تلویزیون اینستاگرام یا IGTV چیست

اگر کاربر فعال اینستاگرام باشید؛ احتمالاً تاکنون نام IGTV را شنیده‌اید. اما IGTV چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
 ۱۳۹۸/۵/۱۹ | ۱۵:۱۱  زمان مطالعه 5 دقیقه امتیاز:
تلویزیون اینستاگرام یا IGTV چیست

اگر کاربر فعال اینستاگرام باشید؛ احتمالاً تاکنون نام تلویزیون اینستاگرام یا IGTV را شنیده‌اید. اگر هم تا به حال از این برنامه محبوب استفاده نکرده‌اید، می‌توانید مقاله "نحوه نصب اپلیکیشن اینستاگرام بر روی کامپیوتر و موبایل" را نیز بخوانید. اما IGTV چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

IGTV  و یا تلویزیون اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام است که چندی پیش معرفی شد. پیش از ظهور IGTV، تنها راه به اشتراک گذاشتن ویدیوهای بیش از یک دقیقه، استفاده از قابلیت Live بود. همین موضوع، تولیدکنندگان ویدیویی را به سمت پلتفرم‌های ویدیو محوری همچون Vimeo و YouTube سوق می‌داد. 

همان‌طور که می‌دانید محدودیت آپلود ویدیو در اینستاگرام یک دقیقه بود و حالا با استفاده از IGTV، کاربران عادی می‌توانند ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای و اکانت‌هایی با بیش از ۱۰ هزار فالوور می‌توانند ویدیوهایی به مدت یک ساعت را آپلود کنند. 

البته اینستاگرام اعلام کرده که به زودی همه کاربران قادر خواهند بود که ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای را روی IGTV به اشتراک بگذارند. به لحاظ حجمی هم حداکثر حجم ویدیو برای اکانت‌های معمولی ۶۵۰ مگابایت و برای اکانت‌های ثبت شده و بزرگ، ۵.۴ گیگابایت است.

 

IGTV مخفف چیست؟

نام این سرویس تشکیل شده از حروف Instagram یعنی IG و مخفف شده television یعنی TV و لوگو آن شبیه تلویزیون‌های کابلی قدیمی است. به مانند تلویزیون‌های قدیمی، پس از روشن کردن آن با یک تصویر برفکی روبه‌رو می‌شوید و پس از آن با انتخاب کانال محتوا ویدیویی مورد نظر خود را تماشا می‌کنید. از این رو به آن تلویزیون اینستاگرام هم می گویند.

بیشتر بخوانید: سایت دانلود فیلم از یوتیوب

IGTV اینستاگرام کجاست؟

برای استفاده از IGTV باید جدیدترین نسخه اینستاگرام را از گوگل پلی (Google Play)  یا اپ استور (App Store) اپل دانلود کنید. این قابلیت در گوشه بالای سمت راست صفحه اینستاگرام به شکل یک لوگو شبیه به تلویزیون کابلی قدیمی مشاهده می‌شود.

 

نحوه نصب IGTV اینستاگرام

روش اول: با استفاده از برنامه اینستاگرام

در ابتدا جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید یا iOS دانلود کنید. برنامه را باز کرده و در صفحه اصلی روی آیکون IGTV کلیک کنید. پس از باز شدن صفحه مخصوص IGTV، روی آیکون دایره شکل گوشه سمت راست پایین کلیک و پس از آن گزینه Create Channel را انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کرده و Create Channel را ایجاد کنید.

نصب IGTV اینستاگرام

روش دوم: دانلود اپلیکیشن به صورت مجزا

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن IGTV به صورت مجزا، کافی است مشخصات اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. حتی می‌توانید با مشخصات متفاوت ثبت نام کنید. بعد از ورود به اپلیکیشن، به‌طور خودکار روانه‌ بخش ویدیوها می‌شوید.

 

تنظیمات IGTV اینستاگرام

تا اینجا با IGTV یا همان تلوزیون اینستاگرام آشنا شدیم. حالا می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با تنظیمات IGTV اینستاگرام بگوییم که قطعاً به شما کمک خواهد کرد. پس از وارد شدن با صفحه اصلی روبرو هستید؛ جایی که ویدیوها به نمایش در می‌آید و در قسمت پایین صفحه سایر کانال‌ها و اکانت‌هایی را می‌بینید که محتوای ویدویی منتشر کرده‌اند. در صفحه اصلی آیکون جستجو را می‌بینید که از طریق آن می‌توانید ویدیوی مورد نظر یا افراد و اکانت‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید. در امتداد آیکون سرچ نیز عکس پروفایل شما و سپس آیکون تنظیمات حضور دارد و زیر آن چهار تب مختلف دیده می‌شود:

تنظیمات IGTV اینستاگرام

For You : ویدیوهای پیشنهادی اینستاگرام با توجه به سلیقه‌تان است.

Following : ویدیوهای اکانت‌های دنبال شده توسط شما را به نمایش می‌گذارد.

Popular : همانطور که از نام آن مشخص شده این بخش برای نمایش ویدیوهای محبوب از سایر اکانت‌ها است.

Continue watching : ویدیوهایی را که شما تا انتها تماشا نکرده‌اید در این بخش قابل پیگیری هستند.

با کلیک کردن روی هر یک از ویدیوهایی که در لیست حضور دارند، ویدیو به نمایش در می‌آید و آیکون‌های همیشگی اینستاگرام بر روی صفحه ظاهر می‌شوند، گزینه لایک، کامنت، ارسال به دایرکت، سه نقطه برای گزینه‌های بیشتر، تب Browse نیز شما را به صفحه اصلی باز می‌گرداند. برای محو شدن این گزینه‌ها فقط کافیست روی نمایشگر یک بار تب کنید تا تصویر به صورت تمام صفحه و بدون نمایش آیکون‌ها نشان داده شود.

 

چگونه IGTV را پست کنیم؟

در این مرحله با کلیک روی پروفایل خود، وارد کانال شخصی‌تان شوید. در کانال خود با کلیک روی Upload video، ویدیوی خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. گفتنی است کاربر تنها قادر خواهد بود که ویدیوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و روی IGTV بارگذاری کند. 

چگونه IGTV را پست کنیم؟

بعد از انتخاب ویدیو می‌توان با کلیک روی آن، عکس کاور را انتخاب کرد. در صفحه جدید، برای ویدیوی خود عنوان و توضیحات بنویسید و در آخر روی Post کلیک کنید. با طی این مراحل ویدیوی شما در IGTV منتشر می‌شود و کاربران دیگر می‌توانند آن را تماشا کنند. در صورتی می‌خواهید ویدیوی خود را همزمان در فیس‌بوک‌ هم منتشر کنید، گزینه Facebook page را در این مرحله فعال کنید.

شایان ذکر است در اپلیکیشن IGTV که به صورت جداگانه برای اندروید و iOS منتشر شده، می‌توان به صورت حرفه‌ای‌تری در اینستاگرام ویدیوهای طولانی مدت بارگذاری کرد.

محتوای IGTV نیز مانند محتوای پست‌ها و استوری ها اهمیت دارد. شما می‌توانید با مطالعه مقاله "نحوه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام" محتوای مناسب را تولید کنید و فالوئرهای فعال و مفید خود را افزایش دهید.

 

چگونه IGTV را حذف کنیم؟

حذف ویدیو از IGTV کار بسیار ساده‌ای است. فقط لازم است در گوشی خود، قسمت IGTV را باز کنید. حال روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد کانال شوید. در این مرحله ویدیوی IGTV را که مایل هستید حذف شود انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید. حال در بالای آن بزنید و گزینه Delete را انتخاب کنید.

چگونه IGTV را حذف کنیم؟

مشکل آپلود در IGTV

این روزها تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام با مشکل آپلود ویدیو در IGTV اینستاگرام روبرو شده‌اند. زمانی که کاربر برای ارسال یک ویدیو در اینستاگرام وارد عمل شده و در مرحله نهایی گزینه Share را انتخاب می‌کند، بعد از چند لحظه با خطایی تحت عنوان Video Wasn’t Posted یا  Upload failedروبرو می‌شود. در این مرحله گزینه‌ای با عنوان Try Again ارائه می‌شود، اما با انتخاب آن هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام پابرجا باقی می‌ماند. این مشکل می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  1. مشکل اتصال به اینترنت: از وصل بودن به اینترنت اطمینان حاصل کنید. پیش از انجام هر کاری ابتدا وصل بودن یا نبودن دستگاه به اینترنت را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است شما دستگاهتان را به اینترنت وصل کرده باشید، اما بنا به هر دلیل در زمان آپلود فیلم در اینستاگرام ناگهان اینترنت شما قطع شده باشد. پس همیشه در قدم اول از وصل بودن دستگاه به شبکه اینترنت وای فای یا موبایل دیتا و فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  2. مشکل سرعت و کیفیت اینترنت: سرعت و کیفیت شبکه اینترنت را بررسی کنید. بسیاری از کاربران از طریق ارتباطات اینترنتی بسیار ضعیف اقدام به آپلود فیلم‌های طولانی می‌کنند که بدیهی است این اتفاق عملی نیست. معمولاً یک فیلم یک ‌ساعته با کیفیت معمولی حجمی در حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت دارد که بدیهی است با اینترنت مثلا ۵۱۲ کیلوبیت امکان بارگذاری وجود نخواهد داشت.

    علاوه بر سرعت اینترنت که در سرعت بارگذاری فیلم‌ها موثر است، کیفیت اینترنت نیز تاثیر به‌سزایی دارد؛ چرا که حتی اگر شما به اینترنت ۲۰ مگابیت هم دسترسی داشته باشید و کیفیت اتصال شما مناسب نباشد و قطع و وصلی‌های زیادی داشته باشید، قطعا برای آپلود فیلم در اینستاگرام دچار مشکل خواهید شد.

  3.  مشکل آپدیت: اینستاگرام را آپدیت کنید. اگرچه اینستاگرام هنوز در مورد مشکل ارسال ویدیو در این اپلیکیشن هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده است، اما پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی و با انتشار یک به‌روزرسانی، تیم اینستاگرام مشکل ارسال ویدیو را به طور کامل و رسمی برطرف کند.  در این بازه زمانی توصیه می‌کنیم که شما حتما از آخرین نسخه برنامه اینستاگرام استفاده کنید. ضمنا سعی کنید تا حد امکان جدیدترین نسخه اینستاگرام را از گوگل پلی استور (Google Play Store) یا اپ استور (App Store) دانلود و بر روی دستگاه نصب نمایید.
  4.  مشکل حافظه: حافظه نهان (Cache) اینستاگرام را پاک کرده و آن را فورس استاپ (Force Stop) کنید. در قدم بعدی باید بعد از مواجه شدن با مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام از این برنامه خارج شده و به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید. سپس گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید و از لیست ارائه شده برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید.  حالا گزینه Clear Cache را انتخاب کند و اجازه دهید که حافظه کش برنامه به کلی پاک شود. در نظر داشته باشید که نیازی به حذف دیتای اپلیکیشن (Clear Data) وجود ندارد. بعد از اینکه پاکسازی حافظه کش به پایان رسید، گزینه Force Stop را انتخاب کنید تا دستور توقف اجباری برنامه اینستاگرام صادر شود. 

    در این مرحله باید یک اپلیکیشن تغییر IP را در گوشی خود فعال کنید. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در بسیاری از موارد به تنهایی منجر به رفع مشکل آپلود فیلم در اینستاگرام می‌شود. بنابراین یک برنامه تغییر IP را فعال کنید و بار دیگر به برنامه اینستاگرام بروید. اگر گزینه Try Again را مشاهده کردید، کافیست که این گزینه را لمس کنید. مشاهده خواهید کرد که برخلاف گذشته، فرایند ارسال ویدیوی مورد نظر در اینستاگرام با موفقیت انجام می‌شود. 

  5. فایل شما دارای مشکل امنیتی است. به طور کلی همه سرویس‌های ارائه شده توسط سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر دارای سرویس‌های بررسی آنی امنیت فایل‌های آپلود شده هستند. در صورتی که در هنگام آپلود فایل با مشکل مواجه شدید، حتما ویروسی بودن فایلتان را یا مشکوک بودنش را بررسی نمایید. این کار با استفاده از اپلیکیشن‌های آنتی ویروس به راحتی امکان‌پذیر است.

البته فرمت فایل نیز بسیار مهم است چرا که بعضا کاربران با فرمت‌های عجیب و غریب اقدام به بارگذاری فایل می‌کنند که قطعا مشکل‌ساز است.

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

جمع بندی

در این مطلب ابتدا فهمیدیم که IGTV چیست و سپس متوجه شدیم که IGTV مخخف Instagram television میباشد. سپس مرحله به مرحله ساخت IGTV را یاد گرفتیم و همچنین فهمیدیم که چگونه IGTV ای را که از پست کردن آن پشیمان شدیم را حذف کنیم. با برخی از مشکلات معمول در آپلود ویدیو در اینستاگرام آشنا شدیم و اکنون می‌دانیم که چگونه آن ها را رفع کنیم. امیدوارم که مطالب ذکر شده برایتان مفید واقع شده باشد. اگر در رابطه با IGTV سوال داشتید حتماً با سایت جت درمیان بگذارید تا ما شما را راهنمایی کنیم.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (2 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام، من از قسمت IGTV اینستاگرام فیلم میذارم و فیلم میره اما فقط تو صفحه ی خودم تو قسمت igtv میره و کاربرا نمیتونن ببینن ، اندرویو گوشیم ۹ هست اینستامم به روزه مشکل چیه؟
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه سوال خود را با ما در میان گذاشتید. ممکن است ویدئو شما به دلیل قوانین کپی رایت اینستاگرام حذف شده باشد. در اینگونه موارد به شما پیامی مبنی بر حذف ویدئو داده می شود. چنانچه از موزیک دارای کپی رایت استفاده کرده باشید این اتفاق می افتد. اما اگر درست است و به اشتباه این اتفاق افتاده است می توانید بر روی پیام ارسالی خود اینستاگرام کلیک کنید و درخواست بازگشت ویدئو را بدهید. اینستاگرام پس از بررسی در صورت بدون مشکل بودن ویدئو آن را به تایم لاین فالوور های شما باز میگرداند. موفق باشید.
پاسخ دهید
۱۶ اسفند ۱۳۹۸
ممنون از مطالب خوبتون
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. موفق باشید.