گوگل پنالتی چیست

قطعا با مفهوم پنالتی در ورزش آشنا هستید، درست است؟ اگر فردی در مسابقه و ورزش عملی برخلاف قوانین انجام دهد کارت زرد/قرمز دریافت کرده و جریمه می‌شود. گاهی این جریمه سنگین بوده و یک پنالتی به حریف داده می‌شود. گوگل پنالتی هم کمی مشابه این موقعیت در بازی‌های ورزشی است. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد این موضوع و روش‌های دوری از آن صحبت کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما باشید.
 ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ | ۱۴:۵۲  زمان مطالعه 8 دقیقه امتیاز:
گوگل پنالتی چیست

قطعا با مفهوم پنالتی در ورزش آشنا هستید، درست است؟ اگر فردی در مسابقه و ورزش عملی برخلاف قوانین انجام دهد کارت زرد/قرمز دریافت کرده و جریمه می‌شود. گاهی این جریمه سنگین بوده و یک پنالتی به حریف داده می‌شود. گوگل پنالتی هم کمی مشابه این موقعیت در بازی‌های ورزشی است. در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد این موضوع و روش‌های دوری از آن صحبت کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما باشید.

گوگل پنالتی چیست؟

اجازه دهید ببینیم که گوگل پنالتی دقیقا چیست و چه معنایی دارد. در واقع گوگل پنالتی عواقب و امتیازات منفی‌ای است که در اثر انجام یک کار خلاف قوانین در انتظار وبسایت‌هاست. این امتیاز منفی اکثرا روی رتبه‌بندی یک وبسایت در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این قوانین توسط چه کسی تعیین شده‌اند؟ خب جواب کاملا واضح است. گوگل خودش این قوانین را مشخص کرده است و در صورت دور زدن آن‌ها به سایت متخلف جریمه تعلق می‌گیرد. این جریمه گاها سبک و سنگین است و گاهی هم ممکن است به قیمت از دست دادن زمان و هزینه یک عمر فعالیت تمام شود. پس بهتر است از ابتدا بر طبق قوانین پیش بروید و فکر یک شبه به هدف رسیدن را از سرتان بیرون کنید.

گوگل پنالتی چیست؟

انواع جریمه‌های گوگل

مبحث بعدی که می‌خواهیم به آن بپردازیم انواع مختلف جریمه‌های گوگل است. این جریمه‌ها در دو نوع دستی و اتوماتیک اجرا می‌شوند. اجازه دهید در ادامه بیشتر به جزئیات این دو مدل بپردازیم.  

گوگل پنالتی اتوماتیک

گوگل پنالتی اتوماتیک که به آن algorithmic penalty هم گفته می‌شود، جریمه‌هایی هستند که توسط الگوریتم‌های گوگل به سایت متخلف نسبت داده می‌شوند. همان طور که می‌دانید گوگل در طی سال‌ها الگوریتم‌های بسیاری را توسعه داده است که می‌توان به پنگوئن، مرغ مگس‌خوار، پاندا، کبوتر، برت و ... اشاره کرد. این الگوریتم‌ها کم نیستند و هر کدام قوانین مخصوص خود را دارند که برای یک هدف مشخص طراحی و توسعه داده شده‌اند. 

برای مثال الگورتیم پاندا یا پنگوئن هسته یک وبسایت را بازبینی می‌کنند و اگر موردی برخلاف چهارچوب‌های خود مشاهده کنند به صورت خودکار این وبسایت امتیاز منفی دریافت می‌کند. در نتیجه گرفتن گوگل پنالتی توسط الگوریتم‌ها چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر خیلی بدشانس باشید و گوگل پنالتی دریافت کنید به صورت ناگهانی و آنی قابلیت جستجو و رویت وبسایت شما در موتورهای جستجو به شدت تحت الشعاع قرار می‌گیرد و روند نزولی را طی خواهد کرد. اتفاقی که امیدواریم برای شما پیش نیاید! زیرا تاثیر بسیار بدی روی سئو یک وبسایت دارد. 

گوگل پنالتی دستی 

در مدل دستی قضیه کمی متفاوت است. در مدل دستی یکی از کارمندان گوگل از یک بخش معین، برای مثال تیم Webspam، یک دامنه را به صورت فعال و منظم زیرنظر می‌گیرد. در این بررسی دستی اگر به نظر برسد که دامنه مورد نظر در حال نقض قوانین گوگل است، توسط کارمندی که کار نظارت را انجام داده است امتیاز منفی دریافت می‌کند. چه زمانی از مدل دستی استفاده می‌شود؟ زمانی که الگوریتم‌های گوگل نتوانند تخلف یک وبسایت را تشخیص دهند، این کارشناسان و متخصصین هستند که کار بررسی و نظارت را بر عهده می‌گیرند. در این حالت امکان اینکه بتوانید از پنالتی گوگل فرار کنید، کاملا صفر است! زیرا این کارشناسان با استفاده از دانش خود و ابزارهای آنالیز حرفه‌ای کار بازبینی را انجام می‌دهند. از دلایل رایجی که کارشناسان گوگل به یک دامین پنالتی می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپم‌های تولید شده توسط کاربر
  • کلمات کلیدی پنهان
  • محتوای بدون ارزش
  • لینکدهی غیرطبیعی به سایت شما
  • لینکدهی غیرطبیعی از وبسایت شما به دیگر منابع
  • و ...

گوگل پنالتی دستی 

در ادامه بیشتر در مورد انواع مختلف جریمه‌ها و روش‌های رفع آن‌ها صحبت می‌کنیم. 

رایج‌ترین مجازات‌های گوگل

مجازات گوگل در قبال یک وبسایت کاملا بستگی به میزان تخلفات آن دارد. در برخی مواقع این مجازات کوتاه مدت و گذری هستند و در برخی موارد جدی‌تر. برای مثال گاهی اوقات ممکن است وبسایت متخلف فقط برای یک بازه زمانی معین از نتایج جستجو، مخصوصا نتایج اولیه برداشته شود. از طرفی در برخی موارد که تخلف سنگینی انجام داده باشید به طور کلی وبسایت شما از SERPs گوگل پاک می‌شود که امیدواریم این اتفاق هیچوقت برای شما پیش نیاید، زیرا تمامی زمان و هزینه‌ای که این مدت برای وبسایتتان خرج کرده‌اید از دست می‌رود. 

گوگل خودش تمامی اقدامات و احتمالات را به وضوح برای کاربران توضیح داده است. اینکه شما از قوانین پیروی کنید و یا آن‌ها را دور بزنید کاملا به خودتان بستگی دارد. اما در صورت نادیده گرفتن قوانین برای گوگل فرقی نمی‌کند که شما چه وبسایتی دارید یا جایگاه آن کجاست! گوگل در برابر تمامی تخلفات رفتار یکسانی دارد و آن برخورد جدی است!

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن با دیگر مجازات‌ها

الگوریتم پاندا و پنگوئن از معروف‌ترین الگوریتم‌های گوگل هستند. همان طور که می‌دانید الگوریتم پاندا روی انتشار محتوای غنی و باکیفیت نظارت می‌کند. این الگوریتم اولین بار در سال 2011 معرفی شد. هدف اصلی این الگوریتم جذب رضایت مخاطبین در نتیجه انتشار محتوای با ارزش و مرتبط است. در طرف دیگر الگوریتم پنگوئن قرار دارد. الگوریتم پنگوئن در سال 2012 شروع به کار کرد. این الگوریتم به طور کلی با تکنیک‌های بلک هت در لینک سازی مقابله می‌کند. در واقع افرادی که سعی می‌کنند با خرید بک لینک توجه بیشتری به خود جلب کنند با الگوریتم پنگوئن تنبیه می‌شوند.

تفاوت الگوریتم پاندا و پنگوئن با دیگر مجازات‌ها

گوگل چه سایت‌هایی را جریمه می‌کند

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا سایت شما گوگل پنالتی گرفته است؟ یا بهتر است بگوییم گوگل چه سایت‌هایی را جریمه می‌کند؟ همان طور که می‌دانید این موتور جستجو نحوه ایندکس و خزش کردن یک وبسایت و محتوای آن را دائما تغییر می‌دهد. از طرفی وظیفه گوگل این است که همیشه محتوای جستجوی مرتبط را به کاربران نشان دهد. همین موضوع کمی کار را سخت می‌کند. از دیدگاه این موتور جستجو هر وبسایتی که سعی کند محتوای نتایج را دستکاری کند مرتکب تخلف شده است. 
به طور کلی می‌توان گفت که گوگل با دو مدل از سایت‌ها برخورد جدی می‌کند:

  1. وبسایت‌هایی که به هر طریقی سعی می‌کنند نتایج جستجو را تغییر دهند. این یعنی برای افزایش رتبه‌بندی خود در نتایج جستجو دست به هر کاری بزنند. 
  2. گروه دیگر وبسایت‌هایی هستند که برای رقابت با دیگر سایت‌ها از روش‌های غیرمجاز و غیرقانونی استفاده می‌کنند. 

چطور متوجه شویم سایت ما پنالتی شده است؟

همان طور که می‌دانید گوگل نقش بسیاری در محبوبیت وبسایت شما دارد. چه بخواهید چه نه، گوگل بهترین راه برای دریافت ترافیک مازاد و جلب توجه مخاطبین است. از این رو قرار گرفتن در نتایج جستجوی برتر گوگل مزایایی دارد که نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. به همین خاطر این یکی از دلایلی است که باید به اینکه سایت شما پنالتی شده است یا نه اهمیت دهید. 

یکی دیگر از دلایل تشخیص پنالتی توسط گوگل این است که دیگر مرتکب خطاهای گذشته نشوید و پنالتی شامل حال وبسایت شما نشود. همچنین جواب این سوال که چرا ناگهانی ترافیک وبسایتتان کاهش پیدا کرده است به تشخیص پنالتی گوگل وابسته است. به طور کلی برای اینکه ببینید وبسایتتان گوگل پنالتی دریافت کرده است یا خیر دو راه وجود دارد. 

یک روش استفاده از Google Search Console است. در روش دیگر هم به نتایج ترافیکی گوگل آنالیتیکس می‌توان بسنده کرد. اجازه دهید بیشتر در مورد چگونگی تشخیص گوگل پنالتی در ادامه صحبت کنیم. 

استفاده از Google Search Console برای تشخیص پنالتی Manual

گوگل سرچ کنسول هم یکی دیگر از ابزارهای کمپانی گوگل است. اگر تا به حال برای ثبت نام در این سرویس اقدام نکرده‌اید الان دست به کار شوید. 

این ابزار با وبمستران ارتباط برقرار می‌کند و اگر خطا و فعالیت مشکوکی در وبسایت و دامین آن‌ها مشاهده کند آن را گزارش می‌دهد. گوگل پنالتی هم جز همین مواردی است که بر روی آن نظارت دارد و در صورت مشاهده آن را اعلام می‌کند. همان طور که گفتیم به طور کلی دو نوع گوگل پنالتی داریم، یکی الگوریتم‌ها (اتوماتیک) و دیگری مدل دستی جرایم است. مدل الگوریتم‌ها اغلب به این دلیل رخ می‌دهند که گوگل دائما قوانین و چهارچوب‌های آن‌ها را تغییر می‌دهد. به همین خاطر است که این مدل برای وبمستران از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما سوال اینجاست که چطور ببینیم وبسایت ما گرفتار گوگل پنالتی شده است؟ تنها کافی است به Google Search Console لاگین کنید. سپس به بخش SECURITY & MANUAL ACTIONS بروید و بر روی MANUAL ACTIONS کلیک کنید. اگر که در این صفحه پیغام No issue detected را ببینید یعنی هیچ پنالتی به شما داده نشده است و مشکلی وجود ندارد، در نهایت هم نیاز نیست اقدامی انجام دهید. اما اگر گوگل پنالتی به شما داده شده باشد باید پیغام آن را با دقت مطالعه کنید و برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید، سپس درخواست بازبینی مجدد وبسایت را ارسال کنید. 

استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تشخیص گوگل پنالتی اتوماتیک

بهترین راه برای تشخیص اینکه وبسایت شما دچار خطای الگوریتمی شده است یا نه، استفاده از گوگل آنالیتیکس و بررسی گزارش ترافیک ارگانیک وبسایت است. با توجه به این نمودار اگر در مدتی که گوگل الگوریتم‌های خود را بروزرسانی کرده باشد افت ترافیک داشته باشید بدون شک دچار گوگل پنالتی اتوماتیک شده‌اید. 

خب، از داشبورد گوگل آنالیتیکس وبسایت خود را انتخاب کنید و به مسیر ACQUISITION > All Traffic > Source / Medium بروید. سپس بر روی GOOGLE / ORGANIC کلیک کنید. چیزی که می‌بینید ترافیکی است که از سمت جستجوی گوگل دریافت می‌کنید. در اینجا می‌توانید بازه زمانی گزارش را خودتان مشخص کنید و ببینید تغییرات در زمان‌های مختلف به چه صورت بوده است. کاری که باید انجام دهید این است، اینکه دیتایی که در زمان بروزرسانی الگوریتم دارید با دیتای گذشته مقایسه کنید. اگر تفاوت بارزی در این مقایسه تشخیص داده شود بدون شک گرفتار گوگل پنالتی اتوماتیک شده‌اید.

استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تشخیص گوگل پنالتی اتوماتیک

ابزار‌های تشخیص پنالتی سایت

همان طور که دیدید برای تشخیص پنالتی یک سایت دو ابزار گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را معرفی کردیم. اما برای تشخیص پنالتی تنها همین دو ابزار نیستند که کاربرد دارند و سرویس‌های دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این ابزارها به شرح زیر هستند:

MOZ Algorithm Change History

MOZ یکی از معروف‌ترین وبسایت‌هایی است که سئو یک وبسایت را بررسی می‌کند و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکاناتی که باعث می‌شوند ترافیک وبسایت را افزایش دهید. یکی از قابلیت‌های این ابزار Algorithm Change History است. این ابزار تمامی بروزرسانی‌های گوگل را در صورت تایید/عدم تایید لیست می‌کند و نمایش می‌دهد. اگر به صورت ناگهانی شاهد تغییر در روند ترافیکی وبسایت شدید بلافاصله گزارش‌های این ابزار را بررسی کنید و ببینید که در زمان افت ترافیک بروزرسانی از سمت گوگل منتشر شده است یا نه! اگر که اینطور باشد باید پیغام برنامه را مطالعه کنید و در جهت رفع مشکل اقدام کنید. 

Fruition Google Penalty Checker

ابزار دیگری که برای تشخیص پنالتی یک سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد Fruition Google Penalty Checker است. این ابزار در دو نسخه رایگان و پریمیوم موجود است. این ابزار با نظارت دقیق بر روی عملکرد یک وبسایت در صورت بروز مشکل به سرعت آن را گزارش می‌دهد که افت ترافیک هم شامل آن می‌شود. این ابزار حتی از الگوریتم‌ها و منطق ریاضی اختصاصی خود برای تشخیص پنالتی‌ها استفاده می‌کند. گراف‌هایی که این ابزار در اختیار کاربران قرار می‌دهد به وضوح نشان می‌دهد که بروزرسانی‌ها چطور منجر به افت ترافیک در 3 ماه گذشته شده‌اند. 

نکته مثبت اینجاست که این ابزار یک تصویر اجمالی برای کاربران خود فراهم می‌کند و تشخیص مشکل بسیار راحت است. در نسخه رایگان می‌توانید 2 دامنه ثبت کنید. همچنین با خرید نسخه پولی می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. از مزیت‌های این ابزار می‌توان به رابط کاربری ساده و استفاده آسان از آن اشاره کرد. 

SEMrush (Sensor)

SEMrush یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو وبسایت است. البته که برای استفاده از این ابزار باید اشتراک خریداری کنید و هزینه زیادی پرداخت کنید اما قطعا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. یکی از امکاناتی که به صورت رایگان در این ابزار در دسترس است قابلیت Sensor است. این قابلیت این امکان را به کاربران می‌دهد که اطلاعات زیادی از پنالتی‌های یک وبسایت بدست بیاورند. این ابزار اطلاعات و دیتای زیادی در اختیار شما می‌گذراد – وظیفه شما این است که بدانید چطور با این دیتا کار کنید و مشکلات را حل کنید. 
برای تشخیص پنالتی‌های گوگل ابزارهای دیگری هم موجود هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Rank Ranger Rank Risk Index
  • Panguin Penalty Checker Tool by Barracuda Digital
  • CognitiveSEO Signals – Google Algorithm Changes

لیست مهم‌ترین دلایل جریمه شدن گوگل و راه‌های رفع آن

خب، حال قرار است ببینیم که گوگل به چه دلایلی یک وبسایت را جریمه می‌کند. همچنین راه حلی برای رفع این تخلفات ارائه دهیم. پس همچنان با ما باشید. مهم‌ترین دلایل جریمه شدن گوگل عبارت هستند از:

Robots.txt

همان طور که می‌دانید فایل robot.txt یکی از فایل‌های مهم یک وبسایت است. این فایل دقیقا شبیه به یک راهنما برای موتورهای جستجوگر است. شما می‌توانید در صورت نیاز صفحاتی را از ایندکس کردن یا دید موتورهای جستجو پنهان کنید و از فایل robot.txt حذف کنید. این کار کاملا قانونی و منطقی است. اما مسئله این است که زیاده‌روی در این کار شما را در دردسر می‌اندازد. پس در انجام این کار افراط نکنید، همین!

صفحات فرود – Landing Pages

قطعا از اهمیت صفحات فرود آگاه هستید. کسب و کارها گاها برای اینکه رتبه بهتری در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر داشته باشند از این صفحات استفاده می‌کنند. اما مسئله اینجاست که در صورتی که تنها با یک کلیدواژه برای ساخت چندین صفحه اقدام کنید گوگل با شما برخورد می‌کند و این عمل را یک اقدام مخرب گزارش می‌دهد. چاره چیست؟ اینکه صفحات فرود مدیریت شده طراحی کنید. 

لینک‌های Affiliate

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی که این روزها رایج شده است استفاده از لینک‌های Affiliate است. اما اگر این کار بیش از حد در یک وبسایت انجام شود در واقع خط قرمزهای گوگل را رد کرده است و شامل جریمه می‌شود. اگرچه می‌توان با تغییر مسیر لینک‌های Affiliate را پوشش داد اما خود گوگل به این کار کاملا آگاه است. 

اطلاعات ناقص Sitemap

همان طور که می‌دانید گوگل با استفاده از Sitemap یک وبسایت را ایندکس می‌کند و با ساختار یک وبسایت آشنا می‌شود. پس همیشه باید این فایل را به‌روز کنید و اطلاعات دقیقی در آن درج کنید و آن را در ابزار Webmaster خود بارگذاری کنید. 

لینک‌های پنهان

تمامی لینک‌ها در وبسایتتان باید در معرض دید قرار بگیرند و برای کاربران مفید باشند. هرچیزی که مخفی شود به عنوان یک مورد مشکوک در نظر گرفته می‌شود. پس هرگز یک لینک را هم رنگ با پس زمینه یا یک کلید نکنید، حتی اگر از نظر خودتان دلیل منطقی برای این کار دارید. این کار توسط گوگل تخلف شناخته می‌شود. 

لینک‌های خارجی ناقص و مشکل‌دار

در صورتی که نسبت به بروزرسانی لینک‌های خارجی وبسایت خود بی‌توجه باشید هم مرتکب تخلف شده‌اید. زیرا گوگل این کار را به عنوان اهمیت ندادن به تجربه کاربری مخاطبین در نظر می‌گیرد. پس به بروز نگه داشتن این لینک‌های خارجی توجه کنید. 

سرعت پایین بارگذاری

اگر که وبسایت شما سرعت پایینی در بارگذاری داشته باشد بدون شک مخاطبین را ناامید می‌کند. از طرفی عوامل بسیاری بر سرعت پایین یک وبسایت تاثیرگذارند، بنابراین حل مشکل کاملا تریکی است. برای رفع این مشکل از یک افزونه کش یا CDN استفاده کنید. 

کامنت‌های اسپم

اغلب سرویس‌های مرتبط با کامنت‌های یک وبسایت قابلیت تشخیص محتوای اسپم را دارند، اما با این حال این مشکل هنوز هم جدی است و راهی برای نفوذ پیدا می‌کند. پس بر روی دیدگاه‌هایی که دریافت می‌کنید نظارت داشته باشید و اجازه انتشار محتوای اسپم را ندهید. از طرفی اگر زمان کافی برای مدیریت دیدگاه‌ها ندارید پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را غیرفعال کنید. 

محتوای هک شده – Hacked Content

اگر که وبسایت شما در معرض حمله و هک قرار بگیرد به سرعت از نتایج جستجوی گوگل حذف می‌شود. پس در صورت احساس خطر سریعا وارد عمل شوید و مجددا وبسایت خود را با استفاده از نسخه پشتیبان راه اندازی کنید. 

پنهان کردن اسپانسرها

داشتن اسپانسر نشان دهنده عدم توانایی و ضعف نیست، این را در نظر داشته باشید که بسیاری از سایت‌ها بدون حضور اسپانسر حتی وجود خارجی هم نخواهند داشت. هیچوقت سعی نکنید اسپانسرهای خود را مخفی کنید. تنها کافی است قوانین را دنبال کنید.

لینکدهی به وبسایت‌های مشکوک

لینکدهی به وبسایت‌های مشکوکی که محتوای غیرقانونی منتشر می‌کنند یکی از جدی‌ترین دلایل جریمه شدن توسط گوگل است. وبسایت‌هایی که محتوای خشن، غیرقانونی و غیراخلاقی منتشر می‌کنند را فراموش کنید. همچنین به وبسایت‌هایی که در گذشته گوگل پنالتی دریافت کرده‌اند لینک ندهید. 

متا دیتای کپی

برخی از پلتفرم‌های وبلاگ نویسی و CMSها اتفاقی باعث ایجاد متا دیتای تکراری می‌شوند. با اینکه متا دیتای تکراری خودش به تنهایی منجر به دریافت گوگل پنالتی نمی‌شود، اما می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر وجود محتوای تکراری و کپی بر روی وبسایت شما باشد. باید سعی کنید که این دیتا را کنترل کنید و با آن کنار بیایید.

خطای 404 داخلی

گوگل به هیچ عنوان با خطاهایی از قبیل 404 کنار نمی‌آید. منطق گوگل جلب رضایت کاربران است و با هرچیزی که خلاف این موضوع باشد به شدت برخورد می‌کند. اگر که شما در وبسایت خودتان با خطای 404 مواجه می‌شوید مطمئن باشید که کاربران هم به چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند و محتوای مرتبطی به آن‌ها نمایش داده نمی‌شود. 

این موارد از رایج‌ترین دلایل جریمه شدن توسط گوگل است. البته که دلایل بسیاری برای جریمه شدن توسط گوگل وجود دارد.

لیست مهم‌ترین دلایل جریمه شدن گوگل و راه‌های رفع آن

نتیجه‌گیری: گوگل پنالتی چیست و راه های رفع آن

همان طور که دیدید گوگل پنالتی در شرایط مختلفی به یک وبسایت داده می‌شود و برای تشخیص اینکه وبسایت شما گوگل پنالتی گرفته است یا نه هم خوشبختانه ابزارهای بسیاری وجود دارد. باز هم تاکید می‌کنیم که قوانین سفت و سخت گوگل را دست کم نگیرید و تا جای ممکن از آن‌ها پیروی کنید. 

زیرا پیروی از این قوانین تا یک جایی ایمنی شما را تضمین می‌کنند و باعث می‌شوند از مجازات گوگل در امان باشید. این موتور جستجو در قبال تمامی متخلفان رفتار یکسانی دارد و در مورد دور زدن قوانین به هیچ عنوان شوخی ندارد. یک قانون ساده برای پیشرفت در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد و آن پیروی از قوانین و صبور بودن است.
 

نویسنده : الهه معتمدی

الهه معتمدی هستم، من در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنم. به صورت موازی تولید محتوای بصری و ویدیویی انجام میدم و شیفته دنیای تدوین هستم. یادگیری مهارت‌های جدید برای من یک سرگرمیه و بی وقفه سعی میکنم مهارت‌های جدیدی رو امتحان کنم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
مقاله کامل و جامعی بود ممنون از تیم جت
۲۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. موفق باشید.