برطرف نمودن خطای usb device not recognized

یکی از خطاهایی که هنگام کار با سیستم ممکن است پیش بیاید، ایجاد خطای usb device not recognized بر روی صفحه است. در این مقاله ‌می‌خواهیم به راه حل‌های رفع این خطا بپردازیم.
 ۱۳۹۸/۸/۲۲ | ۰۸:۵۸  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
برطرف نمودن خطای usb device not recognized

ممکن است برای هرکسی هنگام کار با سیستم‌های خانگی خطاهای ناگهانی رخ داده باشد. احتمالا همه ما این حس بد را هنگام انجام کار مهمی ‌تجربه کرده‌ایم که ‌می‌خواهیم به چیزی در سیستم دست پیدا کنیم، اما ناگهان با یک خطای ناشناخته روبه‌رو ‌می‌شویم. در بیشتر موارد خطاهایی که هنگام کار در سیستم‌های کامپیوتری رخ ‌می‌هد، خطاهای نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری. در این شرایط نیازی به نگرانی نیست زیرا این مشکل‌های نرم‌افزاری را ‌می‌توان با تغییر تنظیمات و انجام چند راه حل ساده رفع کرد. 

یکی از خطاهایی که هنگام کار با سیستم ممکن است تجربه کرده باشید ایجاد خطای usb device not recognized بر روی صفحه است. در این مقاله ‌می‌خواهیم به دلیل اتفاق افتادن و  راه حل‌های رفع خطای usb device not recognized بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علت بروز خطای usb device not recognized

در تمام سیستم‌های دنیا پورت usb وجود دارد. تعداد این خروجی ‌می‌تواند در برخی از سیستم‌ها 2، 3 یا بیشتر باشد. این قسمت یکی از قطعات بسیار پرکاربرد در سیستم‌های مختلف به حساب ‌می‌آید، زیرا با این سخت‌افزار، فلش، رم، تلفن همراه و سایر وسیله‌های این چنینی برای تبادل اطلاعات به سیستم متصل ‌می‌شوند. این قطعه ارزشمند در سیستم‌هایی که به نرم افزارهای تبادل اطلاعات (بلوتوث، شریت و ...) دسترسی ندارند به مراتب ارزشمندتر ‌می‌شود. 

اما گاهی استفاده از این مزیت در سیستم‌های مختلف دچار مشکل ‌شده و کاربر با خطای usb device not recognized در سیستم هنگام کار مواجه می‌شود. این خطا به معنای عدم شناسایی usb در سیستم است و فرقی ندارد شما چه نوع ویندوزی را نصب کرده باشید، احتمال بروز این خطا در تمام ویندوز‌ها وجود دارد. علت بروز این خطا در ساده‌ترین حالت ممکن این است که فایل نصب usb در سیستم دچار مشکل شده یا از حالت نصب خارج شده باشد. 

در واقع به عبارت ساده‌تر فایل نصب usb  غیرفعال (disable) شده است؛ در این حالت اگر بخواهید تلفن همراه یا فلش را به سیستم‌تان متصل کنید، ناگهان با خطای usb device not recognized مواجه خواهید شد. در ادامه با چند راهکار ساده به شما آموزش خواهیم داد که به سادگی این خطا را رفع کرده و دوباره از usb استفاده کنید.

خطای usb device not recognized

راه‌های رفع خطای usb device not recognized

راه حل اول: گوشی یا فلش خود را از سیستم جدا کرده و مجددا نصب کنید. گاهی اوقات به همین سادگی خطای usb device not recognized رفع ‌می‌شود، زیرا احتمالا دستگاهی که به usb وصل کرده‌اید، درست وصل نشده است و البته یادتان باشد اگر با یکی از پورت‌های usb دچار مشکل شدید از سایر پورت‌های سیستم نیز استفاده کنید، زیرا ممکن است فقط عملکرد یک پورت usb دچار مشکل شده باشد.

راه حل دوم: اگر مشکل رفع نشد، در ساده‌ترین راهکار بعدی برای رفع خطای usb device not recognized کافی است سیستم خود را کاملا خاموش کرده و تما‌می ‌منابع برقی را از سیستم جدا کنید. سپس چند دقیقه صبر کرده و مجددا سیستم‌تان را به برق وصل کرده و دستگاه را راه اندازی کنید. معمولا با همین کار خطای usb device not recognized رفع ‌می‌شود اما اگر رفع نشد ‌می‌توانید از راهکار بعدی استفاده کنید. 

راه حل سوم: اگر هنوز هم هنگام کار با این خطا روبه رو ‌می‌شوید، با یک کلیک بر روی خطا، وارد پنجره خطای usb device not recognized شوید. سپس ‌می‌بینید که لیستی از usb‌ها برایتان باز ‌می‌شود. حالا ‌می‌توانید مجددا دستگاه مد نظر خود را به سیستم وصل کنید در این زمان متوجه ‌می‌شوید که لیست روبه روی تان رفرش شده و آن فایل usb  که دچار مشکل است با یک مثلث زرد کوچک از بقیه متمایز ‌می‌شود. حالا که متوجه شدید کدام فایل دچار مشکل است، گوشی یا هر وسیله دیگری را که وصل کرده‌اید از سیستم جدا کنید، و با یک راست کلیک گزینه uninstall را بزنید. 

پس از اینکار هنگا‌می‌که مجددا دستگاه خود را به سیستم وصل کنید در ویندوز‌های 7 و 10 به صورت خودکار فایل usb که شما نصب آن را لغو کرده‌اید، مجددا نصب شده و خطای usb device not recognized رفع خواهد شد. اما اگر به صورت خودکار این کار انجام نشد مجددا به پنجره مربوطه بروید و گزینه install را برای  پورت usb بزنید. حالا کافی است یک بار سیستم را ری استارت کنید تا مشکل بروز خطای usb device not recognized برای همیشه حل شود.

بیشتر بخوانید : خطای 500  یا server error چیست؟

نکته مهم در بروز خطای usb device not recognized

گاهی اوقات ممکن است به هیج وجه مشکلی در سیستم کامپیوتری شما از لحاط نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود نداشته باشد و صرفا درایوی که به سیستم‌تان وصل شده دچار مشکل باشد بنابراین توصیه ‌می‌کنیم قبل از هر گونه عیب‌یابی در سیستم در ابتدا گوشی یا فلش‌تان را به سیستم دیگری وصل کنید و بینید که باز هم با خطای usb device not recognized مواجه ‌می‌شوید یا خیر. 

البته همچنان احتمال بروز مشکلات سخت‌افزاری روی پورت‌های سیستم کامپیوتری یا خراب شدن فلش مموری وجود دارد که در صورت جواب ندادن هیچ کدام از روش‌های فوق باید این موارد را بررسی کنید.

نویسنده : ملیکا شایسته

ملیکا شایسته هستم از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدم و تحصیلاتم را در رشته آی‌تی در دانشگاه بین‌المللی اپتک ادامه دادم. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس در موسسه فرهنگی هنری انتظار یار در بخش تولید محتواهای آموزشی شروع به فعالیت کردم. تا کنون چهار کتاب در زمینه‌های مختلف ترجمه کردم که دو کتاب چاپ شده و دو کتاب دیگر مراحل انتشار را طی می کنند.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۸ آذر ۱۳۹۸
خیلی گلی