5 تا از بهترین بازیکنان فوتبال که القاب عجیبی دارند!

بازیکنایی مثل: پله، کرایف، مسی... درفوتبال جزو بهترین بازیکنان تاریخ هستند ولی 5 نفر از آن ها، معروف به بازیکنان افسانه ای شدند و القاب عجیبی به آن ها دادند. شما پیشبینی میکنید .شما پیشبینی میکنید کدام بازیکنان جزو بازیکنان افسانه ای باشند و القاب آن ها چیست؟
 ۱۴۰۲/۷/۱۶ | ۱۷:۲۵  زمان مطالعه 2 دقیقه
5 تا از بهترین بازیکنان فوتبال که القاب عجیبی دارند!

بازیکنان زیادی چون پله، کرایف، مسی، رونالدو، مارادونا و... درفوتبال جزو بهترین بازیکنان تاریخ هستند، ولی 5 نفر از آن ها، معروف به بازیکنان افسانه‌ای شدند و القاب عجیبی به آنها دادند. شما پیش‌بینی می‌کنید کدام بازیکنان جزو بازیکنان افسانه ای باشند و القاب آنها چیست؟

این 5 بازیکن از بهترین فوتبالیست های تاریخ هستند که تاثیر زیادی در جذاب بودن این ورزش گداشتند و به عنوان استعدادهای برتر فوتبال یا بازیکنان افسانه ای شناخته شدند و به همین خاطر لقب‌های عجیبی به این بازیکنان دادند. گفته می‌شود بعضی از افراد، فوتبال را با این 5 بازیکن شناخته‌اند که در ادامه ببینید چه القابی به این بازیکنان دادند.

1. پله (مروارید سیاه)

پله


پله یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او در 23 اکتبر 1940 در برزیل متولد شد و اسم کامل او (ادسون آرانتس دوناسیمنتو) است. یکی از برترین بازیکنان تاریخ و تمام ادوار تلقی شده که از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته است. برزیل 5 بار قهرمان جام جهانی شده که 3 بار آن پله بزرگ در آن حضور داشته است. او جوان‌ترین بازیکن فاتح جام جهانی است. پله در جام جهنی 1958 هتریک کرده و به جوان‌ترین هتریک کننده جام جهانی معروف شده است. به او در برزیل پادشاه یا سلطان فوتبال هم گفته می‌شود.

 

2. مسی (GOAT)

مسی

 


لئو مسی که نام کامل او لیونل آندرس مسی است، ابرستاره آرژانتینی که معروف‌ترین لقب او «GOAT» است که در زبان انگلیسی به معنای «بزرگترین همه دوران» یاد می‌کنند، ولی او القاب دیگر مثل مسیح، لاپولگا یا کک هم دارد. بعضی‌ها به او لقب آدم فضایی را دادند. او 24 ژوئن 1987 به دنیا آمده و فقط در تیم‌های بارسلونا و پی اس جی و اینتر میای بازی کرده است.  وی تنها بازیکنی است که موفق به برنده شدن 7 توپ طلا و 6 کفش طلا شده است. او بیش از 800 گل زده و 350 پاس گل داده که 672 گل را به عنوان بازیکن بارسلونا به ثمر رسانده است. او به تازگی قهرمان جام جهانی هم شد تا ویترین افتخاراتش تکمیل شود.

خیلی‌ها او را برترین بازیکن تاریخ می‌دانند و می‌گویند دیگر مثل مسی نخواهد آمد.

 

3. مارادونا (ال پلوسا، کرک)

مارادونا

 

 اسم کامل مارادونا، دیگو آرماندو مارادونا است. قامت کوتاه مارادونا و چهارشانه بودنش معروف بود، همچنین موهای بلند افریقایی‌اش توجه هواداراش را جلب کرده بود. به این ترتیب به او لقب پلوسا دادند که معنی اش کرک است. او 30 اکتبر 1960 به دنیا آمده و در سال 2020 درگذشت. او را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام ادوار تاریخ فوتبال جهان می‌شناسند و او همراه با پله در 36 دوره برنده عنوان برترین بازیکن تاریخ قرن بیستم انتخاب شد. استعداد، تکنیک، چابکی  مهارت کنترل کردن توپ و دریبل زنی شگفت انگیز او باعث شده بود تا با وجود قامت کوتاهی که داشت به مارادونا لقب پسر طلایی هم بدهند.
او علاوه بر اینکه در تیم های بارسلونا و ناپولی درخشید، در تیم ملی ارژانتین شگفت انگیز ظاهر شد. یکی از گل‌های مشهور و عجیب مارادونا در جام جهانی 1986 گل دست خدایی است که در بازی مقابل انگلستان به ثمر رسید و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین گل تاریخ فوتبال جهان شد.

4. رونالدو (CR7)

رونالدو

کریستیانو رونالدو، یکی از برترین بازیکنان فوتبال در تاریخ است که در دوران حرفه‌ای خود خیلی از رکوردهای فوتبال را جا به جا کرده است. او زاده 5 فوریه 1985 است. رونالدو در دوران حرفه‌ای خودش بیش از 800 گل به ثمر رسانده است. وی در ابتدای ورودش به منچستریونایتد قصد داشت که شماره 28 را بر تن کند ولی الکس فرگوسن (مربی منچستریونایتد) با این قضیه مخالف کرد و به او شماره 7 را داد؛ این موضوع آغازی بود برای ایجاد لقب سی آر سون.

از او به عنوان پادشاه چمپیونزلیگ یاد می‌کنند و برترین گلزن فوتبال ملی مردان هم هست. وی از پرتوان‌ترین و پراهمیت‌ترین مهاجمان جهان به شمار می‌رود. بازیکنی با استعداد بسیار بالا، سرعت فوق‌العاده، مهارت‌های فنی برجسته و قدرت شوت بی نظیری دارد. او 5 بار برنده توپ طلا و 4 بار برنده کفش طلا شده است. او را به عنوان پادشاه چمپیونزلیگ یاد میکنند و برترین گلزن فوتبال ملی مردان هم هست.

 

5. کرایف (پیامبر گل‌ها)

کرایف

یوهان کرایف یکی خارقالعاده ترین فوتبالیست های جهان است که می‌گویند فوتبال قبل از کرایف به یک روش بوده و بعد از او دیگر مثل قبل نیست. او زاده 24 مارس 1947 است. کرایف گل‌های غیر ممکن به ثمر می‌رسانده و به همین دلیل به او لقب پیامبر گل‌ها را داده‌اند. وی موفق به بردن 3 توپ طلا شده است. آژاکس با کرایف طی 5 سال 4 قهرمانی لیگ هلند و 4 قهرمانی جام حذفی هلند را کسب کرد. او در دوران حرفه ایش 401 گل و 340 پاس گل به ثمر رساند

بازیکنان زیادی هستند که به عنوان برترین بازیکنان یاد می‌شوند ولی این 5 بازیکن القاب عجیبی دارند و در دوران حرفه‌ای خود افتخارات بسیاری کسب کردند.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید