راه های افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالوور اینستاگرام یکی از دغدغه‌های افرادی است که از طریق اینستاگرام برای خود کسب و کاری راه انداخته‌اند. چرا که دارایی هر کسب و کاری در اینجا روی فالوئرهای پیج، می‌چرخد. درنتیجه هرچه دارایی بیشتر، کسب درآمد بیشتر!
 ۱۳۹۸/۶/۳ | ۱۳:۴۲  زمان مطالعه 4 دقیقه
راه های افزایش فالوور اینستاگرام

پیج بلاگرها و سلبریتی‌های اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین صفحاتی است که احتمالا شما هم  دنبال می‌کنید. شاید برایتان سوال است که چگونه توانسته‌اند با پست‌های‌شان، کسب درآمد کنند و شناخته بشوند. برای شروع بیایید کمی قبل‌تر برگردیم.

زمانی که اینستاگرام به دلیل راحتی در استفاده و کاربرپسند بودن توانست جای خود را در دل کاربران اینترنتی باز کند، کم‌کم روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام هم بوجود آمد. در ادامه با راه های افزایش فالوور اینستاگرام آشنا می شوید.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام به صورت رایگان

افزایش فالوئر اینستاگرام یکی از دغدغه‌های افرادی است که از طریق اینستاگرام برای خود کسب و کاری راه انداخته‌اند. چرا که دارایی هر کسب و کاری در اینجا روی فالوئرهای پیج، می‌چرخد. درنتیجه هرچه دارایی بیشتر، کسب درآمد بیشتر!

راه های افزایش فالوئر اینستاگرام به صورت رایگان

اما راه افزایش فالوئر در اینستاگرام چیست؟ اگر به دنبال راه یک شبه هستید، یا می‌خواهید با کمترین فعالیت، نتیجه بگیرید، هم اکنون این صفحه را ببندید. اما اگر به دنبال راه موثر برای پیج کاری یا شخصی خودتان هستید، این مقاله را از دست ندهید. 

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام 

پروفایل شما، ویترین مغازه شماست

اولین چیزی که از یک مغازه جذب‌تان می‌کند، ویترین آن است. در اینستاگرام نیز چیزی که باعث می‌شود، قبل از دیدن پست‌ها، آن را فالو کنید، بیوهای جذاب یا عکس‌ پروفایل است. در بیو، خود یا کسب و کارتان را به طور مختصر و مفید توضیح دهید. البته قبل از آن مطمئن شوید که پیج شما در حالت عمومی باشد سپس آن را به حالت بیزینس پیج درآورید.

 پس از آن پست‌های شما است که به مخاطب القا می‌کند شما را فالو کند یا صفحه‌تان را برای همیشه ببندد.  اگر بتوانید برای تمام پست‌هایی که می‌گذارید یک تم خاص انتخاب کنید، جذابیت صفحه‌ی شما بالا می‌رود. به طوری که وقتی کاربر در یک صفحه تمام پست‌های شما را می‌بیند، تم مخصوص پست‌های شما، او را جذب کند. مثلا پیج شیک آرت یا ژوان، را که نگاه می‌کنید، تمام پست‌ها در یک قالب و تم گذاشته شده و بر روی قالب متن یا جمله نوشته‌‌اند.

پروفایل جذاب در اینستاگرام

 

عکس جذاب، کپشن جذاب، پست جذاب

عکس گرفتن یک هنر است، اما انتخاب یک عکس که با توجه به سلیقه‌ی مخاطب شما باشد و از طرفی کارتان را به نمایش بگذارد، مهم‌تر است. در جایی که کاربرِ کم حوصله، در حال بالا و پایین کردن صفحه‌ی اینستاگرام خود است، پست شما باید انقدر جذابیت داشته باشد، که روی آن مکث کرده، وقت بگذارد و درنهایت شما را دنبال کند. 

تکنیک‌های عکاسی را یاد بگیرید. جالب است بدانید طبق آمار عکس‌هایی که در آن رنگ آبی وجود دارد، بیشتر لایک می‌خورند. یا عکس‌های روشن‌تر محبوب‌تر از عکس‌های تیره هستند. برنامه‌های زیادی برای ادیت عکس و فیلم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را روی گوشی‌تان نصب کنید و قبل از پست، ابتدا آن را ویرایش کنید.

عکس جذاب، کپشن جذاب، پست جذاب

پیشنهاد می‌کنیم سری به پیج ایستاگرام بیسکوییت گرجی بزنید. در این صفحه، پست‌ها همه در قالب یک روایت یا داستان با تصویر جذاب و کارتونی منتشر شده است. مجله هنری ژوان که حدود دو ملیون نفر فالوئر دارد، توانسته با پست‌های خلاقانه‌اش، به مخاطبان خود روز به روز اضافه کند. تبلیغات این پیج هم به صورتی است که شما دقیقا با ادمین و داستان‌های بامزه‌ای که برای تبلیغات می‌گذارد، همراه می‌شوید. درنتیجه برایتان آزاردهنده نخواهد بود و حتی روی آن تامل هم خواهید کرد. 

دست از پست‌‌های کلیشه‌ای بردارید. امروز مردم بیشتر از هر چیزی از کلیشه فراری‌ هستند. خلاق و شوخ طبع، مختصر و مفید بنویسد. در جایی که روزی میلیون هزار پست به چشم می‌آید، شما روایت‌گر خلاقیت خود‌تان باشید. مطمئن باشید این‌طوری افراد بیشتری به سمت صفحه شما روانه خواهند شد.

 

#هشتک_معروف_استفاده کنید

یک هشتک یا شعار معروف به خودتان را داشته باشید. لیست هشتک‌های پرطرفدار مرتبط با پیج‌تان داشته باشید و در تمامی پست‌ها آن‌ها را استفاده کنید. به خصوص در حال حاضر که اینستاگرام قابلیت دنبال کردن هشتک موردعلاقه‌ی کاربر را دارد، می‌توانید با استفاده‌ به جا و مناسب از هشتک‌ها پست‌هایتان را عمومی‌تر کنید. البته پست‌تان را در قسمت کپشن هشتگ باران نکنید. اگر تعداد آن‌ها زیاد است می‌توانید در کامنت اول قرار دهید.

هشتگ در اینستاگرام

 

خاکی باشید لطفا!

تا قبل از اینکه پیج‌تان رونق بگیرد، شاید با اولین کامنتی که برای‌تان می‌گذارند، کلی ذوق می‌کنید و بلافاصله جوابش را می‌دهید. از آن دسته افراد نباشید که پس از مدتی نه کامنت می‌خوانند نه دایرکت بررسی می‌کنند و فقط مثل ربات پست می‌گذارند و می‌روند. 
دوباره سر و کله‌شان با یک پست جدید پیدا می‌شود و دوباره غیب‌شان می‌زند. فعال باشید. حتی در کپشن‌هایتان سعی کنید مخاطب را به چالش بکشید، سوال بپرسید، بخواهید از تجربه‌هایشان برایتان بگویند، یا اگر سوالی برایتان کامنت کردند، حتما جوابشان را بدهید. مسابقه بگذارید و برای برنده یک تخفیف یا امتیاز مثبتی قائل شوید. این کنش و واکنش بین شما و کاربران باعث می‌شود پیج‌تان زنده باشد و مردم نیز برای دیدن پست‌های کسی که برای آن‌ها ارزش قائل است، شوق خواهند داشت.

در مقابل با پیج‌هایی که کسب و کارشان شبیه به شماست، در تعامل باشید و تبلیغات و کامنت‌های متقابل بگذارید. 

 

فعال باشید!

کسب و کار اینستاگرامی هم مانند سایر کسب و کارها، به تلاش و پایداری مداوم احتیاج دارد. سعی کنید حداقل روزی سه مطلب مرتبط پست کنید. رفتار مخاطب را بشناسید و در روز و ساعت به خصوصی، پست بگذارید. طبق آمار اینستاگرام، بهترین زمان دوشنبه و پنجشنبه و در ساعت‌هایی به جز 3 تا 4 است. باید آنقدر در ساعت‌های مختلف پست بگذارید تا رفتار مخاطبان‌تان و زمان بازدید آن‌ها را بیشتر بشناسید. 
در نهایت یک راه عمومی‌تر و سریع‌تری وجود دارد که استفاده از ربات‌های اینستاگرامی نامیده می‌شود. خیلی‌ها معتقدند ربات‌ها بعد از مدتی اثرات مضری روی پیج می‌گذارند و خیلی‌ها هم معتقدند چنین چیزی امکان ندارد. حالا به نظر شما؛
ربات افزایش فالوئر مفید یا مضر؟

ربات‌ها با گذاشتن کامنت، فالو، لایک و.. باعث می‌شوند، پیج شما بیشتر به چشم بیاید. درنتیجه کاری را که ممکن است ساعت‌ها با صرف وقت و انرژی‌تان انجام دهید، می‌توانید به ربات‌ها واگذار کنید. اما از آنجایی که اینستاگرام فعالیت‌هایی که به صورت ربات گونه باشد، غیرمجاز می‌شمارد، اگر تنظیمات آن را صحیح انجام ندهید، ممکن است برای پیج شما دردسر ساز شود. 

اما اگر هدفمند و کاملا طبیعی از آن استفاده کنید، نه تنها آسیبی ندارد بلکه می‌تواند باعث شود تا پیج‌تان به چشم جامعه‌ی هدف شما بیاید. جامعه هدفی اعم از زن یا مرد بودن، بزرگ یا کوچک، و حتی صنف کاری‌شان را مشخص کنید. منظور از تنظیمات ربات، سرعت فالو و آنفالو، لایک، کامنت و دایرکت‌ها است که باید به نحوی صحیح تنظیم شود. اگر به صورت غیرواقعی سرعت را بالا ببرید، اینستاگرام متوجه خواهد شد که پشت این قضیه یک کاربر انسانی نبوده و درنتیجه ربات، حکم قصاص پیج‌تان می‌شود.

 

بهترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

از بین روش‌های مختلف افزایش فالوور مانند استفاده از ربات، استفاده از فالوئرهای فیک یا راهنمایی از آژانس‌های تبلیغاتی اینستاگرام کدام بهتر است؟ فالوئرهای فیک که همان از ابتدا با آمار تعداد لایک‌کننده‌های پست‌تان، لو خواهند رفت. آژانس‌های تبیغاتی نیز اگرچه صفحه‌ی شما را تبدیل به یک پیج پربازدید و مشهور خواهند کرد اما استفاده از این گزینه هزینه‌بر است.

بهترین روش افزایش فالوئر در اینستاگرام

استفاده از ربات اینستاگرامی بهترین روش است. همان‌طور که قبل‌تر برایتان گفتم، ربات می‌تواند به صورت خودکار لایک کرده، کامنت گذاشته و افراد مرتبط را فالو یا آنفالو کند یا با توجه به موقعیت جغرافیایی، هشتگ، یا پست‌گذاری خودکار که شما برایش تعیین می‌کنید، باعث رونق پیج‌ و افزایش فالوئرهای‌تان شود.

 

تبلیغات در اینستاگرام

اگر بخواهید برای افزایش فالوور یا شناخته شدن پیج‌تان، از روش تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید به این بخش خواهید رسید. تبلیغات در صفحات بزرگ ایستاگرام که مخاطبان زیادی دارد، به چند دسته تقسیم می‌شود و هر کدام تعرفه‌ مخصوص به خود را دارد. بهترین روش‌ها، روش تبلیغ در صفحات پربازدید با فالوئرهای واقعی است.

تبلیغات در اینستاگرام

 

تعرفه تبلیغات و انواع روش ‌های تبلیغ 

  • تبلیغات اسپانسری: به علت تحریم و قیمت بالای دلار، به صرفه نیست.
  • تبلیغات اینفلوئنسرها: توسط افراد تاثیرگذار و شناخته شده انجام می‌شود که به علت هزینه‌ بالای آن برای برندها مناسب است.
  • تبلیغات به صورت بازدیدی : هزینه‌ی تبلیغات بر اساس بازدید از ویدیوی شما تعیین می‌شود. مثلا به ازای هر 1000 نفر بازدید، 12000 تومان هزینه‌ آن است.
  • تبلیغات ساعتی: عکس، بنر یا ویدئوی شما به مدت 24 ساعت در پیج تبلیغ‌کننده باقی می‌ماند. البته هزینه‌ آن با توجه به ساعت محاسبه می‌شود که با توجه به موضوع پیج و تعداد مخاطبان، متفاوت است.
  • تبلیغات استوری: در این روش بنر شما در استوری تبلیغ‌کننده قرار می‌گیرد و به ازای هر بازدید هزینه‌ آن متغیر است. هزینه تبلیغ در استوری چهره‌های مشهور، برای عکس و ویدیو متفاوت است، مثلا کمِ‌کم برای عکس بین 500 تا 700 هزار تومان و برای ویدیو بین یک تا دو و نیم میلیون تومان ممکن است برایتان آب بخورد. این اعداد و ارقام گاهی به 20 تا 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام بحث گسترده‌ای دارد که پیشنهاد می‌کنم قبل از هزینه کردن، تحقیق جامعی داشته باشید. چرا که ممکن است برای یک پست ساده رقم‌های نجومی بین 10 تا 20 میلیون تومان هم به گوش‌تان بخورد. اینجاست که می‌گویند: اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی در حال تبدیل به یک بازار تجاری است.

 

راه‌های آمدن به اکسپلورر اینستاگرام

اکسپلورر اینستاگرام همان صفحه‌ای است که از سراسر اینستاگرام، پست برایتان نمایش می‌دهد، چه آن‌ها را فالو کرده باشید چه نکرده باشید. جایی که بر اساس فعالیت شما در ایستاگرام و صفحاتی که دیده‌اید و یا پست‌هایی که فالویینگ‌های‌تان، فالو و لایک کرده‌اند، برای شما نمایش داده می‌شود. اینستاگرام در این بخش با شخصی‌سازی، محتوای مخصوص به هر کاربر را به او نشان می‌دهد.

راه های آمدن به اکسپلورر اینستاگرام

  • برای اینکه پیج شما هم به اکسپلورر برسد، باید کاربران‌تان را بشناسید و مطالب مرتبط به آن‌ها پست کنید.
  • از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید (البته در هشتگ‌گذاری زیاده‌روی نکنید).
  • پیج‌های مرتبط و شبیه به پیج‌تان را تگ کنید.
  • اگر استوری می‌گذارید لوکیشن‌‌تان را نیز مشخص کنید تا افرادی که در محدوده‌ی جغرافیایی شما هستند، شانس بیشتری برای دیدن شما داشته باشند.
  • مخاطب‌تان را بشناسید. داشتن پرسونای مخاطب به شما کمک می‌کند تا پست‌هایتان با سلایق فالوئرهای‌تان همخوانی داشته باشد و شانس افزایش فالوئر و رسیدن به صفحه اکسپلورر بالا رود.


 

نویسنده : محدثه مرادی

بهترین نویسنده ها کسایی هستند که توانستند ناگفته ترین حرفها را به کلمه درآورند. آرزوی نویسنده شدن باعث شد تا ساکت تر بشیم و بیشتر دست به قلم ببریم و بشیم عاشق این راه... هنوز راه خیلی هست اما توی همین مسیر، کلی کوچه پس کوچه واسه دیدن و گشتن و رشد کردن وجود داره که حیفه ندیده ازشون رد شد...

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید