آموزش تنظیمات هایلایت اینستاگرام

استوری هایلایت اینستاگرام ابزاری مناسب برای کسب‌و‌کار هاست تا خود را به خوبی به مشتریان معرفی کنند. در ادامه به شما راهکارهایی برای استفاده بهتر معرفی می کنیم.
 ۱۳۹۸/۹/۱۰ | ۱۴:۵۱  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
آموزش تنظیمات هایلایت اینستاگرام

استوری هایلایت اینستاگرام ابزاری مناسب برای کسب‌و‌کار هاست تا خود را به خوبی به مشتریان معرفی کنند. هایلایت‌های شما در بالای پست‌های پروفایل‌تان باقی می‌مانند و نه‌تنها باعث می‌شود بازدیدکنندگان راحت‌تر و بهتر با شما آشنا شوند، بلکه می‌توانید محتوای دسته‌بندی شده را به آنها ارائه کنید.

 

استوری هایلایت اینستاگرام چیست؟

بر خلاف استوری اینستاگرام که بعد از ۲۴ ساعت از صفحه‌ شما پاک می‌شود، استوری هایلایت اینستاگرام برای همیشه باقی می‌ماند. به دلیل موقعیت مکانی هایلایت که زیر بیو و بالای پست‌ها قرار دارد، بنابراین مکان مناسبی برای هدایت دنبال‌کنندگان به مطالب مهم و جالب شماست.

استوری هایلایت اینستاگرام برای معرفی شما بسیار مهم است، زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا همان‌طور که می‌خواهید خود را به کاربران معرفی کنید. این ویژگی روشی خلاقانه برای معرفی شما، معرفی محصولات یا بازاریابی برای کسب‌وکارتان است.

بعضی اوقات امکان دارد مشتریان شما دنبال یک موضوعی خاص مانند اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ فروش محصولی خاص یا زمان آن باشند که برای این منظور هایلایت اینستاگرام راهی مناسب است.

 

چگونه هایلایت اینستاگرام را فعال کنیم؟

قبل از شروع به اشتراک‌گذاری محتوای خود از طریق استوری هایلایت اینستاگرام بهتر است با نحوه‌ی ساختن درست آن آشنا شوید و توضیحات مختصری را در رابطه با تنظیمات هایلایت اینستاگرام بخوانید.

 

قدم اول: ویژگی آرشیو خودکار صفحه‌ اینستاگرام خود را روشن کنید

امکان جدید آرشیو استوری اینستاگرام به صورت خودکار محتوای شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند. بنابراین اگر فراموش کردید آن را در گوشی خود ذخیره کنید، محتوای شما از بین نمی‌رود. تا زمانی که این ویژگی را روشن نگه دارید می‌توانید محتوای خوب خود را حتی بعد از ۲۴ ساعت ذخیره کنید و بار دیگر به اشتراک بگذارید.

برای این کار، به پروفایل اینستاگرام خود بروید، تنظیمات را باز کرده، روی حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) و سپس Story Controls ضربه بزنید.

در اینجا می توانید گزینه Save to Archive را فعال کنید.

چگونه از هایلایت استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

قدم دوم: استوری هایلایت اینستاگرام خود را بسازید

اکنون که آرشیو اینستاگرام شما تنظیم شده است می‌توانید اولین هایلایت اینستاگرام خود را بسازید.

برای ایجاد استوری هایلایت اینستاگرام، به پروفایل اینستاگرام خود و در فلش پایین در کنار "Story Highlights" بروید و سپس دکمه‌ "جدید" یا "+" را انتخاب کنید. سپس استوری‌هایی که می‌خواهید به هایلایت اضافه شوند، انتخاب کنید.

 

قدم سوم: عکس مناسبی برای کاور استوری هایلایت اینستاگرام خود انتخاب کنید

بعد از انتخاب استوری‌های مناسب برای هایلایت اینستاگرام خود باید عکسی مناسب نیز برای کاور آن انتخاب کنید. می‌توانید یکی از استوری‌های خود را برای کاور انتخاب کنید یا عکسی مناسب از گوشی خود قرار دهید. اما قطعا گزینه‌ دوم مناسب‌تر است. انتخاب کاور مناسب با مارک تجاری برای هایلایت به شما کمک می‌کند تا ظاهر صفحه‌ اینستاگرام‌تان متناسب با پست‌ها و قالب کلی صفحه‌ باشد. 

بعد از انجام مراحل اولیه و ساخت استوری هایلایت اینستاگرام می‌توانید با ضربه زدن و نگه داشتن هایلایت آن را ویرایش یا حذف کنید. برای ویرایش می‌توانید نام آن را تغییر دهید، کاور را عوض کرده یا استوری‌های آن را اضافه یا حذف کنید. 

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

چند راه برای ساختن استوری هایلایت اینستاگرام جذاب

1. محصولات یا کلکسیون‌های خود را هایلایت کنید

برندهای فشن و استایل می‌توانند از استوری هایلایت اینستاگرام برای ایجاد کانال‌های جداگانه برای مجموعه‌های فصلی، محصولات جدید یا به اشتراک گذاشتن فروش جدید خود استفاده کنند.

2. هایلایت‌های آموزشی

اگر تمایل دارید از شبکه‌های اجتماعی خود برای آموزش به کاربران استفاده می‌کنید، می‌توانید آموزش‌های مفید، نکات و ترفندها را از طریق هایلایت‌ها به مخاطبان خود منتقل کنید.

3. مشتریان خود را هایلایت کنید

آیا مشتریان و فالوئرها دوست دارند شما را در استوری‌های خود نشان دهند یا از هشتگ برند شما در پست‌های خود استفاده می‌کنند؟ شما می‌توانید این محتوای مشتریان را بازنشر کنید و آنها را در استوری هایلایت اینستاگرام خود قرار دهید.

و در آخر چند نکته:

  • فقط می‌توانید استوری‌هایی را به هایلایت خود اضافه کنید که بعد از زمان روشن کردن قابلیت آرشیو صفحه‌ خود منتشر کردید.
  • می‌توانید حداکثر ۱۰۰ استوری را به هایلایت خود اضافه کنید و همچنین محدودیتی برای هایلایت‌های مختلف وجود ندارد.
  • اگر بیش از ۱۰۰ استوری را به هایلایت خود اضافه کنید، اولین استوری از هایلایت شما حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت خفن با اینشات

جمع بندی

هایلایت استوری اینستاگرام یک ویژگی جذاب و بسیار کاربردی است که نه‌تنها به کسب و کارها کمک زیادی می‌کند تا بتوانند محتوای خود را دسته‌بندی کرده و برای مدت بیشتری داشته باشند، بلکه به کاربران کمک می‌کند تا سریع‌تر چیزی که می‌خواهند پیدا کنند و تعامل‌شان با شما بیشتر شود.همپنین با یادگیری راز های پولسازی از اینستاگرام  فروش خود را افزایش دهید.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۱ آذر ۱۳۹۸
احسنت استفاده کردیم