلیون کاربر دارد. اگر با این افزونه از صفحات وب عکس بگیرید، ‌‌می‌توانید روی آن متن بنویسید و یا علامت گذاری کنید. به علاوه، حتی با استفاده از افزونه Awesome Screenshot، امکان فیلم برداری از صفحه وب نیز وجود دارد. بعد از اینکه، افزونه را دانلود کردید، آیکون آن در نوار کروم ظاهر می‌شود. این افزونه دو گزینه برای اسکرین شات دارد. اولین گزینه فقط از بخشی از صفحه عکس می‌گیرد و دومین گزینه از کل صفحه تصویر ثبت می‌کند. 

افزونه Awesome Screenshot

بعد از انجام فرایند اسکرین شات، ‌‌می‌توانید تصویر را در سایت‌‌های مختلف منتشر کنید. این افزونه به شما لینک تصویر را ‌می‌دهد و ‌‌می‌توانید آن را در توییتر یا فیسبوک منتشر کنید.

افزونه Awesome Screenshot

افزونه Full Page Screenshot

برای اینکه بتوانید از این افزونه استفاده کنید، کافیست نام آن را وب استور گوگل جستجو کنید. بعد از دانلود افزونه، آیکون آن با یک دوربین آبی رنگ بار نوار کروم نمایش داده می‌شود. برای گرفتن اسکرین شات از کروم، روی این آیکون کلیک می‌کنید. این افزونه صفحه را ارزیابی کرده و از صفحه عکس می‌گیرد. سپس تصویر گرفته شده به صورت تصویر یا پی دی اف دانلود می‌شود. این افزونه حجم کمی اشغال می‌کند، و به هیچ ثبت نامی هم احتیاج ندارد. 

یکی دیگر از ویژگی‌‌های این افزونه، ذخیره خودکار است. این ویژگی می‌تواند هم کارآمد باشد و هم اذیت کننده. ‌‌می‌توانید گزینه ذخیره خودکار آن را غیرفعال کنید. اما در غیر این صورت افزونه به طور خودکار، فایل پی دی اف تصویر را ذخیره می‌کند. تمام فایل‌‌های ذخیره شده در پوشه دانلودهای سیستم شما قرار می‌گیرد.

افزونه Full Page Screenshot

افزونه فایر شات (Fireshot)

افزونه فایرشات در نوامبر 2019 به روزرسانی شده است. با استفاده از این افزونه ‌‌می‌توانید از صفحات وب عکس بگیرید و آن را به صورت فایل‌‌های مختلف PDF/JPEG/GIF/PNG دانلود و استفاده کنید. این افزونه قابلیت ویرایش عکس را نیز به شما ‌می‌دهد و به صورت آفلاین هم کار می‌کند. همچنین با کمک فایرشات ‌‌می‌توانید تصاویر گرفته شده را مستقیما به جیمیل‌تان بفرستید، یا آنها را مستقیما در توییتر، گوگل پیکاسا، فیسبوک یا فلیکر آپلود کنید.

افزونه فایر شات (Fireshot)

افزونه One-click Screenshot

افزونه One-click Screenshot نسبت به بقیه افزونه‌‌ها پیشرفته‌تر است و می‌تواند از وب کم یا دسکتاپ هم اسکرین شات بگیرید. به علاوه، این افزونه قابلیت ویرایش تصویر را هم به کاربران ‌می‌دهد. یکی از ویژگی‌‌های خوب این افزونه این است که بعد از اسکرین شات، هیچ هیچ پنجره اذیت کننده‌ای در صفحه ظاهر نمی‌شود. با خیال راحت اسکرین شات بگیرید و اگر خواستید آن را ذخیره کرده یا آپلود کنید. 

افزونه One-click Screenshot

افزونه Gmail Screenshot

این افزونه توسط وب سایت https://www.gmail-screenshot.com ارائه شده است و در تاریخ دسامبر 2019 هم به‌روزرسانی شده است. گرچه این افزونه به شرکت گوگل مربوط می‌شود اما اصلا ربطی به جیمیل ندارد. اما ویژگی منحصر به فرد این افزونه، قابلیت ذخیره تصاور در حساب گوگل درایو است. ‌‌می‌توانید تصاویری که می‌گیرید را در فضای ابری ذخیره کنید. به علاوه، امکان ویرایش و ذخیره عکس در سیستم شخصی هم وجود دارد. بعد از این اینکه با افزونه Gmail Screenshot اسکرین شات گرفتید، ‌‌می‌توانید لینک آن را برای هر کسی بفرستید.

افزونه Gmail Screenshot

افزونه Twitter Screenshots 

حتما برای شما هم پیش آمده است که در توییتر بخواهید از یک توییت خاص اسکرین شات بگیرید، به طوری که توییت‌‌های دیگر در تصویر نباشند. برای این کار، هنگامی که در صفحه توییتر هستید و می‌خواهید از توییت خاصی اسکرین شات بگیرید، با استفاده از افزونه Twitter Screenshots از توییت مورد نظرتان اسکرین شات بگیرید. بعد از دانلود این افزونه، یک دکمه Capture کنار هر توییت مشاهده می‌کنید. با فشردن این دکمه، صفحه جدیدی باز می‌شود و ‌‌می‌توانید تصویر ثبت شده را ذخیره کنید.

افزونه Twitter Screenshots 

افزونه YouTube Screenshots

به کمک این افزونه ‌‌می‌توانید از ویدئویی که در یوتیوب مشاهده می‌کنید، عکس بگیرید. بعد از دانلود YouTube Screenshots، دکمه زیر ویدئو ظاهر می‌شود. با فشردن این دکمه، از بخش‌‌های مختلف فیلم، اسکرین شات بگیرید. این افزونه هیچ گونه ویروس یا تبلیغات اذیت کننده ای ندارد و جزو بهترین افزونه‌‌های اسکرین شات محسوب می‌شود. ویژگی جالب این افزونه این است که دکمه‌‌های پخش و افزایش صدا روی ویدئو، در تصویر وجود ندارند.

افزونه YouTube Screenshots

جمع بندی
برای گرفتن اسکرین شات از صفحه گوگل کروم روش‌‌های زیادی وجود دارد. متداول‌ترین روش استفاده از کلیدهای کیبرد مانند fn+win+prsc و CTRL + SHIFT + I است. البته گوگل افزونه‌‌هایی نیز برای این کار ارائه کرده است. از جمله این افزونه‌‌ها می‌توان به افزونه‌‌های Awesome Screenshot، Full Page Screenshot، Fireshot، Fireshot، Twitter Screenshots، One-click Screenshot و YouTube Screenshots اشاره کرد. با وجود روش‌‌های مختلف، دیگر نباید نگران چگونگی اسکرین شات از صفحه وب باشید. ‌‌می‌توانید هرکدام از این افزونه‌ها را دانلود کرده و در کسری از ثانیه از صفحه وب اسکرین شات بگیرید. 
 

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۳۱ شهریور ۱۳۹۹
با احترام من افزونه فایر شات (Fireshot) رو نصب کردم و بسیار کاربردی است اما بعد از چند روز منقضی می شود و به هیچ عنوان امکان استفاده نمی دهد (حتی با حذف و نصب مجدد). چطور میتونم آن را رجیستر کنم؟ با سپاس فراوان
۱ مهر ۱۳۹۹
با سلام بله درست است این افزونه مشکل رجیستری دارد. شما می‌توانید از افزونه های دیگر معرفی شده در این مطلب یا GoFullPage برای اسکرین گرفتم از کروم نیز استفاده کنید. موفق باشید