چگونه بودجه بندی بازاریابی محتوایی را انجام دهیم

اگر حتی میزان کمی هم با مسائل مالی آشنا باشید، قطعاً به اهمیت بودجه بندی پی برده‌اید. هر کسب و کار سنتی یا آنلاینی برای تمام جنبه‌ها و فعالیت‌های خود به بودجه بندی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری بازاریابی محتوایی آن است. در اکثر مواقع، موفقیت یا شکست یک سازمان یا کسب و کاری به فعالیت‌های بازاریابی آن وابستگی زیادی دارد. بنابراین، از مهم‌ترین اولو‌یت‌های هر مدیری برای موفقیت یک سازمان یا کسب وکار کوچک این است که: به بودجه بندی بازاریابی محتوایی توجه ویژه داشته باشد.
 ۱۴۰۰/۸/۱۱ | ۲۰:۳۹  زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه بودجه بندی بازاریابی محتوایی را انجام دهیم

 

آیا می‌دانستید با اشتباه در بودجه بندی بازاریابی محتوایی چه هزینه‌های سنگینی به کسب و کار شما تحمیل می‌شود؟
در این مقاله شما با منطقی‌ترین و آسان‌ترین روش بودجه بندی بازاریابی محتوایی آشنا خواهید شد. همچنین این مقاله با در نظر گرفتن کامل بودجه بندی در شرایط اقتصادی و سیاسی ایران نوشته شده است.
اگر حتی میزان کمی هم با مسائل مالی آشنا باشید، قطعاً به اهمیت بودجه بندی پی برده‌اید. بسیاری از متخصصان امور مالی شدیداً توصیه می‌کنند که افراد و یا خانواده‌‌ها برای خودشان بودجه مشخصی را تعیین کنند. اما باید به این نکته اشاره کرد که بودجه بندی صرفاً مختص اشخاص نیست. در واقع هر کسب و کار کوچک و بزرگی به یک بودجه بندی درست و اصولی نیاز دارد.
هر کسب و کار سنتی یا آنلاینی برای تمام جنبه‌ها و فعالیت‌های خود به بودجه بندی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کاری بازاریابی محتوایی آن است. در اکثر مواقع، موفقیت یا شکست یک سازمان یا کسب و کاری به فعالیت‌های بازاریابی آن وابستگی زیادی دارد. بنابراین، از مهم‌ترین اولو‌یت‌های هر مدیری برای موفقیت یک سازمان یا کسب و کار کوچک این است که: به بودجه بندی بازاریابی محتوایی توجه ویژه داشته باشد.

تا انتهای مقاله همراه باشید تا موضوع بودجه بندی بازاریابی محتوایی را به صورت کامل بررسی کنیم. تا منطقی‌ترین و آسان‌ترین روش تعیین بودجه برای بازاریابی محتوایی و همچنین برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه را برای این نوع بازاریابی فرا بگیرید.


اهمیت بودجه بندی بازاریابی محتوایی
 

کلید اهمیت بازاریابی محتوایی بازاریابی محتوا استراتژی محتوا کانتنت منیجر

قبل از بررسی موضوع اصلی این مقاله یعنی بودجه بندی بازاریابی محتوایی، می‌خواهیم کمی در رابطه با میزان اهمیت بودجه بندی در کسب و کار توضیح دهیم. با طرح یک سوال، موضوع را در ذهن شما روشن می‌کنیم.
چرا باید یک کسب وکار برای هر کدام از فعالیت‌های مختلف بودجه معینی را پیش‌بینی و مشخص کند؟
بودجه بندی یکی از اقدامات بسیار مهم برای مدیریت کسب و کار است زیرا با پیش‌بینی و تعیین میزان بودجه مورد نیاز و استفاده از حداکثر پتانسیل منابع مختلف به اهدافی که برای بازاریابی محتوایی کسب و کار مشخص شده به راحتی می‌توان دست پیدا کرد.
با بودجه بندی یک دوره زمانی مشخص را تجزیه و تحلیل مالی می‌کنند که آیا کسب وکار منابع مالی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی را دارد یا خیر. ناگفته نماند، بودجه‌ای که بادقت و بررسی همه جانبه تخمین زده و برنامه‌ریزی شده باشد، می‌توان به عنوان اهرمی برای مدیریت آسان سازمان و کسب و کار از آن استفاده کرد.

 

5 اقدام برای بودجه بندی بازاریابی محتوایی

5 بودجه بندی بازاریابی محتوایی کانتنت منیجر کمپین منیجر کانتنت مارکتینگ cantent marketing


با کمک این 5 اقدام ضروری می‌توانید به راحتی بودجه بندی بازاریابی محتوایی را تعیین کنید:
اقدام اول:
شناخت کامل سفر مشتری
اقدام دوم: اولویت‌های تعیین شده را حتماً به یاد داشته باشید
اقدام سوم: به هزینه‌های پنهان دقت زیادی داشته باشید
اقدام چهارم: بودجه مشخص شده را به صورت هوشمندانه مصرف کنید
اقدام پنجم: حتماً نرخ بازگشت سرمایه  ( ROI ) را محاسبه کنید


نرخ بازگشت سرمایه ( ROI )

فرمول ROI نرخ بازگشت سرمایه roi بودجه بندی بازاریابی محتوایی کانتنت منیجر کمپین منیجر

فرمول محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ( ROI )
به دلیل اینکه موضوع محاسبه نرخ بازگشت سرمایه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به شما نحوه محاسبه این سنجه مهم برای بهینه‌کردن بازاریابی محتوایی را آموزش می‌دهیم.
یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد، نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) است. از این معیار به عنوان نشان‌دهنده میزان موفقیت و بازدهی استراتژهای بازاریابی محتوایی استفاده می‌شود. این سنجه به قدری اهمیت دارد که پیشنهاد می‌شود در زمان طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی، نرخ بازگشت سرمایه به عنوان یک مقیاس اصلی در تدوین برنامه بازاریابی محتوایی مد نظر گرفته شود.

تخصیص بودجه بازاریابی

 

تخصیص منابع بودجه بازاریابی محتوایی محتوا کانتنت منیجر کمپین منیجر

توجه: حتماً موقع بودجه بندی بازاریابی محتوایی این 4 مورد مهم را در نظر داشته باشید:
افراد دورکار:
امکان دارد به نیروی دورکار برای یک پروژه و یا کمپین خاصی نیاز داشته باشید، یا ممکن است قصد داشته باشید استراتژی بازاریابی محتوایی جدیدی را تست کنید و قبل از اینکه بخواهید نیروهای دائمی که هزینه‌های زیادی هم دارند را استخدام کنید، از نیروهای دورکار که به نسبت ارزان‌تر هستند استفاده کنید تا نتیجه میزان عملکرد و بازدهی استراتژی تدوین شده به صورت شفاف برآورد شود. پس بودجه لازم برای همکاری با فریلنسرها را مد نظر قرار دهید.
استخدام تولیدکننده محتوا: زمانی که بعد از تست استراتژی بازاریابی محتوایی با صرف هزینه اندک متوجه شدید که طرح شما نرخ بازگشت سرمایه مناسبی خواهد داشت و نیاز به استخدام تمام وقت تولید‌کننده محتوا پیدا کردید، هزینه‌های دستمزد و مزایا و همچنین  هزینه‌های تجهیزات ساخت محتوا را مدنظر قرار داده و در بودجه بندی بازاریابی محتوایی محاسبه کنید. 
برآورد هزینه‌های تبلیغات: بررسی هزینه‌های کانال‌های مختلف برای تبلیغات از مهم‌ترین بخش‌های بودجه بندی بازاریابی محتوایی است. انواع هزینه‌هایی که ممکن است برای تبلیغات صرف شود می‌توان به تبلیغات بنری، سئو(SEO ) ، اینفلوئنسری، موشن گرافی، گیمیفیکیشن، رپورتاژ آگهی و .... اشاره کرد. برآورد هزینه‌های تبلیغات را با دقت بسیار زیادی انجام دهید و بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان، همه اطلاعات اعم از نرخ کلیک، میزان درگیری مخاطب با محتوا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اطلاعات کانال‌ها و پلتفرم‌های مختلف محتوای ویدئویی و متنی را در فایل اکسل با جزئیات کامل فهرست کنید تا هزینه‌ها را مدیریت کنید.
مدیریت زمان: همه ما می‌دانیم که زمان محدود بوده و هم ارزش بسیار زیادی دارد. پس برای اینکه بتوانیم از این زمان محدود بیشترین بازدهی را کسب کنیم باید مدیریت زمان حرفه‌ای را در تمام فرآیندهای بازاریابی محتوایی حتماً در نظر داشته باشیم. به طوری که در بخش‌های مختلف از جمله: تعیین زمان دقیق برای تحویل کار از فریلنسرها، نظارت بر تولید، توزیع و ترویج محتوا به مدیریت زمان دقیق نیاز است.


نتیجه‌گیری:


بودجه بندی بازاریابی محتوایی از مهم‌ترین وظایف هر کسب و کاری است که باید توسط مدیر مربوطه به نحو احسن انجام شود. نیت بازاریابی محتوایی بر فروش بیشتر محصول و خدمات بوده و به همین دلیل بودجه بندی تمام فرآیندهای این سبک از بازاریابی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. همچنین از مهم‎ترین شاخص تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی یعنی نرخ بازگشت سرمایه یا ROI باید محاسبه شود.
با مشخص کردن بودجه لازم برای بازاریابی محتوایی، شما کانال‌های تبلیغاتی را براساس مهم‌ترین مولفه بودجه بندی یعنی قیمت، فهرست می‌کنید.
احتمال دارد برای فرآیند بودجه بندی، زمان زیادی صرف شود و صبر و حوصله زیادی نیاز داشته باشد اما مطمئن باشید برای ثبات و افزایش بازدهی کسب و کار شما امری ضروری است. همیشه برای رونق کسب و کارتان از اصول بودجه بندی بازاریابی محتوایی استفاده کنید.


.
 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید