بهترین پلاگین های سئوی وردپرس

در این مقاله برترین افزونه‌های سئو وردپرس را معرفی می کنیم. همچنین در کنار آن نگاهی هم به ویژگی‌های یک افزونه سئو‌ خوب می اندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
 ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ | ۰۹:۳۶  زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین پلاگین های سئوی وردپرس

وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیاست که روی سئوی آن خیلی کار شده است. ولی این تمام ماجرا نیست و برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل بهتر رتبه بگیرید باید روی سایت خود کار کنید. اما گاهی در این راه نیاز به کمک و راهنمایی دارید و می‌توانید از افزونه‌های سئوی وردپرس به عنوان ابزارهای کمکی استفاده کنید.

در ادامه‌ این مقاله قصد داریم برترین افزونه‌های سئو وردپرس را بررسی کنیم و باهرکدام از آن‌ها آشنا شویم. البته اجازه دهید قبل از معرفی افزونه‌های مناسب برای سئو وردپرس، نگاهی هم به ویژگی‌های یک افزونه سئو‌ خوب داشته باشیم.

چگونه یک افزونه خوب سئو وردپرس را تشخیص دهیم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که یک افزونه‌ مناسب برای وردپرس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و اساسا چه تفاوتی بین یک افزونه‌ خوب و بد وجود دارد؟ 

در ادامه، چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین افزونه‌های مختلف سئو وردپرس وجود دارد بررسی می‌کنیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه بتوانید یک افزونه مناسب برای وب‌سایت‌تان انتخاب کنید.

کدنویسی اصولی، شرط مهم انتخاب افزونه

در واقع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در انتخاب یک افزونه سئو وجود دارد، کدنویسی اصولی آن است. اگر کدنویسی یک افزونه اصولی نباشد سرعت و عملکرد وب‌سایت شما افت می‌کند و ممکن است به‌جای کمک به بهبود سئو، به آن لطمه وارد کند. این مورد را می‌توانید از طریق شرکت توسعه دهنده‌ آن افزونه و یا تعداد نصب افزونه متوجه شوید. معمولا افزونه‌هایی که بیش‌تر از صدهزار نصب دارند، افزونه‌های مناسبی هستند.

قابلیت‌های فراوان سئو

امروزه افزونه‌های زیادی وجود دارند که سئو سایت شما را بررسی می‌کنند اما بعضی از آن‌ها فقط بخش خاصی از سئو سایت را بررسی می‌کنند، در نتیجه برای بررسی موارد دیگر سئو مجبور هستید از دیگر افزونه‌های وردپرس استفاده کنید، اما مشکل اینجاست که اگر افزونه‌های نصب شده روی وب‌ سایت شما از حد خاصی بیش‌تر شود، ممکن است سایت شما باکندی مواجه شود یا بعضی از افزونه‌ها با هم تداخل پیدا کنند و باعث بروز مشکلات فنی در سایت شما بشوند؛ پس سعی کنید تا حد امکان یک افزونه سئو جامع نصب کنید و از نصب افزونه‌های متعدد خودداری کنید.

به‌روزرسانی‌های منظم افزونه

بعضی از افزونه‌های وردپرسی مانند افزونه‌ی تقویم، حتی اگر سالیانه هم آپدیت بشوند مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما یکی از ویژگی‌های مهم در یک افزونه‌ مناسب برای سئو، به‌روزرسانی‌های منظم آن است. اگر کمی با مباحث سئو آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که گوگل در سال‌های اخیر به‌طور مرتب الگوریتم‌هایش را تغییر داده است و اطلاع شما از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل باعث می‌شود که شما بتوانید محتوای‌تان را به‌طور کامل برای گوگل بهینه کنید.

بهترین افزونه های سئوی وردپرس کدام است؟

بعد از آشنایی با ویژگی‌های یک افزونه سئو وردپرس، بهتر است به معرفی برترین افزونه‌های سئو بپردازیم و هرکدام از آن‌ها را به شکل کامل بررسی کنیم. البته همان‌طور که اشاره کردیم افزونه‌های سئو وردپرس بسیار زیاد هستند اما افزونه‌های جامع سئو اندک هستند. به‌منظور استفاده حداکثری از این افزونه‌ها بهتر است قبل از دانلود افزونه، نیازهای سئو سایت‌تان را بررسی کنید و مناسب‌ترین افزونه را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که افزونه‌ انتخابی‌تان بیش‌ترین سازگاری را با وب سایت‌تان داشته باشد.

Yoast SEO

اگر شما هم با مباحث سئو وردپرس آشنایی داشته باشید حتما از شنیدن نام Yoast SEO در این لیست تعجب نخواهید کرد. این افزونه پردانلودترین افزونه سئو وردپرس است و برروی بسیاری از سایت‌های وردپرسی نصب است. از مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این افزونه می‌توان به جامع بودن و قابلیت‌های زیاد این افزونه اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذاب افزونه Yoast SEO ایجاد نقشه برای سایت و لینک کردن آن به گوگل است؛ این کار به‌صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود و تأثیرات بسیار مثبتی در سئو سایت شما خواهد داشت. البته نقشه سایت ایجاد شده توسط Yoast SEO را می‌توانید به کنسول وب‌مستر بینگ هم متصل کنید که این کار نیاز به فعال کردن دستی این قابلیت دارد.

بهترین افزونه های سئوی وردپرس - Yoast SEO

دقت داشته باشید که قابلیت‌های این افزونه به همین‌جا ختم نمی‌شود و شما بعد از نصب این افزونه می‌توانید به آنالیز تک‌تک صفحات وب‌سایت‌تان بپردازید و براساس کلمه‌ کلیدی مشخص شده، مشکلات آن صفحه را شناسایی و برطرف کنید. لازم به‌ذکر است که این افزونه دارای دو نسخه است و نسخه‌ پولی آن دارای امکانات بیش‌تری است. برای مثال یکی از امکانات نسخه‌ پریمیوم افزونه Yoast SEO، تعریف ۲ کلمه کلیدی مجزا، برای هر صفحه است. همچنین بهتر است بدانید که این افزونه بیش‌ترین سازگاری با وردپرس را دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی هر وب‌مستر برای آنالیز و سئو سایت باشد.

All In One SEO Pack

افزونه‌ All In One SEO Pack نیز یکی از افزونه‌های مناسب برای بررسی سئو سایت‌های وردپرسی است و معمولا جزو انتخاب‌های اول وب‌مستران برای آنالیز سئو وب ‌سایت است. از مهم‌ترین ویژگی‌ها این افزونه می‌توان به ساخت نقشه سایت اشاره کرد که البته مانند افزونه Yoast SEO، قابلیت ثبت نقشه در موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ هم فراهم است. همچنین این افزونه قابلیت پشتیبانی از AMP را نیز دارد که این موضوع برای بهینه شدن سایت، در تلفن‌های همراه نقش بسیار مهمی دارد.(لازم به ذکر است AMP، به صفحات پرشتاب موبایلی گفته می‌شود و بیش‌تر برای وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین افزونه های سئوی وردپرس - All In One SEO Pack

این سیستم، سرعت باز شدن مطالب را به‌شدت افزایش می‌دهد چراکه یک نسخه از مطلب شما بر روی سرورهای گوگل ذخیره می‌کند و مطالب شما به‌طور مستقیم از روی سرور گوگل برای کاربران نمایش می‌دهد). یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این افزونه، پشتیبانی از گوگل آنالیتیکس است که به کمک آن می‌توانید فعالیت کاربران را در وب‌سایت‌تان بررسی کنید. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید بهتر است بدانید که افزونه All In One SEO Pack یکی از افزونه‌های رایگانی است که قابلیت ادغام با فروشگاه‌های اینترنتی را دارد و می‌تواند به‌راحتی از فروشگاه‌ساز ووکامرس پشتیبانی کند.

SEO Ultimate

اگر به هر دلیلی قصد استفاده از ۲ افزونه بالا را نداشتید بهتر است از افرونه سئو SEO Ultimate استفاده کنید چراکه این افزونه نیز می‌تواند نیازهای یک وب‌مستر را در زمینه سئو برطرف کند. این افزونه دارای قابلیت‌های متعددی برای سئوی داخلی وردپرس است و در حال حاضر بیش ‌از ۲ میلیون نصب فعال دارد. البته این افزونه مشکلاتی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی انجمن وردپرس از این افزونه اشاره کرد. 

البته برای رفع این مشکل می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم این افزونه را استفاده کنید که مستلزم پرداخت هزینه است. بعد از نصب این افزونه می‌توانید عنوان پست‌ها را ویرایش کنید یا توضیحات متا دیسکیریپشن را ادیت کنید تا مطالب‌تان برای موتورهای جستجو بهینه شوند. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به‌فرد این افزونه، ایجاد انکرتسکت‌‌های مناسب برای ارتباط بین مقالات وب سایت است.

SEO Squirrly

افزونه SEO Squirrly یکی دیگر از افزونه‌های مناسب برای سئو سایت‌های وردپرسی است که می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای سئو سایت وردپرسی شما باشد. شما به کمک این افزونه می‌توانید بازاریابی محتوایی را توسط یکی از ابزارهای معروف اینترنتیست انجام دهید و آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید. بررسی‌های انجام شده توسط این افزونه به ایمیل شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید مستقیما آن‌ها را به نویسندگان سایت خود انتقال دهید تا محتوای تولید شده را بهبود ببخشند لازم به‌ذکر است این اطلاعات بیش‌تر شامل نقاط ضعف نوشته‌های منتشر شده در سایت است. البته اگر به‌دنبال ایجاد حق کپی رایت برای تصاویر سایت خود هستید این افزونه کاملا مناسب شماست چراکه برای تصاویر منتشر شده در سایت شما حق کپی رایت ایجاد می‌کند. همچنین این پلاگین مجهز به Open Graph است تا لینک‌های موجود در سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کند.

بهترین افزونه های سئوی وردپرس - SEO Squirrly

The SEO Framework

افزونه‌ The SEO Framework آخرین افزونه معرفی شده در این مطلب است و به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و به‌منظور بهبود سئو سایت، فعالیت‌های خاصی را در وب سایت شما انچام می‌دهد. پس از نصب این افزونه تمامی این فعالیت‌ها به‌صورت خودکار در پس‌زمینه انجام می‌گیرد. یکی از مزیت‌های این افزونه ناشناس بودن آن است به‌طوری‌که هیچ نشانی از این افزونه در وب‌سایت شما درج نمی‌شود و هیچ‌کس متوجه استفاده شما از این افزونه نمی‌شود.

لازم به‌ذکر است به کمک این افزونه می‌توانید برای هر صفحه، استاندارد مجزا و جداگانه‌ای تعریف کنید. همچنین این افزونه از یک سیستم کش موقت استفاده می‌کند. این سیستم برای سایت‌هایی که از دیتای زیادی استفاده می‌کنند بسیار مناسب است و باعث کاهش زمان بارگذاری صفحات می‌شود. این افزونه از ووکامرس هم پشتیبانی می‌کند و اگر قصد بهینه‌سازی سایت فروشگاهی را دارید می‌توانید روی این افزونه حساب باز کنید. 

همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این افزونه نسبت به دیگر افزونه‌ها قابلیت Open Graph است به‌طوری‌که عکس‌های بارگذاری شده را تغییر سایز می‌دهد تا برای کاربران مناسب باشند. البته این افزونه قابلیت به‌روزرسانی برای موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاندکس را نیز دارد که از طریق تنظیمات می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی:بهترین افزونه های سئوی وردپرس

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک افزونه سئو پرداخته شد و در ادامه‌ مطلب، ۵ افزونه برتر سئو وردپرس را معرفی کردیم که هرکدام‌شان ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشتند و البته بعضی از آن‌ها نیز دارای مشکلات یا نواقصی بودند که بررسی شد. حالا انتخاب باشماست که کدام‌یک از این افزونه‌ها را بر روی وب‌سایت‌تان نصب کنید و به نتایج اول گوگل برسید. البته همان‌طور که در ابتدای متن توصیه کردیم بهتر است سعی کنید یک افزونه سئو جامع نصب کنید تا از نصب پلاگین‌های متفرقه بی‌نیاز شوید.

با جت به روز باشید.

نویسنده : مدیر سایت

مدیر جت هستم، ما در سایت جت محصولات آموزشی را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مدیران سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های مختلف و کلیه افراد علاقه‌مند به مباحث کارآفرینی و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید