واتس آپ با دو شماره روی یک گوشی

امروزه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند نیاز به یک سیم کارت جهت انجام امور شخصی و یک سیم کارت برای امور اداری و شغلی خود دارند. به همین دلیل نیازمند نصب بسیاری از برنامه‌ها به‌صورت اکانت‌های جداگانه روی یک گوشی همراه هستند. همین امر سبب شده است که نصب واتس آپ با دو شماره روی یک گوشی همراه برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کند.
 ۱۳۹۸/۹/۲۴ | ۱۴:۰۹  زمان مطالعه 2 دقیقه
واتس آپ با دو شماره روی یک گوشی

امروزه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند نیاز به یک سیم کارت جهت انجام امور شخصی و یک سیم کارت برای امور اداری و شغلی خود دارند. به همین دلیل نیازمند نصب بسیاری از برنامه‌ها به‌صورت اکانت‌های جداگانه روی یک گوشی همراه هستند. همین امر سبب شده است که نصب واتس آپ با دو شماره روی یک گوشی همراه برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کند.

ما در این مطلب به‌دنبال این هستیم که روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی که برای اجرای دو حساب کاربری واتس آپ روی یک گوشی وجود دارد را به‌صورت کاربردی و آسان در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اگر گوشی شما قابلیت نصب دو سیم کارت به‌طور هم‌زمان دارد، شما می‌توانید دو حساب واتس آپ نیز روی یک گوشی داشته باشید. بعضی از سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند هواوی و شیائومی ویژگی‌هایی را طراحی کرده‌اند که کاربران می‌توانند بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی با انجام روش‌های ساده برنامه‌هایی مانند واتس آپ را در دو نسخه مجزا نصب کنند و به‌راحتی از هر دو آن‌ها استفاده کنند. البته لازم به یادآوری است که گوشی‌های آیفون فاقد این ویژگی هستند.

 

نصب واتس آپ با دو شماره روی گوشی با قابلیت Clone

بدین منظور باید به قسمت تنظیمات یا settings رفته چراکه ممکن است خود سازنده، قابلیت ذخیره دو حساب واتس آپ را در تنظیمات گوشی قرار داده باشد. آنگاه می‌توانید از برنامه‌های خود Clone (کپی) بسازید. لازم به یادآوری که گوشی شما باید از دو سیم کارت پشتیبانی کند.

پس از نصب برنامه واتس آپ، به بخش Settings بروید و با کلیک بروی گزینه Dual Apps فهرست برنامه‌هایی که این ویژگی را دارند ظاهر می‌شود. جلوی هر برنامه کلید فعال‌سازی واقع شده است. برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید تا از آن برنامه، Clone ساخته شود و بدین صورت یک کپی دیگر از واتس آپ بر روی گوشی همراه شما ایجاد خواهد شد.

در ادامه واتس آپ دوم را باز کرده و با کلیک روی گزینه Agree and Continue موافقت خود را جهت ادامه مراحل اعلام می‌کنید. در قسمت  بعد با انتخاب گزینه Continue به برنامه اجازه دسترسی به فایل‌ها و مخاطبانتان را در نسخه کپی شده می‌دهید. اگر موافق دسترسی نیستید می‌توانید روی Not now کلیک کنید. اکنون باید شماره موبایلتان را جهت تایید و ارسال پیامک وارد کنید یادتان باشد که باید شماره سیم کارت دومتان را وارد کنید در غیر این صورت نسخه قبلی با شماره سیم کارت اول منتقل خواهد شد.
با زدن گزینه Next و سپس Ok یک کد به خط شما پیامک می‌شود که در صورت تایید کد وارد حسابتان خواهید شد. نکته‌ای که باید دقت کنید این است که در صورت عدم ارسال پیامک روی قسمت Call کلیک کنید تا کد از طریق تماس تلفنی به شما اعلام گردد.

حالا شما دو حساب جدا گانه از واتس آپ بر روی گوشیتان دارید و به‌راحتی می‌توانید ازهر دوی آن‌ها استفاده کنید.

واتس آپ با دو شماره روی یک گوشی

 

بیشتر بخوانید : چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

نصب واتس آپ با دو شماره روی گوشی که قابلیت Clone ندارد

اما اگر قابلیت App Cloning روی گوشی شما وجود نداشته باشد می‌توانید از برنامه «Parallel Space» استفاده کنید. این قابلیت در تعدادی از گوشی‌ها با نام App Twin شناخته می‌شود.

در همین راستا پس از دانلود و نصب برنامه Parallel Space یک حافظه موازی ایجاد می‌شود که می‌توان نرم‌افزارها و برنامه‌های مد نظر را در آن نصب کرد. جهت ساخت یک نسخه دیگر از واتس آپ در این برنامه به صورت زیر عمل می‌کنیم:

پس از نصب نرم‌افزار روی گزینه Continue کلیک می‌کنید تا نرم‌افزار بارگذاری شود به محض باز شدن برنامه مستقیماً با صفحه‌ای برای کلون کردن برنامه‌ها مواجه می‌شوید. سپس برنامه واتس آپ را انتخاب کرده و بر روی گزینه «Add to Parallel Space» کلیک می‌کنید و بدین صورت یک اکانت دیگر از برنامه مورد نظرتان ایجاد می‌شود و می‌توانید مراحل نصب را طبق توضیحات قبل انجام دهید و نسخه جدید واتس آپتان را فعال کنید.

لازم به یادآوری است که با استفاده از روش‌های مذکور می‌توان دیگر برنامه‌ها را نیز در دو نسخه در اختیار داشت.

 

استفاده از اپلیکیشن GBWhatsApp

روش دیگری که در ادامه قصد داریم به شما معرفی کنیم استفاده از برنامه GBWhatsApp است. این برنامه بدون نیاز به روت کردن گوشی به شما اجازه می‌دهد که دو نسخه از برنامه واتس آپ را در اختیار داشته باشید. GBWhatsApp احتیاج به تنظیمات خاصی نداشته و با دانلود و نصب آن به‌راحتی می‌توانید به نسخه دوم واتس آپ در گوشی خود دسترسی داشته باشید.

 

جمع بندی

بسیاری از اپلیکیشن‌ها نظیر تلگرام و اینستاگرام امکان اضافه کردن چند حساب کاربری به صورت رسمی را به برنامه خود اضافه کرده‌اند، ولی همچنان جای این قابلیت کاربردی در واتس اپ خالی است. بنابراین چاره‌ای ندارید جز این که دست به دامان روش‌های دیگر شوید که در این مقاله توضیح دادیم.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید