آموزش نصب اسنپ چت

اسنپ چت به دلیل قابلیت‌ها، شکلک‌‌ها و استیکرهای متنوعی که دارد، یکی از اپلیکیشن‌‌های محبوب به شمار می‌آید. به کمک این شبکه اجتماعی ‌‌می‌توانید به خانواده و دوستان‌‌‌تان پیام بفرستید، تماس تصویری بگیرید و هزینه پول موبایل نیز پرداخت نکنید.
 ۱۳۹۸/۹/۲۵ | ۱۴:۱۱  زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش نصب اسنپ چت

اسنپ چت به دلیل قابلیت‌ها، شکلک‌‌ها و استیکرهای متنوعی که دارد، یکی از اپلیکیشن‌‌های محبوب به شمار می‌آید. به کمک این شبکه اجتماعی ‌‌می‌توانید به خانواده و دوستان‌‌‌تان پیام بفرستید، تماس تصویری بگیرید و هزینه پول موبایل نیز پرداخت نکنید. ویژگی دیگر این برنامه پاک شدن پیام‌های ارسالی بعد از مدت زمان مشخص است. اگر شما هم دوست دارید از فیلترهای بامزه این اپلیکیشن استفاده کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا با آموزش نصب اسنپ چت آشنا شوید. 

مرحله اول نصب اپلیکیشن، رفتن به گوگل پلی یا اپ استور و جستجوی نام برنامه است. نام Snapchat را تایپ کرده و از بین برنامه‌‌ها، اپلیکیشنی که پس زمینه زرد رنگ و نماد اسنپ چت را دارد، دانلود کنید.  ممکن است اپلیکیشن در گوگل پلی یا اپ استور نشان داده نشود، در چنین مواقعی از فیلترشکن استفاده کنید.

آموزش نصب اسنپ چت مرحله اول

بعد از دانلود و نصب، وارد اپلیکیشن شده و روی دکمه Sing Up کلیک کنید.

آموزش نصب اسنپ چت مرحله دوم

برای اینکه وارد اپلیکیشن شوید و از خدمات آن استفاده کنید، باید نام و نام خانوادگی‌‌‌تان را وارد کنید. بعد از این مرحله، روی دکمه Sign up & Accept کلیک کنید. 

آموزش نصب اسنپ چت مرحله سوم

در مرحله بعد، اپلیکیشن از شما تاریخ تولدتان را درخواست می‌کند. ماه، روز و سال تولدتان را انتخاب کرده و دکمه Continue را کلیک کنید.

آموزش نصب اسنپ چت مرحله چهارم

سپس، باید برای اسنپ چت‌‌‌تان، نام تجاری یا نام کاربری منحصر به فرد داشته باشید. اگر نام کاربری تکراری انتخاب کنید، خود اپلیکیشن اخطار می‌دهد. به علاوه، تنها یک بار اجازه دارید که نام کاربری‌‌‌تان را انتخاب کنید. یعنی اگر بعدا پشیمان شدید، دیگر نمی‌توانید نام کاربری‌‌‌تان را عوض کنید، و باید یک حساب اسنپ چت دیگر درست کنید.

آموزش نصب اسنپ چت مرحله پنجم

بعد از این مرحله نوبت تعیین رمزعبور است. در اینجا، یک رمز عبور برای خودتان انتخاب ‌‌می‌کنید و در مرحله بعد باید شماره تلفن و پیش شماره خود را مشخص کنید.

آموزش نصب اسنپ چت مرحله ششم

ممکن است در مرحله انتخاب رمز عبور، اپلیکیشن رمز شما را قبول نکند. در این حالت که بیشتر برای گوشی‌‌های آیفون رخ می‌دهد، اول باید گوشی را در حالت پرواز قرار دهید و بعد با وای فای متصل شوید. فیلترشکن‌‌‌تان را روشن کرده و پسورد را وارد کنید. بعد از اینکه رمز تایید شد، حالت پرواز را خاموش کنید، تا کد تایید برای شما ارسال شود. 

آموزش نصب اسنپ چت مرحله هفتم

اسنپ چت نیز مانند اکثر اپلیکیشن‌‌ها، می‌تواند به دفترچه تماس و تصاویر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین با نصب اسنپ چت ‌‌می‌توانید مطمئن شوید که کدام یک از دوستان و اطرافیان‌‌‌تان در اسنپ چت حضور دارند. 

آموزش نصب اسنپ چت مرحله هشتم

بعد از نصب، به بخش تنظیمات بروید. در اینجا مشخص ‌‌می‌کنید که اسنپ چت به مخاطبین‌‌‌تان دسترسی داشته باشد یا خیر. البته اگر اجازه این کار را به اپلیکیشن بدهید، با اضافه کردن یک مخاطب جدید، اسنپ چت به طور خودکار، او را در لیست وارد می‌کند. البته اسنپ چت این اجازه را به کاربران خود می‌دهد که حریم خصوصی خود را تغییر دهند و برای مخاطبان خود قابل مشاهده نباشند. 

آموزش نصب اسنپ چت مرحله نهم

بعد از این مرحله اپلیکیشن اسنپ چت روی گوشی‌‌‌تان نصب شده است و با خیال راحت ‌‌می‌توانید از آن استفاده کنید. در بخش بعدی مقاله در مورد نکات کاربردی این اپلیکیشن صحبت می‌کنیم

دانلود بیت موجی در اسنپ چت

در سمت چپ اپلیکیشن، یک نماد شبح مانندی وجود دارد. روی این علامت ضربه بزنید و سپس روی Create Bitmoji کلیک کنید. اگر برنامه بیت موجی را از قبل نصب کرده باشید، این برنامه به حساب اسنپ چت شما متصل می‌شود. در غیراین صورت باید برنامه بیت موجی را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

دانلود بیت موجی در اسنپ چت

نمایش محتوا در اسنپ چت

اسنپ چت از نظر محتوا و دیگر ویژگی‌‌ها کمی با شبکه‌‌های اجتماعی دیگر تفاوت دارد. مهم‌ترین تفاوت اسنپ چت این است که با باز کردن این شبکه اجتماعی، صفحه دوربین برای شما باز می‌شود. برای دیدن محتوای دیگران هم باید دست خود را به چپ و راست بکشید.

چگونه دوستان خود را به اسنپ چت اضافه کنیم؟

ممکن است گاهی اوقات بخواهید کسانی را به اسنپ چت خود اضافه کنید که در لیست مخاطبین گوشی شما قرار دارند. چهار روش برای این کار وجود دارد:

روش اول استفاده از اسنپ کد است. در این روش به کمک دوربین و علامت شبح سمت چپ بالای صفحه، اسنپ کد دوست‌‌‌تان را اسکن ‌‌می‌کنید. البته برای این کار باید از اسنپ کد طرف مقابل عکس بگیرید. 

چگونه دوستان خود را به اسنپ چت اضافه کنیم؟

روش دوم وارد کردن نام کاربری است. مانند اینستاگرام، نام کاربری دوست‌‌‌تان را بپرسید و در اسنپ چت جست و جو کنید. برای این کار، روی نماد شبح کلیک کنید. از بین گزینه‌‌های ظاهر شده، روی Add friends و Username کلیک کنید. حالا نام کاربری دوست‌‌‌تان را وارد کرده و دکمه + را بزنید. در همین صفحه اضافه کردن دوستان جدید، ‌‌می‌توانید نام کاربری خود را برای دوستان‌‌‌تان هم بفرستید. 

روش سوم افزودن دوستانی هستند که در اطراف شما حضور دارند. برای این کار باید از گزینه Nearby استفاده کنید. روی نماد شبح ضربه بزنید، از بین گزینه‌‌های ظاهر شده، Add Friends و سپس Nearby را انتخاب کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید. با این کار اسنپ چت نام کاربری شما را به کاربران نزدیک نشان می‌دهد. قبل از این کار، باید اجازه دهید که اسنپ چت به موقعیت شما دسترسی داشته باشد. 

در روش چهارم، اسنپ چت براساس تماس‌‌هایی که با افراد مختلف داشته اید، یا با توجه به مخاطبین دیگر، افرادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. روی علامت شبح کلیک کنید. بعد گزینه Add Friends و Quick Add را انتخاب کنید. حالا ‌‌می‌توانید مخاطبین را اضافه کنید.

چگونه از فیلترهای اسنپ چت استفاده کنید

ویژگی اصلی اسنپ چت و چیزی که آن را بین کاربران فضای مجازی محبوب کرده است، همین فیلترهای هیجان انگیز آن است. وقتی دوربین را روی صورت خود تنظیم کنید، فیلترهای اسنپ چت ظاهر می‌شود. با کشیدن انگشت خود به راست و چپ، از بین فیلترها انتخاب کنید. 

علاوه بر فیلتر، قابلیت‌‌هایی مانند نوشتن متن و افزودن استیکر نیز وجود دارد. با استفاده از نماد T ‌‌می‌توانید به تصویر خود متن اضافه کنید. این متن‌‌ها می‌توانند پررنگ و یا ایتالیک باشند. نماد مربع برای اضافه کردن استیکر است. با کلیک روی مربع، استیکرهای مختلف را مشاهده کنید. 

بیشتر بخوانید : آموزش تگ و منشن در اینستاگرام

چگونه روی عکس‌‌‌تان نقاشی بکشید؟

بعضی وقت‌‌ها عکسی گرفته اید و حال می‌خواهید روی آن طرحی بکشید. برای این کار باید از قلم سمت راست عکس استفاده کنید. ‌‌می‌توانید رنگ مورد علاقه‌‌‌تان را انتخاب کنید و طرح‌‌‌تان را بکشید. اگر هم از طرح کشیده شده خوشتان نیامد، روی فلش کنار قلم ضربه بزنید. با این کار ‌‌می‌توانید اشتباه‌‌های‌‌‌تان را تصحیح کنید. 

اسنپ بسازید و آن را برای دیگران بفرستید    

برای اینکه بتوانید با اسنپ چت، عکس‌‌ها و ویدئوهای بامزه بسازید، باید دکمه دایره ای شکل در وسط صفحه استفاده کنید. اگر دکمه را یکبار فشار دهید، عکس گرفته می‌شود. برای ضبط ویدئو، دست‌‌‌تان را روی دکمه قرمز رنگ فشار دهید. با این کار ‌‌می‌توانید ویدئوهای 10 ثانیه ای بگیرید. دوربین سلفی نیز در این اپلیکیشن فعال است. 

استوری دیگران را مشاهده کنید

در اسنپ چت بخشی به نام Discover وجود دارد. در این بخش ‌‌می‌توانید، محتوای خبری، برندهای معروف، و استوری سلبریتی‌‌ها را مشاهده کنید. استوری‌‌های پربازدید هم برای شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید استوری افراد مورد علاقه‌‌‌تان را از دست ندهید، باید آنها را دنبال کنید. برای این کار، در قسمت سمت راست دوربین، روی دکمه Subscribe کلیک کنید. 

نمایش استوری دیگران در اسنپ چت

با دوستان‌‌‌تان تماس بگیرید

اسنپ چت نیز مانند بقیه شبکه‌‌های اجتماعی قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری دارد. برای این کار باید وارد صفحه چت دوستان‌‌‌تان شوید و روی تصویر گوشی تلفن کلیک کنید. در صورتی که دوست‌‌‌تان، تماس اسنپ چت را فعال کرده باشد، تماس شما را مشاهده می‌کند. برای برقراری تماس ویدئویی، روی آیکون دوربین کلیک کنید. تصویر شما در یک دایره پایین قرار می‌گیرد. ‌‌می‌توانید برای مخاطبان‌‌‌تان پیام ویدئویی هم بفرستید. برای این کار، آیکون گوشی تلفن را لمس کرده و دست‌‌‌تان را نگه دارید. اگر از ویدئوی گرفته شده راضی نبودید، ‌‌می‌توانید آن را با کشیدن به وسط صفحه پاک کنید. 

در اسنپ چت گروه بسازید

اسنپ چت هم قابلیت ساخت گروه دارد. ‌‌می‌توانید یک گروه منتخب از دوستان‌‌‌تان بسازید، با فیلترهای اسنپ چت تصاویر و ویدئوهای بامزه بسازید و با یکدیگر به اشتراک بگذارید. برای ساخت گروه، روی دکمه New messeges کلیک کنید، صفحه چت را باز کنید و دوستان منتخب‌‌‌تان را مشخص کنید. اگر پیامی که در گروه‌‌ها می‌فرستید، بعد از 24 ساعت توسط دوستان‌‌‌تان باز نشود، فیلم یا عکسی که گرفتید خود به خود پاک می‌شود. 

ساخت گروه در اسنپ چت

چگونه از فیلترهای صدا در اسنپ چت استفاده کنید؟

اسنپ چت علاوه بر فیلترهای مربوط به تصویر و ویدئو، فیلتر صدا هم دارد. هنگامی که برای دوستان‌‌‌تان ویدئو ضبط ‌‌می‌کنید، ‌‌می‌توانید از فیلترهای صدا استفاده کنید و صدای‌‌‌تان را مانند صدای گربه، ربات و موجودات فضایی کنید. برای این کار روی دکمه ضبط فیلم کلیک کنید، و بعد روی آیکون اسپیکر ضربه بزنید و یکی از فیلترها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش کار با پینترست

جمع بندی

اسنپ چت گرچه به اندازه اینستاگرام، توییتر و تلگرام شبکه اجتماعی محبوبی نیست. اما به دلیل فیلترهای جذابی که دارد، توانسته است طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند. جالب است بدانید که اسنپ چت به دلیل همین ویژگی‌‌های جالبی که دارد، توانسته است به 203 میلیون کاربر در جهان برسد. کاربرهای شبکه‌‌های اجتماعی با سنین و سلایق مختلف از فیلترهای اسنپ چت لذت می‌برند و از آنها استفاده می‌کنند. شما هم ‌‌می‌توانید بعد از خواندن این مقاله، این اپلیکیشن محبوب را نصب کرده و از قابلیت‌‌های آن لذت ببرید. 

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید