ذخیره لایو اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آنده باشد که بخواهید لایو اینستاگرام خود یا دیگران را ذخیره کنید. راه های زیادی برای ذخیره لایو اینستاگرام وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین روش های این کار می پردازیم.
 ۱۳۹۸/۸/۶ | ۱۵:۱۹  زمان مطالعه 2 دقیقه
ذخیره لایو اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آنده باشد که بخواهید لایو اینستاگرام خود یا دیگران را ذخیره کنید. راه های زیادی برای ذخیره لایو اینستاگرام وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین روش های این کار می پردازیم. 

موضوع پخش محتوا در دنیای آنلاین مفهوم تازه‎ای نیست. بسیاری از صنایع فعال در حوزه‎های گوناگون مدت‎ها است که از این قابلیت به نفع خود بهره می‎جویند. به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی و مهم‎تر از آن، پخش زنده به شما کمک می‎کند تا با جامعه خود با روشی جدید ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب، شما یا برندتان به مراتب واقعی‎تر، ملموس‎تر و قابل دسترس‎تر به نظر خواهید آمد.

  بهره جستن از امکان ایجاد ویدیوهای لایو با محتوای معنی‌دار در شبکه‎های اجتماعی و به ویژه در رسانه پر مخاطبی مانند اینستاگرام دارای مزایای بسیار زیادی است. از آن جمله می‎توان به جذب مخاطبان بیش‎تر، ایجاد فضای آموزش، ایجاد محتوای غنی و ملموس و بسیاری دیگر اشاره کرد. 

جذب مخاطب جدید از جمله ملزومات رونق و ادامه هر کسب و کاری است. چرا که هر یک از مخاطبان به خودی خود یک مشتری بالقوه به شمار می‎آیند. بنابراین، افزایش شمار آن‎ها موجب خواهد شد که تعداد مشتریان احتمالی و بالقوه افزایش یابد. این امر در نهایت به درآمدزایی بیش‎تر منجر خواهد شد.

بنابراین، همان طور که مشاهده می‎کنید، در حال حاضر، حضور در رسانه‎های اجتماعی، پخش محتوای ویدیویی و به ویژه، پخش زنده از مهم‎ترین ابزارهای برقراری ارتباط با مخاطبان به شمار می‎رود.

نحوه ذخیره لایو اینستاگرام خودمان

مدتی می‌شود که اینستاگرام امکان پخش زنده ویدیویی را در اختیار کاربران خود قرار داد. با این حال، کاربران تا کنون اجازه ذخیره سازی این ویدیوها را نداشته‎اند. اما جالب است بدانید که این اپلیکیشن به تازگی به روز رسانی شده و در نهایت، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا در صورت تمایل بتوانید ویدیوهای زنده را دانلود و ذخیره کنید. برای انجام این کار کافی است که آخرین نسخه سیستم عامل iOS یا Android را بسته به نوع گوشی خود دانلود کنید و از تازه‎ترین تغییرات اینستاگرام بهره مند شوید.

همان طور که می‎دانید، ویدیوهای لایو اینستاگرام برای مدت طولانی در اپلیکیشن شما باقی نخواهند ماند. بنابراین، ذخیره سازی آن‎ها به شما کمک می‎کند تا بتوانید در زمان دلخواه و در صورت تمایل به لایو اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید و با حس و حال پخش زنده این ویدیوها آشنایی یابید.

برای ذخیره لایو اینستاگرام خودمان کافی است که پس از به پایان رسیدن پخش زنده، کلید ذخیره را فشار دهیم. کلید ذخیره در گوشه بالایی سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. بعد از پایان روند ذخیره سازی لازم است که کلید «انجام شد» (Done) را بفشارید. به این ترتیب، ویدیوی زنده شما در فهرست تصاویر (Camera Roll) گوشی همراه شما ذخیره و قابل دستیابی خواهد بود.

ذخیره لایو اینستاگرام - جت

لازم است توجه داشته باشید که تکمیل فرآیند ذخیره سازی به چند دقیقه زمان نیازمند است. این امر، به ویژه درباره ویدیوهای طولانی مشهودتر است. به علاوه، بهتر است بدانید که در حال حاضر، امکان ذخیره سازی اظهار نظرها، لایک‎ها یا سایر تعاملات انجام شده در لایو اینستاگرام شما در دسترس نیست. بنابراین، شما تنها قادر خواهید بود که لایو اینستاگرام خود را بدون در نظر گرفتن تعاملات یاد شده ذخیره سازید. 

در نهایت، بهتر است توجه داشته باشید که درست پس از پایان تصویر برداری لایو اینستاگرام قادر به ذخیره ویدیوهای خود خواهید بود. نکته جالب توجه دیگر این است که پس از تکمیل فرآیند ذخیره لایو اینستاگرام، ویدیوهای زنده شما از روی اپلیکیشن ناپدید خواهند شد!

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

ذخیره لایو اینستاگرام دیگران

 واقعیت این است که با توجه به امکان پخش زنده ویدیویی در رسانه‎های اجتماعی، برخی افراد از همیشه به ما نزدیک‎تر شده‎اند. لایو اینستاگرام، به کاربران این امکان را می‎دهد تا با افراد مورد علاقه خود ارتباطی مستقیم برقرار کنند. در طول پخش زنده، بینندگان این فرصت را دارند که پرسش‎های خود را بدون واسطه مطرح کنند و نظرات خود را به اشتراک گذارند. 

حالا، این پرسش مطرح می‎شود که آیا در حال حاضر، امکان ذخیره لایو اینستاگرام دیگران نیز وجود دارد؟ پاسخ این است که نسخه به‌روزرسانی شده اینستاگرام گزینه‎های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است. با این حال، لازم است توجه داشته باشید که در حال حاضر، امکان ذخیره لایو اینستاگرام دیگران در دسترس نیست. منظور این است که ویدیوهای زنده تنها می‎توانند به صورت رسمی و توسط خود فرد ارائه دهنده ذخیره شوند. البته، ممکن است در نسخه‎های به روز رسانی شده بعدی این امکان نیز به سایر قابلیت‎ها افزوده شود.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام در اندروید

در ادامه به معرفی تعدادی از اپلیکیشن‎های محبوب دانلود ویدیو و تصاویر اینستاگرام خواهیم پرداخت. این برنامه‎ها برای استفاده در سیستم عامل اندروید طراحی شده‎اند.

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام در اندروید - جت

  1. Fast Save For Insta
  2. Inst Download
  3. Quick Save
  4. Story Saver for Instagram 
  5. Story Save For Instagram
  6. Instasave.xyz
  7. Download Gram
  8. 10insta

 

بیشتر بخوانید: برعکس نوشتن در فتوشاپ

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام در آیفون

ذخیره سازی ویدیوهای اینستاگرام در آیفون با استفاده از اپلیکیشن‎های مختلفی امکان پذیر است. در ادامه به معرفی چند نمونه از این برنامه‎های کاربردی می‎پردازیم:

برنامه ذخیره لایو اینستاگرام در آیفون - جت

  1. Repost for Instagram
  2. InstaSave
  3. InstaSaver
  4. Insta Download
  5. InstaTools

 

بیشتر بخوانید : چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

جمع بندی

با توجه به آن چه گفته شد، ممکن است نحوه برخورد اینستاگرام با موضوع دانلود و ذخیره سازی لایو اینستاگرام سایر کاربران عجیب به نظر برسد. با این حال، لازم است به خاطر داشته باشید که این امر به دلیل حفظ حریم خصوصی و قوانین مربوط به حق نشر انجام می‎پذیرد. قوانین اینستاگرام ایجاب می‎کنند که برای دانلود، ذخیره سازی و باز نشر ویدیوهای افراد از آن‎ها کسب اجازه کنید.

بهتر است فراموش نکنید که این قوانین در مورد خود شما هم صدق می‎کنند. یعنی، در ازای رعایت حریم خصوصی دیگران، هیچ فرد دیگری هم اجازه نخواهد داشت که ویدیوهای شما را ذخیره و باز نشر کند. اطمینان داشته باشید که زندگی در فضایی امن و قانونمند به مراتب مطلوب‎تر از محیطی است که همه افراد در آن اجازه انجام هر کاری را داشته باشند. بنابراین، بهتر است که به قوانین احترام بگذاریم و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.همچنین پیشنهاد می کنم مقاله راه های افزایش فالوور اینستاگرام را مطالعه کنید ؛ مطالب جالبی را خواهید یافت.

نویسنده : حامی غفاری

حامی غفاری هستم؛ مدیر محتوای وب 24. عاشق مطالعه و تولید محتوا در حوزه‌های تکنولوژی، خودرو، دیجیتال مارکتینگ و ورزش. همیشه از آگاهی دادن و ارائه محتوای کاربردی به دیگران لذت می‌برم.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید