چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم

معمولا برای همه ما پیش آمده است که کسی را در واتس اپ بلاک کرده باشیم یا شخصی نیز ما را بلاک ‌‌کند. برای اینکه متوجه شویم، چه کسی ما را در واتس اپ بلاک کرده‌است، چند نشانه وجود دارند. با کنار هم گذاشتن این نشانه‌ها، می‌توانیم نسبت به این قضیه تا حدودی مطمئن شویم.
 ۱۳۹۸/۹/۲۳ | ۱۰:۵۷  زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم

واتس اپ یکی از بهترین پیام‌رسان های دنیاست که در ایران نیز طرفداران قابل توجهی دارد و با توجه به دسترسی محدود به تلگرام، تعداد کاربران آن نیز افزوده شده است. در این پیام‌رسان نیز مانند نمونه‌های مشابه یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران را بلاک کنید. اکنون چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم؟ 

معمولا برای همه ما پیش آمده است که کسی را در واتس اپ بلاک کرده باشیم یا شخصی نیز ما را بلاک ‌‌کند. در چنین مواقعی، نمی‌توانید به همین سادگی متوجه بلاک شدن خود توسط دیگران شوید. برای اینکه بفهمیم چه کسی ما را در واتس اپ بلاک کرده‌است، چند نشانه وجود دارند. با کنار هم گذاشتن این نشانه‌ها، می‌توانیم نسبت به این قضیه تا حدودی مطمئن شویم.

 

آیا کسی ما را بلاک کرده است؟

اگر حس می‌کنید از سوی کاربر دیگری در واتس اپ بلاک شده‌اید، برای اطمینان می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم؟

  1. آخرین حضور فرد را بررسی کنید: اگر به شخص خاصی مشکوک هستید و حدس می‌زنید که او شما را بلاک کرده است، در چنین مواقعی، آخرین حضور فرد را بررسی کنید. معمولا برای کسی که بلاک شده است، تاریخ و ساعت آخرین حضور نشان داده نمی‌شود. اما این نشانه قطعی نیست.
  2. تصویر پروفایل را بررسی کنید: اگر توسط شخصی بلاک شده باشید، نمی‌توانید تغییرات تصویر پروفایل او را ببینید. یعنی ممکن است ماه‌ها بگذرد و هیچ تغییری در عکس پروفایلش مشاهده نکنید، البته این مورد هم نمی‌تواند به طور 100 درصد نشانه بلاک باشد.
  3. با فرد مشکوک تماس بگیرید: اگر شخصی شما را در واتس اپ بلاک کرده باشد، نمی‌توانید با او از طریق واتس اپ تماس بگیرید. فرد بلاک‌کننده، تماس شما را دریافت نمی‌کند و شما بیهوده تماس گرفته‌اید.
  4. برای اینکه مطمئن شوید که بلاک شده‌اید، به تیک‌های کنار پیام دقت کنید. اگر یک تیک باشد، یعنی پیام شما هنوز ارسال نشده است، دو تیک کم‌رنگ به معنای ارسال پیام و تیک آبی به معنای خوانده شدن پیام است. اگر توسط کسی بلاک شده باشید، پیام شما فقط تحویل داده می‌شود، یا دو علامت دیگر روی پیام قرار نمی‌گیرد. 
  5. فرد بلاک شده نمی‌تواند فرد بلاک‌کننده را به گروه خاصی دعوت کند. ‌می‌توانید با زدن یک گروه آزمایشی، این امر را بررسی کنید. 
  6. برای اینکه از تمام علائم بالا اطمینان حاصل کنید، ‌می‌توانید در یک حساب کاربری دیگر، شماره فرد مشکوک را وارد کنید و علائم بالا را بررسی کنید. اگر پاسخ تمام سوالات گفته شده مثبت باشد، شما بلاک شده‌اید. 

بیشتر بخوانید : چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

نحوه رفع بلاک در واتساپ

تا اینجا درباره روش هایی برای فهمیدن این که بلاک شده اید یا خیر به شما معرفی کردیم. اگر از بلاک شدن خود اطمینان حاصل کردید، احتمالا به دنبال روشی برای آنبلاک کردن خود می گردید. باید به شما بگوییم که تنها روشی که میتوانید از بلاک خارج شوید این است که فردی که شما را بلاک کرده، شما را آنبلاک کند.  به غیر از این روش، هیچ راهی برای خروج از این مساله ندارید. اگر شما نیز فردی را بلاک کنید تا زمانی که خودتان نخواهید فرد از بلاک خارج نمی شود و نمی تواند به شما پیامی بدهد، وضعیت آنلاینی یا صفحه پروفایل شما را ببیند و نمی تواند شما را به هیچ گروهی دعوت کند.

جمع بندی

بلاک کردن دیگران در هر پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی به دلایل مختلف حق هر کاربری است. اما اگر نگران این هستید که ممکن است کاربری در واتس اپ شما را بلاک کرده باشد و چون نمی‌توان به راحتی از این موضوع باخبر شد، می‌توانید روش‌های گفته شده در این مطلب را بررسی کنید. مواردی چون تاریخ آنلاین بودن، امکان اضافه کردن به گروه واتس اپی، برقراری تماس از داخل اپلیکیشن، عدم دریافت تیک آبی تحویل پیام و.. از جمله مواردی است که کمک می‌کند خیلی زود متوجه شوید آیا شخص موردنظر شما را بلاک کرده است یا خیر.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید