معرفی سوغات شهر ارومیه

شهر ارومیه در شمال غربی ایران قرار دارد. از جمله سوغات ارومیه می‌توان به شیرینی‌های محلی مانند نان برنجی، کلوچه سنگکی و انواع نقل مانند نقل گل محمدی و گردویی است.
 ۱۴۰۲/۳/۲۵ | ۰۸:۲۸  زمان مطالعه 1 دقیقه
معرفی سوغات شهر ارومیه

ایران کشوری اصیل است که جای جای آن تمدن منحصربه فرد و طبیعت خاص خود را دارد! سوغات هر شهری از ایران بیانگر آداب و رسوم مردم و فرهنگ غذایی و اقلیم منطقهٔ آن است. شهر ارومیه دارای یکی از سوغاتی‌های خوشمزه و سنتی به نام نقل است.

سوغات ارومیه

یکی از لذت بخش ترین قسمت‌های سفر خرید سوغاتی است، اما امروزه هم وطنان عزیز می‌توانند به راحتی با چند کلیک ساده در محل کار یا خانه، سوغات شهر ارومیه را در کوتاه‌ترین مدت سفارش و درب منزل تحویل بگیرند!
نقل‌هایی که در شهر ارومیه تولید و عرضه می‌شود، اندازه و طعم‌های گوناگونی دارند که شما عزیزان می‌توانید این سوغات معروف را در بسته بندی‌ها و طعم‌های مختلف تهیه کنید!
 از انواع نقل های ارومیه  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقل ابریشمی بیدمشکی
  • نقل گردویی گل محمدی
  • نقل گردویی زعفرانی
  • نقل گردویی وانیلی
  • میکس نقل گل محمدی و زعفرانی
  • میکس نقل گردویی و زعفرانی و وانیلی
  • و ...

شما می‌توانید این سوغاتی معروف را در بسته بندی‌های مختلف یک کیلویی و یا نیم کیلویی تهیه کنید. چه چیزی لذت بخش تر از خوردن چای ایرانی همراه با  طعم های مختلفی از نقل های ارومیه؟

نقل ابریشمی بیدمشکی

نقل ابریشمی بیدمشکی یکی از معروف‌ترین و پر طرفدارترین نوع از نقل‌های خوشمزه ارومیه محسوب می‌شود این نقل چون ظاهری شبیه به ابریشم دارد و بسیار نرم است به این نام شناخته شده است.
نقل بیدمشک ابریشمی با بیدمشک فراوانی تهیه می‌شود همانطور که می دانید بیدمشک برای کم خونی بسیار مفید است.
بیدمشک یکی از گیاهان بومی ارومیه است که در فصل بهار شکوفا می‌شود، همچنین در این نقل معروف، خلال بادام نیز استفاده می‌شود!
هموطنان عزیز می‌توانند این نقل پرخاصیت و لذیذ را به راحتی با چند کلیک ساده تهیه نمایند.

نقل گردویی زعفرانی

یکی دیگر از نوع نقل‌های محبوب شهر ارومیه نقل گردویی زعفرانی است که از مغز گردو و زعفران ترکیب می شود.
همان طور که می دانید زعفران یکی از بهترین ادویه‌های دنیا محسوب می‌شود. برای تهیه نقل زعفرانی، زعفران فراوانی به کار می رودکه برای شادابی پوست وکنترل اعصاب مؤثر است.
صرف این نقل کنار چای، می‌تواند برای شما عزیزان لحظات شاد و شیرینی را به ارمغان بیاورد.

یکی از نقل های خوشمزه سوغات ارومیه، نقل گردویی زعفرانی است

نقل گردویی گل محمدی

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نقل‌های ارومیه، نقل گردویی گل محمدی از فروشگاه نقلستان است که در بین مردم طرفدار فراوانی دارد.
علت پرطرفدار بودن این نقل، وجود گل محمدی در آن است. همان طور که می دانید گل محمدی یکی از خوش عطرترین گل‌هایی است که در ایران رشد می‌کند.
ترکیب گردو و گل محمدی این نقل را خوش عطر و بو و لذیذ کرده است؛ ما پیشنهاد می‌کنیم حتماً این نقل بی نظیر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

 شهر ارومیه به دلیل واقع شدن در منطقه‌ای با تنوع طبیعی بالا در ایران، دارای مجموعه‌ای از سوغات‌های خاص و جذاب است که می‌توان آن‌ها را به عنوان یادگاری از سفر به ارومیه به دوستان و خانواده هدیه داد. از جمله سوغات ارومیه می‌توان به شیرینی‌های محلی مانند نان برنجی، کلوچه سنگکی، کلوچه شیرین ارومیه‌ای و انواع نقل شاره کرد که برای سفرهای خارج از ایران نیز بسیار مورد علاقه توریست های انواع کشور های جهان قرار گرفته است. سوغات فرهنگی و صنایع دستی محلی از جمله قالی بافی، حصیربافی و سفالگری نیز برای خرید و یادگاری از سفر به این شهر پیشنهاد می‌شود. 

 

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید