حذف اکانت توییتر

در این مقاله حذف اکانت توییتر به دلایلی مانند ثبت یک نام کاربری دیگر یا عدم تمایل به ادامه کار در این شبکه اجتماعی از طریق راهکارهایی جامع به شما آموزش داده خواهد شد.
 ۱۳۹۸/۸/۱۳ | ۱۵:۵۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
حذف اکانت توییتر

شما ممکن است به هر دلیلی به حذف اکانت توییتر خود نیاز داشته باشید. به عنوان مثال به دلیل ثبت یک نام کاربری دیگر یا عدم تمایل به ادامه کار در این شبکه اجتماعی بخواهید اکانت خود را حذف کنید. ما در اینجا به شما راهکارهایی برای انجام این کار ارائه می دهیم. حذف کردن اکانت توییتر کار بسیار ساده‌ای است و هیچ مشکلی ندارد. ما همراه باشید با آموزش کامل حذف اکانت توییتر.

توییتر یکی از شبکه‌های ‌اجتماعی مشهور در دنیاست که کاربران زیادی دارد. از ویژگی‌های خاص توییتر که آن را در میان سایر شبکه‌های اجتماعی برجسته‌تر می‌کند؛ یکی این است که اشتراک‌گذاری مطالب وبلاگ و سایت‌ها در آن بسیار ساده است و در واقع یک وسیله عالی برای اشتراک‌گذاری پست‌هایتان با دیگران به شمار می‌رود. نکته دیگر اینکه کلمه توییت از نقل‌قول کردن کوتاه یا جملات کوتاه می‌آید و در همین راستا این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا در حد یک خط یا چند جمله کوتاه با فالوئرهایشان صحبتی داشته باشند. این ویژگی مختص توییتر است و سایر شبکه‌های اجتماعی از آن محروم‌اند.

مراحل حذف اکانت توییتر

برای حذف اکانت توییتر خود، چند مرحله مهم وجود دارد که در همه روش‌ها مشترک هستند. این مراحل عبارت‌اند از:

  • ورود به اکانت توییتر
  • ورود به بخش تنظیمات
  • حذف اکانت

البته که هر یک از این مراحل خود دارای جزئیاتی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت تلگرام فوری

حذف اکانت توییتر

حذف اکانت توییتر می‌تواند به صورت موقتی انجام شود یا دائمی. هم‌چنین شما می‌توانید اکانت توییترتان را هم از طریق کامپیوتر حذف کنید و هم از طریق موبایل و با سیستم‌عامل اندروید. در این مطلب حذف اکانت توییتر به تمام طرق ممکن آموزش داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

حذف اکانت توییتر با کامپیوتر

برای اینکه بتوانید اکانت توییتر خود را از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ حذف نمایید، باید ابتدا وارد اکانتتان شوید. به این منظور طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. سایت twitter.com را باز کرده و sign in کنید.
  2. در صفحه توییترتان یک منو در سمت چپ صفحه خواهید دید. روی more کلیک و setting and pivacy را انتخاب کنید. (ممکن است این منو در صفحه شما نمایش داده نشود، برای دیدن آن باید بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید تا منو نمایش داده شود.)
  3. در این حالت صفحه به سه ستون تقسیم می‌شود که در آخرین ستون سمت راست و در پایین‌ترین بخش یک گزینه می‌بینید به نام deactivate your account.
  4. صفحه‌ای باز می‌شود که باید به انتهای صفحه بروید و مجدداً روی دکمه deavtivate کلیک کنید. (ممکن است قبل از حذف، مجدداً از شما یوزر و پسورد اکانت خواسته شود)

با این روش، اکانت توییترتان –به شرطی که تا مدت یک ماه وارد اکانتتان نشوید- برای همیشه حذف خواهد شد.

توجه داشته باشید که تا یک ماه اکانت شما به طور کامل حذف نشده، لذا تا یک ماه نمی‌توانید از ایمیل و یوزرنیم خود برای ساخت اکانت دیگری در توییتر استفاده کنید.

 

آموزش حذف اکانت توییتر در اندروید

اگر در گوشی اندرویدی خود اپلیکیشن توییتر را نصب کرده باشید از طریق آن می توانید اکانت توییتر خود را حذف نمایید. اما اگر این اپلیکیشن را در گوشی خود ندارید نگران نباشید. چرا که اکانت توییتر از طریق مرورگر موبایل نیز امکان حذف شدن دارد.

آموزش حذف اکانت توییتر

حذف اکانت توییتر از طریق مرورگر گوشی

برای حذف اکانت توییتر در اندروید و گوشی نیز باید از طریق مرورگر و با همان روش گفته‌شده در بخش بالا اقدام نمایید.

مرورگر گوشی‌تان را باز کنید (که می‌تواند کروم، اینترنت اکسپلورر، اپرا یا هر چیز دیگری باشد). سپس آدرس سایت توییتر را در آدرس بار وارد کنید و وارد سایت توییتر شوید.

سپس از شما خواسته می‌شود که به اکانتتان لاگین کنید. فقط کافی است ایمیل یا username خود را در نوار بالایی و پسوردتان را در نوار پایینی وارد کنید و بر روی دکمه login کلیک کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، بر روی دکمه home (یا گاهی اوقات بر روی عکس اکانتتان) ضربه بزنید.

از منوی بازشده وارد بخش setting and privacy شوید.

سپس بر روی account ضربه بزنید،

به انتهای صفحه بروید و deactivate your account را انتخاب کنید.

در صفحه بازشده مجدداً دکمه deactivate را بفشارید.

در حذف اکانت توییتر در اندروید نیز، اکانت برای مدت 30 روز به صورت موقت حذف می‌شود و اگر طی این یک ماه به اکانت خود وارد نشوید، کلیه اطلاعات اکانت به طور کامل حذف خواهند شد و دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.

ممکن است در گوشی خود اپلیکیشن توییتر را نصب کرده باشید و بخواهید از طریق اپلیکیشن اکانتتان را حذف کنید.

 

حذف اکانت توییتر از طریق اپلیکیشن

به این منظور اپلیکیشن را باز کنید. با وارد کردن یوزر و پسورد login کنید.

بر روی گزینه me در گوشه پایین سمت راست اپ ضربه بزنید و از صفحه بازشده بر روی accounts ضربه بزنید.

اکانتی که قصد حذف آن را دارید فشار دهید و انگشتتان را در همین حالت به سمت چپ بکشید تا گزینه remove ظاهر شود.

روی remove ضربه بزنید.

از شما مجدداً یوزر و پسورد خواسته می‌شود، بعد از وارد کردن این اطلاعات، اکانت شما –به شرطی که تا یک ماه به این اکانت لاگین نکنید- به طور کامل حذف خواهد شد.

 

حذف موقت اکانت توییتر

اگر به خاطر داشته باشید، در حذف اکانت توییتر با کامپیوتر گفتیم به شرطی اکانت شما به صورت دائمی حذف می‌شود که تا 30 روز وارد اکانت نشوید. بنابراین اگر قصد دارید اکانت توییترتان را به صورت موقتی –برای کمتر از یک ماه- حذف کنید می‌توانید همان روش گفته‌شده در بالا را به کار ببرید؛ اما فراموش نکنید که حتماً قبل از اینکه سی روز از اقدام شما برای حذف اکانت بگذرد، وارد اکانتتان شوید. با یک بار لاگین کردن به توییتر اکانت شما دوباره فعال خواهد شد.

حذف موقت اکانت توییتر

خصوصی کردن اکانت توییتر

ممکن است هدف شما از حذف موقت یا حذف اکانتتان این باشد که عده خاصی مزاحمتان نشوند و یا نتوانند توییت‌های شما را ببینند. اگر چنین قصدی دارید لازم نیست به طور کامل یا حتی موقت اکانتتان را حذف کنید؛ بلکه می‌توانید آن را private یا خصوصی کنید. برای این منظور کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. دوباره مانند قبل به بخش setting and privacy وارد شوید.
  2. بر روی privacy and safety ضربه بزنید.
  3. با انتخاب گزینه protect your tweets و تیک زدن مربع مقابل آن، توییت‌های شما فقط برای فالوئرهایتان قابل‌مشاهده خواهد بود.

هم‌چنین از همان منوی privacy and safety می‌توانید برخی افراد را از میان فالوئرهایتان حذف نمایید:

وارد بخش discoverability and contacts شوید.

بر روی manage contacts ضربه بزنید.

اشخاصی را که مایل نیستید در بین فالوئرهای شما باشند از میان کانتکتس خود حذف کنید.

 

دیلیت اکانت توییتر فارسی

دیلیت اکانت توییتر فارسی با انگلیسی هیچ تفاوتی ندارد و باید دقیقاً مطابق آنچه شرح آن رفت اقدام نمایید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب با حذف دائمی و موقتی اکانت توییتر هم از طریق اپلیکیشن توییتر و هم از طریق وب‌سایت توییتر آشنا شدید.

ممکن است برخی مراحل برای پیدا کردن منوهای setting و ... متفاوت باشد. مثلاً در برخی اکانت‌ها باید روی دکمه home کلیک کنید تا این منو ظاهر شود، گاهی هم باید روی عکس شخص کلیک شود و در برخی موارد این منو در پیچ اصلی نمایان است. اما بعدازاینکه منوی موردنظر را پیدا کردید، گزینه‌هایی که باید انتخاب کنید تماماً یکسان‌اند.

چنانچه موفق به حذف اکانت خود نشدید یا در رابطه با این موضوع سؤالی داشتید حتماً آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند.

نویسنده : نسا زنگی

کارم را به عنوان محتواگذار و مترجم در یک شرکت معتبر سئو شروع کردم و بعد از مدتی با گذراندن دوره‌های تخصصی سئو، آن را به صورت حرفه‌ای‌تر ادامه دادم. تقریباً تمام وقتم را به مطالعه در حوزه سئو و محتوانویسی می گذرانم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید