8 مورد از برترین به‌ روز‌رسانی‌ های الگوریتم گوگل در سال 2021

گوگل به طور مداوم در حال تکامل الگوریتم‌های خود است تا مطمئن شود که دقیق‌ترین، مرتبط‌ترین و امن‌ترین صفحه‌ها را به کاربرانش نمایش می‌دهد. بنابراین گوگل هر ساله به‌روزرسانی‌های بیشتر و بیشتری را عرضه می‌کند. این که بدانیم چه نوع به‌روزرسانی‌هایی رخ می‌دهند به ما کمک می‌کنند که بهترین رویه‌های سئو را پیش بگیریم، رتبه وب‌سایت‌های خود را ارتقا بدهیم و دلایلی که در پس جابجایی‌های عملکرد وب‌سایت وجود دارند را درک کنیم.
 ۱۴۰۰/۸/۱۱ | ۲۲:۵۶  زمان مطالعه 5 دقیقه
8 مورد از برترین به‌ روز‌رسانی‌ های الگوریتم گوگل در سال 2021

گوگل به طور مداوم در حال تکامل الگوریتم‌های خود است تا مطمئن شود که دقیق‌ترین، مرتبط‌ترین و امن‌ترین صفحه‌ها را به کاربرانش نمایش می‌دهد. بنابراین گوگل هر ساله به‌روزرسانی‌های بیشتر و بیشتری را عرضه می‌کند.

این که بدانیم چه نوع به‌روزرسانی‌هایی رخ می‌دهند به ما کمک می‌کنند که بهترین رویه‌های سئو را پیش بگیریم، رتبه وب‌سایت‌های خود را ارتقا بدهیم و دلایلی که در پس جابجایی‌های عملکرد وب‌سایت وجود دارند را درک کنیم.

 به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل

در این مقاله هشت مورد از مؤثرترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل در سال 2021 را به ترتیب تاریخی بررسی می‌کنیم که شامل موارد فهرست زیر است:

رتبه‌بندی متن
در مورد نتیجه
مرور محصول
MUM
اسپم لینک
اندیس‌گذاری اول-موبایل
تجربه صفحه
عناوین صفحه
همچنین نکاتی در مورد شیوه بهینه‌سازی محتوا بر اساس این به‌روزرسانی‌ها ارائه خواهیم کرد.

برترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل در سال 2021 (به ترتیب تاریخی)
گوگل همواره به‌روزرسانی‌های الگوریتمی را منتشر می‌کند، گاهی اوقات این موارد به طور عمومی اعلام می‌شوند و در برخی دیگر از موارد از آن‌ها عبور می‌کند. تفاوت این موضوع به اهمیت و تأثیر آن به‌روزرسانی وابسته است. البته بزرگ‌ترین به‌روزرسانی 2021 آپدیت تجربه صفحه است، اما در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم که منتهی به این تغییر شده‌اند.
1. به‌روزرسانی رتبه‌بندی متن (فوریه 2021)
گوگل با به‌روزرسانی رتبه‌بندی متن می‌تواند از هوش مصنوعی برای اندیس‌گذاری نتایج وب و همچنین متن‌های منفرد (پاراگراف، جمله‌ها) از آن صفحه‌ها استفاده کند. این بدان معنی است که متن‌های خاص می‌توانند به صورت قطعات منفرد در نتایج ظاهر شوند. هدف این به‌روزرسانی آن است که کوئری‌های بسیار خاص با سرعت بالایی پاسخ داده شوند و دیگر نیازی نباشد که کاربر وارد صفحه‌های وب مربوطه شود تا آن نتیجه را ببیند.
گوگل با استفاده از مثال زیر توضیح می‌دهد که در حال حاضر می‌تواند درک کند که متن خاصی از وب‌سایت doityourself.com به کوئری مربوطه بهتر از متن مربوط به وب‌سایت wearshade.com پاسخ می‌دهد. در این مورد سیستم‌های گوگل قادر بوده‌اند که قطعه متن خاصی را هایلایت کنند، اما این بهبود روی روش کلی رتبه‌بندی صفحات وب نیز تأثیر دارد.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-رتبه‌بندی متن

نتیجه این آپدیتان است که نه تنها نوشته‌ها برای رتبه‌بندی متن بهبود می‌یابند بلکه کارهای زیر نیز انجام می‌یابند.

هدف‌گیری کلیدواژه‌های طولانی

ارائه محتوای عمیق و با کیفیت بالا در یک موضوع خاص

ساماندهی صحیح محتوای صفحه وب برای تسهیل اندیس‌گذاری از سوی بات گوگل

2. آپدیت «در مورد صفحه» (فوریه 2021)
گوگل با ارائه آپدیت «در مورد صفحه» در فوریه 2021 ساختاری اضافی برای نتایج جستجوی منفرد ارائه می‌کند به طوری که کاربران می‌توانند تشخیص دهند کدام نتایج می‌توانند برای آن‌ها مفید باشند.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-در مورد نتیجه

محتوایی که کادر «در مورد صفحه» ارائه می‌کند به شرح زیر است:

زمان نخستین اندیس‌گذاری صفحه از سوی گوگل

امن بودن یا نبودن ارتباط با صفحه

کلمات مورد جستجو که در صفحه ظاهرشده‌اند

این که وب‌سایت‌های دیگر با آن کلیدواژه به این صفحه لینک داده‌اند یا نه.

زبان صفحه

مرتبط بودن جستجو در مناطق مختلف

همچنین در صورتی که یک مدخل ویکی‌پدیا برای آن موضوع وجود داشته باشد، توضیح مختصری از آن‌جا نیز نمایش می‌یابد.

به این ترتیب پیش از آن که یک منبع را باز کنید، با کسب اطلاع می‌توانید بدانید که آیا صفحه معتبری است یا نه. این آپدیت به طور خاص به کاربر کمک می‌کند که وب‌سایت‌های معتبر و قابل اعتماد که محبوبیت پایینی دارند را شناسایی کند. با این حال این قابلیت همچنان در فاز بتا قرار دارد

کادر «در مورد صفحه» روی رتبه‌بندی وب‌سایت تأثیری ندارد، بلکه فهرستی از برخی حقایق در مورد صفحه نتیجه است که برخی از آن‌ها جزء «عوامل رتبه‌بندی» نیز محسوب می‌شوند. این موارد شامل فهرست زیر هستند:

اطمینان یافتن از این که سایت از https استفاده می‌کند.

دریافت سریع بک‌لینک

تطبیق متناسب هدف کلیدواژه

3. به‌روزرسانی اندیس‌گذاری 100 درصدی اول-موبایل (مارس 2021)
گوگل همراه با افزایش ترافیک موبایل از دهه 2010 شروع به افزایش اهمیت به سهولت کاربری وب‌سایت روی دستگاه‌های موبایل کرد و در سال 2015 آن را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی معرفی کرد. یک سال بعد قابلیت اندیس‌گذاری اول –موبایل معرفی شد که نشا می‌داد گوگل در وهله نخست وب‌سایت شما را بر اساس محتوای نسخه موبایل کراول کرده و از این رو بر همین مبنا اندیس‌گذاری می‌کند.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-اندیس‌گذاری اول-موبایل

در جولای 2019 اندیس‌‌گذاری اول-موبایل برای به روش پیش‌فرض ایندکسینگ برای وب‌سایت‌های جدید تبدیل شد و در جون 2021 این موضوع برای همه وب‌سایت‌ها عملیاتی شد.

برای این که وب سایت شما روی دستگاه‌های موبایل به درستی نمایش یابد باید کارهای زیر را انجام دهید.

اطمینان پیدا کنید که سایت واکنش‌گرا دارید.

از بارگذاری با تأخیر (lazy loading) و فشرده‌سازی تصاویر بهره بگیرید.

همواره به طور دستی پاپ‌آپ‌ها و کارکردهای فرم را روی گوشی موبایل تست کنید.

سهولت کاربری روی موبایل بر مبنای صفحه به صفحه عمل می‌کند، اما ممکن است برخی معیارهای عملکردی در سطح سایت نیز در گزارش کاربردپذیری کنسول جستجو و ابزار تست Mobile-Friendly مشاهده کنید.

4. به‌روزرسانی مرور محصول (آوریل 2021)
هدف از به‌روزرسانی «مرور محصول» گوگل در آوریل 2021، به منظور نمایش نظرات کاربران در مورد محصول بود به طوری که علاوه بر خلاصه لیستی از محصولات، دانش عمیق، تجزیه و تحلیل مبتنی بردانش و محتوای اصیل را ارائه می‌دهد. بنابراین برای ایجاد محتوای مرور محصول با کیفیت بالا، گوگل موارد زیر را توصیه می‌کند:
بیان دانش تخصصی در مورد محصولات.

اشتراک محتوای منحصربه‌فردی فراتر از آنچه تولید کننده ارائه می‌دهد.

ارائه معیارهای کمی برای عملکرد.

مقایسه با مدل‌های قبلی و سایر محصولات.

کمک به مصرف‌کنندگان برای اتخاذ تصمیم خرید عاقلانه.

این بررسی Wix با استفاده از Website Tool Tester نمونه‌ای از چنین مرور عمیق محصول است. این بررسی شامل 3500 کلمه محتوا است که مقایسه دقیق محصولات رقیب، برنامه یاب تعاملی، سؤالات متداول، بخش کامنت‌های با مدیریت فعال، اسکرین‌شات ها و حتی فیلم‌ها را عرضه می‌کند.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-مرور محصول

5. به‌روزرسانی MUM (می 2021)
گوگل در زمینه ترکیب الگوریتم‌های خود با هوش مصنوعی پیشرفت زیادی کرده است که جدیدترین آن به‌روزرسانی MUM در می 2021 است. «مدل یکپارچه چندوظیفه‌ای» (MUM) یک مدل زبان طبیعی است که به طور قابل توجهی قوی‌تر از BERT در اکتبر 2019 (نمایش رمزگذاری‌های دوطرفه از تبدیل‌ها) عمل می‌کند.
MUM برای «کمک به کاربران در زمانی که پاسخ ساده‌ای وجود ندارد» طراحی شده است. هدف MUM استفاده از اطلاعات زمینه‌ای از منابع مختلف برای ارائه پاسخ جامع به سؤالات پیچیده است.

بنابراین به جای جستجو:

«نحوه آماده شدن برای صعود به کوه آدامز» و سپس

«چگونه برای صعود به کوه فوجی آماده شویم» و سپس

«کوه آدامز در مقابل کوهنوردی فوجی»

یک نفر می‌تواند بپرسد

«من به کوه آدامز صعود کرده‌ام و اکنون می‌خواهم پاییز سال آینده به کوه فوجی صعود کنم. برای آماده‌سازی باید چه کار کنم؟»

و همه این موارد را با یک جستجو پیدا می‌کنید.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-MUM

MUM به 75 زبان دنیا آموزش می‌بیند، بنابراین می‌تواند پاسخ‌های مربوطه را به زبان‌های دیگری غیر از آنچه که کوئری در آن نوشته شده هم شناسایی کند.

این بدان معنا نیست که شما باید شروع به نوشتن پست‌هایی کنید که به سؤالات پیچیده پاسخ می‌دهد. بلکه کافی است مطمئن شوید که در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کرده‌اید و به انتشار محتواهای طولانی که کلمات کلیدی طولانی و سؤالی را مورد هدف قرار می‌دهند، اقدام نمایید.

6. روز رسانی اسپم لینک (ژوئن 2021)
به‌روزرسانی اسپم لینک در ژوئن 2021 در صفحه وب و نتایج تصویر (و نه نتایج محلی) اجرا شد.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-اسپم لینک

این آپدیت دو مرحله داشت که گوگل می‌گفت هر کدام در یک روز شروع و پایان می‌یابد، اما در واقع دو هفته بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت به طول انجامید. جزئیات زیادی در مورد این به‌روزرسانی وجود نداشت، اما به هر حال خوب است که بررسی کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما در برابر هرزنامه‌ها محافظت شده است.

اگر وب سایت شما از طریق نظرات، انجمن‌ها و غیره با کاربر تعامل دارد، باید به نکات زیر توجه داشته باشید تا خود را در برابر اسپمرها محافظت کنید:

گواهی SSL وب سایت خود را به‌روز کنید

از کنسول جستجوی Google برای بررسی مشکلات امنیتی و گزارش اقدامات دستی استفاده کنید.

مرتباً اقدامات مشکوک به هرزنامه مانند درخواست‌های متعدد از یک آدرس IP را پاک‌سازی کنید.

از noindex برای جلوگیری از فهرست بندی صفحات کم اعتماد Google، به ویژه صفحاتی که محتوای تولید شده توسط کاربر را نمایش می‌دهند، استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید پیوندها را به عنوان nofollow علامت‌گذاری کنید.

7. به‌روزرسانی تجربه صفحه (ژوئن 2021)
گوگل علاوه بر نمایه‌سازی نسخه تلفن همراه وب‌سایت‌ها، مجموعه خاصی از معیارها را از طریق به‌روزرسانی تجربه صفحه به نام Core Web Vitals معرفی کرده است. این معیارها معیارهای جدیدی نیستند، بلکه عواملی هستند که برای تعیین تجربیات شخص از یک صفحه وب اولویت‌بندی شده‌اند.
این موارد شامل فهرست زیر هستند:

بزرگ‌ترین نمایش محتوا (LCP): سرعت بارگذاری محتوای اصلی صفحه.

اولین تأخیر ورودی (FID): سرعت پاسخ‌دهی یک صفحه وب به اولین اقدام کاربر.

جابجایی تجمیعی لی‌آوت (CLS): لی‌آوت صفحه چقدر پایدار است (یعنی عناصر به طور غیرمنتظره به دور خود نمی‌چرخند).

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-تجربه صفحه

می‌توانید از طریق Page Speed ​​Insights یا گزارش کامل Core Web Vitals در Search Console به داده‌های واقعی این معیارها دسترسی پیدا کنید. هر یک از این گزارش‌ها توصیه‌هایی برای بهبود پاسخگویی صفحه ارائه می‌دهند.به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-سرعت پاسخ‌دهی یک صفحه وب

باید اشاره کنیم که این معیارها مدتی طولانی است که وجود دارند، اما اکنون تأثیر بیشتری بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما دارند. در واقع اکنون، مدیران وب سایت باید تلاش‌های خود را برای بهینه‌سازی UX دو برابر کنند. برخی از کارهایی که می‌توانید برای بهبود Core Web Vitals خود انجام دهید عبارتند از:

آگهی‌ها یا بنرهای مزاحم که محتوا را مسدود می‌کنند حذف کنید.

کاهش اجرای جاوا اسکریپت

پیاده‌سازی بارگذاری کند

بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر

تعیین ابعاد مناسب برای تصاویر و جاسازی‌ها

بهبود زمان پاسخگویی سرور

8. به‌روزرسانی عنوان صفحه (آگوست 2021)
بیش از یک دهه است که گوگل عناوین صفحات را بر اساس نوع کوئری در صفحه نتایج خود (SERP) تغییر می‌دهد. اما از 16 آگست، مردم متوجه شدند که گوگل عناوین صفحات خود را، اغلب به شیوه‌ای مضر به شدت تغییر می‌دهد. یک هفته بعد، گوگل تأیید کرد که سیستم جدیدی را معرفی کرده است که دیگر عناوین را با توجه به کوئری‌ها تنظیم نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند عنوان به طور کلی نماینده بهتر صفحه باشد.
این به‌روزرسانی واکنش‌های مناسبی دریافت نکرد، زیرا عناوین صفحه در صفحه نتایج از روی H1 ها، برچسب‌های تصویر و حتی متن‌های anchor در صفحات دیگر تولید می‌شوند. در تاریخ نگارش این پست، سرنوشت این ماجرا همچنان نامشخص است.

به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل-عناوین صفحه

جمع‌بندی به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل در سال 2021
SEO یک راهبرد جامع و در حال پیشروی است و تا زمانی که بر روی EAT و بهترین شیوه‌ها تمرکز داشته باشید، این به‌روزرسانی‌ها نباید بر رتبه شما تأثیر بگذارد. اما به عنوان یک بازاریاب، مدیر وب سایت یا صاحب مشاغل، مهم است که به‌روزرسانی‌ها را کنترل کرده و گزارششان را روی عملکرد خود بررسی کنید تا بتوانید استراتژی خود را اصلاح کرده و از فرصت‌های موجود استفاده کنید. به‌روزرسانی‌هایی که در این پست به آن‌ها پرداختیم شامل موارد زیر بودند.

رتبه‌بندی متن
درباره صفحه
مرور محصولات
MUM
اسپم لینک
اندیس‌گذاری اول-موبایل
تجربه صفحه
عناوین صفحه
منبع: wordstream.com

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید