5 اشتباه در کپی رایتینگ سئو که نباید مرتکبشان شوید

کپی رایتینگ یکی از عناصر ضروری برای هر استراتژی سئویی است. تولید محتوای با کیفیت یکی از مواردی است که کمکتان می کند رتبه بهتری به دست آورید و سایت تان را در میان سایر سایت هایی که در حوزه شما فعالیت می کنند متمایز کنید.  به همین خاطر است که باید کپی رایتینگ سئو را به شیوه درستی اجرا کنید.
 ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ | ۱۴:۴۶  زمان مطالعه 2 دقیقه
5 اشتباه در کپی رایتینگ سئو که نباید مرتکبشان شوید

کپی رایتینگ یکی از عناصر ضروری برای هر استراتژی سئویی است. تولید محتوای با کیفیت یکی از مواردی است که کمکتان می کند رتبه بهتری به دست آورید و سایت تان را در میان سایر سایت هایی که در حوزه شما فعالیت می کنند متمایز کنید.  به همین خاطر است که باید کپی رایتینگ سئو را به شیوه درستی اجرا کنید. در این شرایط باید جلوی اشتباهات را بگیرید. می خواهید بدانید که در نوشتن متن سئو چه اشتباهاتی ممکن است رخ دهد؟ پس در این مقاله همراه ما باشید.

 

کار را با تحقیق بر روی کلمات کلیدی آغاز نمی کنید

کپی رایتینگ در حوزه سئو با تحقیق بر روی کلمات کلیدی آغاز می شود. شاید به خاطر زمانبر بودن این وظیفه بخواهید از آن عبور کنید اما اینکار می تواند بر روی رتبه تان اثر بگذارد و آن را نابود سازد.  شما حتماً توانایی نوشتن محتوای عالی را دارید اما اگر آن را برای واژه های جستجوی واقعی که افراد از آن استفاده می کنند بهینه نکنید هیچ کاری از دستتان بر نمی آید.  پس باید قبل از هر کاری به واژه هایی فکر کنید که می خواهید برایشان رتبه ای به دست آورید. تحقیق بر روی کلمات کلیدی را جدی بگیرید .  بعداً نتیجه اش را خواهید دید.

کار را با تحقیق بر روی کلمات کلیدی آغاز نمی کنید

نیت کاربران از جستجو را فراموش می کنید

قبل از اینکه بخواهید شروع به نوشتن کنید، باید تحقیقی بر روی کلمات کلیدی انجام دهید و نیت کاربران از جستجو را هم مدنظر داشته باشید. باید ایده خوبی از نیت کاربران داشته باشید.  افراد ممکن است به دنبال اطلاعات باشند، دنبال سایت خاصی بگردند یا اینکه بخواهند چیزی را خریداری کنند. شاید از خودتان بپرسید چرا نیت کاربران در کپی رایتینگ سئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟ خوب فرض کنید یک متن فروش محور و ترغیبی برای کلیدواژه ای که نیت اطلاعاتی پشتش هست بنویسید. خوب در این شرایط رتبه خوبی برای آن واژه به دست نمی آورید. چرا؟ چون به نیازهای جستجوکننده پاسخ نمی دهید. حتی اگر رتبه خوبی به دست آورید بازدیدکننده بعد از ورود به سایت نا امید می شود و آن را ترک می کند. راه حل چیست؟ زمانی که بر روی کلمات کلیدی تان تحقیق می کنید صفحه نتایج جستجو را هم بررسی کنید. در این شرایط می توانید نیت کاربران از جستجوی واژه ها را بدانید. محتوا را بر اساس این نیت ها بنویسید و  سعی کنید از آن بهره ببرید.

 

از کلمات یا عبارت های مترادف استفاده نمی کنید

این روزها موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند. دیگر نمی توانید آن ها را مثل گذشته فریب بدهید.  آن ها خیلی خوب می دانند که برخی کلمات ممکن است معنای مشابه یا حتی یکسانی داشته باشند.

از این موضوع  به نفع خود استفاده کنید. متن را با عبارات و کلیدواژه های یکسان پر نکنید. در عوض باید اطمینان حاصل کنید از کلمات و عبارات مترادف بهره می برید. اینکار نه تنها از تکرار جلوگیری می کند  بلکه شانس به دست آوردن رتبه برای کلمات مرتبط را هم بیشتر می کند.  به طور خلاصه مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را نادیده نگیرید. می دانستید که به کمک افزونه یواست می توانید متن تان را برای کلیدواژه های مترادف هم بهینه کنید؟ نسخه پولی این افزونه کلمه کلیدی کانون را پیدا می کند حتی اگر آن واژه  با ترتیب متفاوت در یک جمله ظاهر شده باشد.  علاوه بر این ، به کمک همین افزونه ساده می توانید متن تان را برای کلمات کلیدی مترادف  بهینه کنید.

 

به دیدگاه کاربر توجهی نمی کنید

یکی از مشکلات دیگری که در حوزه کپی رایتینگ سئو رخ می دهد این است که محتوا از دید خود نویسنده نوشته می شود بدون اینکه دیدگاه و نظر کاربر در آن دخیل باشد. بله می دانم. خیلی سخت است که به هنگام نوشتن خودمان را جای کاربر قرار دهیم و پا در کفشش کنیم و با او حرکت کنیم. با اینحال باید تلاش کنید و دیدگاه کاربر را هم مدنظر داشته باشید.  خیلی زود متوجه خواهید شد که کاربر هیچ اهمیتی به اصطلاحات مربوط به محصول یا چیزی که شما فکر می کنید عالی است نمی دهد. او فقط به دنبال حل مشکلات خود است یا می خواهد از خواندن مطلبتان اطلاعات مفیدی نصیبش شود.

به دو مورد زیر توجه کنید :

نسخه  12 ام افزونه سئو یواست منتشر شد. در این نسخه باگ ها برطرف شده و شما باید افزونه قبلی را به روز کنید.

نسخه 12 ام افزونه یواست حالا در اختیار شماست. زمان به روزرسانی است. می توانید با این نسخه تجربه بهتری داشته باشید.

کدام یک از دو جمله بالا بیشتر جذبتان می کند؟ شاید جمله دوم. درباره نحوه نوشتن متن های سئو دقیق باشید. هیچ وقت ، هیچ وقت و هیچ وقت دیدگاه بازدیدکننده در نوشتن متن را فراموش نکنید.  به کاربر فکر کنید نه خودتان.

به دیدگاه کاربر توجهی نمی کنید

متن های قابل خواندن تولید نمی کنید

یکی از اشتباهاتی که در حوزه کپی رایتینگ سئو مرتکب می شوید این است که متن ها را به گونه ای می نویسید که خواندن و درکش برای کاربران خیلی سخت است.  اگر متن تان برای همه قابل خواندن باشد و پیام آن قابل درک باشد، می توانید مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنید.

به همین خاطر است که نوشتن متن های جذاب و قابل خواندن بخش مهمی از فرآیند کپی رایتینگ است. افراد باید بدانند چه می خواهید بهشان بگویید. اگر متنی بنویسید که درکش راحت باشد افراد کمتر سایت را ترک می کنند. همین امر بهشان فرصت می دهد پست بعدی تان را هم مطالعه کنند. همه ما خیلی خوب می دانیم که نویسندگی کار دشواری است. اما یک سری موارد هست که به هنگام نوشتن باید بهشان توجه کنید. از جملات طولانی استفاده نکنید. از به کار بردن کلمات سخت خودداری کنید. اگر برای بیش از یک ناحیه متن می نویسید ببینید آن ها چه اعتقاداتی دارند.  ساختار مطلبتان باید روشن و واضح باشد. افزونه یواست به تجزیه و تحلیل خوانایی متن کمک می کند. 

 

سخن نهایی

اشتباه در حوزه کپی رایتینگ سئو زمانی رخ می دهد که افراد به جای تمرکز بر روی کیفیت متن شان بر روی کمیت تمرکز می کنند و خودشان را از قبل آماده نمی سازند. اما برای کسب رتبه باید سخت تلاش کنید. مطمئن شوید که هر متنی که می نویسید ایده و داستانی اصیل دارد و می تواند نیازهای بازدیدکننده را برطرف کند. متنی که می نویسید باید زیبا  و قابل خواندن باشد. اینکار ممکن است زمانبر باشد اما ارزشش را دارد.
 

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید