آیفون 13: هرآنچه در مورد آخرین مدل گوشی اپل باید بدانید

این مطلب به بیان مشخصات فنی آخرین سری آیفون عرضه شده شرکت اپل یعنی آیفون 13 می پردازد.
 ۱۴۰۰/۶/۳۰ | ۲۳:۱۵  زمان مطالعه 4 دقیقه
آیفون 13: هرآنچه در مورد آخرین مدل گوشی اپل باید بدانید

شرکت اپل از به روزترین گوشی آیفون خود رونمایی کرد. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با مشخصات و قیمت آیفون 13 هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا در مورد ویژگی های منحصربه فرد نسل جدید آیفون بیشتر بدانید.

اپل یا سامسونگ

مقدمه

با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی، استفاده از گوشی همراه به امری گریز ناپذیر بدل شده است.  استفاده از خدمات گوشی هوشمند نه تنها آسایش بیشتری را برای انسان ها رقم زده بلکه فرصت راه اندازی  کسب و کار آنلاین و ایجاد درآمد را فراهم کرده است. افزایش تقاضا برای خرید گوشی، رقابت را برای شرکت های تولیدکننده گوشی همراه سخت تر نموده به گونه ای که بتوانند با ارائه جدیدترین و به روزترین قابلیت ها، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. 
گوشی آیفون بهتر است یا سامسونگ؟ این سوالی است که همواره قبل از اقدام به خریداری گوشی مطرح می شود. بهترین راه برای انتخاب میان اندروید یا iOS، بررسی ترند جهانی و مقایسه میزان سرمایه میلیون دلاری غول های تولیدکننده دستگاه های هوشمند است. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل که عرضه کننده دستگاه گوشی همراه تحت عنوان آیفون است، بیشترین رشد سرمایه در بازار جهانی را در طول تاریخ به خود اختصاص داده که حاکی از استقبال  بیش از پیش مردم جهان در استفاده از محصولات شرکت اپل می باشد. در این مطلب از جدیدترین امکانات فراهم شده برای کاربران آخرین سری آیفون تحت عنوان آیفون 13پرده برداشته می شود. همچنین به مقایسه آخرین سری های این محصول تحت عنوان iphone 13، iphone 13 mini، iphone 13 Pro و iphone 13 Pro Max از نظر مشخصات فنی، قیمت وظرفیت پرداخته شده تا مسیر شما برای آگاهی و خرید گوشی آیفون هموار سازد. 

مشخصات آیفون 12

 

مشخصات آیفون 13

امروزه استفاده از دستگاه های هوشمند محدود به گوشی نبوده و علاوه بر خرید آیفون اقبال به استفاده از  سایر دستگاه ها چون آی پد، مک و اپل واچ روبه افزایش است. این محصولات از طریق حافظه ابری در ارتباط بوده و امکانات فراوانی را در اختیار اشخاص قرار می دهند. در این قسمت به معرفی مشخصات فنی آیفون 13 پرداخته شده است. 

قیمت ایفون دیجی کالا

صفحه نمایش

اولین ویژگی برای انتخاب گوشی هوشمند، انتخاب اندازه و سایز آن است. درحالی که بسیاری افراد به خرید آیفون با صفحه نمایش بزرگ تمایل دارند تا از امکاناتی چون خواندن متن و یا بازی با آن برخوردار شوند، عده ای در جست و جوی گوشی هستند که به اصطلاح کار کردن با آن توسط یک دست آسان بوده و همچنین از نظر حمل و استفاده در جیب مناسب باشد. شرکت اپل برای پاسخ به طیف وسیع از نیازمندی ها، اقدام به ارائه چندین مدل از آیفون 13 در ابعاد مختلف (5/4 تا 6/7 اینچ) کرده است. ابعاد صفحه بر روی وزن، قیمت و مدت نگهداری شارژ آیفون تاثیر گذاشته و امکان انتخاب را برای طرفداران همیشه در صحنه اش فراهم نموده است. 
قابلیت دیگری که برای نمایشگر گوشی آیفون مطرح است، نرخ به روز رسانی تصویر یا همان رفرش ریت می باشد که همان امکان گذر از منوها و اپلیکیشن ها به یکدیگر با سرعت بالا بوده که می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربران و  به خصوص علاقه مندان به بازی های گوشی ایجاد می نماید. در این میان نمایشگر دو مدل iphone 13و iphone 13 mini از نوع 60 هرتزی است که در آن عدد 60 بیان گر تعداد دفعات به روز رسانی صفحه در مدت یک ثانیه است. این اولین بار است که شرکت اپل در مدل آیفون پرو 13 نرخ به روز رسانی 120 (120 هرتز) را برای نمایشگر خود ارائه داده که نسبت به رقیب همیشه در صحنه خود یعنی سامسونگ، یک رکورد محسوب می شود.

کیفیت دوربین
امروزه طیف وسیعی از مردم از شبکه های اجتماعی استفاده نموده و اطلاعات خود را از طریق تصویر با یکدیگر به اشتراک می گذارند که تقاضا برای گرفتن عکس های با کیفیت را افزایش داده است. در این میان قدرت دوربین آیفون یکی از مهم ترین عواملی است که در خرید گوشی به آن توجه می شود. از این رو شرکت اپل در سری جدید خود ویژگی های منحصر به فردی را برای خریدارانش فراهم آورده است. این ویژگی ها محدود به کیفیت بالای 12 مگاپیکسل دوربین و یا HDR نبوده و با قابلیت تغییر دیافراگم دوریبن تکمیل می شود. با تغییر دیافراگم، فاصله کانونی لنز دوربین تغییر کرده و قابلیت فوکوس یا بلور شدن و همچنین عکس برداری در شب را فراهم می آورد. حالت سینماتیک آیفون قابلیتی  از این گوشی جدید شرکت اپل است، که با استفاده از آن می توان میزان دریچه دیافراگم را کنترل کرده و میزان وضوح پس زمینه را کنترل نمود. 
محل قرار گیری لنزهای دوربین در این سری جدید آیفون نسبت به آیفون 12 تغییرکرده است. نکته شایان اهمیت در مورد دروبین آیفون 13، قابلیت فیلم برداری 4k که چهابرابر برابر با کیفیت تر از تصاویر HD بوده، با حداکثر 60 فریم در ثانیه را برای طرفداران آیفون فراهم نموده است. 

بیشتر بخوانید: رجیستر کردن گوشی در فرودگاه

مشخصات ایفون 13

قیمت

مقرون به صرفه بودن خرید یک گوشی به اندازه امکانات آن قابل اهمیت و تاثیرگذار است. اما نکته مهم در هزینه کردن برای خرید گوشی، مدت زمان کارکرد آن و قابلیت به روز شدن است. قیمت آیفون نسبت به همتایان دیگر خود نظیر سامسونگ مقدار قابل توجهی دارد و سوالی که مطرح می شود این است که آیا آیفون 13 ارزش خرید را دارد یا خیر. برای جواب دادن به این سوال باید به این نکته توجه شود که شرکت اپل دو سری از گوشی های خود را با قیمت نسبتا مناسب تری عرضه کرده که امکان خرید برای عموم مردم را فراهم آورد. مدل آیفون 13 و آیفون 13 مینی به ترتیب با قیمت پایه 800 و 700 دلار آمریکا به فروش می رسند که قیمت نهایی این گوشی ها در ایران با در نظرداشتن قیمت دلار و هزینه رجیستر قابل محاسبه می باشد. 
یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت اپل در این است که آپدیت های ارائه شده در سری جدید عرضه شده هم از نظر نرم افزاری و سخت افزاری در نسخه های قبلی قابل اعمال است. به عنوان مثال، شارژ باتری آیفون 12 قابل به استفاده برای سری جدید می باشد و با توجه به اینکه بسته بندی آیفون فاقد لوازم جانبی چون شارژ یا هندزفری است، خرید آیفون 13 را مقرون به صرفه تر نموده است. همچنین جدیدترین نسخه نرم افزار شرکت اپل تحت عنوان iOS در سری های قبل قابل به نصب و به کارگیری بوده که این امر برای استفاده از گوشی آیفون در گذر زمان را سهولت می بخشد. 

بیشتر بدانید: ایرپاد چیست

سایر مشخصات آیفون 13

علاوه بر موارد فوق، شرکت اپل در حافظه داخلی آیفون تغییر ایجاد نموده و مدل پایه برای سری جدید آیفون عرضه شده،  حداقل 128 گیگابایت می باشد که این مقدار در دو مدل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس تا یک ترابایت قابل افزایش است. علاوه بر این، ظرفیت باتری هر چهار مدل آیفون 13 به صورت محسوسی افزایش داشته به گونه ای که ادعا شده که مدل مینی آن دارای قابلیت نگهداری شارژ بیشتری نسبت به آیفون 12 پرو مکس است. گرچه آیفون از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، نگهداری شارژ گوشی از مهم ترین ویژگی های آن محسوب شده که افزایش 10 تا 20 درصدی درآخرین مدل آیفون قابل توجه است.  همچنین آیفون 13 از نسل پنجم ارتباطات سیار شبکه تلفن همرا موسوم به 5G پشتیبانی نموده  که سرعت دانلود بسیار سریع و استریم با کیفیت بالا را فراهم ساخته است. 

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن بیش از حد گوشی

آیا ایفون بخریم

جمع بندی

شاید آیفون 13 نسبت به سری های قبل گوشی شرکت اپل جهشی بزرگ در ارتقا عملکرد و ارائه امکانات را برای طرفدارانش فراهم نیاورده است. اما افزودن مقدار حافظه پایه و شارژ باتری در کنار حالت سینماتیک برای دوربین از ویژگی های منحصربه فرد آن است. علاقه مندان به خرید آیفون 13 می توانند مدل دلخواه خود را در ظرفیت و همچنین رنگ های جدید عرضه شده، تهیه نمایند و تجربه شگفت انگیز استفاده از پیشرفته ترین گوشی جهان را  برای خود رقم بزنند. 

با توجه به ویژگی های کلیدی بیان شده، به نظر شما آیفون 13 ارزش خرید دارد و آیا این سری آیفون می تواند با نسخه های قدیمی تر خود رقابت کرده و رکورد بیشترین تعداد فروش گوشی که در اختیار آیفون 11 بوده را بشکنند؟ اگر شما هم از طرفداران و خریداران شرکت اپل هستید، تجربه کار با  آیفون را با ما به اشتراک بگذارید. 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید