بهترین های ویدئو کنفرانس گروهی آنلاین

این روزها حتما می‌بینید که انواع و اقسام وبینارها در حال برگزاری است و بسیاری از کسب و کارها نیز جلسات خود را به صورت آنلاین و ویدیو کنفرانس برگزار می‌کنند. به همین منظور و با توجه به شرایط حال حاضر در این مطلب ما قصد داریم بهترین سرویس‌ها و نرم افزارهای ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین را معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید. 
 ۱۳۹۹/۱/۱۸ | ۱۳:۲۸  زمان مطالعه 2 دقیقه
بهترین های ویدئو کنفرانس گروهی آنلاین

این روزها حتما می‌بینید که انواع و اقسام وبینارها در حال برگزاری است و بسیاری از کسب و کارها نیز جلسات خود را به صورت آنلاین و ویدیو کنفرانس برگزار می‌کنند.

نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که در این حوزه ارائه می‌شوند این امکان را فراهم می‌کنند تا بدون محدودیت مکانی با افراد مختلف ارتباط تصویری برقرار کنید. این روزها که تقریبا همه دنیا درگیر ویروس کرونا شده‌اند شناختن تعدادی از  این نرم افزارها می‌تواند کمک به‌سزایی به شما و تیم کاری‌تان بکند. زیرا به راحتی می‌توانید در خانه بشینید و در مورد کارهایتان با هم گفتگوی تصویری داشته باشید، بدون اینکه از پروژه‌هایتان عقب بیفتید. به همین منظور و با توجه به شرایط حال حاضر در این مطلب ما قصد داریم بهترین سرویس‌ها و نرم افزارهای ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین را معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

اسکایپ (SKYPE)

قطعا تا به حال اسم اسکایپ را شنیده‌اید. اسکایپ تقریبا معروف‌ترین نرم افزار ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین است. این برنامه کاملا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در اسکایپ شما می‌توانید با بیش از 25 نفر تماس صوتی و با 10 نفر تماس ویدیویی همزمان داشته باشید که خب این تعداد قابل توجهی است. مخصوصا اگر قرار است با تعداد زیادی از افراد به طور همزمان ارتباط برقرار کنید. 

البته که این برنامه محدودیت‌هایی هم دارد. برای مثال شما ماهانه فقط می‌توانید 100 ساعت ویدیو کنفرانس داشته باشید که هر روز نباید بیشتر از 10 ساعت هم بشود. در غیر این صورت و تخطی از این قانون کاربران از تماس ویدیویی به تماس صوتی فرستاده می‌شوند و این فرایند به طور خودکار انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید با استفاده از اسکایپ تماس تصویری داشته باشید به موارد زیر نیاز دارید:

  • آخرین نسخه از برنامه اسکایپ
  • اینترنت با کیفیت
  • وب کم
  • میکروفن و اسپیکر
  • در سیستم عامل ویندوز هم به DirectX 9.0c سازگار با کارت گرافیک نیاز دارید

بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله کار با اسکایپ (skype)

نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی : اسکایپ (SKYPE)

اسکای روم (Skyroom)

اسکای روم یک پلتفرم ایرانی برای برگزاری وب کنفرانس و برگزاری وبینار است که کاربران زیادی در کشور دارد. در شرایط فعلی 10 کاربر همزمان می‌توانند به مدت نامحدود ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین خود را برگزار کنند. به کمک این سرویس از هر جایی می‌توانید جلسات آنلاین خود را تشکیل دهید و با همکاران‌تان در ارتباط باشید.

امکان ارتباط شنیداری و دیداری دو طرفه، نمایش انواع فایل، استفاده از وایت‌برد، اشتراک محتوای دسکتاپ، به اشتراک‌گذاری فایل و پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری از مهمترین ویژگی‌های این ابزار است. البته برای استفاده از امکانات بیشتر و ظرفیت‌های بالاتر باید از سرویس پولی استفاده کنید.

نرم افزار ویدئو  کنفرانس گروهی : اسکای روم (Skyroom)

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

Whereby

برنامه بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم Whereby نام دارد. برای استفاده از این برنامه کافی است به سایت رسمی آن بروید و برای خودتان یک حساب کاربری بسازید. در نهایت با درست کردن یک چت روم و ارسال لینک آن به دوستان و همکاران خود می‌توانید از آن‌ها برای پیوستن به گفت و گو دعوت کنید. در این برنامه می‌توانید با 4 نفر به طور همزمان صحبت کنید. همچنین می‌توانید برای چت روم خود قفل بگذارید. در این حالت کاربران قبل از وارد شدن باید اجازه شما را دریافت کنند. این برنامه در نسخه پریومیوم هم موجود است که مطمئنا برای استفاده‌های جزئی به آن نیازی نخواهید داشت. 

نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی : Whereby

بیشتر بخوانید: برعکس نوشتن در فتوشاپ

Google Duo

یکی دیگر از بهترین سرویس‌ها و نرم افزارهای ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین سرویس Google Duo کمپانی گوگل است. البته که از دیگر سرویس‌های ویدیو کنفرانس این کمپانی می‌توان به Google Hangout اشاره کرد. اما به این دلیل که هنگ‌اوتز به زودی دیگر پشتیبانی نخواهد شد و Google Duo تقریبا تازه وارد عرصه شده است تصمیم گرفتیم آن را معرفی کنیم. 

در این برنامه برخلاف Google Hangout شما تنها کافی است از شماره تماس خود استفاده کنید. در حالی که در Hangout باید با حساب کاربری گوگل خود به برنامه وارد شوید. در این برنامه می‌توانید با بیش از 8 نفر (در زمان کرونا 12 نفر) به طور همزمان تماس تصویری داشته باشید. Google Duo علاوه بر اینکه برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است در نسخه تحت وب هم در دسترس می‌باشد. 

 نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی : Google Duo

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت خفن با اینشات

Free Conference

سرویس Free Conference بهترین امکانات تماس‌های تصویری را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این برنامه می‌توانید به راحتی زمان یک تماس تصویری را مشخص کنید و برای آن یک Reminder تنظیم کنید. در این حالت نه شما و نه دوستان‌تان به هیچ عنوان زمان تماس تصویری را از یاد نخواهید برد. البته که این برنامه در دو نسخه رایگان و پریمیوم موجود است. 

در نسخه رایگان شما می‌توانید بیش از 1000 تماس صوتی برقرار کنید و با 5 کاربر به طور همزمان تماس تصویری داشته باشید. در Free Conference می‌توانید به راحتی نمایشگر خود را به اشتراک بگذارید و با استفاده از تلفن هوشمند خود تماس‌های خود را دنبال کنید. اگر که به دنبال استفاده تجاری هستید می‌توانید به نسخه پریمیوم اکانت خودتان را تغییر دهید. اما مطمئن باشید برای استفاده شخصی همین امکانات کافی هستند. 

نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی : Free Conference

Talky

یکی دیگر از بهترین سرویس‌ها و نرم افزارهای ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین سرویس Talky است. در این برنامه شما می‌توانید اتاق کنفرانس خودتان را بسازید و با وارد کردن نام یک اتاق دیگر به راحتی به گفت و گوی ویدیویی بپیوندید. در Talky هم شما می‌توانید از قابلیت چت در گروه، اشتراک‌گذاری نمایشگر و دعوت از دوستانتان استفاده کنید. 

در برنامه Talky می‌توانید با حداکثر 6 کاربر تماس تصویری داشته باشید. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های این سرویس قفل کردن اتاق‌های گفت و گو است. در این حالت می‌توانید از وارد شدن افراد ناخواسته به اتاق گفت و گوی خود جلوگیری کنید. 

 

 نرم افزار ویدئو کنفرانس گروهی : Talky

بیشتر بخوانید : آموزش تماس تصویری گروهی با واتساپ

نتیجه‌گیری:نرم افزارهای ویدئو کنفرانس گروهی

قطعا برنامه‌های زیادی برای ویدیو کنفرانس گروهی آنلاین وجود دارند. اما این برنامه‌هایی که در اینجا از آن‌ها نام بردیم تقریبا بهترین‌ها هستند و امتحان خودشان را پس داده‌اند. اگر که شما هم تجربه استفاده از برنامه‌های مشابه را دارید حتما از تجربیات خودتان برایمان بگویید. 

نویسنده : الهه معتمدی

الهه معتمدی هستم، من در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم. به صورت موازی تولید محتوای بصری و ویدیویی انجام میدم و شیفته دنیای تدوین هستم. یادگیری مهارت‌های جدید برای من یک سرگرمیه و بی وقفه سعی میکنم مهارت‌های جدیدی رو امتحان کنم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید