آموزش Html | جلسه اول

آموزش زبان Html و کد نویسی با این زبان را آغاز خواهیم کرد طی این دوره چگونگی استفاده از کدهای html و ساختار و قواعد آن به طور کامل توضیح داده شده
 ۱۳۹۷/۹/۳ | ۰۹:۳۳  زمان مطالعه 1 دقیقه
آموزش Html | جلسه اول

آموزش Html

در ابتدا به معرفی انواع برنامه های تحت وب می پردازیم. برنامه های تحت وب به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • برنامه های استاتیک (Static): برنامه هایی هستند که با کاربر تعاملی ندارند، صفحات آنها از تصاویر ، متن ،صوت و ... تشکیل شده. و چند لینک به آدرس های سایت در آن قرار دارد.  در این نوع صفحات  کاربر صرفاً میتواند صفحات سایت را مشاهده کند و توان تغییر در بخش های آن را ندارد.
  • برنامه های داینامیک (Dynamic): برنامه هایی هستند که با کاربر رابطه تعاملی داشته و پس از دریافت اطلاعاتی از کاربر و اعمال پردازش بر روی آنها خروجی مورد نظر کاربر را نمایش می دهد. 

HTML مخفف عبارت (Hyper Text Markup Language) است . 

Hyper:  زبان های برنامه نویسی به دو دسته تقسیم میشوند :

  • Liner: به زبان هایی مانند C, Delphi , Pascal , PHP و ... که درآن دستورات به صورت خطی و پشت سر هم اجرا میشوند زبانهای Liner گفته میشود. در این نوع برنامه ها وجود خطا در هر یک خط از برنامه موجب توقف اجرای خط های بعدی و در نهایت کل برنامه میشود.
  • Hyper: در این نوع زبان ها وجود خطا در یک خط از برنامه باعث توقف کل برنامه نخواهد شد . 

Text: این عبارت نشان دهنده این است که برنامه هایی که به زبان HTML هستند یک فایل متنی ساده بیشتر نیستند! 

Markup: زبان HTML از ساختار Markup Tag یا به اختصار Tag (برچسب) تشکیل شده است. زبان HTML یه مدل دستور بیشتر ندارد و آن هم همین Tagها هستند. و سایر انواع دستوری مانند شرط ها و حلقه ها و ... در این زبان وجود ندارد.

Language:  زبان HTML یکی از زبان های برنامه نویسی است. البته بهتر است به جای عبارت "برنامه نویسی" برای این زبان از "نشانه گذاری" استفاده کنیم.

این زبان، زبانی استاندارد برای طراحی صفحات وب است . HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به اين معنا که بخش های مختلف کد توسط اجزايی به نام تگ از هم جدا میشوند ، که هر کدام کاربرد و خواص مخصوص به خود را دارند. اين تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه دارای چه نوع عنصری است و بايد به چگونه نمايش داده شود .

برای کد نویسی زبان Html محیط های مختلفی وجود دارد مانند Visual Studio ، DreamWeaver ، Notepad و ... پیشنهاد ما برای کسانی که تازه کار هستند استفاده از محیط Notepad است.

برای ذخیره کد های نوشته شده در Notepad آنها را با پسوند .html و یا .htm ذخیره کنید. برای اجرا و مشاهده خروجی کدهای خود بر روی فایل ذخیره شده کلیک کرده مشاهده میکنید مرورگر پیش فرض سیستم شما باز شده و خروجی کد های شما را نمایش میدهد. 

 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید