مهم‌ترین ویژگی‌های هاست دانلود که باید بدانید

هاست دانلود یک سرویس میزبانی وب است که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های خود را بر روی اینترنت قرار داده و با دیگران به اشتراک بگذارند. هاست دانلود امکاناتی مانند پشتیبانی از فرمت‌های گوناگون فایل، امنیت بالا و قابلیت دسترسی آسان را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
 ۱۴۰۲/۳/۲۰ | ۱۲:۲۶  زمان مطالعه 3 دقیقه
مهم‌ترین ویژگی‌های هاست دانلود که باید بدانید

در عصر حاضر که بسیاری از کاربران از وب‌سایت‌های اینترنتی برای پیداکردن و ذخیره‌سازی فایل‌های موردنظر خود استفاده می‌کنند، سرعت بالای آپلود و دانلود اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از راهکارهایی که برای این موضوع از طرف ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی در نظر گرفته شده، هاست دانلود است که به افراد اجازه می‌دهد اطلاعات خود را در آن‌ها بارگذاری کرده و در اختیار دیگران قرار دهند. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در مورد خرید هاست دانلود و ویژگی‌های ضروری آن با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هاست دانلود چیست؟

Download Host یکی از خدماتی است که شرکت‌های میزبانی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در این سرویس‌ها کاربر می‌تواند اطلاعات خود را روی فضایی که در اختیارش قرار داده شده، ذخیره کند و آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارد. فایل‌ها می‌توانند پسوندهای مختلفی داشته باشند و از این نظر هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در هاست دانلود امکان استفاده از PHP وجود ندارد.
یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این سرویس‌ها، امکان اشتراک‌گذاری فایل با حجم بالاست. اگر شما بخواهید فایلی را در یک‌ هاست عادی ذخیره‌سازی کنید، باید هزینه زیادی بابت خرید آن پرداخت کنید که اصلی منطقی و به‌صرفه نیست و سرعت آن نسبت به Download Host نیز کم‌تر است.

معرفی انواع ‌هاست دانلود


هاست‌هایی که به‌منظور دانلود طراحی شده‌اند، ویژگی‌ها و امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید، ابتدا بهتر است هدف خود را مشخص کرده و سپس باتوجه‌به نیازتان یکی از سه نوع زیر را انتخاب کنید:

هاست اشتراکی

در این نوع، منابع یک سرور بین کاربرها تقسیم شده و می‌توانند برای ذخیره و انتقال فایل‌ها از آن استفاده کنند. اگر شما قصد دارید برای مصارف کوچک از این فضا استفاده کنید و ترافیک مورد نیاز شما زیاد نیست، خرید هاست دانلود اشتراکی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

هاست اختصاصی

این هاست‌ها مناسب شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است که قصد دارند داده‌ها و اطلاعات خود را روی آن ذخیره‌سازی کنند. در این حالت یک سرور مجزا برای کاربر در نظر گرفته می‌شود و تمام منابع سرور، مثل پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی در اختیار او قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید اطلاعات شما از امنیت بیشتری برخوردار باشد و کنترل کامل منابع را در اختیار داشته باشید، این گزینه یک انتخاب عالی است.

هاست ابری

هاست دانلودی که با استفاده از زیرساخت‌های ابری طراحی شده است. در این حالت شما منابع موردنیاز خود را از چندین سرور فیزیکی تأمین می‌کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت می‌توان به مقیاس‌پذیری و امنیت بالا اشاره کرد. پس اگر دو ویژگی گفته‌شده در کسب‌وکار شما از اهمیت بالایی برخوردار است، خرید هاست دانلود ابری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هاست دانلودی که با استفاده از زیرساخت‌های ابری طراحی شده است

بررسی ویژگی‌های یک‌ هاست خوب

پس از اینکه با این نوع هاست و انواع آن آشنا شدید، قصد داریم اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های یک هاست خوب را با شما به اشتراک بگذاریم تا قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید و بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

پشتیبانی 24 ساعته

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شرکت‌های بزرگ و سایت‌های پرترافیک به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته است؛ به این معنی که ارائه‌دهنده خدمات، این امکان را دارد که مشکلات فنی و امنیتی احتمالی را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کرده و اجازه ندهد وقفه‌ای در عملکرد سرویس ایجاد شود. بسیاری از سایت های پر ترافیک و معتبر سرویس هاستی را انتخاب می کنند که مشکلات فنی کمتر و پشتیبانی بهتری را ارائه دهد.

پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف

یکی از موارد بسیار مهم که در هنگام خرید هاست دانلود باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف است که امنیت کاربران در هنگام دریافت فایل را تضمین کند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به SFTP ،RSync ،SSH و FTP اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کوکی چیست؟

ترافیک نیم‌بها

ترافیک نیم‌بها در واقع قابلیتی است که به مخاطب اجازه می‌دهد با نیمی از حجم اینترنت گفته‌شده، فایل موردنظر را دریافت کند. به طور مثال فرض کنید قصد دانلود فایلی با حجم یک گیگ را داشته باشید، اگر سرور موردنظر شما این ویژگی را داشته باشد، می‌توانید با نصف این میزان، اطلاعات را دریافت کرده و در هزینه‌های خود به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید.

مدیریت و کنترل آسان محتوا

مدیریت و کنترل محتوا یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم، از شرکت‌هایی هاست دانلود تهیه کنید که از cPanel استفاده می‌کنند؛ زیرا کار با آن بسیار ساده بوده و امنیت بالایی دارد.

سرعت بالای انتقال داده در هاست دانلود

این ویژگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا مستقیماً روی تجربه کاربر تأثیر می‌گذارد. پس حتماً هاست دانلودی را انتخاب کنید که قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته باشد و در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهد. برای تهیه یک Host مناسب به موارد زیر توجه کنید:

  • پهنای باند
  • ظرفیت سرور
  • موقعیت جغرافیایی آن

هاست دانلودی را انتخاب کنید که قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته باشد.

ارائه گواهی SSL

داشتن گواهی SSL از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا می‌تواند امنیت اطلاعات شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد و رتبه شما در موتورهای جستجو را نیز بهبود ببخشد. از دیگر مزایای این گواهی می‌توان به افزایش میزان اعتبار شما نزد مخاطبان و امکان استفاده از پروتکل HTTP/2 اشاره کرد.

آپتایم بودن هاست دانلود

این پارامتر مربوط به مدت‌زمان در دسترس‌بودن هاست دانلود است. هرگونه قطعی و عدم دسترسی به سرویس می‌تواند موجب از کار افتادن سیستم و نارضایتی مشتریان شما شود. پس باید به این عامل حیاتی و مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید و هنگام تهیه Host از کیفیت ارائه شده از طرف سرویس‌دهنده اطمینان حاصل کنید. در ادامه به برخی از دلایل مهم بودن آپتایم اشاره می‌کنیم:

  • دسترسی به فایل
  • تضمین موفقیت کسب‌وکار
  • ارتقا رتبه در موتورهای جستجو

جمع‌بندی


ازآنجایی‌که هاست دانلود می‌تواند کیفیت ارائه خدمات شما به مشتریان را به میزان چشمگیری افزایش دهد، در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌های مهم آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد تهیه این سرویس‌ها را دارید، حتماً به موارد گفته‌شده توجه کنید تا در آینده مشکلی برای شما ایجاد نشود تا مجبور نباشید هزینه‌ای اضافی برای برطرف‌کردن آن پرداخت کنید.
 

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید