چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ این سوالی است که هر کسی که در اینستاگرام فعالیت می کند به دنبال گرفتن پاسخ آن است. در ادامه به شما راه هایی برای ورود به این صفحه معرفی می کنیم.
 ۱۳۹۸/۸/۲۸ | ۰۸:۴۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

هر کاربر یا کسب و کاری که در اینستاگرام یک صفحه داشته باشد، تمام تلاش خودش را به کار می‌گیرد تا به هر صورتی که شده در اکسپلور اینستاگرام دیده شود. اما برای رسیدن به این هدف باید چه کار کنیم؟ چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ در ادامه به شما راه هایی برای ورود به این صفحه معرفی می کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام از قسمت‌های محبوب در این شبکه اجتماعی است که پست‌هایی با بیشترین لایک و تعامل را به کاربران نشان می‌دهد. صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت است.

صفحه اکسپلور شامل پست‌هایی است از افرادی که شما پست‌هایشان را لایک کرده‌اید، پست‌هایی از کاربران که شبیه به کاربرانی است که شما دنبال می‌کنید و پست‌هایی با مشارکت بالای کاربران دیگر. از این طریق صفحه‌ اکسپلور پست‌ها را انتخاب می‌کند و به شما نشان می‌دهد. با نظارت بر نحوه‌ تعامل شما با اینستاگرام، این نرم‌افزار از الگوریتم خود برای انتخاب محتوایی استفاده می‌کند که با نحوه‌ استفاده‌ شما از نرم‌افزارهمگام می‌شود. همچنین صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد محتوای کاربرانی را که برای شما جالب است پیدا کنید. راه یابی به این صفحه یکی از راه های پولسازی از اینستاگرام است.

باید اشاره کنیم که نمی‌توانید این سطح از دقت و محتوای واقعی و مخصوص خود را جای دیگری به غیر از صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام پیدا کنید. به همین دلیل است که بعضی از افراد صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام را صادقانه‌ترین مکان در اینترنت معرفی می‌‌کنند.

 

چرا باید در صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

اگر یک برند یا کسب‌و‌کار هستید، به همان دلیلی که دارید از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید به دنبال راه‌یابی به صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام نیز باشید. به جز گرفتن لایک بیشتر از مخاطبان، ورود به صفحه‌ اکسپلور علاوه‌بر معرفی برند شما و فروش محصولات و به دست آوردن مشتریان جدید، به خط مشی اصلی کسب‌و‌کار شما نیز کمک خواهد کرد. صفحه‌ اکسپلور به شما امکان معرفی به مخاطبان جدیدی را می‌دهد که هدفمند هستند و صرفا تصادفی نیستند. مهمترین مزیت استفاده از این صفحه رایگان بودن آن است. 
اینستاگرام همیشه ویژگی‌های جدیدی به این بخش خود اضافه می‌کند تا جذابیت بیشتری برای کاربران خود داشته باشد. بنابراین یادگیری ورود به صفحه اکسپلور به شما کمک می‌کند در کسب‌وکار خود پیشرفت کنید.

چرا باید در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

اولین چیزی که باید بدانید نحوه عملکرد و الگوریتم‌های صفحه اکسپلور اینستاگرام است. این صفحه از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا با رفتار کاربران در اینستاگرام آشنا شود و محتوایی که دوست دارند شناسایی کند. با این اطلاعات از کاربر، اینستاگرام محتواهای مرتبط را پیدا می‌کند و آنها را در صفحه‌ اکسپلور به کاربر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سایت دانلود فیلم از یوتیوب

چگونه می‌توان به صفحه‌ اکسپلورر اینستاگرام رفت؟

حال که با این صفحه و نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای نمایش پست ها در اکسپلور آشنا شدید، مواردی که در زیر برای شما لیست کرده ایم را باید رعایت کنید. با این روش ها پست های شما برای قرار گرفتن در اکسپلور بهینه سازی می شود. بدیهی است هرچقدر بیشتر کاربران خود را بشناسید بهتر می توانید رفتار های آنها را تحلیل کنید و طبق سلیقه و نیاز آنها تولید محتوا کنید.

مخاطب خود را بشناسید

سیستم‌ شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد محتوایی را به کاربر نشان دهد که به آنها علاقه‌مند است. پس اولین قدم برای رسیدن به صفحه‌ اکسپلورر اینستاگرام این است که مخاطبان خود را به درستی بشناسید. شما باید بر اساس آنچه مخاطب به تعامل با آن علاقه‌مند است تولید محتوا کنید. برای شناخت درست مخاطبان خود می‌توانید با استفاده از ابزار Instagram Analytics این کار را انجام دهید.

اگر کسب‌وکار محلی هستید می‌توانید از ویژگی جستجوی موقعیت مکانی اینستاگرام برای پیدا کردن نوع محتوای تولید شده و کاربران تاثیرگذار در مکان مورد نظر خود استفاده کنید. با کمک از کاربران تاثیرگذار و اینفلوئنسرهای مرتبط در آن مکان خود را معرفی کنید.

استفاده از هشتگ‌های پر کاربرد اینستاگرام و تگ‌های موقعیت مکانی

یکی از راه‌های ساده برای به دست آوردن لایک در اینستاگرام استفاده از هشتگ است که باعث می‌شود محتوای شما بیشتر دیده شود. محتوایی که حداقل دارای یک هشتگ است 12 درصد تعامل بیشتری نسبت به محتوایی که از هشتگ در پست خود استفاده نمی‌کند، دارد.اگرچه هشتگ به بیشتر دیده شدن شما به مخاطبان کمک می‌کند، اما باید از آنها با دقت استفاده کرد تا از ارسال محتوای شما به اندازه‌ی محتوای تبلیغاتی جلوگیری شود.

استفاده از هشتگ های پرکاربرد برای آمدن در اکسپلور اینستاگرام

حداکثر تعداد برای استفاده از هشتگ در یک پست ۳۰ تا هشتگ است، اما توصیه می‌شود تعداد مطلوب هشتگ در یک پست ۱۱ تا باشد. با این وجود تعداد هشتگ‌ها را با آزمایش و تجزیه و تحلیل اجرا کنید تا تعداد درست هشتگ برای مخاطبان خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

با فالوور های اینستاگرام خود ارتباط برقرار کنید

برای افزایش احتمال کشف محتوای شما توسط دیگر مخاطبان جدید لازم است تعامل با دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید. تعامل بالا با دنبال‌کنندگان باعث افزایش وفاداری مشتریان نیز می‌شود، زیرا افراد تمایل دارند در مقابل زمان و ارزشی که به آنها منتقل می‌شود پاسخ مثبت دهند.

استفاده از کپشن و متن برای افزایش تعامل

قدرت متن‌های زیر عکس‌ را جدی بگیرید. تشویق به اقدام مخاطبان یا همون call to action در کپشن‌های اینستاگرام و متن‌های پست یا استوری، روشی مطمئن برای تشویق مخاطبان در تعامل است. متن‌های زیر پست می‌تواند با پرسیدن سوال از مخاطبان، اضافه کردن هشتگ‌های مرتبط و تبلیغات برای فروش به پایان برسد.

برنامه‌ زمان بندی مناسب برای محتوا در نظر بگیرید

گرچه کیفیت محتوای شما مهم است، اما زمانبندی درست برای به اشتراک‌گذاری محتوا نیز در بیشتر دیده شدن محتوای شما تاثیر دارد. اگر یک حساب کاربری تجاری دارید می‌توانید داده‌های Analytics را در مورد تعامل دنبال‌کننده‌ها با پست های خود بررسی کنید. این بهترین راه برای ارزیابی زمان‌های بهینه برای مخاطبان شما است.

از برند‌های بزرگ یا اینفلوئنسرها برای تعامل و معرفی خود استفاده کنید

شما می‌توانید صرفا با تگ کردن حساب کاربری برندها یا اینفلوئنسرها برای معرفی خود استفاده کنید اما اکثر اوقات در انتها محتوای شما به عنوان اسپم شناخته می‌شود.

بهترین روش این است که یک هدف بلند مدت و ارتباطی سازنده با اینفلوئنسر حوزه‌ی فعالیت خود مشخص و شروع کنید و آن را ادامه دهید تا محتوای شما به درستی معرفی شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ادیت خفن با اینشات

دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنید اعلان‌های صفحه‌ شما را فعال کنند

پیچیدگی دیگر الگوریتم جدید اینستاگرام این است که یک پست در یک بازه‌ زمانی مشخص چه تعدادی لایک و کامنت دریافت می‌کند. پست‌هایی که در گرفتن لایک و کامنت سریع هستند شانس بیشتری در راه یافتن به صفحه‌ اکسپلورر دارند. برای دست یافتن سریع به لایک و کامنت از مخاطبان خود درخواست کنید اعلان صفحه‌ (Notification) شما را فعال کنند. با این روش محتوای شما سریع‌تر دیده می‌شود و لایک و کامنت دریافت می‌کند.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

بیشتر بخوانید: برعکس نوشتن در فتوشاپ

جمع بندی

قرار گرفتن در صفحه‌ اکسپلور کار راحتی نیست، اما غیرقابل انجام هم نیست. هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام وجود دارد. یک میلیارد کاربر یعنی حجم خیلی زیاد از مخاطبانی که به محتوای شما علاقه دارند، اما هنوز با شما آشنا نشده‌اند. هر چه بیشتر تلاش و تبلیغات کنید صفحه‌ اکسپلور بیشتر به شما کمک می‌کند.صفحه‌ اکسپلور اینستاگرام علوم موشکی نیست. این صفحه تنها ترکیبی از محتوای خوب و زمانبندی درست است.همین الان برای دستیابی به مخاطبان بیشتر دست به کار شوید.

با سایت جت به روز باشید

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید