۷ ترفند تولید محتوا برای افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی

افزایش فالوئر در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها نکات و ترفندهای زیادی دارد که در این مقاله به مهمترین و موثرترین آنها در بخش تولید محتوا اشاره شده است. این ترفندها می‌توانند تاثیر زیادی در بهبود بازاریابی محتوایی داشته باشند.
 ۱۴۰۰/۲/۳۰ | ۱۵:۱۹  زمان مطالعه 3 دقیقه
۷ ترفند تولید محتوا برای افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی

ترفند تولید محتوا با هدف افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از پازل و استراتژی بازاریابی دیجیتال است. این بخش در کسب آگاهی و انتقال دانش به مخاطبان بسیار اثرگذار است و ارتباط موثری را با جامعه هدف شما فراهم می‌کند. 

نحوه ارائه محتوا به خود شما بستگی دارد. در واقع گزینه‌های متنوعی برای انتشار محتوا وجود دارند که می‌توانید از میان آنها بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. البته گاهی ممکن است مخاطبان شما تعیین کنند که محتوا در کجا و چگونه منتشر شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. زیرا افراد مختلف از بسترهای اجتماعی متفاوت و متنوعی استفاده می‌کنند.

حالا برای افزایش تاثیرگذاری محتوا و جذب دنبال‌کنندگان بیشتر چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ ما در این مقاله به شما هفت ترفند تولید محتوا جذاب برای افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی را می‌گوییم.

ترفندهای تولید محتوا برای افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی

از اینفوگرافی و گزارش استفاده کنید

چه راهی بهتر از انتقال اطلاعات به مخاطبان با استفاده از تصاویر می‌توان پیدا کرد؟ اینفوگرافی‌ها و نمودارها، محتوای جذابی هستند که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. 

  • اطلاعات طولانی یک متن بلند را می‌توان در یک اینفوگرافی قابل فهم جای داد. این کار به مخاطب کمک می‌کند تا داده‌ها، آمارها و تحلیل‌ها را بهتر و با روشی خلاقانه درک کرده و به خاطر بسپارد.
  • اینفوگرافی‌ها و چیزهایی مانند گزارش‌های بازاریابی را می‌توانید با استفاده از بسترهای مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها به اشتراک بگذارید. نکته جالب این است که این داده‌ها هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و می‌توان اطلاعات آنها را مدام تغییر داد و دوباره به اشتراک گذاشت. 

محتوای خود را ترویج دهید

ترویج محتوا، یکی دیگر از روش‌هایی است که به شما در افزایش فالوئر کمک زیادی می‌کند. برای انتشار محتوا فقط از یک بستر استفاده نکنید بلکه می‌توانید محتوا یا پستی که آماده کرده‌اید را در سایر بسترها به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود تا هر محتوایی که منتشر می‌کنید، نمایش بیشتری داشته باشد و همین امر دنبال‌کنندگان جدیدی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

  • آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در امضای ایمیل قرار دهید و دکمه اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی را برای وبلاگ یا وب‌سایت خود در نظر بگیرید. اگر مخاطب از محتوا لذت ببرد، با اشتیاق آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارد. به این ترتیب مخاطب به نمایش بیشتر محتوای شما برای افراد جدید، کمک می‌کند. 

تولید محتوا و ارسال خودکار

امروزه ما تمایل داریم تا بسیاری از کارها را به طور اتوماتیک انجام دهیم. تولید محتوا و بازاریابی محتوایی و هم از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند به‌طور خودکار انجام شود. 

  • هنگامی که خودکارشدن را وارد استراتژی بازاریابی دیجیتال کنید، می‌توانید زمان بیشتری ذخیره کنید و در افزایش فالوور موفق‌تر باشید. اینطور فکر کنید که دیگر لازم نیست برای انتشار محتوا، وارد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف شوید و یکی یکی محتوا را در آنها منتشر کنید.
  • خوشبختانه نرم‌افزارهایی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا پست‌های خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مختلف زمان‌بندی کنید. کافی است محتوا را بسازید و بقیه کارهای ارسال خودکار محتوا را به نرم‌افزار بسپارید.
  • این کار در انتشار منظم محتوا و صرفه‌جویی در وقت شما تاثیر فراوانی دارد زیرا پست‌ها در فاصله‌های زمانی منظم و به‌طور اتوماتیک منتشر می‌شوند.

برگزاری مسابقه آنلاین برای جذب مخاطب

از دیگر ترفندهای تولید محتوا که می‌توانید از آن برای جلب توجه مخاطبان جدید و قدیمی استفاده کنید، برگزار کردن مسابقه آنلاین در شبکه‌های اجتماعی است. در نظر گرفتن یک جایزه یا مشوق می‌تواند انگیزه مخاطب برای شرکت در مسابقه را افزایش دهد. 

  • شرکت‌های زیادی برای جذب فالوور جدید از این روش استفاده می‌کنند. آنها یک مسابقه آنلاین ترتیب می‌دهند و در آن هر کسی با اشتراک‌گذاری پست‌ها یا «لایک کردن» آنها وارد مسابقه شده و برنده جایزه یا کدهای تخفیف می‌شود. 
  • به این فکر کنید که چه مسابقه یا محرکی را می‌توانید برای جلب مخاطبان ترتیب دهید؟ در صورت امکان این کار را انجام داده و شاهد افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی خود باشید.

به‌رخ‌کشیدن نظرات مثبت مشتریان

داشتن مشتریان راضی و شنیدن تعریف و تمجید آنها برای هر کسب‌وکار و صنفی می‌تواند حس خوبی به همراه داشته باشد. وقتی مردم بدانند که مشتریان از نتایج کار شما راضی بوده‌اند، تمایل بیشتری برای انتخاب شما خواهند داشت. 

  • از به اشتراک‌گذاشتن نظرات مثبت مشتریان در شبکه‌های اجتماعی یا دیگر بسترهایی که برای بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید نترسید. سخن مثبت مشتریان را برای همه به نمایش بگذارید.
  • بیشتر افراد پیش از شروع کار با یک شرکت جدید، معمولاً به نظرات آنلاین درباره آن شرکت نگاهی می‌اندازند تا مطمئن شوند که ارزش وقت و هزینه‌ای که صرف می‌کنند را داشته باشد. حتما به آنها نشان دهید که مشتریان چقدر از نتایج کار شما رضایت دارند. 

دعوت به اقدام یا call to action

در بسیاری از اوقات اگر به مشتری بگویید که لازم است چه کاری انجام دهد، به نتایج خوبی می‌رسید. در این ترفند تولید محتوا قرار دادن یک پیام «دعوت به انجام کار» در پست وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج خوبی در افزایش تعامل با مخاطب و جذب فالوئر جدید برای شما به همراه داشته باشد. 

  • عبارت‌هایی مانند «دنبال کنید» یا «لطفا به اشتراک بگذارید» را در محتوایی که آماده می‌کنید قرار دهید. ترغیب مخاطب برای انجام دادن یک کار و ایجاد آگاهی بیشتر برای محتوا و تجارت شما همواره موثر خواهد بود. 
  • تاثیر دعوت کردن مخاطب به انجام یک کار خاص، ثابت شده است، پس حتما از آن استفاده کنید. 

محتوای مرتبط با کار خود را تولید کنید

نکته مهم آخر، درمورد ترفند تولید محتوای خوب برای استفاده مخاطبان و دنبال‌کنندگان است. حتی اگر همه نکاتی که پیش از این گفته شد را هم به درستی انجام دهید، به اندازه تولید محتوای خوب، مرتبط و ارزشمند برای مخاطب تاثیرگذار نخواهد بود. 

  • باید روی تولید محتوایی تمرکز کنید که به کسب‌وکار شما و چیزی که می‌دانید مرتبط باشد. اگر صاحب یک گل‌فروشی باشید و پست‌های شبکه اجتماعی یا وبلاگ شما درباره ساخت‌وساز باشد، باید بدانید که از دید مخاطب در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها معتبر نیستید. 
  • از دید مخاطب، شما به عنوان منبع دانشی هستید که هدف مشخصی دارد. یک باغبان مخاطبانی دارد که در کشاورزی مشغول هستند، یا تعمیرگاه‌های ماشین با افرادی سروکار دارند که ماشین آنها خراب شده است. پس محتوایی تولید می‌کنند که مخاطبان آنها بتواند از آن چیزی یاد بگیرند. 
  • بنابراین سعی کنید تولید محتوای خوب در شبکه‌های اجتماعی را به‌طور تخصصی و در ارتباط با کسب‌وکار خود انجام دهید.

نتیجه‌گیری

جذب مخاطب و افزایش فالوئر می‌تواند در رونق کسب‌وکار شما تاثیر شگفت‌انگیزی داشته باشد. پس سعی کنید با استفاده از ترفندهایی که گفتیم محتوای خوب و مرتبط با کسب‌و‌کار خود را تولید کنید، آن را بهبود دهید و در بسترهای مناسب مانند شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. همیشه بازخوردها و سوالات مخاطبان را بررسی کنید و باتوجه به آنها محتوایی که منتشر کرده‌اید را تغییر دهید و تکمیل کنید. این کار به بهبود محتوا و افزایش بازدید آن، کمک می‌کند.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید