رفع ارور NO GPS در ویز

خطای NO GPS چیست و چرا رخ می‌دهد؟ چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟ در ادامه با همراه باشید چراکه قرار است اطلاعات جامعی درباره رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
 ۱۳۹۸/۸/۲۷ | ۱۵:۱۵  زمان مطالعه 2 دقیقه
رفع ارور NO GPS در ویز

اگر جزو رانندگان اسنپ، تپسی یا اپلیکیشن‌های دیگر حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر هستید و رسیدن به موقع به مقصد برای‌تان از هرچیزی واجب‌تر است یا اگر که یک راننده معمولی هستید و گاهی اوقات از اپلیکیشن Waze استفاده می‌کنید، احتمالاً تاکنون با خطای NO GPS در این برنامه روبرو شده‌اید. متاسفانه این اپلیکیشن گاهی مواقع دچار خطاهای مختلفی می‌شود که ممکن است برای کاربر دردسر درست کند. 

اما واقعاً خطای NO GPS چیست و چرا رخ می‌دهد؟ چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟ در ادامه با همراه باشید چراکه قرار است اطلاعات جامعی درباره رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

خطای NO GPS در ویز چیست؟

هنگام کار کردن با اپلیکیشن Waze گاهی به دلایل مختلف ارتباط GPS دچار مشکل می‌شود و با پیام NO GPS مواجه خواهید شد. در ادامه به دلایل بروز این مشکل و روش‌های حل آن می‌پردازیم.

خطای NO GPS در ویز چیست

 

بیشتر بخوانید: هر فوت چند سانتی متر است؟ 

روش‌های اولیه رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze

اولین گام برای رفع خطای NO GPS خاموش و روشن کردن GPS تلفن همراه است. یک روش راحت که بسیاری از مردم در ابتدای برخورد با چنین مشکلی آن را در پیش می‌گیرند. در این روش نخست در نوار Notification یا در تنظیمات تلفن همراه خود گزینه GPS یا Location را غیرفعال کنید. پس از گذشت چند دقیقه دوباره روی این گزینه کلیک کرده و آن را فعال کنید. این خطا گاهی به دلیل ضعیف بودن سیگنال‌های GPS رخ می‌دهد که با تقویت این سیگنال‌ها مثل افزایش برد، سرعت و دقت، می‌توانید این مشکل را حل کنید.

در ادامه رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze را در گوشی‌های Android و IOS به صورت جداگانه شرح داده‌ایم.

 

رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze در گوشی های اندروید

در تنظیمات تلفن‌های همراه بخشی تحت عنوان Security & location قرار داده شده است، ابتدا وارد آن شوید و روی گزینه Location کلیک کرده و از فعال بودن Use location اطمینان حاصل کنید. همچنین با مراجعه به بخش App-level permissions از فعال بودن اپلیکیشن Waze خود نیز اطمینان حاصل کنید. در ادامه به قسمت Advanced بروید و روی Google Location Accuracy کلیک کنید و سپس در این قسمت Improve Location Accuracy را فعال کنید. در مرحله بعد گزینه Scanning را انتخاب کنید. در این مرحله مطمئن شوید که Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning نیز فعال شده باشند. برای گوشی‌های اندروید نسخه ۸٫۱ و پایین‌تر می‌بایست روی گزینه Mode کلیک کرده و پس از آن High accuracy را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : چجوری لوکیشن بفرستیم؟

 

رفع خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze در گوشی های IOS

ابتدا به بخش setting گوشی خود وارد شوید و پس از آن به قسمت Privacy وارد شوید. در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که Location Services برای Waze روی Always یا While Using the App تنظیم شده باشد. در ادامه مجدداً به بخش تنظیمات تلفن همراه خود وارد شوید. به مانند بخش نخست که توضیح داده شد،‌ به قسمت Privacy وارد شوید و سپس به بخش Location Services بروید. در اینجا آیکن مربوطه را در حالت خاموش یا غیرفعال قرار دهید. پس از آن، تلفن همراه خود را Hard Reset کنید. در مرحله بعد، مجدداً به بخش تنظیمات دستگاه خود وارد شوید و مراحل گفته شده در بالا را یک به یک انجام دهید. منتها این بار آیکن مربوط به Location Services را به حالت روشن یا فعال تغییر دهید. با طی کردن این رویه به احتمال بسیار زیاد خطای NO GPS در اپلیکیشن Waze شما رفع خواهد شد.

اما اگر خطای NO GPS مربوط به خود اپلیکیشن Waze باشد و به تلفن همراه ما ارتباطی نداشته باشد، چه کاری باید انجام دهیم؟

در صورتی که این مشکل به خود اپلیکیشن Waze مربوط باشد، باید به حساب کاربری خود وارد شوید و در مرحله بعد آن را Log out کنید. پس از آن، مجدداً حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

آیا عوامل دیگری نیز می‌توانند در بروز این خطا دخیل باشند؟

در پاسخ باید گفت بله. مانند هر نرم‌افزار و اپلیکیشن دیگری در صورت پر شدن حافظه کش، کارکرد آن برنامه دچار اختلال می‌شود. همچنین ممکن است برنامه شما معیوب باشد. بنابراین تلاش کنید از منوی تنظیمات و سپس قسمت مربوط به اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها حافظه کش و دیتای برنامه Waze خود را پاک کنید. پس از آن بررسی‌های گفته شده را انجام دهید تا دقیقاً مشخص شود اشکال برنامه به چه دلیلی بوده است. 

گزینه آخر هم احتمالاً برای شما حذف برنامه و نصب مجدد آن خواهد بود. به یاد داشته باشید همواره آخرین نسخه ارائه شده را به‌روزرسانی کنید. در صورتی با هیچ‌یک از موارد گفته‌شده مشکل خطای NO GPS مربوط به اپلیکیشن Waze مرتفع نگردید می‌توانید گوشی خود را برای اندروید و آیفون ریست فکتوری کنید. گاهی این مشکل به معیوب بودن سیستم عامل شما بازمی‌گردد. پس از بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه، سیستم عامل خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید