چگونه بازدید گوگل را افزایش دهیم

همه وبمستران در تلاشند تا بازدید از سایتشان را افزایش دهند اما سؤال اینجاست که چطور می‌توان بازدید گوگل را افزایش دهیم؟ در این مطلب به تمام رازهای پنهان در مورد این مطلب خواهیم پرداخت.
 ۱۳۹۸/۱۰/۲ | ۱۶:۰۷  زمان مطالعه 9 دقیقه امتیاز:
چگونه بازدید گوگل را افزایش دهیم

آیا شما هم صاحب یک وب‌سایت هستید و نمی‌دانید چگونه بازدید گوگل را افزایش دهید؟ همه وبمستران در تلاشند تا بازدید از سایتشان را افزایش دهند و اگر این بازدید از طرف گوگل باشد باعث بهتر شدن رتبه سایت و در نتیجه بازدید بیشتر خواهد شد.
اما سؤال اینجاست که چطور می‌توانیم بازدید گوگل را افزایش دهیم؟ در این مطلب به تمام رازهای پنهان در مورد این مطلب خواهیم پرداخت.

چگونه بازدید گوگل را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید گوگل از طریق تولید محتوای استاندارد

یکی از ساده‌ترین روش‌های افزایش بازدید گوگل، تولید محتواست. یک محتوای خوب می‌تواند کاربران را برای پیدا کردن جواب سؤالاتشان به سایت شما بکشاند. هرچه محتوای شما بهتر نوشته شده باشد، احتمال اینکه کاربر دوباره به سایت شما سر بزند بیشتر خواهد بود.

محتوای خوب چه محتوایی است؟ یک محتوای خوب باید طبق اصول نوشته شده باشد و هر چیزی که از اصول خاصی تبعیت کند یعنی استاندارد است. پس اکنون باید ببینیم محتوای استاندارد باید چه اصولی را رعایت کرده باشد؟

آپدیت محتوا

یک محتوای استاندارد باید به‌روز باشد. بنابراین یکی از اصول اولیه‌ای که شما باید رعایت کنید این است که هرازگاهی به مطالب قدیمی سایتتان سری بزنید تا:

  • اگر مطلب جدیدی در مورد موضوع محتوا به وجود آمده، آن را به محتوای خودتان اضافه کنید.
  • اگر مطلبی که در محتوا نوشته‌اید به دلایلی منسوخ شده، آن را به مطالب جدید جایگزین کنید.
  • اگر اشکالاتی در محتوای قدیمی‌تان پیدا کردید، آن‌ها را اصلاح کنید.
  • اگر کم و کاستی در محتوا احساس کردید، آن را برطرف کنید.

با آپدیت کردن محتوای قدیمی می‌توانید همیشه بهترین محتوا را در سایت خود به کاربران ارائه دهید. به علاوه، با این کار خزنده‌های گوگل نیز با هر تغییر متوجه سایت شما خواهند شد و تعداد خزش‌های سایتتان افزایش خواهد یافت و در نتیجه گوگل رتبه بهتری به سایتتان اختصاص می‌دهد.

تکنیک آسمان خراش

یکی دیگر از اصول تولید یک محتوای استاندارد، این است که محتوای نوشته شده کامل باشد و تمامی سؤالات کاربران پاسخ دهد.

وقتی محتوا را نوشتید، خودتان را جای کاربری که کلیدواژه را سرچ کرده بگذارید.

  • ببینید آیا این کاربر با خواندن مطلب شما هر آنچه را که نیاز داشته به دست آورده است؟
  • آیا ممکن است با خواندن مطلب شما سؤال دیگری در ذهنش ایجاد شود؟

پس یک مطلب کامل بنویسید، طوری که کاربر با خواندن آن دیگر نیازی به یک سرچ تازه نداشته باشد. به این ترتیب باید یک مطلب طولانی تولید کنید، با عکس‌های زیاد. به روش تولید محتوای طولانی، تکنیک آسمان خراش گفته می‌شود. اما اگر فقط یک محتوای طولانی بنویسید، مشخصاً کاربر امروزی حوصله خواندن آن را نخواهد داشت. چه کار کنیم تا محتوای طولانی ما در عین حال برای کاربر جذاب هم باشد؟

  • برای محتوایتان از هدینگ های مناسب و زیاد استفاده کنید تا کاربر بتواند به اسکرول کردن سریع مطلب به آنچه می‌خواهد برسد. با این کار، چنانچه حوصله خواندن مطلب طولانی را نداشته باشد، فقط قسمت موردنیازش را استفاده خواهد کرد.
  • از بولت بندی برای مشخص کردن و جدا کردن بخش‌هایی از محتوا استفاده کنید تا درک مطلب ساده‌تر شود.
  • از تصاویر زیاد و مرتبط با مطلب استفاده کنید. به این ترتیب چشم کاربر خسته نمی‌شود.
  • از فونت مناسب با اندازه مناسب استفاده کنید و فاصله بین خطوط را در حد مناسبی قرار دهید تا چشم به راحتی بین خطوط حرکت کند.

 بازنشر محتوای قدیمی

برای اینکه محتوای قدیمی خود را دوباره زنده کنید، آن را بازنشر کنید. بازنشر یعنی چه؟

  • تاریخ محتوای قدیمی را –بدون تغییر URL- به امروز تغییر دهید.
  • محتوای قدیمی را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... منتشر کنید و لینک دهید.
  • در فروم های مرتبط با کسب و کارتان، خلاصه‌ای از یک محتوای قدیمی منتشر کنید و لینک بگیرید.

سؤال بعدی این است که چه محتوایی را برای بازنشر انتخاب کنیم؟ برای این منظور از گوگل کنسول استفاده کنید. مطلبی که impression بالایی دارد اما CTR آن پایین است (یعنی آن کلیدواژه زیاد سرچ می‌شد اما محتوای شما کلیک نمی‌شود) می‌تواند گزینه مناسبی برای بازنشر باشد. بدون شک مطالب نوشته شده در این محتوا موردنیاز افراد زیادی است، اما به دلایلی به دید آن‌ها نمی‌رسد. همچنین از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس نیز می توانید محتوای پربازدید قدیمی خود را به روز کرده و منتشر کنید. پس با بازنشر این محتوا به دیده شدن آن کمک کنید.

اضافه کردن محتوا به صورت روزانه

هر روز حداقل یک محتوای جدید به مطالبتان اضافه کنید. هر بار که شما تغییری در وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید، خزنده‌های گوگل برای کشف تغییرات و ایندکس کردن سایتتان به شما سر می‌زنند. در نتیجه به گوگل نشان می‌دهید که فعال هستید و به این ترتیب گوگل با فواصل زمانی کمتری خزنده‌ها را به سمت سایت شما می‌فرستند. همین امر باعث می‌شود تا سایتتان بیشتر خزیده شود و در نتیجه رتبه بهتری کسب کند و به این ترتیب بازدید وب‌سایتتان افزایش خواهد یافت.

تولید محتوای اختصاصی

منظور از تولید محتوای اختصاصی چیست؟ محتوا باید مختص چه چیزی یا چه کسی باشد؟ قطعاً هدف شما از تولید محتوا، پاسخ به نیاز کاربر است. پس محتوای اختصاصی باید برای کاربر اختصاصی شده باشد. طوری بنویسید که کاربر حس کند با او صحبت می‌کنید، به فکر رفع مشکلات و نیازهای وی هستید و هدفتان خیر و صلاح اوست. به این ترتیب:

  • بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد و احتمال اینکه از شما خرید کنند افزایش میابد.
  • به شما وفادار می‌مانند و دوباره برای خرید محصول یا رفع نیازشان به وب‌سایتتان سر می‌زنند.

به چند نکته زیر برای تولید محتوای اختصاصی توجه کنید:

  • در محتوایتان به سؤالات کاربر پاسخ دهید.
  • به وی اجازه دهید تا نوع مطالب مورد نظر برای نمایش را انتخاب کند (مثل پینترست).
  • به وی اجازه دهید تا با یک کلیک، نمایش پاپ‌آپ یا عدم نمایش آن را انتخاب کند.
  • در صورت امکان بگذارید کاربر رنگ‌بندی صفحه را انتخاب کند.
  • محتوایتان را برای کاربران با مشکلات خاص (مانند افراد روشن‌دل) اختصاصی کنید. این کار با نصب برخی افزونه‌ها ممکن است.
  • به کاربر اجازه دهید تا با یک کلیک نمایش تبلیغات را مسدود کند.
  • و بسیاری موارد دیگر

تولید و انتشار پادکست

  • خیلی از مردم – مانند خود من – در ساعاتی که مشغول فعالیت‌هایی مانند رانندگی، ظرف شستن و ... هستند یا حتی در زمان‌های انتظار در مترو به مطالب آموزشی گوش می‌دهند.
  • برخی دیگر به دلیل اینکه خواندن مطلب برای چشمانشان خسته کننده است، تمایل دارند تا آن را بشنوند.
  • به علاوه وقتی مطلب سایت شما به صورت پادکست نیز در شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد، شانس اینکه توسط مشتریان بالقوه کشف و دنبال شوید افزایش خواهد یافت.

پس چرا شما از این فرصت استفاده نکنید؟ هم‌اکنون دست به کار شوید. محتوایتان را به صورت پادکست نیز تولید کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

فقط فراموش نکنید در ابتدا و انتهای پادکست‌ها، خودتان و وب‌سایتتان را معرفی کنید تا در صورت جلب رضایت کاربر، وی را به وب‌سایتتان بکشانید و بازدیدکننده بگیرید.

تولید و انتشار پادکست برای افزایش بازدید گوگل

کامنت گذاری

در زیر پست‌هایتان امکان کامنت گذاری را برای کاربران فراهم کنید تا بتوانند با شما تعامل داشته باشند. یک محتوای استاندارد باید امکان تعامل دوطرفه را محیا کند.

پاسخ کامنت ها را با احترام بدهید. حتی اگر در کامنتی فقط از شما تشکر شده یا نقد شده، با روی خوش تشکر کنید و در پاسخ به نقدها عصبانی نشوید. به این ترتیب نشان می‌دهید که برای کامنت های کاربران ارزش قائلید و به طریقی دیگران را نیز به کامنت گذاری ترغیب می‌کنید.

حتی می‌توانید در انتهای مطلب خود با یک سؤال چالشی، کاربران را تشویق کنید تا نظرشان را در کامنت ها اعلام کنند.
با هر کامنت در واقع به محتوای شما اضافه می‌شود، موتورهای جستجو خزنده‌هایشان را به سراغ وب‌سایتتان می‌فرستند و آن را یک محتوای آپدیت شده به حساب خواهند آورد. ارزش کامنت گذاری در همین است.

بیشتر بخوانید : کامنت مارکتینگ چیست؟

افزایش بازدید سایت از طریق سئو خارجی

تا اینجای کار با افزایش بازدید سایت از طریق تولید محتوای استاندارد آشنا شدید. حتماً متوجه شده‌اید که تولید محتوا بخشی از کارهایی است که باید در داخل وب‌سایتمان انجام دهیم. اما در این میان برای افزایش بازدید گوگل باید برخی کارها را در خارج از وب‌سایت انجام داد.

به عبارت دیگر شما باید در خارج از وب‌سایت خود نیز فعالیت داشته باشید و اقدام به جذب مشتری کنید. اما چگونه؟ ما در اینجا روش های افزایش بازدید سایت به صورت سئوی خارجی را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لینکدین را فراموش نکنید

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی است که افراد خودشان و کسب و کارشان را در آن معرفی می‌کنند. پس اگر کسی به دنبال یک کسب و کار خاص باشد، یکی از مکان‌هایی که به دنبال شما می‌گردد لینکدین است.

به علاوه لینکدین فضای مناسبی ایجاد کرده تا افراد رزومه خود را وارد کرده و خودشان و مهارت‌هایشان را نشان دهند. پس این کارها را بکنید:

  • یک پروفایل لینکدین با نام واقعی خودتان بسازید.
  • پروفایلتان را تکمیل کنید و تا جای ممکن تمام اطلاعات لازم را وارد کنید.
  • تحصیلات، مهارت‌ها و سوابق شغلی می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشد.
  • در انتها باید خاطرنشان کنم، فراموش نکنید آدرس سایتتان را نیز وارد کنید.

لینکدین به خصوص برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و فریلنسرها بسیار ضروری است.

ایمیل مارکتینگ معجزه‌گر

امروزه دیگر می‌توان گفت اکثر مردم ایران هم مثل مردم سایر نقاط دنیا حداقل یک ایمیل دارند. با اینکه تعداد زیادی از این افراد ممکن است ایمیل‌های خود را هفته به هفته چک نکنند، اما افرادی که از بین ایشان عادت به چک کردن ایمیل‌هایشان دارند، به محتوای آن‌ها نیز اهمیت می‌دهند.

از این موقعیت استفاده کنید و ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید. اما برای اینکه ایمیل‌هایتان منجر به جذب مشتری شود باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  • برای ایمیل خود عنوان جذابی انتخاب کنید. چنانچه عنوان انتخابی شما شامل عبارت‌هایی مثل «رایگان»، «تنها 5 روز باقی مانده»، «50 درصد تخفیف»، «جدیدترین الگوریتم گوگل» و مانند این‌ها باشد، احتمال اینکه توسط فرد دریافت کننده ایمیل باز شوند افزایش خواهد یافت.
  • با این حال محتوای ایمیل نباید متفاوت از عنوان آن باشد. در غیر این صورت کاربر ممکن است ایمیلتان را اسپم یا بلاک کند و در بهترین حالت دیگر ایمیل‌های دریافتی از آدرس شما را باز نخواهد کرد.
  • پس با توجه به دو مورد قبلی، ایمیل‌های جذاب بفرستید تا کاربر به اقدام مد نظر شما ترغیب شود. محتوایتان را بخواند، محصولتان را بخرد یا در کلاستان ثبت‌نام کند.
  • ایمیل‌هایتان را سفارشی‌سازی کنید. حتماً از عکس لوگو و هویت سایتتان در ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده کنید تا کاربر با هویت سایت شما آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : ابزارهای ایمیل مارکتینگ

تحلیل رقبا

البته تحلیل رقبا به معنی تقلید از آن‌ها نیست. شما رقبایتان را تحلیل می‌کنید، از کارهای خوبشان الگو می‌گیرد و از اشتباهاتشان درس.

برای اینکه بتوانید رقبایتان را تحلیل کنید، ابتدا باید آن‌ها را بشناسید. به این منظور، کلیدواژه اصلی خودتان را سرچ کنید. مثلاً اگر کسب و کارتان فروش تلفن پاناسونیک است «خرید تلفن پاناسونیک» می‌تواند یکی از عبارت‌های کلیدی کسب و کار شما باشد. با جستجوی این عبارت، تمام سایت‌هایی که تلفن پاناسونیک می‌فروشند ظاهر می‌شوند. اکنون نوبت شماست که تک ‌تک آن‌ها را بررسی کنید.

در بررسی و تحلیل رقبا، به نکات زیر توجه کنید:

  • رقبایتان از چه وب‌سایت‌هایی بک لینک گرفته‌اند.
  • رقبایتان روی چه کلیدواژه‌هایی کار کرده‌اند.
  • رقیبانتان چه مطالبی در وبلاگ خود قرار داده‌اند.
  • تجربه کاربری سایتشان چگونه است.
  • نظام لینک دهی داخلی، فهرست بندی و دسته‌بندی مطالب سایت چگونه است.

برای به دست آوردن بعضی از این اطلاعات می‌توانید از ابزارهای مخصوص سئو هم چون تولبار ماز استفاده کنید.

انتشار رپورتاژ

انتشار رپورتاژ یکی از بهترین روش‌های سئوی خارجی سایت است. یک روش کلاه سفید و مؤثر برای معرفی سایتتان از طریق وب‌سایت‌های محبوب و معروف!

بسیاری از سایت‌هایی که معروف شده‌اند، رتبه خوبی دارند و توانسته‌اند در بین کاربران محبوبیت کسب کنند، در ازای دریافت مبلغی اقدام به انتشار رپورتاژ وب‌سایت‌های دیگر می‌کنند. رپورتاژ نویسی قوانینی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید:

  • در رپورتاژ به معرفی خدمات یا محصولاتتان بپردازید.
  • در عین حال باید متن جذاب باشد. اگر صرفاً حالت تبلیغاتی داشته باشد، مخاطب را ترغیب به مطالعه کامل مقاله نمی‌کند.
  • به تعداد مناسب (در حدی که وب‌سایت میزبان اجازه می‌دهد) به صفحات اصلی سایتتان –مانند صفحه خدمات- لینک بدهید و خواننده را ترغیب کنید تا بر روی لینک‌ها کلیک کند.

بازدید گوگل به کمک اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها افرادی‌اند که بر روی مردم اثر زیادی می‌گذارند، بسیاری از جوانان و نوجوانان به رفتارهایشان در زندگی توجه می‌کنند، آن‌ها را الگوی خود قرار می‌دهند و حتی از آن‌ها تقلید می‌کنند. حال فرض کنید این افراد شما را تبلیغ کنند، از شما تعریف کنند و یا بگویند که مصرف‌کننده محصولات یا خدمات شما هستند! این حتماً بر روی بازدید سایتتان از گوگل اثر خواهد گذاشت.

بازیگران، خواننده‌ها و ورزشکاران محبوب و معروف را می‌توان جزو اینفلوئنسرها به حساب آورد. اما چطور می‌توان از اینفلوئنسرها برای افزایش بازدید گوگل استفاده کرد؟

در اینستاگرام به دنبالشان بگردید.

برخی افراد معروف در پیج اینستاگرامشان برای برندها یا پیج های دیگر تبلیغ می‌کنند. اگر فرد مورد نظرتان را پیدا کردید، حتماً به تعداد فالوئرهای او نیز توجه کنید. هر چه تعداد فالوئرها بیشتر باشد، شما به افراد بیشتری معرفی خواهید شد.

از آن‌ها بخواهید در گوگل مپ برایتان نظر مثبت بگذارند.

افراد وقتی به دنبال شرکتی هستند، احتمال اینکه آن را در گوگل مپ باز کنند و نظرات کاربران را بخوانند زیاد است. شما می‌توانید از اینفلوئنسرها بخواهید تا در بخش نظرات گوگل مپ برایتان نظر مثبت بگذارند. بدون شک یک نظر مثبت از سوی یک فرد مهم می‌تواند دید خیلی‌ها را نسبت به شما مثبت کند.

از آن‌ها بخواهید تا در صفحه فیسبوک یا توییترشان به محتوای شما لینک دهند.

قطعاً افراد زیادی هر روزه از صفحات شبکه‌های اجتماعی افراد معروف دیدن می‌کنند. اگر ایشان یکی از محتواهای خوب شما را به عنوان یک مطلب تأثیرگذار، آموزنده یا ... در صفحه شخصی خود معرفی کنند و به شما لینک دهند، این لینک هم از نظر گوگل بسیار با ارزش خواهد بود و هم می‌تواند کاربران زیادی را به سوی سایت شما سوق دهد.

اینفلوئنسرهای مرتبط با زمینه کاری خود را چگونه پیدا کنیم؟

اگر فردی که شما را تبلیغ می‌کند در زمینه کاری شما تخصص داشته باشد و یا بر اساس پرسونای مشتری‌های شما بتواند یک مشتری بالقوه محسوب شود، قطعاً تأثیر تبلیغ وی بر مخاطبان بسیار بیشتر خواهد بود. به این ترتیب مخاطبان بیشتر وی را باور می‌کنند و در نتیجه بیشتر شما را باور خواهند کرد.

اکنون سؤال اینجاست که چطور می‌توان اینفلوئنسرهای مرتبط با زمینه کاری خود را پیدا کنیم؟

برای این منظور وب‌سایت‌ها و ابزارهایی وجود دارند که بهترین اینفلوئنسرها را بر اساس محل کار شما و زمینه کاری‌تان معرفی می‌کنند.

Influence.co

این وب‌سایت تمام اینفلوئنسرها را در سراسر جهان به شما معرفی می‌کند. اگر از بخش جستجوی وب‌سایت استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را بر اساس مکان زندگی اینفلوئنسر، حوزه کاری، سن، تعداد فالوئرهای اینستاگرام یا توییتر، تعداد لینک‌های فیسبوک، جنسیت و بررسی ماهانه گوگل آنالتیکس فیلتر کنید.

influencermarketinghub.com

این وب‌سایت نیز اینفلوئنسرهای اینستاگرام را بر اساس کشور و زمینه کاری به شما معرفی می‌کند. قطعاً اگر در اینترنت جستجو کنید ابزارها و وب‌سایت‌های بیشتری برای پیدا کردن اینفلوئنسرها پیدا خواهید کرد.

افزایش بازدید گوگل به کمک اینفلوئنسرها

افزایش بازدید گوگل از طریق بهینه سازی سایت و سئو

بهینه سازی سایت یا سئو یکی از معتبرترین و جامع‌ترین روش‌های افزایش بازدید گوگل برای وب‌سایت‌هاست. سئو جامع است چون شامل سئوی داخلی (تولید محتوای استاندارد و ...) و سئوی خارجی (رپورتاژ نویسی، بک لینک و ...) می‌شود.

به علاوه اینکه بهینه سازی سایت یعنی مناسب‌سازی سایت بر اساس معیارهایی که گوگل برای یک وب‌سایت خوب در نظر می‌گیرد. پس شما با سئوی سایتتان آن را از نظر گوگل به یک وب‌سایت معتبر و مناسب تبدیل خواهید کرد. همین امر باعث می‌شود گوگل رتبه بهتری به سایتتان اختصاص دهد در نتیجه با قرار گرفتن در جایگاه‌های بهتر نتایج جستجو، بازدیدکننده‌های بیشتری به دست بیاورید.

بهینه سازی ریچ اسنیپت ها

یکی از روش‌های سئو که در گذشته به آن اشاره نکردیم، بهینه سازی ریچ اسنیپت‌ها است. آیا می‌دانید ریچ اسنیپت چیست؟

وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید، نتایجی برای شما ظاهر می‌شوند. اگر دقت کنید خواهید دید که هر نتیجه شامل «عنوان صفحه»، «URL صفحه» و «یک خلاصه از محتوای صفحه» است. این سه ریچ اسنیپت مهم را به ترتیب «تگ عنوان»، «نامک» و «متای توضیحات» می‌گویند.

اهمیت ریچ اسنیپت در چیست؟ وقتی کاربر با صفحه نتایج روبرو می‌شود، تنها اطلاعاتی که از وب‌سایت شما می‌بیند، همین ریچ اسنیپت هاست. پس شما با بهینه سازی ریچ اسنیپت ها می‌توانید شانس خود را برای گرفتن کلیک افزایش دهید.
برای بهینه سازی ریچ اسنیپت ها، موارد زیر را رعایت کنید:

  • کلمه کلیدی خود را در همه آن‌ها به کار ببرید تا کاربر بداند که مطلب مورد نظر خود را در صفحه شما پیدا خواهد کرد.
  • نوشتن یک متای توصیفات جذاب که کنجکاوی کاربر را برانگیزد نیز مؤثر خواهد بود.
  • عنوان صفحه، برجسته‌ترین قسمتی است که در صفحه نتایج دیده می‌شود. یک عنوان متفاوت از رقبا و جالب انتخاب کنید که توجه کاربر را به خود جلب کند.

افزایش CTR

CTR یا Click Through Rate یعنی درصد نسبت تعداد کلیک‌ها به تعداد دفعاتی که سایت شما در صفحات نتایج به نمایش در می‌آید.

تحقیقات نشان داده هر چه این عدد بیشتر باشد (یعنی به ازای دفعاتی که سایتتان در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می‌شد، بیشتر کلیک گرفته باشید)، نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز برای شما بیشتر خواهد بود.

مقدار CTR را در کنسول گوگل می‌توانید مشاهده کنید. حتی مقدار CTR به ازای هر یک کلیدواژه نیز در گوگل کنسول به شما نمایش داده خواهد شد. پس شما به راحتی می‌توانید ببینید CTR کدام کلیدواژه‌ها بیشتر و CTR کدام کمتر است تا اقدام مناسب را انجام دهید.

برای افزایش CTR، باید اسنیپت های محتوایتان را بهینه سازی کنید. چون CTR نرخ کلیک است و کاربر برای کلیک کردن یا نکردن بر روی یک وب‌سایت، بر اساس اسنیپت ها تصمیم‌گیری می‌کند.

بهینه سازی بر اساس کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یکی از ساده‌ترین روش‌های رتبه گرفتن از گوگل است. رتبه گرفتن در کلیدواژه‌های تک کلمه‌ای بسیار دشوار است. فرض کنید شما بخواهید برای کلمه «سئو» رتبه بگیرید. مسلماً رقابت سختی در پیش خواهید داشت نسبت به وقتی که عبارت «سئو بر اساس کلمات کلیدی طولانی» را برای رتبه گرفتن انتخاب کنید.

به علاوه اینکه اکثر مردم به جای سرچ های تک کلمه‌ای به سرچ جمله یا سؤالاتی که در ذهنشان است روی آورده‌اند. پس اگر شما محتوایی با یک عبارت کلیدی طولانی بنویسید شانس رتبه گرفتنتان بیشتر خواهد بود.

بنابراین سعی کنید در هر مطلب یک عبارت کلیدی طولانی را انتخاب کنید تا راحت‌تر رتبه بگیرید. هر چه تعداد صفحات با رتبه خوب شما بیشتر باشد، اعتبار کلی سایتتان افزایش خواهد یافت.

افزایش بازدید گوگل از طریق خرید بازدید گوگل

برخی سایت‌ها برای وب‌سایتشان بازدید فیک (تقلبی) خریداری می‌کنند. این کار ممکن است باعث بهتر شدن رتبه الکسای سایت شما شود؛ اما مطمئن باشید روی رتبه گوگل تأثیری نخواهد داشت و از آنجا که صفحات نتایج بر اساس رتبه گوگل مرتب می‌شوند، تأثیری در نمایش سایتتان در جایگاه‌های بالای صفحه نمایش و جذب بیشتر بازدیدکننده ندارد.

حتی برعکس، چنانچه گوگل متوجه این اقدام شما بشود، بدون شک سایتتان را جریمه خواهد کرد. این جریمه می‌تواند شامل افت شدید رتبه سایت یا حذف کامل آن از صفحات جستجو باشد.

مشکل اینجاست که وقتی گوگل سایتی را به دلیل اقدام به سئوی کلاه سیاه –که خرید بازدید نیز شامل آن می‌شود- جریمه کند، دیگر به سختی نسبت به آن سایت اعتماد دوباره پیدا خواهد کرد. در نتیجه برای به دست آوردن جایگاه قبلی خود باید به سختی تلاش کنید. مطمئن باشید ارزشش را ندارد!

چه مدت طول می‌کشد تا رتبه‌بندی گوگل بهبود یابد؟

متأسفانه هیچ پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد. چراکه عوامل بسیاری در رتبه‌بندی گوگل دخیل‌اند، از جمله:

  • میزان سخت بودن کلیدواژه
  • میزان زیاد بودن رقابت برای کلیدواژه مورد نظر
  • به‌روزرسانی‌های گوگل و الگوریتم‌های جدید
  • و ...

اما به طور متوسط می‌توان گفت یک سایت از 3 ماه تا 8 ماه طول می‌کشد تا بتواند با روش‌های کلاه سفید و کلاه خاکستری، رتبه خود را در گوگل بهبود ببخشد.

توجه داشته باشید چنانچه سایت شما در مدت زمان خیلی کوتاهی از یک رتبه خیلی زیاد به یک رتبه پایین ارتقا پیدا کند، گوگل به فعالیت‌های شما مشکوک شده و ممکن است شما را جریمه کند. پس برای بهبود رتبه سایت خود عجله نکنید. اجازه دهید تا همه چیز طبق روال طبیعی پیش برود و سایتتان کم کم جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

هرچند برخی سئوکارهای کلاه سیاه می‌توانند سایت شما را در عرض یک ماه به رتبه اول گوگل برسانند، اما همان طور که گفته شد، استفاده از سئوی کلاه سیاه نتایج بسیار ناخوشایند و حتی غیرقابل جبرانی برای سایت به همراه خواهد داشت که به سرعت آن نمی‌ارزد.

جمع بندی

برای افزایش بازدید گوگل روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که بیشتر آنها به تولید محتوای کاربردی، جذاب و به‌روز گره خورده است. البته روش‌های مکمل دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید نتایج خوبی که به دست می‌آورید دائمی باشد، سراغ روش‌های تقلبی و فیک نروید و تلاش کنید همیشه با استفاده از روش‌های کلاه سفید بازدید سایتتان را افزایش دهید.
 

نویسنده : نسا زنگی

کارم را به عنوان محتواگذار و مترجم در یک شرکت معتبر سئو شروع کردم و بعد از مدتی با گذراندن دوره‌های تخصصی سئو، آن را به صورت حرفه‌ای‌تر ادامه دادم. تقریباً تمام وقتم را به مطالعه در حوزه سئو و محتوانویسی می گذرانم.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشید من یه صفحه از سایتم رتبش زیاد خوب نبود و ورودی نداشت و واسش بک لینک گرفتم و یک بار هم واسش رپورتاژ رفتم از سایت مرتبط ،ورودی این صفحه خیلی افزایش پیدا کرده حال سوالم اینه برای افزایش ورودی چقدر بک لینک یا رپورتاژ برم تاثیرش تو رتبه گوگل خوبه؟
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما درمیان گذاشتید. برای این مقوله به فاکتورهای مختلفی بستگی داره و نمتوان برای همه ی سایت ها یک نسخه پیچید و به عواملی چون قدیمی بودن سایت و قدرت سایت و بستگی به صفحه ای که دارید که سختی کلمه و رقابت در اون حوزه چه میزان است بستگی دارد. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
من یه سایت دارم که در مورد تصفیه آب هستش چه مدت طول میکشه تا سایتم ورودی گوگل بگیره و رتبش صفحه ۱ بیاد؟
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. سوال شما نیاز به بررسی بیشتر دارد و در این زمینه باید سایت شما از نظر فنی و محتوایی بررسی گردد. سوالات سئو خود را می توانید در لینک زیر بپرسید : https://www.web24.ir/page/97/%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA.aspx موفق باشید.