آموزش کامل حذف اکانت واتس اپ

حذف اکانت واتس اپ یک فرآیند برگشت ناپذیر است که دیگر قادر به برگرداندنش نخواهید بود. در ادامه مقاله قصد داریم حذف اکانت واتس اپ را به طور کامل یاد بگیریم.
 ۱۳۹۸/۸/۱۹ | ۱۰:۰۰  زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش کامل حذف اکانت واتس اپ

واتس اپ یکی از بهترین نرم‌افزارهای تلفن همراه در زمینه ارتباطات به ویژه ارسال پیام در دنیا است. از مزیت‌های مهم واتس اپ این است که قابلیت پشتیبانی از بسیاری از گوشی‌ها را دارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید در هر کجای دنیا که هستید به سرعت با دوستانتان ارتباط برقرار کنید و برای آن‌ها متن، عکس، صدا و تصویر بفرستید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید 100 برابر در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید. اما گاهی اوقات به دلایلی از جمله گم شدن گوشی یا دزدیده شدن آن، مجبور به حذف اکانت واتس اپ می‌شوید. اما برای این منظور باید چه مراحلی را طی کنید؟ در ادامه به آموزش کامل حذف اکانت واتس اپ می‌پردازیم.

 

دیلیت اکانت واتس اپ مسنجر

به منظور حذف اکانت واتس اپ مسنجر لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. واتس اپ را باز کنید.
  2. به ترتیب روی گزینه‌های بیشتر، تنظیمات، حساب کاربری و حذف حساب کاربری من کلیک کنید.
  3. شماره تلفن خود را با فرمت کامل بین‌المللی وارد کنید و روی گزینه حذف اکانت من (DELETE MY ACCOUNT) ضربه بزنید.
  4. دلیلی را مبنی بر اینکه چرا می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید وارد کنید.
  5. روی گزینه حذف اکانت من ضربه بزنید.

دیلیت اکانت واتس اپ مسنجر

 

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام

دیلیت اکانت واتساپ فارسی

دیلیت اکانت واتساپ فارسی دقیقا مشابه مواردی است که در بالا ذکر شد و هیچ تفاوتی با مراحل گفته شده در بالا ندارد. دقیقا مانند تمام مواردی که در بالا گفته شد باید عمل کنید تا اکانت شما برای همیشه حذف شود. دقت کنید در صورتی که اکانت واتساپ فارسی خود را نیز حذف نمایید، این کار همیشگی بوده و امکان بازگردانی اکانت مورد نظر وجود ندارد.

 

با حذف اکانت واتس اپ چه می شود؟

با حذف اکانت واتس اپ:

  • اکانت شما از واتس اپ حذف خواهد شد.
  • سابقه پیام شما حذف خواهد شد.
  • شما از تمامی گروه‌های واتس اپ حذف خواهید شد.
  • نسخه پشتیبان Google Drive شما حذف خواهد شد.

آموزش کامل حذف اکانت واتس اپ

اگر شما اکانت واتس اپ مسنجر خود را حذف کنید:

  • شما نمی‌توانید مجددا به حساب خود دسترسی پیدا کنید.
  • پاک کردن داده‌های ذخیره شده در سیستم‌های پشتیبان ممکن است تا 90 روز طول بکشد. در طی این مدت، اطلاعات شما در واتس اپ قابل دسترسی نخواهند بود.
  • حذف اکانت واتس اپ تأثیری روی اطلاعاتی که سایر کاربران در رابطه با شما دارند، مانند پیام‌هایی که برای آن‌ها ارسال کرده‌اید، ندارد.
  • کپی از برخی مواد (به عنوان مثال سوابق ورود به سیستم) ممکن است در پایگاه داده باقی بمانند اما از شناسه‌های شخصی جدا می‌شوند.

به منظور اهداف قانونی، به عنوان مثال مقابله با کلاه‌برداری و سایر فعالیت‌های غیرقانونی، واتس اپ ممکن است اطلاعات شما را حفظ کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش خط مشی رازداری واتس اپ مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: حذف اکانت توییتر

حذف اکانت واتساپ از طریق گوگل

Google Drive حساب‌های اجتماعی و چت‌های قدیمی واتس اپ را همگام‌سازی می‌کند که این خطرناک است. در صورت وجود نسخه پشتیبان Google Drive، واتس اپ نمی‌تواند داده‌ها را از یک نسخه پشتیبان محلی تهیه کند. در ادامه قصد داریم بدانیم چگونه اکانت واتساپ را از طریق گوگل حذف کنیم:

  1. ابتدا به گوگل درایو به آدرس  https://drive.google.com/ مراجعه کنید. اگر قصد دارید از طریق تلفن همراهتان این آدرس را باز کنید، صفحه وب را به نسخه دسکتاپ تغییر دهید.
  2. با اکانت گوگل درایو خود وارد شوید.
  3. در گوشه سمت راست بالا گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. در سمت چپ صفحه روی گزینه Manage Apps کلیک کنید.
  5. روی گزینه Options کلیک کنید و Disconnect from Drive یا Delete hidden app Data را انتخاب کنید.
  6. در آخر روی گزینه Delete کلیک کنید.

حذف اکانت واتس اپ از طریق گوگل

حذف اکانت واتس اپ گوشی گم شده

در صورتی که گوشی خود را گم کرده‌اید و دلتان نمی‌خواهد هیچ‌کس به اطلاعات واتس اپ شما دسترسی داشته باشد بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

با اپراتور تلفن همراه تماس بگیرید و سیم کارتتان را قفل کنید. با انجام این کار هیچ‌کس قادر نخواهد بود از واتس اپ شما استفاده کند.

در این مرحله دو گزینه پیش روی خود دارید: شما می‌توانید یک سیم کارت جدید با همان شماره تلفن قبلی بخرید و مجددا حساب واتس اپ خود را فعال کنید. با انجام این کار واتس اپ در گوشی مفقودی برای همیشه غیر قابل دسترس باقی خواهد ماند؛ زیرا واتساپ را می‌توان همزمان فقط روی یک گوشی و با یک شماره داشت. روش دیگر اینکه به واتس اپ ایمیل بزنید و در متن ایمیل بنویسید: «مفقودی/دزدیده شده: لطفا حساب مرا ببندید» و سپس شماره تلفن خود را با فرمت کامل بین‌المللی ارسال کنید.

در صورت ایمیل نزدن به واتس اپ، حتی اگر سیم کارتتان را قفل کرده باشید، از طریق وای فای می‌توان از واتس اپ شما استفاده کرد.

 

حذف اکانت واتس اپ از سایت

در صورت گم شدن گوشی‌تان یا به سرقت رفتنش، برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی، لازم است واتس اپ و بسیاری از موارد دیگر را حذف کنید. برای این منظور می‌توانید سیم کارت خود را مسدود کنید، اما همان‌طور که در بالا نیز گفته شد، می‌توان از طریق اتصال وای فای از واتس اپ استفاده کرد؛ بنابراین، ایمن‌ترین راه این است که از راه دور واتس اپ را حذف کنید. اگر مالک دستگاه اندروید هستید از طریق «Find my Device» گوگل و اگر دارای یک دستگاه Ios هستید، از طریق ویژگی «Find My iPhone» اپل می‌توانید واتس اپ را حذف کنید.

 

FIND MY DEVICE گوگل

برای حذف اکانت واتس اپ از طریق سایت و با استفاده از Find My Device، مرورگر رایانه خود را باز کنید و به سایت رسمی Find My Device مراجعه کنید.

اکنون از شما خواسته می‌شود وارد اکانت گوگل دستگاه گمشده شوید. پس از اتمام، دستگاه گمشده خود را از لیست دستگاه‌های موجود در بالا انتخاب کنید.

در مرحله آخر لازم است گزینه پاک کردن (Erase) را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. سپس گزینه تائید (Confirm) را فشار دهید.

 

FIND MY IPHONE اپل

مرورگر رایانه خود را باز کنید و سپس وارد صفحه رسمی Find My iPhone شوید. سپس به حساب iCloud گوشی گم شده خود دسترسی پیدا کنید.

در منوی کشویی بالا گزینه «All Devices» را انتخاب کنید.

سپس از لیست دستگاه‌ها، آیفون مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه پاک کردن آیفون (Erase iPhone) ضربه بزنید.

 

حذف مخاطب در واتس اپ

برای حذف مخاطب در واتس اپ تنها کافی است شماره مخاطب را از دفتر تلفن گوشی خود حذف کنید:

حذف مخاطب در واتس اپ

  • واتس اپ را باز کنید و به قسمت پیام‌ها بروید.
  • روی علامت پیام جدید ضربه بزنید. مخاطب را پیدا کنید و روی اسمش ضربه بزنید. مشاهده خواهید کرد که صفحه چت باز می‌شود. سپس روی اسم مخاطب در بالای صفحه چت ضربه بزنید.
  • گزینه منو را انتخاب کنید. سپس روی مشاهده در دفترچه تلفن، منو و حذف ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام فوری

جمع بندی

در این مقاله نحوه حذف اکانت واتس اپ به روش‌های مختلف توضیح داده شد. فرآیند حذف اکانت واتس اپ بسیار ساده است و به راحتی می‌توان آن را انجام داد. اگر هنگام پاک کردن اکانت واتس اپ خود به مشکل برخوردید یا اگر روش‌های دیگری را برای حذف اکانت واتس اپ می‌شناسید، آن را در بخش نظرات پایین همین پست با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.
 

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید