چطور زبان ویندوز 10 را فارسی کنیم

از آنجایی که این روزها، اکثر کاربران از ویندوز 7 یا 10 استفاده ‌می‌کنند، در این مقاله درباره نحوه فارسی کردن زبان ویندوز 10 صحبت می‌کنیم. قبل از اینکه آموزش‌های زیر را انجام دهید، باید مطمئن شوید که آخرین نسخه ویندوز 10 روی لپ تاپ شما نصب شده باشد. 
 ۱۳۹۸/۹/۱۸ | ۱۶:۳۴  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
چطور زبان ویندوز 10 را فارسی کنیم

اکثر ما زمانی که با کامپیوتر و لپ تاپ کار می‌کنیم، به زبان فارسی در کامپیوترمان احتیاج داریم. در واقع، بدون کیبورد فارسی در کامپیوتر نمی‌توان در سایت‌ها فعالیت کرد یا فایل‌ها و مدارک را به زبان فارسی تایپ کرد. بنابراین یکی از مشکلات کاربران بعد از نصب سیستم عامل جدید، تغییر زبان فارسی در سیستم عامل‌های مختلف است. 

از آنجایی که این روزها، اکثر کاربران از ویندوز 7 یا 10 استفاده ‌می‌کنند، در این مقاله درباره نحوه فارسی کردن زبان ویندوز 10 صحبت می‌کنیم. قبل از اینکه آموزش‌های زیر را انجام دهید، باید مطمئن شوید که آخرین نسخه ویندوز 10 روی لپ تاپ شما نصب شده باشد.

تغییر زبان در ویندوز 10

معمولا بعد از نصب ویندوز 10، مجموعه ای از پیش‌فرض‌ها در کل سیستم برقرار ‌می‌شود. زبان سیستم انگلیسی است. هیچ زبان دیگری برای نوشتن وجود ندارد و کار با ویندوز کمی سخت است. اما با استفاده از قسمت تنظیمات و کنترل پنل می‌توانید، زبان سیستم‌تان را تغییر دهید. وقتی زبان ویندوز را به فارسی تغییر دادید، تمام بخش‌ها فارسی نمی‌شوند. برای مثال، نام‌های اکثر بخش‌های کامپیوتر انگلیسی است. برای تغییر زبان ویندوز 10 به زبان فارسی، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به قسمت تنظیمات سیستم عامل یا همان Control Panel بروید.
  2. به قسمت Time and Language بروید.
  3. در قسمت Region and Language، به قسمت زبان‌ها برویم و در بخش Add a Language، زبان فارسی را انتخاب کنید.
  4. بعد از اینکه روی دکمه Next کلیک کردید، عبارت Set as My windows display language ظاهر ‌می‌شود. آن را انتخاب کنید. در این مرحله ویژگی‌های دیگری وجود دارند که قابل انتخاب هستند. 
  5. حالا می‌توانید روی install کلیک کرده و منتظر نصب زبان فارسی بمانید. 
  6. پنجره دیگری نیز با عنوان Windows display language وجود دارد. در اینجا هم زبان فارسی را انتخاب کنید.
  7. اگر می‌خواهید زبان فارسی تبدیل به زبان سیستم ویندوزتان شود، در هنگام انتخاب زبان، روی دکمه Set as default کلیک کنید.
  8. بعد از انجام این مراحل باید کامپیوترتان را ری استارت کنید. 

چطور زبان ویندوز 10 را فارسی کنیم؟

افزودن زبان فارسی به نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 10

اگر نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 10 را دارید، طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. وارد بخش کنترل پنل شده و زبان را انتخاب کنید. در بخش زبان، سه گزینه Formats, Locations, Administrative وجود دارد.
  2. در قسمت لوکیشن، ایران را انتخاب کرده و Apply کنید.
  3. در قسمت Administrative و Change system locale، گزینه Persian (Iran) را انتخاب کنید و روی OK بزنید. همین کار را در بخش Format نیز انجام دهید.
  4. در بخش Advanced Settings و منوی Override for default input method، زبان فارسی را انتخاب و ذخیره کنید.
  5. در کنار گزینه زبان فارسی، گزینه‌های مختف دیگر نیز نشان داده شده است. رویDownload and Install language pack کلیک کنید. زبان فارسی در این مرحله دانلود ‌می‌شود. 
  6. حالا در قسمت تنظیمات پیشرفته، زبان فارسی را ازOverride for Windows display language انتخاب کنید. 

 

استفاده از زبان انگلیسی در ویندوز 10

اگر بعد از مدتی، مجددا خواستید از زبان انگلیسی در کامپیوترتان استفاده کنید، به بخش Windows Display Language بروید و زبان انگلیسی را اضافه کنید. با این کار دوباره ویندوز 10 به حالت اولیه خود برمی‌گردد. 

 

جمع بندی

با توجه به اینکه در طول روز بارها و بارها روی سیستم عامل، برنامه‌های ویرایش متن و سایت‌های مختلف به زبان فارسی نیاز دارید و از سوی دیگر بیشتر سیستم‌‌های امروزی به ویندوز 10 مجهز هستند، بنابراین باید زبان این سیستم عامل نیز فارسی باشد. بعد از نصب نسخه جدید، زبان ویندوز به صورت پیشفرض روی انگلیسی تنظیم شده است، ولی با تغییر دادن بخش تنظیمات می‌توانید زبان فارسی را نیز به زبان‌های دیگر اضافه کنید.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۴ دی ۱۳۹۸
با سلام بسیار ممنونم بابت مطالب مفیدتون. خیلی به من کمک کرد:)
۲۴ دی ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. موفق باشید.