دیلیت اکانت اینستاگرام: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

اینستاگرام از جمله محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی است که برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو استفاده می‌شود. اما شاید به هر دلیلی بخواهید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. ما در اینجا به شما نحوه حذف اکانت اینستاگرام را توضیح می دهیم.
 ۱۳۹۸/۷/۹ | ۱۶:۳۰  زمان مطالعه 3 دقیقه امتیاز:
دیلیت اکانت اینستاگرام: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

شاید شما هم بخواهید اکانت اینستاگرام خود را دیلیت نموده و به هر دلیلی به این نتیجه رسیده باشید که اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. آیا می دانید نحوه حذف اکانت اینستاگرام چگونه است؟ خوشبختانه حذف کردن اکانت در اینستاگرام بسیار ساده بوده و تنها چند گام با آن فاصله دارید.

شما می‌توانید اکانت خود را به صورت موقت یا دائم حذف کنید. در هر دو صورت، کلیه عکس‌ها، فیلم‌ها و دیگر اطلاعات شما از دسترس عموم خارج شده و هیچ تاریخچه‌ای از آن باقی نخواهد ماند.

 

حذف اکانت اینستاگرام با شماره تلفن

توجه داشته باشید که با حذف اکانت، پروفایل، عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات، لایک‌ها و تمامی دنبال‌کنندگان شما برای همیشه حذف می‌شوند. اگر می‌خواهید مدت کوتاهی از این فضا دور باشید، می‌توانید به جای حذف اکانت، اکانت خود را موقتا غیرفعال کنید.

پس از حذف اکانت، نمی‌توانید دوباره با همان نام کاربری وارد شوید یا آن نام کاربری را به حساب دیگری اضافه کنید. اینستاگرام نمی‌تواند حساب‌های حذف شده را دوباره فعال کند. حتی در آینده نیز نمی‌توانید از طریق ایمیلی که برای ایجاد این اکانت استفاده کرده بودید، هیچ اکانت دیگری ثبت کنید.

می‌توانید قبل از حذف اکانت خود، وارد « Edit Profile» شده و ایمیل و شماره تلفن خود را حذف کرده یا تغییر دهید.

برای تغییر ایمیل و شماره موبایل از خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز می‌توانید استفاده کنید. وارد صفحه اینستاگرام خود شوید و روی گزینه « edit profile» کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: بازیابی اکانت اینستاگرام

ویرایش پروفایل اینستاگرام

در قسمت ایمیل و شماره تلفن، این دو گزینه را پاک کرده یا تغییر دهید و سپس روی «done» کلیک کنید.

ویرایش پروفایل اینستاگرام

همچنین اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که پیش از حذف اکانت، تمام عکس‌ها و فیلم‌های خود را دانلود کرده ‌و از آن‌ها برای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار نمی‌توانید سراغ اپلیکیشن اینستاگرام بروید و باید از طریق یک مرورگر وارد سایت «instagram.com»  شده و نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید.

اینستاگرام

سپس در گوشه راست بالا روی آیکن ورود به پروفایل کلیک کرده و سپس روی آیکن تنظیمات بزنید.

نحوه گرفتن بکاپ از اینستاگرام

در پنجره بازشده روی Privacy and Security بزنید.

نحوه گرفتن بکاپ از اینستاگرام

پنجره جدیدی باز می‌شود که در انتهای آن باید روی Request Data کلیک کنید. معمولا گفته می‌شود که ظرف 48 ساعت آینده اطلاعات موردنظر برای‌تان ایمیل می‌شود، ولی بعد چند دقیقه برای ما ارسال شد.

نحوه گرفتن بکاپ از اینستاگرام

در مرحله بعد باید ایمیل خود را وارد کنید. سپس پسورد خود را وارد کرده و روی Request Download کلیک کنید. در نهایت ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که باید روی Download Data بزنید.

نحوه گرفتن بکاپ از اینستاگرام

پس از طی این مراحل، می‌توانید با خیال راحت اکانت خود را با طی کردن مراحل زیر برای همیشه حذف کنید. 

وارد صفحه « the Delete Your Account » شوید. باید صفحه را از روی مرورگر دسکتاپ یا موبایل باز کنید و با نام کاربری و پسورد خود وارد صفحه شوید. حذف اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن آن ممکن نیست.

از منوی کشویی کناری  گزینه «Why are you deleting your account?» را انتخاب کرده و پسورد خود را دوباره وارد کنید. گزینه حذف دائمی اکانت تنها پس از انتخاب دلیل از این منو فعال می‌شود.

حذف اکانت اینستاگرام

گزینه «Permanently delete my account» را انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید اکانت دیگری را حذف کنید، روی نام کاربری در سمت راست بالای صفحه «Delete Your Account page» کلیک کرده و گزینه «Log Out» را انتخاب کنید. وارد اکانت شوید که می‌خواهید آن را حذف کنید و دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید.

 

دیلیت اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد

به طور کلی روشی برای حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد وجود ندارد و باید در ابتدا رمزعبور خود را بازیابی کنید و سپس به حذف اکانت اینستاگرام بپردازید.

برای این کار کافی است هنگام ورود به اینستاگرام از طریق اپلیکیشن یا سایت این شبکه اجتماعی بعد از وارد کردن نام کاربری روی گزینه فراموش کردن پسورد (Forgotten Password) کلیک کنید. برای بازیابی رمزعبور سه راه پیش روی شما قرار می‌گیرد.
شما می‌توانید انتخاب کنید که پسورد خود را از طریق ایمیل، پیامک به شماره موبایل یا از طریق فیسبوک بازیابی کنید.

فراموشی رمز اینستاگرام

بعد از پیدا کردن رمزعبور می‌توانید وارد اینستاگرام شود و سپس طبق روش‌های گفته شده در این متن اکانت خود را به صورت موقت یا دائمی حذف کنید.

 

دیلیت اکانت اینستاگرام فارسی 

حذف اکانت‌هایی که به صورت فارسی در اینستاگرام ساخته می‌شوند، دقیقا مشابه اکانت‌های انگلیسی بوده و مراحل آن هیچ تفاوتی ندارد. چون مراحل از طریق سایت اینستاگرام طی می‌شود، حتی برای گوشی‌های اندروید و آیفون نیز اقدامات یکسان بوده و فرقی نمی‌کند. 

دقت داشته باشید که اکانت اینستاگرام از طریق شماره تلفن قابل حذف نیست. شماره‌ای که شما در اینستاگرام خود وارد می‌کنید، تنها برای تغییر پسورد کاربرد دارد و اگر پسورد خود را فراموش کرده باشید، از طریق شماره تلفن و یا ایمیلی که در تنظیمات وارد کردید، می‌توانید آن را بازیابی کنید.

 

حذف موقت اکانت اینستاگرام

اگر حساب خود را به طور موقت غیرفعال کنید ، مشخصات ، عکس ها ، نظرات و لایک های شما  از دید دیگران پنهان می شوند و تا زمانی که با ورود به سیستم دوباره فعال نشوید، امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. برای غیرفعال کردن موقت حساب خود: 

از یک مرورگر موبایل یا کامپیوتر به instagram.com وارد شوید. نمی توانید اکانت خود را به طور موقت از درون برنامه اینستاگرام غیرفعال کنید.  از قسمت «log in »  برای ورود به برنامه استفاده کنید.

برای ورود باید از نام کاربری خود استفاده کنید. در صورتی که پسورد خود را فراموش کرده‌اید، از طریق ایمیل یا شماره تلفنی که در ابتدا وارد کردید، می‌توانید رمزعبورتان را بازیابی کنید. اگر به آن ایمیل یا شماره تلفن دسترسی ندارید، نگران نباشید. در بالا شیوه پاک کردن اکانت بدون داشتن پسورد را نیز توضیح داده ایم.

در بالا سمت راست ضربه بزنید یا کلیک کنید و سپس «Edit Profile» را انتخاب کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

به پایین بروید ، سپس گزینه «Temporarily disable my account» را در پایین سمت راست انتخاب کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

از منوی کشویی کنار گزینه «Why are you disabling your account?» را انتخاب کرده و رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. گزینه غیرفعال کردن اکانت شما تنها پس از انتخاب دلیل از منو ظاهر می شود.

روی «Temporarily Disable Account.» کلیک کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

اینستاگرام از شما می‌پرسد که آیا از پاک کردن اکانت خود اطمینان دارید؟ با کلیک کردن روی «ok» اکانت شما موقتا غیر فعال می‌شود.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

نتیجه گیری: دلیت اکانت اینستاگرام

شما از دو روش می توانید اکانت خود را حذف نمایید، روشی که ما پیشنهاد می دهیم غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام است زیر با این روش اگر به هر دلیلی پشیمان شوید این امکان را خواهید داشت که مجددا اکانت خود را فعال نمایید. اما اگر اکانت خود را به طور کامل حذف نمایید دیگر امکان بازگشت محتوای خود را ندارید. بنابراین قبل از اینکه اکانت خود را حذف کنید، حتما از اطلاعات خود همانطور که در این مقاله توضیح دادیم پشتیبان تهیه کنید. با این کار در آینده می توانید محتوای خود را داشته باشید و به مشکل برنخورید.پیشنهاد می کنم کتاب رازهای پولسازی اینستاگرام را مطالعه کنید.

امیدواریم که محتوای این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و اگر به مشکلی برخوردید از طریق بخش نظرات این مقاله آن را مطرح نمایید.

نویسنده : ملیکا شایسته

ملیکا شایسته هستم از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدم و تحصیلاتم را در رشته آی‌تی در دانشگاه بین‌المللی اپتک ادامه دادم. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس در موسسه فرهنگی هنری انتظار یار در بخش تولید محتواهای آموزشی شروع به فعالیت کردم. تا کنون چهار کتاب در زمینه‌های مختلف ترجمه کردم که دو کتاب چاپ شده و دو کتاب دیگر مراحل انتشار را طی می کنند.

  نظرات کاربران (1 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید
پاسخ دهید
۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام، ممنون از اطلاعات مفیدی که دادید. مشکل حذف اکانت من خیلی راحت حل شد.