آموزش تصویری کار با پینترست

پینترست یک شبکه اجتماعی عکس محور است که مانند اینستاگرام عمل می‌کند. در این مقاله سعی کردیم که به شما یاد بدهیم که چگونه با این اپلیکیشن کار کرده و از آن برای ارتقای ‌کسب‌وکار خود استفاده کنید.
 ۱۳۹۸/۱۱/۵ | ۱۰:۲۷  زمان مطالعه 4 دقیقه امتیاز:
آموزش تصویری کار با پینترست

پینترست یک شبکه اجتماعی عکس محور است که مانند اینستاگرام عمل می‌کند. در این سایت که اپلیکیشن هم دارد، می‌توانید عضو بشوید، عکس‌های مورد علاقه‌تان را آپلود کنید، نمونه کارهای هنری بگذارید و عکس‌ها را با موضوعات مختلف ‌جستجو کند. در این مقاله سعی کردیم که به شما یاد بدهیم که چگونه با پینترست کار کرده و از آن برای ارتقای ‌کسب‌وکار خود استفاده کنید.

پینترست چیست؟ 

پینترست یک شبکه اجتماعی عکس محور است که ساز و کاری شبیه به اینستاگرام دارد. در این شبکه اجتماعی می‌توانید، عکس‌هایی که دوست دارید را آپلود کرده یا به اصطلاح پین کنید. مخاطبین شما هم عکس‌های شما را لایک کرده و اگر دوست داشتند به اشتراک می‌گذارند (به اشتراک گذاری در پینترست ریپین گفته ‌می‌شود).

پینترست چیست؟

در پینترست راجع به هر موضوعی که بخواهید، عکس و اینفوگرافیک مرتبط پیدا می‌کنید. حتی هنرمندان و افرادی که کارهای دستی درست می‌کنند، با استفاده از تصاویر موجود در پینترست می‌توانند به ایده‌های جذابی برای کارهای خودشان برسند. از هر عکسی که خوشتان می‌آید، می‌توانید در یک Board ذخیره کنید. هر بورد مجموعه ای از تصاویر مورد علاقه شما است. می‌توانید بوردها را به صورت موضوعی دسته بندی کنید. به علاوه، عکس‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم ارسال کنید. اگر می‌خواهید تصویر را برای دوستان‌تان در پینترست بفرستید، کافیست در نوار Send to، شناسه کاربری یا ایمیل فرد را ‌جست‌وجو کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

نحوه ساخت اکانت در پینترست 

ثبت نام در پینترست هم مانند ثبت نام در اکثر شبکه‌ها و سایت‌ها است. یعنی اولین چیزی که برای ثبت نام احتیاج دارید، یک ایمیل معتبر و کلمه عبور است. البته اگر از آن دسته کسانی هستید که دوست ندارید برای سایت‌های مختلف ایمیل و کلمه‌های عبور مختلف ذخیره کنید، می‌توانید با حساب گوگل یا فیسبوک در پینترست ثبت نام کنید.

نحوه ساخت اکانت در پینترست 

اگر با حساب گوگل وارد شوید، رمز عبور ایمیل شما همان رمز عبور پینترست خواهد بود. به علاوه می‌توانید به کمک تنظیمات کروم، رمز عبور را ذخیره کنید، تا دفعات بعد مجبور نباشید آن را تکرار کنید. بعد از ثبت نام، موضوعات مختلفی به شما نشان داده ‌می‌شود. با توجه به علاقه‌هایی که دارید و یا حوزه کاری‌تان، می‌توانید موضوعات گوناگونی از جمله آشپزی، سینما، هنر، کاردستی، آرایشگری، ورزش و غیره را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: فیس بوک چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای استفاده از پینترست

وقتی در پینترست ثبت نام می‌کنید، اولین چیزی که برای شما نمایش داده ‌می‌شود، نوار ‌جست‌وجوی تصاویر است. در این نوار ‌جست‌وجو می‌توانید موضوعات مختلف را به فارسی و انگلیسی ‌جستجو کنید و با عکس‌های متنوعی رو به رو شوید. می‌توانید در موضوعات مختلف، عکس‌های گوناگونی را ‌جست‌وجو کنید و از این تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام استفاده کنید. عکس‌های پینترست معمولا هم افقی هستند و هم عمودی. بنابراین می‌توانید برای استوری اینستاگرام هم از این تصاویر استفاده کنید. 

یکی از ویژگی‌های خوب پینترست، پیشنهاد موضوع است. یعنی اگر در یک موضوع خاص دنبال عکس بگردید، پینترست موضوعات مرتبط و نزدیک را به شما پیشنهاد می‌دهد. روی هر کدام از این موضوعات که کلیک کنید، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید و عکس‌های متنوع‌تری را می‌یینید. 

راهنمای استفاده از پینترست

بخش‌های مختلف پینترست

برای اینکه بتوانید راحت‌تر با اپلیکیشن و سایت پینترست کار کنید، ما قسمت‌های مختلف آن را برای شما توضیح می‌دهیم. اولین قسمت بخش Home است که عکس‌های مختلف را براساس علاقه‌مندی‌هایی که قبلا انتخاب کردید به شما نشان می‌دهد. 
در بخش following، تصاویر و پین‌های کسانی که دنبال می‌کنید به شما نمایش داده ‌می‌شود. البته اگر کسی را فالو نکرده باشید، خود پینترست به صورت پیش فرض کسانی را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر صفحه کاری دارید می‌توانید صفحه کسانی که در حوزه شما فعالیت می‌کنند، دنبال کنید. 

آپلود عکس در پینترست

وقتی در صفحه اصلی پینترست قرار دارید، گوشه سمت راست صفحه یک علامت (+) وجود دارد. برای اینکه بخواهید پست بگذارید یا در پینترست عکس آپلود کنید، اول باید روی این دکمه کلیک کنید. گزینه دوم یعنی ساخت پین را انتخاب کنید.

 آپلود عکس در پینترست - مرحله اول

سپس به صفحه جدیدی برای ساخت پین ظاهر ‌می‌شود. در این صفحه می‌توانید عنوان تصویر را مشخص کنید، توضیحات کوتاهی در مورد تصویر بنویسید و تصویرتان را آپلود کنید. پینترست یک ویژگی جالب در اینجا دارد و آن گذاشتن لینک در تصویر است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، می‌توانید یک لینک را به عکس خودتان مرتبط کنید. بنابراین مخاطبین با کلیک روی تصویر می‌توانند وارد سایت شما شوند.

آپلود عکس در پینترست - مرحله دوم

اگر از صفحه‌ای که در پینترست دارید، برای ‌کسب‌وکار خود و آپلود تصاویر نمونه کارهای‌تان استفاده می‌کنید، بهتر است عنوان و توضیحات عکس را با توجه به حوزه کاری‌تان بنویسید. مثلا اگر دستبند یا انگشتر هنری درست می‌کنید، در عنوان و توضیحات حتما کلمه انگشتر و دست بند را استفاده کنید. حتی اگر سایت ندارید، در نوار لینک، لینک اینستاگرام‌تان را بگذارید. برای انتخاب بورد هم کاملا آزاد هستید، می‌توانید بورد جدیدی بسازید یا تصویر را به بوردهای قدیمی اضافه کنید. 

نحوه دانلود فیلم از پینترست

به روش‌های مختلفی می‌توانید از پینترست، فیلم دانلود کنید. یکی از روش‌ها این است که بعد از اینکه ویدئوی مورد نظرتون را پیدا کردید، لینک بالای صفحه را کپی کنید و وارد وب سایت  Free Online Pinterest Video Downloader  شوید. در این سایت، بخش مجزایی برای دانلود ویدئو از پینترست وجود دارد. در نواری که در این صفحه وجود دارد، لینک را قرار دهید و روی دکمه دانلود کلیک کنید.

نحوه دانلود فیلم از پینترست

ابزارپینترست چه کمکی به ‌کسب‌وکار شما می‌کند؟

همانطور که گفتیم پینترست یک شبکه اجتماعی است که طبق آخرین آمار موجود حدود 75 میلیون و 800 هزار نفر عضو دارد. به علاوه، امروزه محبوبیت این شبکه اجتماعی در بین ایرانی‌ها نیز بیشتر شده است. عکاسان و ‌کسب‌وکارهای مختلف برای نشان دادن محصول شان و حتی فروش آنها از پینترست استفاده می‌کنند. همچنین از آنجایی که امکان اتصال پینترست با وب سایت هم وجود دارد، برخی از فروشگاه‌ها از این قابلیت برای رشد وب سایت و افزایش ترافیک سایت بهره می‌برند.

اگر ‌کسب‌وکار وابسته به محصول و نحوه ارائه تصویری آن است، حتما در پینترست یک صفحه کاری بسازید و در زمان‌های مشخص در آن پست بگذارید. برای مثال، ‌کسب‌وکارهایی که در حوزه‌های آشپزی، تزئینات خانه، دکوراسیون، خیاطی و طراحی لباس، زیورآلات، آشپزی، عکاسی، و غیره هستند، می‌توانند از پینترست برای توسعه ‌کسب‌وکارشان استفاده کنند. از امکانات پینترست برای مرتب سازی محصولات مختلف استفاده کنید. دسته محصولات مشابه را در یک بورد بگذارد. 

هنگامی که می‌خواهید عکس نمونه کارهای‌تان را در پینترستت بگذارید، به عناوین و توضیحات عکس هم دقت کنید. سعی کنید عنوان‌های جذاب و مرتبط بنویسید و توضیحات کوتاهی دهید. می‌توانید از هشتگ هم در توضیحات استفاده کنید. با این کار تصاویرتان را در زیرگروه‌های مختلف قرار می‌دهید. در عنوان و توصیف عکس محصول حتما از کلمه کلیدی مرتبط با محصول استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت خفن با اینشات

ساخت اکانت تجاری Business

قبل از اینکه صفحه پینترست خود را در حوزه کاری فعال کنید، باید آن را صفحه شخصی به حالت تجاری تغییر دهید. برای این کار روی گزینه  Free Upgrade to Business Account کلیک می‌کنید. بعد از این حالت، دو ابزار بازاریابی در اختیار شما قرار می‌گیرد: Rich Pins و Pinterest Analytics. ریچ پین‌ها اطلاعات بیشتری نسبت به پین‌های معمولی دارند. به طور کلی چهار نوع ریچ پین در پینترست وجود دارد: ریچ پین‌های محصولات قیمت‌دار، ریچ پین‌های آشپزی، پین‌های مقاله و پین‌های اپلیکیشن. 

در ریچ پین محصولات قیمت دار، کاربران می‌توانند برای محصولاتی که در پینترست می‌گذارند، قیمت مشخص کرده و بقیه نیز آن محصولات را مستقیم از پینترست خریداری کنند. این امکان در کشور ما وجود ندارد. در ریچ پین آشپزی، اطلاعات مورد نیاز برای پخت یک غذا نشان داده ‌می‌شود. ریچ پین‌های مخصوص مقاله هم شامل پین، عنوان مقاله، نام نویسنده و خلاصه آن است. پین مربوط به اپلیکیشن هم برای تبلیغ و دانلود یک اپلیکیشن در پینترست است. البته این قابلیت فقط برای سیستم IOS فعال شده است.

پینترست برای ‌کسب‌وکارها ابزارهای دیگری نیز دارد. برای مثال با استفاده از Piqora می‌توانید، آمار دقیق بازدیدکنندگان خود را مشاهده کنید و با Pinpuff تاثیرگذاری صفحه‌تان را ارزیابی کنید. برخی از ابزارها هم به زیباتر شدن صفحه پینترست شما کمک می‌کنند، از جمله این ابزارها می‌توان به Pinstamatic اشاره کرد. همچنین اگر می‌خواهید فروشگاه پینترستی خود را ایجاد کنید، سری به Shopinterest بزنید. 

پینترست آنالیتیکس هم یکی دیگر ابزارهای مرتبط با صفحات تجاری است. به کمک این ابزار می‌توانید اطلاعات آماری مانند میزان دیده شدن پین‌های شما در بازه‌های زمانی مختلف، بازدید وب سایت، گزارش خرید، سن و جنسیت، زبان و کشور بازدیدکنندگان را مشاهده کنید. 

ساخت اکانت تجاری Business در پینترست

جمع بندی

پینترست فقط یک شبکه اجتماعی برای نشان دادن و ‌جست‌وجوی تصاویر نیست. بلکه اکثر هنرمندان و صاحبان ‌کسب‌وکارها حوزه هنر و همینطور ‌کسب‌وکارهای خانگی از آن برای ایده گرفتن استفاده می‌کنند. برخی از گرافیست‌ها هم برای تولید محتوای گرافیکی، ساخت تصاویر هنری و اینفوگرافیک از پینترست ایده می‌گیرند. به علاوه پینترست تصاویر مختلفی دارد که می‌توانید از این تصاویر برای شبکه‌های اجتماعی دیگر و سایت خود استفاده کنید. اگر هم صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید نمونه کارهای‌تان را به دیگران نشان بدهید، همین امروز در پینترست ثبت نام کنید. در صورتی که صاحب سایت یا فروشگاه اینترنتی هستید، با گذاشتن لینک فروشگاه، به رشد سایت خود کمک کنید.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام ننه دستت درد نکنه
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. موفق باشید.