۱۰ ترفند کاربردی برای نوشتن عنوان ایمیل

آیا می خواهید محتوای ایمیل شما باز، خوانده و کلیک شود؟ همه چیز با عنوان ایمیل شروع می شود. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر شما را با اصول اساسی در نوشتن عنوان ایمیل آشنا کنیم و در ادامه 10 ترفند کاربردی برای نوشتن عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ را به شما آموزش دهیم.
 ۱۴۰۰/۶/۳۰ | ۲۲:۲۸  زمان مطالعه 3 دقیقه
۱۰ ترفند کاربردی برای نوشتن عنوان ایمیل

آیا می خواهید محتوای ایمیل شما باز، خوانده و کلیک شود؟ همه چیز با عنوان ایمیل شروع می شود. تحقیقات نشان می دهد که 47 درصد از مخاطبان تنها بر اساس عنوان ایمیل اقدام به باز کردن آن می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که عنوانی برای ایمیل بنویسید که به اندازه کافی قانع کننده باشد تا مخاطب شما بر روی آن کلیک کند. اگرچه ممکن است عنوان ایمیل تنها قسمت کوچکی از کمپین ایمیل مارکتینگ شما باشد، اما یکی از اولین تصوراتی است که از خودتان در مخاطب ایجاد می کنید و همین بخش کوچک می تواند باعث باز شدن یا نشدن ایمیل شما توسط او شود. 


در این مطلب قصد داریم به طور مختصر شما را با اصول اساسی در نوشتن عنوان ایمیل آشنا کنیم و در ادامه 10 ترفند کاربردی برای نوشتن عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ را به شما آموزش دهیم. اگر در حوزه ایمیل مارکتینگ فعال هستید و قصد دارید تا نتایج زحمات خود برای کمپین ایمیل مارکتینگ را ببینید، با ما همراه باشید چرا که مطالبی که در ادامه گفته می شود به شما کمک می کند تا مهارت خود را برای نوشتن عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ تقویت کرده و از این طریق تعامل ایمیل های خود را افزایش دهید.


اصول اساسی در نوشتن عنوان ایمیل

ایمیل مارکتینگ


قبل از اینکه به سراغ ترفندها برویم، بیایید باهم برخی از اصول اساسی که بهتر است هنگام نوشتن عنوان مد نظر قرار دهید را بررسی کنیم:

 

  • داشتن صداقت و راستی در فرستادن ایمیل: یکی از نکته های مهم برای نوشتن عنوان خوب، صداقت و راستگویی می باشد. اگر عنوان هایی که نوشته می شود واقعیت نداشته باشد، اعتماد مخاطبین نسبت به ما کم می شود و آن ها در ذهن خود از ما تصور های بدی پیدا می کنند.
  • نوشتن عنوان های کوتاه و سودمند: نوشتن عناوین طولانی و دراز ممکن است مخاطبان را خسته کند و یا حتی برخی عنوان ها را نبینند. بهتر است عناوین شما زیر 50 کاراکتر باشد.
  • به زبان فارسی عناوین را بنویسیم: به دلیل اینکه افراد فارسی زبان هستند، بهتر است عناوین را به این زبان بنویسیم و از عناوین انگلیسی استفاده نکنیم چون جذابیت ندارد و اینکه مخاطبان عناوین فارسی را راحت تر از انگلیسی می توانند بخوانند.
  • رعایت کردن علائم نگارشی برای نوشتن عنوان خوب: رعایت علائم نگارشی می تواند عنوان های ما را جذاب تر کند زیرا مخاطب بر اساس آن ها متن را می خواند و به درستی جمله ها را می فهمد.
  • پرهیز از نوشتن جمله های ناقص: بهتر جملات را به طور کامل بنویسید چرا که اگر جمله ناتمام باشد، مخاطب متوجه آن نمی شود و آن را نمی فهمد.
  • عنوان ایمیل یک موضوع داشته باشد: اگر عنوان ایمیل را به طور کلی بیان کنیم هیچ جذابیتی برای مخاطبان ندارد. پس بهتر است موضوع اختصاصی باشد. 
  • نوشتن عنوانی که کلمات سنگین و نامفهوم نداشته باشد: برای نوشتن عنوان خوب نباید از کلمات سنگین در آن استفاده کنیم زیرا مخاطبان متوجه آن عنوان و موضوع نمی شوند. 

حالا که با اصول اساسی نوشتن عنوان در ایمیل مارکتینگ آشنا شدید وقت آن رسیده که به سراغ ترفندهای کاربردی برای نوشتن عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ برویم.

10 ترفند کاربردی برای نوشتن عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ:

عنوان ایمیل


1. عنوان ایمیل های دیگر را بررسی کنید
یکی از مهم ترین و مناسب ترین روش ها برای نوشتن عنوان های جذاب در ایمیل مارکتینگ این است که ایمیل های دیگر شرکت ها را بررسی کنیم زیرا ایمیل های آن ها دارای طرح و نظر های جدید می باشد و این دست ما را برای نوشتن عناوین خوب باز می کند.  در نوشتن عنوان ها ممکن است ما تغییراتی را انجام داده باشیم پس لازم است آن ها را بررسی کنیم تا آن عنوان هایی که مورد علاقه مخاطبان است، انتخاب کنیم.

2. از اعداد و ارقام استفاده کنید.
استفاده از داده ها و اعداد یک راه عالی برای جلب توجه، نشان دادن یک پیام واضح و مستقیم و تعیین انتظارات مناسب است. 
3. ایجاد فوریت کنید.
استفاده از عباراتی همچون "همین الان اقدام کن" در صورتی که این حس را به مخاطب بدهد که اگر اقدام نکند چیزی را از دست می دهد. 
4. حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید.
برای مثال با عناوینی مثل "یک هدیه غافلگیر کننده برای شما" کنجکاوی مخاطب را برانگیزید.
5. به مخاطب پیشنهاد وسوسه کننده اما واقعی دهید.
اشاره به موارد رایگان یا دارای تخفیف در عنوان ایمیل برای مخاطب جذاب است.
6. عنوان ایمیل را شخصی سازی کنید.
برای مثال استفاده از نام مخاطب در عنوان ایمیل نرخ کلیک را افزایش می دهد و یا دخیل کردن مکان مخاطب در عنوان بسیار تاثیر گذار است. مثلا لیست بهترین رستوران های مکان مورد سکونت مخاطب را عنوان ایمیل قرار دهید. به طور کلی بدانید چه زبان، سبک و پیشنهاداتی برای مخاطب جذاب است.
7. به مخاطب احساس خاص بودن بدهید.
با عباراتی مثل " فقط برای مشتریان ویژه"، " دعوت خصوصی" و "شما دعوت شده اید" به مخاطب احساس خاص بودن دهید. 
8. از ایموجی استفاده کنید.
استفاده از ایموجی می تواند مفهوم چند کلمه را در یک لحظه به مخاطب انتقال دهد. 
9.  در صورت امکان مخاطب را بخندانید.
عناوینی با چاشنی شوخی و به طور کلی خنده دار باعث می شود مخاطب تمایل بیشتری برای باز کردن ایمیل داشته باشد. 
10. خودتان را جای مخاطب بگذارید.
برای نوشتن عنوان همیشه خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید عنوانی که برای ایمیل در نظر دارید به اندازه کافی شما را قانع میکند تا ایمیل را باز کنید. 


سخن نهایی


به طور کلی نوشتن عنوان ایمیل یکی از استراتژیک ترین بخش های ایمیل مارکتینگ است که نیازمند شناخت عمیق مخاطب است. زمانی که شما مخاطب خود را به خوبی بشناسید و از علایق، نیازها و نقاط ضعف و قوت آن اطلاع داشته باشید به خوبی می توانید با استفاده از این تکنیک ها و در راستای هدف خود عناوین جذابی برای ایمیل بنویسید و به شکل قابل توجهی نرخ باز شدن ایمیل را افزایش دهید. در کنار این موارد توصیه می کنیم که صبور باشید و تکنیک های مختلف را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. 
 

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید