5 مورد از بهترین نمونه متن‌‌‌‌‌های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ارسال محتواهای مختلف به لیستی از مشترکین سایت یا اپلیکیشن است. هدف از این کار، افزایش ترافیک سایت، خرید محصول، خواندن مقاله‌‌‌‌‌های جدید، مشاهده محصولات جدید، استفاده از کد تخفیف و غیره باشد.در این مقاله سعی می‌کنیم با ارائه ایمیل های تبلیغاتی شرکت نایک و تحلیل آنها، از راز و رمز موفقیت آنها آگاه شویم.
 ۱۳۹۸/۸/۲۵ | ۱۰:۰۶  زمان مطالعه 2 دقیقه امتیاز:
5 مورد از بهترین نمونه متن‌‌‌‌‌های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ارسال محتواهای مختلف به لیستی از مشترکین سایت یا اپلیکیشن است. هدف از این کار، افزایش ترافیک سایت، خرید محصول، خواندن مقاله‌‌‌‌‌های جدید، مشاهده محصولات جدید، استفاده از کد تخفیف و غیره باشد. هرروزه ایمیل‌‌‌‌‌های تبلیغاتی زیادی برای مشترکین ارسال ‌‌‌‌می‌شود. اکثر این ایمیل‌‌‌‌‌ها خودکار هستند، و خوانده نمی‌شوند. اما چه چیزی باعث ‌‌‌‌می‌شود که یک ایمیل تبلیغاتی خوانده شود؟ مخاطب را جذب کند؟ و از همه مهم‌تر، مخاطب را ترغیب کند که همچنان مشترک سرویس ایمیلی باشد، و عضویتش را لغو نکند. در این مقاله سعی می‌کنیم با ارائه ایمیل های تبلیغاتی شرکت نایک و تحلیل آنها، از راز و رمز موفقیت آنها آگاه شویم.

 

نمونه های ایمیل مارکتینگ نایک

نایک (Nike) با تلفظ صحیح نایکی، یکی از برندهای ورزشی محبوب در سراسر جهان است. بنابراین برای تبلیغ محصولات خود از استراتژی های بازاریابی متنوعی استفاده می‌کند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی ایمیل‌های ارسالی این کمپانی بپردازیم.

 

ایمیل ثبت نام در سایت

ارزشی که نایک به ایمیل ثبت نام اختصاص می دهد، کاملا ساده و مستقیم است: اگر در سایت ثبت نام کنید، از آخرین خبرها و تخفیف های ما با خبر می شوید. در هنگام ثبت نام، ایمیل، کد محل، جنسیت، و تاریخ تولد از شما گرفته می شود. نایک با دریافت این اطلاعات، ایمیل های شخصی برای کاربران خود می‌فرستد، کد تخفیف تولد ارسال می‌کند و با دانستن جنسیت مخاطبان، ایمیل های معرفی محصولات را تنظیم می کند. 

به علاوه، نایک تضمین می‌کند که اطلاعات شما با شخص و سازمان دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. ذکر این نکته مزیت رقابتی نایک است. زیرا اکثر مصرف‌کنندگان برای حفظ حریم شخصی خود، در سایت ها ثبت نام نمی‌کنند. 

ایمیل ثبت نام در سایت نایک

ایمیل خوش‌آمدگویی

بعد از ثبت نام در سایت، یک ایمیل خوش آمدگویی به صورت خودکار ارسال می‌شود. عنوان این ایمیل “You are In” به مخاطب این احساس را می‌دهد که بخشی از یک رویداد منحصر به فرد است. اما پیام ایمیل جذابیت کمتری نسبت به عنوان دارد. آنها شروع خوبی دارند، اما با درخواست مجدد ثبت نام در سایت، کاربر را خسته می‌کنند. زیرا کاربر در سایت ثبت نام کرده است و حالا منتظر چیز جدیدی است.

ایمیل خوش آمد گویی در نایک

ایمیل دعوت به خرید محصولات جدید 

این نمونه یکی از ایمیل‌‌‌‌‌های فصلی نایک برای تابستان است. طراحی ساده و مینیمالیستی دارد و دقیقا به نکته اصلی اشاره ‌‌‌‌‌می‌کند. کال تو اکشن این ایمیل بر خرید لباس‌‌‌‌‌های تابستانی مردان تمرکز کرده است، اما زمانی که بر دکمه خرید کلیک می‌کنید، محصولات دیگری نیز ظاهر می‌شوند. این ایمیل از عکس‌‌‌‌‌های شارپ و طرح محصول خلاقی استفاده کرده است. به علاوه، متنی که در ایمیل نوشته شده، کوتاه و ترغیب کننده است. 

ایمیل دعوت به خرید محصولات جدید نایک

ایمیل مناسبت های خاص

نایک در مناسبت‌های خاص همواره با تولید محتوای متفاوت و ویژه، از بقیه برندها جلو می‌زند. این موضوع در مورد ایمیل مارکتینگ نایک نیز صدق می‌کند. برای مثال در کمپینی که نایک به مناسبت روز پدر راه‌اندازی کرده بود، از کاربر دعوت شد که کارت‌های هدیه نایک را مشاهده کرده و از بین آنها انتخاب کند. همین جمله ایمیل به اندازه کافی ترغیب کننده است "کارت هدیه، تنها هدیه ای است که همیشه اندازه است" 

ایمیل مناسبت های خاص در نایک

ایمیل تبریک تولد

ایمیل تبریک تولد نایک ساده است و جذابیت لازم را ندارد. در واقع، تصویر به کار رفته در این ایمیل می‌توانست بهتر باشد. به علاوه، معمولا نایک در ایمیل‌هایش از تصاویر متحرک گیف استفاده می‌کند. استفاده از تصویر متحرک در ایمیل تبریک تولد، جذابیت آن را بیشتر می‌کند. در متن ایمیل، کد تخفیف مخصوص کاربر آورده شده است. نایک می توانست با آسان تر کردن این مرحله، کاربر را وادار به خرید کند. برای مثال، کاربر به صفحه خرید محصول هدایت شود، و با انتخاب محصول، کد تخفیف از قبل اعمال شده باشد.

 

ایمیل تبریک تولد نایک

بیشتر بخوانید : ایمیل مارکتینگ چیست؟

نتیجه‌گیری

همانطور که در ایمیل‌های بالا مشاهده کردید، یک متن ایمیل مارکتینگ موفق باید جذاب باشد و در بین ایمیل‌های دیگر، توجه مخاطب را جلب کند. ویژگی مشترک تمام ایمیل‌های بالا، سادگی و اختصار است. کاربران ایمیل‌های طولانی را نمی‌خوانند. سعی کنید در متن ایمیل‌های تبلیغاتی از طرح‌های گرافیکی خلاق استفاده کنید. این طرح‌ها باید ریسپانسیو باشند. یعنی در دستگاه های مختلف، لب تاپ، تبلت، و گوشی هوشمند به خوبی مشاهده شود. بهتر است در ایمیل‌تان از کلمات خانم و آقای....... استفاده نکنید، کاربران معمولا این ایمیل‌ها را نمی‌خوانند و کلیک نمی‌کنند. به جای آن سعی کنید، نام خود فرد را به کار ببرید. تمام تلاش‌های شما باید در راستای جذب و حفظ مخاطب باشد، برای این کار می‌توانید از نکته‌ها و ویژگی‌های ایمیل برندهای معروف در کار خود استفاده کنید. برای یادگیری بهتر مفاهیم ایمیل مارکتینگ می توانید آموزش دوره ایمیل مارکتینگ را دنبال کنید.

نویسنده : بهاره صفوی

بهاره صفوی هستم. کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی دارم. سعی می‌کنم همیشه در حال یاد گرفتن مهارت‌های جدید باشم. در همین مسیر یادگیری، ترجمه و تولید محتوا یاد گرفتم و در حال حاضر، ترجمه می‌کنم، می‌نویسم و در حوزه شبکه‌های اجتماعی مشغول کار و یادگیری هستم.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۵ مهر ۱۴۰۰
این همه توضیح دادید، کاش چند نمونه از متون انگلیسی ایمیل های نایکی هم نشان میدادید
۲۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. برای مقالات بعدی حتما پیشنهاد شما را در نظر می‌گیریم. موفق باشید.