اینسایت اینستاگرام؛ پشت پرده پیج های پرطرفدار

اگر از پیج اینستاگرام برای فروش محصول یا خدماتتان استفاده می کنید و یا اگر اینفلوئنسر هستید، اینسایت اینستاگرام می تواند شما را به مشتریان و مخاطبان تان نزدیک تر کند. تصور کنید اگر با شناخت دقیق رفتار مخاطبان، محتوایی متناسب با سلایق آنها تولید کنید، چقدر می توانید پیج تان را ارتقا دهید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با اینسایت اینستاگرام و نحوه آنالیز پیج آشنا شوید.
 ۱۴۰۰/۳/۲۷ | ۰۲:۲۵  زمان مطالعه 3 دقیقه
اینسایت اینستاگرام؛ پشت پرده پیج های پرطرفدار

اینسایت اینستاگرام یکی از کاربردی ترین و جذاب ترین ویژگی های اینستاگرام است. هرچند خیلی از کاربران از وجود آن یا نحوه کار با آن مطلع نیستند. اینسایت اینستاگرام را می توان پشت پرده هر پیج اینستاگرام دانست. جایی که اطلاعات زیادی را از رفتار کاربران پیج شما در خود نهفته کرده و برای آنالیز پیج اینستاگرام به کمک شما می آید.

اگر از پیج اینستاگرام برای فروش محصول یا خدماتتان استفاده می کنید، اینسایت اینستاگرام می تواند شما را به مشتریان و سلایق آنها نزدیک تر کند. اگر به عنوان اینفلوئنسر فعالیت می کنید باز هم اینسایت به کار شما می آید و دست مخاطبان پیج را برای شما باز می کند. تصور کنید اگر با شناخت دقیق رفتار مخاطبان، محتوایی متناسب با سلایق آنها تولید کنید، چقدر می توانید پیج تان را ارتقا دهید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با اینسایت اینستاگرام و نحوه آنالیز پیج آشنا شوید.

اینسایت اینستاگرام، قابلیتی برای آنالیز پیج

اینسایت اینستاگرام در یک کلام محلی است که اطلاعات مخاطبان پیج شما و میزان تعامل آنها با پست و استوری ها را نمایش می دهد. این اطلاعات از رده سنی و مکان جغرافیایی مخاطبان تا میزان لایک، کامنت، ذخیره سازی و اشتراک گذاری مطالب را شامل می شود.

برای دسترسی به اطلاعات اینسایت اینستاگرام کافی است از منوی بالای سمت راست پیج، گزینه insight را انتخاب کنید. البته اکانت شما باید در حالت حرفه ای یا بیزنسی قرار داشته باشد. با باز شدن صفحه اینسایت اینستاگرام شما با سه گزینه اصلی reached acount و content interaction و total follower روبرو می شوید. قبل از وارد شدن به این گزینه ها بهتر است بدانید که از طریق منوی کشویی بالای سمت چپ همین صفحه می توانید بازه زمانی که می خواهید داده های آن را ببینید، انتخاب کنید. بازه یک هفته و بازه یک ماهه دو گزینه در دسترس شما هستند.

اینسایت اینستاگرام در منوی اصلی پیج قرار دارداینسایت اینستاگرام را می توان پشت پرده پیج دانست

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟

شروع آنالیز پیج اینستاگرام

اولین گزینه ای که اینسایت اینستاگرام در اختیار شما قرار داده، account reached است. گزینه ای که بسیاری از کاربران مفهوم آن را پیچیده می دانند. این گزینه تعداد کسانی که یکی از محتواهای پیج شما را دیده اند، مشخص می کند. مهم نیست که آنها از چه طریقی محتوای پیج شما را دیده باشند. چه از طریق ارسال، چه از طریق هشتگ یا اکسپلورر و یا اینکه فالوور شما بوده و محتوای شما را دیده باشند، تعداد آنها در قسمت account reached  نمایش داده می شود.

اینسایت اینستاگرام تعداد افرادی که محتواهای پیج شما را دیده اند، نشان می دهد

الگوریتم اینستاگرام به گونه ای طراحی شده که هر پست را پس از انتشار ابتدا به تعداد محدودی از فالوور ها نمایش می دهد. سپس براساس تعاملی که این مخاطبان با پست داشته باشند، آن را به تعداد افراد بیشتری نمایش می دهد. در واقع هر چقدر پست شما جذاب تر باشد و مخاطب با آن تعامل بیشتری برقرار کند، به تعداد افراد بیشتری نمایش داده می شود. به همین دلیل از طریق قسمت account reached  اینسایت اینستاگرام می توانید میزان استقبال مخاطبان از پیج را بسنجید.

اینسایت اینستاگرام در جدیدترین نسخه اش تعداد افرادی که به محتوای شما دسترسی داشته اند را به دو گروه فالوور ها و غیرفالوور هم تفکیک کرده است. همچنین شما می توانید علاوه بر تعداد این افراد، میزان رشد آنها نسبت به بازه زمانی قبلی را هم بسنجید.

در ادامه این صفحه، اینسایت اینستاگرام دسترسی ها را بر اساس نوع محتوا هم تفکیک کرده است. یعنی شما می توانید بفهمید چه تعداد از افرادی که محتواهای پیج شما را دیده اند، پست ها را دیده اند؟ چه تعداد استوری ها را و....؟  نمایش پست ها به ترتیب بیشترین دسترسی به آنها هم در ادامه اینسایت به شما نشان داده می شود.

محتواهایی که چندبار دیده می شوند

اینسایت اینستاگرام جذاب ترین محتواهای پیج را مشخص می کند

اما impressions گزینه  جذاب دیگری است که برای آنالیز پیج اینستاگرام در اختیار شما قرار دارد. این گزینه تعداد نمایش پست ها را نمایش می دهد. تفاوت این بخش با account reached در این است که اگر یکی از مخاطبان پست شما را چند بار بخواند، هر بار خواندن آن پست یک impression حساب می شود. این گزینه هم یکی از پارامترهایی است که جذابیت محتوا را نشان می دهد. هرچقدر میزان impression  از account reached  بیشتر باشد، نشان دهنده جذاب بودن محتواهای پیج شما است. چرا که تعداد بیشتری از مخاطبان محتواها را برای چندین بار تماشا کرده اند.

در ادامه هم اینسایت اینستاگرام پارامترهایی مثل تعداد نمایش پروفایل، تعداد فشار دادن دکمه تماس، لینک سایت و... را نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت خفن با اینشات

بررسی تعامل مخاطبان پیج به وسیله اینسایت اینستاگرام

اینسایت اینستاگرام محتوایی که بیشترین تعامل را با مخاطب داشته، مشخص می کند

دومین صفحه ای که اینسایت اینستاگرام در اختیار ما می گذارد، content interaction  است. صفحه ای که به بررسی تعامل مخاطبان با پیج اختصاص دارد. در این قسمت هم در ابتدا تعداد کلی تعاملاتی که مخاطبان با پیج شما برقرار کرده اند را مشاهده می کنید. بلافاصه این تعداد را به تفکیک پست که شامل لایک، کامنت، ذخیره سازی و اشتراک گذاری می شود، نمایش می دهد.

در ادامه، تعاملات مخاطبان با استوری ها به تفکیک پاسخ دادن یا اشتراک گذاری آنها نشان داده می شود. میزان تعامل مخاطبان با ویدئوهای آی جی تی وی و لایو های پیج شما هم در قسمت های بعدی قرار دارند.

اما در پایین این صفحه هم پست ها و استوری های پیج به ترتیب بیشترین میزان تعامل مخاطب با آنها به نمایش در آمده‌اند.

اطلاعات مخاطبان در اینسایت اینستاگرام

اینسایت اینستاگرام اطلاعات دقیقی از مخاطبین پیج در اختیار می گذارد

گزینه آخر اینسایت اینستاگرام که شاید جذاب ترین گزینه هم باشد، audience یا همان مخاطبین است. اینجا همان جایی است که اینسایت اینستاگرام اطلاعات دسته بندی شده مخاطبین را به شما می دهد.

با ورود به این صفحه در ابتدا نموداری از میزان فالوورها، افزایش یا کاهش آنها را در بازه زمانی مدنظرتان می بینید. در این نمودار می توانید با انتخاب هر روز مشخص، وضعیت رشد فالوور ها در همان روز را هم ببینید.

نمودار بعدی این صفحه، شهر و محل جغرافیایی مخاطبین پیج شما را نمایش می دهد. در ادامه هم نموداری از رده سنی مخاطبین و همچنین جنسیت آنها را مشاهده می کنید.

اما نمودار آخری که یکی از پرکاربردترین قسمت های اینسایت اینستاگرام است، نموار ساعت فعالیت مخاطبین است. این نمودار میزان فعالیت مخاطبین پیج شما را در بازه های زمانی سه ساعته مشخص می کند. همچنین می توانید میزان فعالیت در روزهای هفته را هم ببینید.

با استفاده از اینسایت اینستاگرام می توان زمان مناسب انتشار پست را تعیین کرد

مزیت این قسمت در این نکته نهفته است که شما با دانستن زمان پرکاری مخاطبینتان، می توانید انتشار پست ها و استوری ها را طوری برنامه ریزی کنید تا محتوای شما بیشترین بازدید را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: علت نصب نشدن واتساپ در گوشی سامسونگ

مقایسه محتواها در اینسایت اینستاگرام

در اینسایت اینستاگرام می توان محبوبیت پست ها را مقایسه کرد

با بررسی قسمت مخاطبین اطلاعات زیادی برای آنالیز پیج به دست آوردیم اما این همه ماجرا نیست. هنوز اطلاعات ارزشمند دیگری هم مانده است. در پایین صفحه اینسایت اینستاگرام شما می توانید پست ها، استوری ها، ویدئوهای آی جی تی وی و لایوها را بر اساس بیشترین لایک، کامنت، نمایش، تعداد بازدید، جذب فالوور و... در بازه های زمانی مختلف ببینید و آنها را مقایسه کنید. این کار به شما کمک می کند محتواهایی که جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته اند را بشناسید. حالا می توانید محتواهایی که بیشتر موردپسند مخاطب هستند، تولید کنید و رضایت بیشتری از آنها بگیرید.

اینسایت اینستاگرام برای پست ها

اینسایت اینستاگرام تنها در آمار کلی پیج خلاصه نمی شود. شما می توانید همین اطلاعات را به تفکیک برای هر پست داشته باشید. کافی است تنها گزینه view insight  پایین هر پست را فشار دهید و اطلاعات کامل همان پست را بدست آورید.

آنالیز پیج اینستاگرام را فراموش نکنید

اینسایت اینستاگرام نه فقط یک ویژگی ساده اینستاگرام بلکه دنیایی از مفیدترین داده های مورد نیاز هر پیج است. اگر بتوانید به خوبی اطلاعاتی که اینسایت اینستاگرام در اختیارتان می گذارد را تحلیل کنید و بر اساس آنها استراتژی تولید محتوای خود را بچینید، مطمئن باشید که روزهای خوبی در انتظار پیج‌تان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید