خاموش کردن گوشی هنگ کرده

هنگ کردن یکی از مشکلات رایج گوشی‌ها است که می‌توان با ریست کردن موبایل تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. اگر گوشی شما هنگ کرده است نگران نباشید، با ما در این مقاله از سایت جت همراه باشید.
 ۱۳۹۸/۹/۹ | ۱۴:۳۲  زمان مطالعه 1 دقیقه امتیاز:
خاموش کردن گوشی هنگ کرده

هنگ کردن گوشی همواره اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای است. امروزه به دلیل اهمیت بالای این وسیله ارتباطی، در صورت بروز هر گونه مشکل، ضروری است که فورا آن را به یک تعمیر کار نشان دهیم. اما ممکن است با چند کار ساده، مشکل بر طرف شود. خوشبختانه مراحلی وجود دارند که می‌تواند مشکلتان را بدون رجوع به متخصص حل کند. 

هنگ کردن یکی از مشکلات رایج گوشی‌های موبایل است که می‌توان با ریست کردن موبایل تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. اگر صفحه موبایل کار نمی‌کند و قفل کرده، با خارج کردن باتری، سیم کارت، کارت حافظه و روشن کردن دوباره می‌توان گوشی را مجددا راه اندازی کرد. 

بیشتر بخوانید: علت داغ شدن بیش از حد گوشی

مراحل خاموش کردن گوشی هنگ کرده

گاهی با راه‌اندازی مجدد تلفن همراه یا به روزرسانی نرم‌افزارها می‌توان مشکل هنگ کردن را به سادگی حل کرد. اگر گوشی شما هنگ کرده، نگران نباشید و برای رفع مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

  • خاموش و روشن کردن مجدد گوشی همراه 

هنگام هنگ کردن گوشی در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که باتری موبایل از شارژ کافی برخوردار باشد. زیرا در غیر این صورت موبایل بعد از راه اندازی مجدد، ممکن است روشن نشود. در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کنید و بعد از چند ثانیه دوباره آن را داخل دستگاه گذاشته و موبایل خود را روشن کنید. البته جداکردن باتری گوشی‌های امروزی کار ساده‌ای نیست.

یک راه خاموش کردن گوشی‌های هوشمند استفاده از دکمه پاور و فشردن آن به مدت طولانی است. البته در تلفن همراه‌های مختلف، برای خاموش کردن دستگاه راه‌های متفاوتی وجود دارد. در برخی مدل‌ها لازم است به صورت همزمان کلید پاور و کلیدهای کم کردن یا زیاد کردن صدا را نگه دارید. ضمن اینکه در گوشی‌های آیفون می‌توانید دکمه هوم و پاور را باهم فشار دهید.

بیشتر بخوانید: هزینه رجیستر کردن گوشی در فرودگاه

خاموش و روشن کردن گوشی برای رفع هنگی

  • خالی کردن حافظه موبایل

یکی از دلایل اصلی هنگ کردن تلفن همراه، پر بودن بخش حافظه موبایل و اختلال در پردازش اطلاعات است. بعد از آنکه گوشی خود را روشن کردید و از حالت هنگ بودن خارج شد، با حذف و خالی کردن حافظه موبایل از برنامه‌ها و اطلاعات غیر ضروری می‌توانید از تکرار دوباره این مشکل جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید اگر حافظه موبایل پر از نرم‌افزارها و برنامه‌های متعدد باشد، کارایی دستگاه به شدت کاهش خواهد یافت. در این میان حافظه داخلی هم اهمیت زیادی دارد و باید مراقب ظرفیت آن هم باشیم.

بیشتر بخوانید: علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ 

  • نصب برخی نرم‌افزارها

ممکن است دستگاه موبایل شما، نتواند برخی از نرم‌افزارهای پر حجم و سنگین را تحمل کند. همین موضوع احتمال ویروسی شدن را بالا می‌برد و اختلالاتی را در نحوه کارکرد موبایل به وجود می‌آورد. با شناسایی و حذف این نرم افزارها، می‌توانید مشکل موبایل را به سرعت حل کنید. 

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید، پیشگیری بهتر از درمان است پس به یاد داشته باشید که هنگام تهیه گوشی همراه از مدل‌های جدید و به روز خریداری کنید تا بعدها دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید. البته ناگفته نماند همیشه احتمال مشکل سخت‌افزاری وجود دارد که در این صورت کاری از دست شما بر نمی‌آید و باید به مراکز مجاز تعمیرات گوشی‌های موبایل مراجعه کنید.

نویسنده : ملیکا شایسته

ملیکا شایسته هستم از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدم و تحصیلاتم را در رشته آی‌تی در دانشگاه بین‌المللی اپتک ادامه دادم. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس در موسسه فرهنگی هنری انتظار یار در بخش تولید محتواهای آموزشی شروع به فعالیت کردم. تا کنون چهار کتاب در زمینه‌های مختلف ترجمه کردم که دو کتاب چاپ شده و دو کتاب دیگر مراحل انتشار را طی می کنند.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۰ آذر ۱۳۹۸
ببخشید متولد ۶۳ هستید بعد سال ۸۱ از دانشگاه فارغ التحصیل شدید؟؟؟؟🙁🤔🤔🤔
۱۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام و احترام ممنون از حسن توجه شما. اشتباه تایپی بود که اصلاح شد. موفق باشید.