چگونه کراوات ببندیم

زیبا بستن کراوات، زیبا‌تر از بستن کراوات‌های زیبا است! ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه کراوات‌ های شیک و زیبا ببندید.
 ۱۳۹۹/۴/۶ | ۲۲:۳۲  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
چگونه کراوات ببندیم

زیبا بستن کراوات، زیبا­تر از بستن کراوات­‌های زیبا است! ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه کراوات‌ های شیک و زیبا ببندید و در مجلس بدرخشید.
اکثر ما با بستن کراوات هایمان مشکل داریم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کسی را می‌بینید و به خودتان می‌گویید: «حیف کراوات به این خوشگلی که این بسته!» ولی وقتی روزی می‌رسد که خودتان مجبور به بستن کراوات می‌­شوید، می‌فهمید که نه تنها نمی‌توانید چیزی بهتر از آن را ببندید، بلکه بستن چیزی مانند آن هم برای شما غیرممکن است! البته نگران نباشید، پس از مطالعه این مقاله شما هم می‌‌توانید کراوات‌های خود را به بهترین نحو ممکن ببندید و جذابترین فرد مجلس باشید، پس مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید. ولی قبل از آن، باید شما را با چند تا از لوازم جانبی کراوات آشنا کنم!

لوازم جانبی کراوات!

قبل از اینکه شما را با انواع روش‌های بستن کراوات آشنا کنم، بهتر است راجع به لوازم جانبی کراوات با هم صحبت کنیم. جالب است بدانید هر وسیله‌­ای برای دوام بیشتر و کارکرد بهتر نیاز به یکسری لوازم جانبی دارد؛ از گوشی و تبلت گرفته تا کراوات! پایین­‌تر شما با چند وسیله جانبی کراوات آشنا می­‌شوید.

گیره یا سنجاق کراوات

این وسیله، معمولا در وسط کراوات نصب شده و زیر و روی کراوات را به هم نگه می‌دارد. خیلی‌ها گیره و سنجاق کراوات را دو وسیله مختلف می‌دانند اما در اصل، این دو اسم نام یک وسیله است.

سنجاق کراوات یا گیره کراوات


دکمه یا پونز کراوات

مثل یک پونز است با این تفاوت که پایه­‌ای دارد که ته آن را از حالت تیزی درمیاورد و کراوات را به لباس متصل میکند تا از تکان خوردن کراوات جلوگیری کند.


پونز کراوات


ابزار های دیگری مانند زنجیر کراوات و یا بند کراوات وجود دارد که کار آن‌ها هم محدود کردن حرکت کراوات است.


انواع گره‌­ی کراوات، کاربرد­هایشان و آموزش

 

 

گره­‌ی ویندزور (Windsor):

گره ویندزور

 

این نوع گره با پیراهن اسپورت یقه‌­دار و کراواتی با ضخامت معمولی استفاده می­شود و برای جاهایی مانند رویداد­های اجتماعی و سخنرانی­‌ها بهترین نوع گره است.

آموزش گره ویندزور

 

گره­‌ی نیم ویندزور (HalfWindsor):

 

گره نیم ویندزور

 

اندازه این گره متوسط بوده و دارای شکلی تقریبا متقارن است. این نوع گره با همه ­نوع لباسی هماهنگ و زیبا است. در صورت بستن کراوات دوگره به روش صحیح، یک فرو رفتگی زیبا و عمیق در زیر گره آن ایجاد می شود که نشان دهنده حرفه ای بودن گره است؛ این نوع گره برای کروات هایی با ضخامت متوسط یا باریک مناسب تر است.

 

آموزش بستن گره نیم ویندزور


گره­‌ی چهار‌ در‌ دست (Four in hand):

 

گره چهار در دست

 

در تصویر زیر نحوه گره­‌زدن مخصوص کراوات­‌های پهن با پارچه­‌های سنگین است. این نوع گره با پیراهن‌های مردانه ساده و یا چهارخانه فوق­‌العاده می­‌شود.


آموزش بستن گره چهار در دست


گره­‌ی تزئینی (Decorated):

 

بستن کراوات با مدل گره­‌ی تزئینی (Decorated)

 

این گره از گره­‌های بالا پیچیده­‌تر است و معمولا با لباس­‌های رسمی استفاده می­‌شود. این نوع گره از سه بخش متقارن تشکیل شده است و به همین دلیل با کراوات‌های طرح­دار زیبا نمی­‌شود و با کراوات­‌های ساده پوشیده می­‌شود.


آموزش تصویری بستن گره ی  تزئینی


گره‌­ی الدرج (Eldredge):

 

گره الدرج

 

برای این گره، رنگ کراوات باید با رنگ پیراهن در تضاد باشد. برخلاف گره­‌های بالا که از قسمت پهن­ کراوات شروع می­‌شدند، این گره از قسمت نازک کراوات شروع می­‌شود. این گره کمی پیچیده است و به همین علت، باید از کراواتی با جنس ابریشمی و نازک استفاده کرد تا به راحتی بتوان آن را گره زد.


آموزش تصویری بستن گره الدرج


در کل شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌لباس و رنگ‌کراوات و مناسبت مورد نظر، در جدول زیر به نوع گره‌ای که مناسب شما است پی ببرید.


جدول انتخاب نوع گره با توجه با شرایط

 

جمع بندی

در این مقاله انواع مختلف بستن کراوات را برای شما توضیح دادم، امیدوارم که با خواندن این مقاله توانسته باشید کراوات خود را بهترین نحو ممکن بسته باشید. اگر نوع دیگری از گره کراوات بلد هستید که در این مقاله نیامده است، در بخش نظرات بنویسید. منتظر دریافت نظرات مفید شما عزیزان هستم.

نویسنده : شایان شیرازی

علاقمند به فیلم، موسیقی، نوشتن داستان، مقاله و برنامه نویسی به زبان پایتون.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۲ تیر ۱۳۹۹
خیلی مفید بود. من گره تزئینی و گره الدرج رو از مقاله شما یاد گرفتم.
۱۴ تیر ۱۳۹۹
با سلام ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما درمیون گذاشتید. از اینکه برای شما مفید بوده خوشحالیم. موفق باشید.