بهترین استراتژی سئو تنها با 20 اصل

ممکن است شما هم با اصول رایجی در سئو برخورد کرده باشید که درست یا نادرست بودن آنها، هنوز هم ذهن شما را به خود مشغول کرده است. ما در این مقاله قصد داریم از حقایق این اصول پرده برداریم و 20 افسانه‌ی سئو را فاش کنیم.
 ۱۴۰۰/۵/۳ | ۱۲:۲۸  زمان مطالعه 11 دقیقه امتیاز:
بهترین استراتژی سئو تنها با 20 اصل

سئو (SEO) هم مانند تمام مسیرهای تکنولوژی، همیشه در حال پیشرفت است تا برای کسب و کارها و مصرف‌کنندگان آنها تأثیرگذارتر باشد. چه شغل شما یک سازمان با نیروهای زیاد باشد و چه یک شرکت کوچک و تک نفره، سرمایه گذاری در ایجاد یک استراتژی سئو، برای دستیابی به مخاطبان هدف، بسیار ضروری است.
با تغییرات مداوم در سئو، ایجاد و حفظ یک استراتژی موثر در آن، بسیار چالش برانگیز است و همیشه سوالاتی ذهن، وقت و هزینه ما را به خود مشغول می کند. سوالاتی مانند اکنون با آخرین به روزرسانی گوگل چه اتفاقی برای سایت من می افتد؟ چه تاثیری بر استراتژی سئو من خواهد داشت؟ آیا زمان آن رسیده که سرمایه گذاری روی جستجوی صوتی را شروع کنم؟ چگونه می توانم تعیین کنم کدام محتوا شامل ویدئو باشد یا نباشد؟
اگر مرتباً از خود چنین سوالاتی می پرسید، به معنای این است که شما در مسیر درست برای ایجاد بهترین استراتژی سئو برای کسب و کار خود هستید. اما ممکن است در این مسیر، با اصول رایجی در سئو برخورد کرده باشید که درست یا نادرست بودن آنها، هنوز هم ذهن شما را به خود مشغول کرده است. ما در این مقاله قصد داریم از حقایق این اصول پرده برداریم و 20 افسانه‌ی سئو را فاش کنیم. وقت شما ارزشمند است پس تا انتها همراه ما باشید.

مسیر موفقیت در یک استراتژی سئو

افسانه اول: من باید سایتم را به گوگل معرفی کنم.

این ایده که برای نمایش در نتایج جستجو (یا رتبه بندی) باید وب سایت خود را به Google ارسال کنید، درست نیست. گوگل با استفاده از رباتهای خود  به اصطلاح "خزنده های وب"  دائماً به دنبال محتوا برای فهرست بندی است، در نتیجه محتوای شما را به خودی خود می یابد. با این حال، اگر در صفحات وب سایت خود تغییراتی ایجاد می‌کنید یا خبرهای جدیدی منتشر می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت (sitemap) به روز شده از وب سایت خود را به گوگل ارسال کنید تا به خزنده های آن کمک کند محتوای شما را سریعتر پیدا کنند.
اگر می خواهید بدانید که آیا سایت شما در حال حاضر ایندکس شده است یا نه، عبارت site:example.com را در صفحه سرپ گوگل جستجو کنید. 

افسانه دوم: لینک‌های بیشتر، بهتر از محتوای بیشتر است.

در گذشته، ایجاد هرچه بیشتر پیوندها‌ و لینک سازی، بدون تجزیه و تحلیل دامنه لینک، یک استراتژی سئو محسوب می‌شد. با این کار، وب سایت شما مطمئناً از رتبه بالاتری برخوردار می‌بود. امروزه، ایجاد لینک هنوز هم بخش مهمی از عوامل رتبه بندی است. دلیل این امر این است که لینک دهی به یک سایت دیگر فراتر از یک لینک است. در واقع این به معنی دادن یک رای اعتماد به یک نوشته یا مقاله است. راهی است که ناشران به خوانندگان خود می‌گویند: "در اینجا منبعی وجود دارد که من به آن اعتماد دارم. برو و خودت چک کن ».
همانطور که گفته شد، تمرکز بر کیفیت لینک‌هایی که دریافت می‌کنید ، مهم است و نه تعداد آنها!  اگر تصمیم دارید بین سرمایه گذاری در لینک سازی و یا تولید محتوا تصمیم بگیرید، این نکته را به یاد داشته باشید: یکی از راه های مهم برای لینک سازی با کیفیت، شروع به تولید محتوای با کیفیت است.

استراتژی سئو در لینک دهی

افسانه سوم: کلمات کلیدی، بیش از هر چیز دیگری در سئو اهمیت دارند.

 با افزایش جستجوی تلفن همراه و جستجوی صوتی، پرسش سوالات، محاوره‌ای‌تر شده است. به روزرسانی‌های گوگل در طی چند سال گذشته بر درک بهتر این نوع پرسش‌ها از طریق پردازش زبان طبیعی متمرکز شده است. به ویژه با عرضه الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird، اهمیت این موضوع بیشتر مشخص شد. معرفی این الگوریتم جستجو، که به جای تمرکز روی کلمات کلیدی شروع به تجزیه و تحلیل عبارات می‌کند، یک تغییر عمده برای غول جستجو، از سئوِ متمرکز بر کلمات کلیدی به سئو متمرکز بر موضوع است.
شکل سنتی سرچ "کلمات کلیدی" تغییر کرده، بطوریکه چند سال پیش ممکن بود 10-20 کلمه کلیدی بزرگ وجود داشت که برای رتبه بندی در یک موضوع، جستجو می‌شدند. اما اکنون صدها یا هزاران کلمه متنوع و عبارات کلیدی( long tail) وجود دارد که به طور منظم در مورد یک موضوع جستجو می‌شوند و براساس مکان تغییر می‌کنند.
برای اینکه بتوانید نتایج موفقی داشته باشید فقط تسلط داشتن بر چند کلمه دیگر کافی نیست. بهتر است به جای وسواس در مورد کلمات کلیدی، بصورت یک استراتژی خوشه‌ای، موضوع را جستجو کنید. این استراتژی سئو برای تولید محتوا، بر روی خوانندگان آن متمرکز  است و به آنها کمک می‌کند بدون توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، محتوای مورد نظر خودشان را پیدا کنند. 

افسانه چهارم: داشتن یک سایت امن (HTTPS) برای سئو مهم نیست.

آیا تا به حال به بعضی از URL ها که با http: // شروع می شوند دقت کردید؟ در حالی که برخی دیگر با https: //  شروع می شوند؟ شاید هنگام ورود به وب سایت‌هایی که نیاز به دادن اطلاعات حساس دارند، مانند پرداخت آنلاین قبوض، این "s" اضافی را مشاهده کرده اید. به بیان ساده، "s" اضافی به این معنی است که اتصال شما با آن وب سایت رمزگذاری شده است بنابراین هکرها نمی توانند هیچ یک از داده های شما را رهگیری کنند. این فناوری که این "S"کوچک را تأمین می کند SSL نام دارد که مخفف Secure Sockets Layer است.
در آگوست سال 2014، گوگل اعلام کرد که استفاده از HTTPS را به عنوان یک سیگنال در الگوریتم های رتبه بندی خود آغاز کرده است. در آن زمان ، این بدان معنی بود که اگر وب سایت شما هنوز به HTTP متکی باشد، رتبه بندی شما ممکن است آسیب ببیند.  سپس، در اکتبر سال 2017 ، گوگل نسخه جدیدی (نسخه 62)  از مرورگر محبوب خود یعنی Chrome را منتشر کرد و به صاحبان وب سایت‌ها هشدار داد که اگر صفحه آنها دارای فرم باشد اما SSL را فعال نکنند، بازدیدکنندگان آنها برچسب "امن نیستند" (not secure) را در کنار URL مشاهده می‌کنند. این اقدام در ژوئیه 2018 شروع به کار کرد. از دیدگاه سئو، گوگل علنا اظهار داشته است که هر دو وب سایت در نتایج جستجو برابر هستند، اما اگر سایتی SSL را فعال کند، ممکن است کمی بالاتر از دیگری نشان داده شود. 
ناگفته نماند، طبق نظرسنجی اخیر HubSpot Research، حداکثر 85٪ از افراد اظهار داشتند که در صورت عدم ایمن بودن سایت به جستجو در آن سایت ادامه نمی دهند. در نتیجه، فعال کردن SSL در وب سایت شما یکی از کارهای مشخص سئو است.

اهمیت گواهینامه ssl یا https در سئو

افسانه پنجم: شما نباید به وب سایت های دیگر لینک دهید!

ارزش آفرینی کنید! وقتی در حال تولید محتوا برای سایت خود هستید، باید انگیزه شما از تولید محتوا، ایجاد ارزش در آن باشد. اگر این به معنای لینک دادن به وب سایتی غیر از وب سایت شما برای ارائه اطلاعات اضافی است، جای نگرانی نیست. جان مولر وب مستر گوگل می‌گوید: "اگر به طور طبیعی از سایت خود به سایر سایت‌هایی لینک می‌دهیدکه ارزش اضافی و زمینه بیشتری در مورد محتوای شما دارند، خوب است و هیچ کار خاص دیگری نیاز نیست انجام دهید." 
اما چند مورد استثنا وجود دارد. اگر در استراتژی سئو، در ازای گرفتن بک لینک به وب سایتی لینک می‌شوید، یا بصورت تبلیغاتی لینک می‌دهید، یا در قسمت نظرات لینک می‌گذارید، این لینک‌ معمولاً به عنوان محتوایی  با ارزش شناخته نمی‌شود چون به صورت طبیعی لینک داده نشده است. در این شرایط، مولر استفاده از لینک‌های نوفالو  rel = "nofollow" را توصیه می کند. 

افسانه ششم:"توضیحات متا تأثیر بسزایی در رتبه بندی جستجو دارد.

توضیحات متا؛ توضیحات کوتاهی هستند که در صفحه نتایج جستجو زیر عنوان ظاهر می شوند  و به عنوان یک عامل رتبه بندی رسمی برای موتورهای جستجو عمل نمی‌کنند. با این حال، توضیحات متا می تواند بر کلیک یا عدم کلیک بر صفحه شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، هنگام انجام سئو صفحات سایت (سئو on-page) توجه به توضیحات متا نیز به اندازه باقی عناصر سئو مهم است.

وقتی محتوای شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، توضیحات متا در آن لینک کپی شده و قابل مشاهده است، بنابراین می تواند از این طریق نیز کاربر را به کلیک کردن تشویق کنید.

توضیحات متای خوب چطور متنی است؟

• تعداد کاراکترهای توضیحات متا بهتر است کمتر از 160 باشد. اما مشخص شده است که گوگل توضیحات متای طولانی را حداکثر تا 200 کاراکتر نمایش می دهد. (نکته مهم اینکه گوگل توضیحات متا در تلفنهای همراه را با 120 کاراکتر نشان می دهد.)

• کل کلمه کلیدی یا عبارت کلمه کلیدی خود را در آن وارد کنید.

افسانه هفتم: پنجره های بازشو یا pop-ups همیشه به رتبه من در جستجو آسیب می رسانند.

ما برای جذب ترافیک بیشتر باید به ایجاد تجربیات خوب و دوست داشتنی برای بازدیدکنندگان وب سایت خود اهمیت دهیم و در عین حال، ما می‌خواهیم فروش خود را نیز بالا ببریم. برای کمک به ایجاد این لیدها، بسیاری از مدیران بازاریابی، فرم‌های پاپ آپ (pop-ups)  را در صفحات وب سایت خود قرار می‌دهند. اما سوء استفاده از پنجره‌های بازشو منجر به بحث و جدال زیادی در مورد نحوه استفاده از آنها شده است.

بنابراین گوگل مجبور شد در آگوست 2016 اعلام کند که شروع به مجازات کردن وب سایت هایی می‌کند که در سایت خود از "پنجره های باز شو ناخوانده" (intrusive interstitials) استفاده می‌کنند. این مجازات سرانجام در ژانویه 2017 به اجرا درآمد. 

اگر به کلمه "نا خوانده" توجه کرده باشید متوجه می‌شوید که گوگل همه پنجره های بازشو را جریمه نمی‌کند. فقط مواردی که مانع دسترسی آسان کاربر به محتوای صفحه، هنگام جستجو در تلفن همراه می‌شوند را مجازات می‌کند. به عنوان مثال، پاپ آپ‌هایی که کاربر موبایل قبل از دسترسی به محتوای اصلی صفحه باید آنها را رد کند، شما را با گوگل دچار مشکل خواهد کرد. از طرف دیگر، پاپ آپ‌هایی (از جمله بنرها و اسلایدها) که از فضای مناسبی روی صفحه استفاده می‌کنند و تجربه کاربر تلفن همراه را مختل نمی‌کنند، تاثیر بسیار خوبی دارند.

وقتی از پاپ آپ‌ها به روشی استفاده شود که به جای مزاحمت، مفید باشند، پنجره‌های بازشو می‌توانند بخشی سالم، از استراتژی سئو و ورودی شما باشند. مطمئن شوید که موارد ارزشمند و مرتبطی را برای افرادی که از آن صفحه خاص از سایت بازدید می‌کنند ارائه می‌دهید.

تاثیر pop-ups در نسخه موبایل روی سئو

افسانه هشتم: سئو  چیزی است که من باید آن را به بخش IT منتقل کنم.

اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجو می‌تواند کاری بسیار فنی باشد، اما این چیزی نیست که بخواهید آن را به بخش IT خود تحویل دهید و آن را کنار بگذارید. امروزه، طراحی یک استراتژی موثر سئو برای جستجوگرها به معنای وجود یک تیم است که آماده است تا نه تنها جنبه های فنی، بلکه توسعه محتوا، لینک سازی، آموزش داخلی، توسعه تقویم تحریریه و موارد دیگر را نیز مدیریت کند.


افسانه نهم: در هر صفحه فقط می توانید یک H1 داشته باشید.

بیایید ابتدا با درک اینکه چرا عناوین برای گوگل مفید هستند شروع کنیم. برای انجام این کار، ما مستقیماً به سراغ منبع می‌رویم: جان مولر، تحلیلگر Google WebMaster Trends توضیح می دهد: "ما برای درک بهتر متن در قسمتهای مختلف یک صفحه، از عناوین آن استفاده می‌کنیم."
هنگاهی که از مولر در باره پیامدهای استفاده از چند H1 می‌پرسند مولر توصیه می‌کند: " به کاربران خود فکر کنید. اگر استراتژی‌هایی دارید که می‌توانید محتوای خود را بهتر در دسترس آنها قرار دهید و این کار را با استفاده از چندین عنوان H1 یا سایر ساختارهای استاندارد HTML انجام می‌دهید، این کار مانعی برای بهبود سئو شما نمی‌شود."


افسانه دهم: صفحه اصلی من به محتوای زیادی احتیاج دارد.

آیا تا به حال با صفحه اصلی پر از محتوا مواجه شده‌اید؟ یا برعکس، یک صفحه اصلی با تقریباً هیچ محتوایی؟ صفحه اصلی خود را دروازه ورود به تجارت خود بدانید. این فرصتی است که شما می توانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید و بهترین برداشت را در ذهن کاربر ایجاد کنید و آنچه را که هستید به او انتقال دهید. محتوای صفحه اصلی شما باید به اندازه‌ای باشد تا بتواند مشخص کند شما کی هستید، چه کاری انجام می‌دهید، در کجا مستقر شده‌اید (اگر محلی هستید)، ارزش پیشنهادی شما برای آنها چیست و در نهایت کاربران در صفحه اصلی باید بدانند که در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهند.

افسانه یازدهم: هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، برای سئو سایت بهتر است.

برخی از افراد تصور می‌کنند که اگر سایت آنها صفحات بیشتری داشته باشد، بازدید بیشتری هم خواهند داشت. درست مانند لینک سازی، ایجاد محتوا فقط برای داشتن صفحات بیشتر کافی نیست. مطمئن شوید که در استراتژی سئو خود نه تنها روی کمیت بلکه بر روی کیفیت محتوا نیز تمرکز کرده اید. اگر محتوای خوبی نداشته باشید، رتبه خوبی هم نخواهید داشت و همه آن صفحاتی که ایجاد کرده اید هیچ کمکی به هدف شما نمی کنند.
هنگامی که در مورد سه مورد اصلی که باعث می شود یک وب سایت قابل بازدید شود سوال شد، مارتین اسپلیت، تحلیلگر روند گوگل وب مستر، با عنوان کردن «محتوای خوب» شروع کرد. "شما باید محتوای واقعا خوبی داشته باشید. و این بدان معنی است که شما محتوایی دارید که برای کاربر هدفمند شده است. این چیزی است که کاربران به آن نیاز دارند."
اول این را باید بدانید که هر آنچه را که شما منتشر می کنید توسط گوگل ایندکس نمی شود. دوم، بعضی اوقات، صفحات ایندکس می شوند، اما ایندکس باقی نمی‌مانند. به عنوان مثال، موتورهای جستجو ممکن است صفحه شما را برای کاربران حذف کنند زیرا بسیار شبیه به محتوای از قبل ایندکس شده است. و سوم، فقط به این دلیل که صفحاتی را ایندکس کرده‌اید ، به این معنی نیست که آنها ترافیک منجر به مشتری را به سایت شما هدایت می کنند. متأسفانه، کسانی که تلاش می‌کنند صفحات زیادی را در وب سایت خود داشته باشند نیز از کیفیت محتوای آن چشم پوشی می‌کنند و این می تواند مضر باشد.
به عنوان یک درس مهم از این قسمت؛ برای جلوگیری از افت هرگز اجازه ندهید که کمیت از کیفیت پیشی بگیرد.

تاثیر تعداد صفحات سایت در سئو

افسانه دوازدهم: تجربه خوب کاربری یک امتیاز محسوب می شود.

گوگل برای ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، شروع به سرمایه گذاری بیشتر در الگوریتم جستجوی خود کرد. آنها توانستند از نظر کیفیتِ اثربخشی، الگوریتم خود را ارزیابی کنند در نتیجه، یک تجربه کاربری خوب بیش از هر زمان دیگری مهم است. هنگامی که گوگل شما را به یک صفحه وب می فرستد، می خواهد مطمئن شود که شما تجربه خوبی در آن صفحه دارید. تا کاربران را دوباره به Google برگردانند.
در استراتژی سئو، برای بهبود تجربه کاربری وب سایت خود، باید روی مواردی مانند زمان بارگذاری صفحه، میزان پرش، زمان حضور در صفحه، بازدید از صفحه‌ها در هر بازدید و میزان پیمایش شخص تمرکز کنید.
تا زمانی که هدف شماره یک شما ایجاد محتوایی باشد که مردم از خواندن آن لذت ببرند‌، محتوای شما الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو را راضی می‌کند و به محتوای شما کمک می‌کند تا به بالاترین سطح برسد.

افسانه سیزدهم: سئو محلی دیگر اهمیتی ندارد.

این افسانه نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. اگر جزء کسب و کارهای محلی هستید، بهینه سازی برای جستجوی محلی کمک چندانی در نتایج جستجو به شما نمی‌کند. فقط به شما کمک می کند تا توسط افرادی که در نزدیکی شما هستند و احتمال خرید حضوری از شما را دارند، پیدا شوید.  برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در جستجوهای محلی نشان داده می شود و اطلاعات مفیدی در مورد مشتریان شما ارائه می دهد، می توانید از google my business استفاده کنید. این ابزار رایگان به شما کمک می کند تا نمایه کسب و کار خود را در جستجوی Google و Maps ایجاد کنید وآن را بهبود ببخشید.

افسانه چهاردهم: تصاویر به هیچ گونه بهینه سازی نیاز ندارند!

گوگل از هر دوی URL و نام تصاویر برای درک بهتر آنها استفاده می‌کند. به همین دلیل بهینه سازی تصاویر را به بخشی ضروری، از فرایند کشف، تبدیل می‌کند. برای شروع، از قالب‌های تصویری که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: BMP ،GIF،JPEG ،PNG ،WebP و SVG
متن alt  یا همان alt text تصاوییر برای رسیدن به چند هدف کمک می کند. text alt باعث می شود تصاویر شما برای کسانی که نمی توانند آنها را ببینند قابل فهم باشد. همچنین به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا محتوای تصویر را بفهمند بنابراین برای انجام این کار باید تصاویر بهینه شوند. توجه داشته باشید که این به معنای قرار دادن دسته‌ای از کلمات کلیدی در text alt نیست، بلکه به معنای نوشتن یک اسم یا یک جمله توصیفی است که به وضوح آنچه که در تصویر است را بیان می کند. 
برای بهینه سازی بیشتر تصاویر و برای قابلیت کشف در نتایج جستجوی تصویر، در استراتژی سئو یک نقشه تصاویر(Image Sitemap) برای سایت در نظر بگیرید. انجام این کار به ربات‌های گوگل اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر شما می دهد و به موتور جستجو کمک می کند تا تصاویری را که ممکن است کرول نشده باشند را کشف کنند.
در نهایت، فشرده سازی و بهینه سازی حجم و سایز تصاویر برای گوگل مهم است. گوگل به صفحات با سرعت لود سریعتر پاداش می دهد و آنها را در رتبه بندی خود بالاتر قرار می دهد. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید که بارگذاری صفحه در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
یکی از بزرگترین علل تأخیر لود صفحه، عکسهای بزرگ است. اگر عکسی که بارگذاری کرده اید خیلی بزرگ باشد، بارگیری صفحه طولانی‌تر می‌شود حتی اگر تصویر روی صفحه بزرگ به نظر نرسد. هنگامی که عکس را انتخاب کردید ، از یک نرم افزار فشرده سازی رایگان مانند Squoosh.app استفاده کنید تا بدون از دست دادن کیفیت، آن را به اندازه دلخواه کوچک کنید. هرگونه حذف اطلاعات اضافی عکس، سرعت بارگذاری را بهبود می بخشد، بنابراین خوانندگان محتوای شما مجبور نیستند منتظر بمانند.

 

استراتژی سئو تصاویر

افسانه پانزدهم: من به استراتژی بهینه سازی تلفن همراه نیازی ندارم.

در بهار 2015، گوگل یک به روزرسانی الگوریتمی به نام "Mobilegeddon"  داشت که قابلیت موبایل پسند (mobile-friendly) بودن سایت را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در سئو معرفی کرد. این به روزرسانی به وب سایت های سازگار با تلفن همراه پاداش می دهد و آنهایی را که به طور کامل برای تلفن همراه در نتایج جستجوی تلفن همراه بهینه نشده اند، مجازات می کند.
این روزها، گوگل با جدیت بیشتری به نسخه موبایل می پردازد از اول ژوئیه 2019، گوگل به طور پیش فرض برای وبسایت های جدید شروع کرد به اینکه اول نسخه موبایل آنها را ایندکس کند (mobile-first indexing). این بدان معناست که گوگل به طور پیش فرض فهرست بندی و رتبه بندی نسخه موبایل وب سایت شما را از طریق دسکتاپ انجام می دهد. تصمیم گیری برای اینکه اول نسخه موبایل را ایندکس کند مستقیما به رفتار کاربر بر می‌گردد زیرا بیش از 60 درصد جستجوی گوگل از طریق تلفن همراه صورت می گیرد.

از موارد مهم در یک استراتژی سئو، طراحی وب پاسخگو یا ریسپانسیو responsive، سرویس دهی پویا و بکار بردن URL های مجزا به عنوان سه روش پیاده سازی برای ایجاد یک وب سایت مناسب برای موبایل یا به اصطلاح موبایل فرندلی است.
اگر از وضعیت و تجربه کاربری نسخه موبایل وب سایت خود آگاهی ندارید، می توانید برای تعیین وضعیت سایت خود و منابع برای بهبود قابلیت استفاده از تلفن همراه، از تست موبایل فرندلی گوگل (Google’sMobile-friendly test) استفاده کنید.

استراتژس سئو در بهینه سازی نسخه موبایل

افسانه شانزدهم: سن دامنه در رتبه بندی سایت مهم است.

بسیاری از مردم بر این باورند که دامنه های قدیمی عملکرد بهتری در نتایج جستجو دارند و یا گوگل به دلیل سن‌شان، آنها را مورد توجه قرار می دهد. با این حال، به گفته مت کاتس، سن دامنه یک فاکتور بسیار ناچیز است، به ویژه پس از دو یا سه ماه که یک سایت فعالیت می‌کند. برای سایت های جدید، سن دامنه کمی بیشتر اهمیت دارد، زیرا اکثر سایت های جدید حاوی محتوای کمی هستند و ایجاد یک منبع با ارزش برای ایندکس آنها زمان‌بر است.

افسانه هفدهم: گوگل کینه‌ای است.

شاید شنیده باشید که شما با مجازات گوگل ضربه شدیدی خواهید خورد و یا از صفحه نتایج پنالتی خواهید شد. اما این مجازات ها جزء اقدامات دستی یا manual action است تا زمانی که مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید. گوگل هرگز از شما چشم پوشی نمی کند. در واقع، حل یک manual action خیلی ساده است. بطوریکه اگر یک manual action در وب سایت شما در Search Console مشاهده شد، شما می توانیدآن را برطرف کنید و سپس یک درخواست تجدید نظر به گوگل ارائه دهید. اگر گوگل بتواند تأیید کند که این مشکل را برطرف کرده‌اید، این مجازات برداشته خواهد شد.
اما رفع مجازات بدان معنی است که شما دقیقاً به موقعیت قبلی خود در صفحه جستجو باز خواهید گشت؟ شاید بله و شاید نه. نکته کلیدی که باید در اینجا بخاطر بسپارید این است که قابلیت مشاهده شما بدون در نظر گرفتن اقدامات دستی manual actions دائماً در حال تغییر است. بنابراین اگر در همان نقطه قبل از پنالتی قرار نگیرید، کاملاً طبیعی است.

افسانه هجدهم: ویدیو هیچ مزیتی برای سئو وب سایت ندارد.

از آنجا که YouTube دومین موتور جستجو در جهان است، به جرات می توان گفت این عقیده که ویدیو هیچ مزیت سئویی ندارد واقعا یک افسانه است. بنابراین چه چیزهایی باید در مورد ویدیو بدانید که به سئو مربوط می‌شود؟ 

اهداف اصلی ربات‌های جستجوی YouTube 

1) پیدا کردن محتوای ویدیویی مرتبط با عبارتی که کاربر سرچ کرده را راحت تر کنند.

2) تعامل طولانی مدت (long-term engagement) کاربر با سیستم عامل را ارتقا دهید. 

با آپلود بیش از 400 ساعت ویدئو در هر دقیقه در هر پلتفرم، موتورهای یوتیوب شبانه روز برای تجزیه و تحلیل، مرتب سازی و رتبه بندی این ویدئوها بر اساس تعدادی از عوامل که دائماً قابل تغییر هستند در حال کار و فعالیت هستند. مانند سئو صفحات، چندین عنصر وجود دارد که می توانید در یوتیوب بهینه سازی کنید تا به موتور جستجو کمک کند ویدیوهای شما را بهتر درک و فهرست کند.

یوتبوب توضیح می دهد: "رتبه بندی فیلم ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله اینکه باید عنوان، توضیحات و محتوای ویدیو با درخواست بیننده مطابقت داشته باشد. موتورهای جستجوی ما می بینند که کدام فیلم ها بیشترین جذابیت را برای یک پرسش داشته اند و مطمئن می شوند که پیدا کردن آن برای مشاهده کنندگان آسان باشد. لزوما نتایج جستجو، لیستی از ویدیوهای پربازدید برای یک پرسش خاص نیست." بنابراین داشتن یک استراتژی برای تولید محتوای ویدیویی در سئو بسیار موثر است.

تاثیر ویدیو در سئو

افسانه نوزدهم: برای موفقیت در نتایج جستجو فقط به ترافیک گوگل احتیاج دارم.

ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. چرا؟ به نتایج جستجو مانند یک رقابت نگاه کنید که برندگان، بیشترین رای را کسب کرده اند. هر صفحه وب که به شما لینک می‌شود یک "رای" برای وب سایت شما محسوب می شود، که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد. این امر به نوبه خود، باعث می شود تا در نتایج جستجو پیشرفت بیشتری داشته باشید.
بنابراین، نوشتن پست‌هایی که سایر وب سایت‌ها یا نشریات بخواهند در مقالات خود به آن لینک بدهند، جزیی از استراتژی سئو شماست. برای لینک پذیری بیشتر وبلاگ خود، اطلاعات ارزشمندی مانند داده‌های جمع آوری شده توسط خودتان، ایده‌های اصلی، اینفوگرافیک، تعاریف یا سایر حقایقی را که ممکن است افراد در هیچ جای دیگری پیدا نکنند، در آن قرار دهید.
به عنوان مثال، اگر پستی با عنوان "چگونه یک آموزش ویدیویی بسازیم" یا "13 گام در مورد آموزشهای ویدئویی" می‌نویسید، سایتهای بزرگتر که در مورد چیزی مشابه می‌نویسند ممکن است با کلماتی مانند "آموزشهای ویدئویی" یا "تحقیق از [نام شرکت شما] " را برای مطالعه بیشتر کاربر به شما لینک دهند، بنابراین آنها می‌توانند بدون تکرار نوشته شما، زمینه بیشتری به خواننده خود بدهند. 
بعد ا زنوشتن محتوا شما باید شروع کنید به ارسال آن به نشریات یا وب سایتهایی که ممکن است بخواهند در مورد آن بحث کنند و یا آن را به اشتراک بگذارند. می‌توانید آن را به سایر پست های خود پیوند دهید.

افسانه بیستم: کلمات کلیدی با سرچ کم، ارزش پیگیری ندارند.

درسته کار بر روی کلمات کلیدی پر سرچ و پر تحرک آسانتر است. اما یک استراتژی محتوای موثر، فراتر از اعداد است. تحقیق کلمات کلیدی فقط براساس حجم، می تواند در سایر معیارهای مهم تجاری مانند نرخ تبدیل تأثیر منفی بگذارد. مطمئناً، کلمات کلیدی با حجم کم بازدید چندانی ندارند، اما می توانند به اهداف ما نزدیکتر باشند که در نهایت به بازدید و تبدیل مناسب‌تر منجر می شود.
بنابراین دفعه دیگر که تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، هدف خود را روی ایجاد تعادل قرار دهید. روی کلمات کلیدی گسترده و پرجمعیت که به شما کمک می‌کنند مخاطبان بیشتری را جذب کنید و همچنین کلمات کلیدی خاص و کم حجم که با محصول یا خدمات شما همسو هستند، تمرکز کنید.

استراتژی تحقیق کلمات کلیدی

جمع بندی:

اکنون که افسانه های رایج سئو را شناختید، قصد دارید چه کاری انجام دهید؟ درک این حقایق سئو به شما کمک می کند تا استراتژی سئو و جستجوی ارگانیک خود را موثرتر و کارآمدتر پیش ببرید. بهترین نتیجه‌ای که می‌توان از این مطلب گرفت، این عبارت است: بیش از هر چیز دیگر، سئو مربوط به تجربه کلی یک کاربر است و این تجربه از لحظه ورود او و جستجوی یک پرسش آغاز می شود. هرچه تجربه آنها با سایت شما بهتر باشد از لیست جستجوی مطالب شما گرفته، کیفیت و مرتبط بودن محتوای سایت شما، تا سهولت جابجایی آنها در سایت، سئو وب سایت شما نیز بهتر خواهد بود.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (3 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۳ مرداد ۱۴۰۰
ممنون از مقاله عالی شما، بسیار مفید و کارآمد بود
۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۳۱ تیر ۱۴۰۰
مطالب خوبی رو از مقاله شما یاد گرفتم، ممنون
۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم مطلب ما برای شما مفید بوده است. موفق باشید.
پاسخ دهید
۲۹ تیر ۱۴۰۰
ممنون از مطالب مفیدتون🙏😇
۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. خوشحالیم بابت همراهی شما. موفق باشید.