8 نرم افزار کاربردی که هر فریلنسر نیاز دارد

به عنوان یک فریلنسر اگر دنبال راهی هستید تا بتوانید کارها و پروژه های خود را بهتر مدیریت کنید پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
 ۱۴۰۰/۳/۲۵ | ۱۸:۴۰  زمان مطالعه 2 دقیقه
8 نرم افزار کاربردی که هر فریلنسر نیاز دارد

با پیشرفت تکنولوژی و رشد بی سابقه ی فضای اینترنت و در کنار آن شروع کسب و کارهای اینترنتی بحث فریلنسرینگ مطرح شد. یک فریلنسر صاحب اختیار است و بدون نیاز به اخذ دفتر کاری در هر زمان که بخواهد می تواند پروژه مناسب خود را از بین پیشنهادات کاری انتخاب نماید. اما مساله اساسی که فریلنسرها با ان مواجه هستند این است که همه کارها مثل زمان بندی، حسابداری، بازاریابی، ارتباط با مشتری و… را باید به تنهایی انجام دهد. که این مشکل هم با استفاده از برنامه های نرم افزاری قابل حل است. شاید یکی از بزرگترین مزایای فریلنسری امکان استفاده از هر نوع برنامه نرم افزاری باشد. اگر شما یک فریلنسر تازه کار هستید، 8 نرم افزار کاربردی زیر برای مدیریت بهتر کارهایتان می تواند به شما کمک کند. 

  • Password manager
  • Virtual private network
  • Calendly
  • Freshbooks
  • Coconut
  • Trello
  • Hootsuite
  • Grammarly

ابزارهای امنیتی

1- Password manager

همان طور که می دانید اکثر کاربران اینترنت ده ها حساب اینترنتی دارند. ایجاد رمزهای عبور امن  متفاوت برای همه حساب ها و به خاطر سپردن همه رمزهای عبور کار دشواری است. 
Password manager تمامی گذرواژه های شما را سازماندهی کرده و در یک "hub" ذخیره می کند. این بدان معناست که کاربران تنها با داشتن رمز عبور اصلی امکان دسترسی مداوم به سایر رمزهای عبور خود را خواهند داشت. 

 

password manager

 

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟

2- Virtual private network

اگر فریلنسری هستید که اغلب از شبکه های عمومی استفاده می کنید، پیشنهاد میکنیم یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN را به اختصار نصب کنید. VPN با اطمینان از اینکه مجرمان اینترنتی و ISP نمی توانند داده ها را ردیابی و سرقت کنند، داده های دستگاه شما را رمزگذاری می کند.

 

vpn
 

ابزار مدیریت زمان

3- Calendly

فریلنسرها بدون داشتن مدیر یا سرپرست نمی توانند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند و ممکن است که به راحتی جلسات و یا کارهایی که باید انجام دهند را فراموش کنند. زمان یک عامل مهم در موفقیت مالی یک فریلنسر به شمار می آید. شما با نصب برنامه نرم افزاری Calendly، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید!

Calendly یک ابزار رایگان برای مدیرت زمان، تنظیم قرار ملاقات ها و سازماندهی کارهای یک فریلنسر می باشد. این نرم افزار به عنوان یک تقویم پیشرفته و بهترین نرم افزار مدیریت زمان به شما این امکان را خواهد داد تا برنامه های کاریتان و زمان در دسترس بودن را با Google Calendar تنظیم نمایید.

 

calendly
 

ابزار مالی

4- Freshbooks

فاکتورها مایه حیات فریلنسرها هستند. در واقع فاکتور به عنوان اثبات معامله عمل می کند. اگر فریلنسر تازه کار هستید و برنامه ای برای تولید فاکتور و سازماندهی انها نیاز دارید، نگاهی به نرم افزار مدیریت مالی FreshBooks بیندازید.

5- Coconut

یکی از نکات منفی در زمینه مشاغل آزاد و فریلنسری این است که مدیریت امور مالی به عنوان یک فریلنسر ممکن است برایتان دشوار باشد. اما با  استفاده از نرم افزار Coconut، دیگر جای نگرانی نیست. برنامه های نرم افزاری مانند Coconut این امکان را برای فریلنسرها فراهم می کنند تا تمامی حساب های تجاری خود را به برنامه اضافه کنند. نرم افزار Coconut تمام هزینه ها را ترسیم می کند، یادآوری هایی را برای پرداخت می فرستد و به طور خودکار پول را برای مالیات مرتب می کند.

 

ابزارهای بهره وری

6- Trello

اگر هر از گاهی چند جزئیات کارهایی که انجام داده اید یا کارهایی که باید انجام شود را فراموش می کنید، نگاهی به برنامه نرم افزاری Trello بیندازید. Trello به کاربران امکان می دهد کارتهایی حاوی اطلاعات مربوط به پروژه ها و وظایف را ایجاد کنند. این برنامه نرم افزاری به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه، در پروژه های تیمی هم می تواند بسیار مفید باشد. 

 

Trello


7- Hootsuite

رمز موفقیت در یک کسب و کار چیست؟ همان طور که می دانید در سال 2021، رسانه های اجتماعی حرف اول را می زنند! با مدیریت صحیح رسانه های اجتماعی، یک کسب و کار می تواند در محبوبیت منفجر شود و سود جدی کسب کند. اما مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی شاید کمی دشوار به نظر برسد، به همین دلیل مدیران شبکه های اجتماعی باید از Hootsuite استفاده کنند.

Hootsuite به کاربران این امکان را می دهد تا همزمان پست ها، مشاهده تجزیه و تحلیل ها و مشاهده چندین حساب را برنامه ریزی کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این برنامه نرم افزاری به هزینه ماهانه نیاز دارد و رایگان نیست.

8- Grammarly

فریلنسرها می توانند هرگونه نامه الکترونیکی، نامه یا ارائه ای را از طریق نرم افزار Grammarly اجرا کنند تا مطمئن شوند که از نظر گرامری هیچ مشکلی وجود ندارد. برنامه نرم افزاری Grammarly یک قطعه را اسکن می کند و به دنبال اشتباهات اساسی است.

بیشتر بخوانید: علت نصب نشدن واتساپ در گوشی سامسونگ


نتیجه گیری

همان طور که در ابتدا گفته شد این ابزارها در بیشتر موارد برای افراد تازه کار و فریلنسرهای تازه کار می تواند کاربردی و مفید باشد و سایر افراد به تمامی این هشت ابزار احتیاج ندارد. پیشنهاد می کنم نرم افزارهای بالا را بررسی کنید و آنها را با برنامه روزمره تان مقایسه کنید و ببینید کدام یک از این نرم افزارها بیشتر برایتان سودمند خواهد بود. شما با کدامیک از این برنامه ها اشنایی دارید؟ اگر حداقل یکبار از انها استفاده کرده اید خوشحال میشویم نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید