همه چیز در مورد خرید تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل چیست و مزیت آن نسبت به راه های دیگر تبلیغات چیست؟ تبلیغات گوگل باعث می شود تا سایت شما در کوتاه مدت بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند و ترافیک سایت شما را بالا می برد. اما چگونه؟!
 ۱۳۹۸/۵/۲۸ | ۱۱:۴۸  زمان مطالعه 6 دقیقه
همه چیز در مورد خرید تبلیغات گوگل

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که عبارتی را در گوگل جست و جو کنید و کنار لینک های اولی که گوگل آورده علامت ad را مشاهده کنید؟! این ad همان Google Adwords است. شاید باورتان نشود ولی همین ad کوچک، مهم ترین منبع درآمد گوگل است! 
با تبلیغات گوگل، وبمسترها می توانند سایت خود را در گوگل بالا بیاورند و بازدید از سایتشان را چندین برابر کنند.

عده ای ممکن است که از روش های قدیمی تبلیغات استفاده کنند و روی آن اصرار داشته باشند ولی ما اینجاییم تا با معرفی روش جدیدی از تبلیغات، راه میانبری را برای رسیدن به پربازدیدترین سایت به شما نشان دهیم. خانم ها و آقایان، این شما واین تبلیغات گوگل! بسیارخب. بگذارید ابتدا کمی درمورد تبلیغات گوگل صحبت کنیم، سپس خودتان قضاوت کنید که کدام روش بهتر است. 

تبلیغات گوگل ادورز

اجازه بدهید با یک مثال ساده شروع کنیم. فرض کنید که من و دوستم، فروشنده ی بلال هستیم. کیفیت بلال من از بلال دوستم بهتر است. دوستم در پارک شلوغی بلال می فروشد و من در یکی از خلوت ترین خیابان های شهر! با وجود اینکه من کیفیت بهتری از بلال را عرضه میکنم، اما فروش دوست من ده برابر درآمد من است. به چه دلیل؟! به دلیل اینکه دسترسی به او راحت تر است و به اصطلاح خودمانی، "بیش تر توی چشم است!" پس متوجه شدیم که "جایگاه" بسیار مهم است. حالا این مثال را تعمیم می دهیم. آن پارک شلوغ و پر بازدید، 5 لینک اول گوگل است و آن خیابان خلوت، صفحه های دیگر گوگل هستند که بازدید کمتری نسبت به صفحه اول دارند..

یک عصر پنجشنبه که دوستم سرش حسابی شلوغ است و من دارم مگس می پرانم(!) و زانوی غم به بغل گرفتم، ناگهان فرشته ی نجات من سر می رسد و اون کسی نیست جز تبلیغات گوگل! به من میگوید که پارک خوبی را می شناسد که حسابی شلوغ است و من می توانم با کار کردن در آن محل، درآمدم را چندین برابر کنم. فقط باید به ازای هر مشتری، مبلغ ناچیزی را به او بپردازم. با یک حساب سر انگشتی متوجه می شوم که همه جوره به نفع من است و با خوشحالی به تبلیغات گوگل می پیوندم و ظرف چند روز درآمدم از دوستم بیش تر می شود. 

گوگل نیز همین کار را میکند. با بالا آوردن یک سایت در نتایج گوگل، بازدید از آن سایت و به تبع فروش آن سایت را افزایش می دهد. عده ای فکر می کنند که گوگل با گرفتن هزینه هنگفتی شما را به لینک اول میاورد ولی اشتباه میکنند. صرفاً نمایش تبلیغ برای شما هیچ هزینه ای ندارد بلکه شما به ازای هر کلیک بازدیدکننده سایتتان هزینه می کنید! پس تمامی هزینه ای که میکنید بهینه و به صرفه است. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید و روی آن کار کنید، این است که کاربر خود را به مشتری تبدیل کنید. یعنی سایتتان باید آنقدر  خوب باشد که اکثر بازدیدکننده ها را قانع کند تا از شما محصولی را خریداری نمایند تا بتواند هزینه ی کلیک اش را جبران کند و برای شما از نظر مالی سود داشته باشد.

 

تبلیغات گوگل

 

بیشتر بخوانید : چگونه برنامه هایی که نصب نمی شوند را نصب کنیم؟ 

مزایای تبلیغ در گوگل

حالا که اطلاعاتمان از تبلیغات گوگل کامل شد، به بررسی این می پردازیم که مزایای تبلیغات گوگل چیست و اینکه چرا یک نفر باید قانع شود تا هزینه تبلیغات خود را در گوگل صرف کند؟!

  • بهینه است. خرید بازید گوگل نسبت به سایر تبلیغات اینترنتی یا سنتی، به صرفه تر است. چطور؟! همانطور که قبلاً اشاره کردم، شما به ازای دیده شدن پول پرداخت نمی کنید، یعنی گوگل برای اینکه شما را به لینک اول بیاورد هیچ پولی دریافت نمی کند بلکه شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می کنید در صورتی که اکثر روش های دیگر تبلیغات، به ازای نمایش تبلیغ شما پول دریافت میکنند.
  • رسیدن به مخاطب در زمان درست! شما می توانید هر زمان که اراده کنید، با تبلیغات ad خود را به مخاطبانتان نشان دهید و اینگونه می توانید در زمان هایی که می دانید بیشترین استقبال از محصولات یا خدمات سایت شما به عمل می آید، با بالا آمدن در گوگل، فروش خود را چند برابر کنید. (مثلاً سایتی که لوازم التحریر می فروشد، نزدیک اول مهر می تواند از این امکان استفاده کند.)
  • از تبلیغات بومی و محلی تا تبلیغات جهانی! گوگل ادز این امکان را به شما می دهد تا تبلیغات خود را برای کاربران یک محله خاص نمایش دهید.مثلاً اگر شما سایت ارائه خدمات دارید و فقط به اهالی تهران سرویس ارائه می دهید، می توانید فقط برای کاربران تهرانی در گوگل تبلیغ کنید.
  • ارائه آمار دقیق در زمان های مشخص روز! گوگل ادز این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند تحلیل درستی از مخاطبان خود داشته باشند. شما با ورود به اکانت خود می توانید تعداد کلیک ها را در هر ساعتی از شبانه روز ببینید. همچنین گوگل ادز نشان می دهد که چند نفر تبلیغ شما را دیده اند و چند درصد از این افراد روی تبلیغ شما کلیک کرده اند.
  • در کوتاه مدت جواب می دهد. یکی از مهم ترین دلایل کاربرانی که در گوگل تبلیغ می کنند این است که نتایج آن نسبت به سایر روش ها زودتر بروز پیدا میکند و می تواند راه حل مناسبی برای کسانی باشد که می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را بگیرند.

مزایای تبلیغات گوگل

سئو یا تبلیغات گوگل؟ مسئله این است!

می دانیم که هم سئو و هم تبلیغات گوگل روی بالا آمدن سایت در نتایج جست و جو کار می کنند. پس فرق سئو با تبلیغات گوگل چیست؟! تنها در نمایش ad در کنار لینک سایت است؟! خب اینجا باید اعتراف کنم که در مقام مقایسه، سئو، کاری حرفه ای تر و اصولی تر و از همه مهم تر، ماندگار تر از تبلیغات گوگل است اما به زمان زیادی احتیاج دارد و برای اینکه سئوکار حرفه ای شوید، باید دوره ببینید. (برای دیدن دوره های سئو جت، روی سئو کلیک کنید.) و برای به نتیجه رسیدن آن باید صبور باشید. 

اما نتیجه تبلیغات گوگل به طور آنی ظاهر می شود. بسته به شرایطی که دارید، بهتر است که بین این دو انتخاب کنید. مثلاً قبل از تعطیلات، سایت هایی که برگزار کننده ی تورهای تفریحی هستند، احتیاج دارند که برای رقابت با سایر سایت های تور، خیلی سریع به صفحه اول گوگل بیایند و مشتری های خود را جذب کنند و وقت زیادی ندارند تا روی سئوی سایتشان کار کنند. پس تبلیغات گوگل راه حل مناسبی برای این سایت است چون به دنبال نتیجه آنی هستند. 

سئو یا تبلیغات گوگل

بیشتر بخوانید: روش ها و مراحل تبلیغات و بازاریابی در فیسبوک

آیا استفاده از گوگل ادوردز در رتبه الکسا تاثیر دارد؟ 

آیا  استفاده از تبلیغات گوگل، می تواند در رتبه الکسا تاثیرگذار باشد؟! اول از همه ببینیم الکسا چیست؟! الکسا یکی از زیر مجموعه های شرکت آمازون است و در سال 1996 شروع به کار کرد. الکسا سایتی است که به بررسی میزان بازدید از سایت ها می پردازد و با توجه به ترافیک سایت ها، آن ها را رتبه بندی می کند. هر چقدر رتبه الکسای سایت شما در این رتبه بندی کمتر باشد، یعنی بازدید از سایت شما و به تبع آن محبوبیت سایت شما بیش تر است. اگر می خواهید از میزان محبوبیت سایت خود با خبر شوید، رتبه الکسای سایتتان، تا حدودی می تواند شما را راهنمایی کند. حالا چرا می گوییم تا حدودی و چرا این رتبه بندی زیاد دقیق نیست؟!

اول از همه باید بدانیم که اطلاعاتی که وبسایت الکسا به عنوان داده جمع آوری می کند، از همه کاربران اینترنت نیست. برای اینکه سایت الکسا بتواند شما را به عنوان کاربر اینترنت، وارد داده های خود بکند و آمار جست و جو های شما را در داده های خود ثبت کند، شما باید toolbar  (نوار ابزار) سایت الکسا را در مرورگر خود داشته باشید. به همین دلیل، چون همه ی کاربران اینترنت نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود ندارند و یا اینکه بسیاری از آن ها با تلفن همراه هوشمند خود وارد سایت ها می شوند، داده های آن از همه ی کاربران اینترنت جمع آوری نمی شود. یعنی یک نفر ممکن است وارد سایت jet.ir شود ولی چون نوار ابزار الکسا را ندارد، سایت الکسا نمی تواند او را به عنوان بازدیدکننده به حساب آورد. با این حال به علت اینکه وبسایت ها اطلاعات بازدیدی و عملکردی خود را فاش نمی کنند، الکسا بهترین منبع برای بررسی عملکرد سایتتان و یا سایت رقیب هایتان است.

حال که با مفهوم رتبه الکسا آشنا شدیم، به بررسی یکی از عوامل تاثیرگذار در آن یعنی تبلیغات گوگل می پردازیم. همانطور که پیش تر گفتیم، معیار رتبه بندی سایت الکسا، ترافیک سایت است، پس چون با تبلیغات گوگل ترافیک سایت شما افزایش می یابد، پس می توان گفت که تبلیغات ادورز میتواند روی رتبه الکسا تاثیرگذار باشد.

رتبه الکسا

 

آیا تبلیغات گوگل روی رتبه سایت تاثیر دارد؟

در یک جمله بگویم که تبلیغات گوگل به هیچ وجه روی رتبه و سئوی سایت شما تاثیر نمی گذارد! مثلا فرض کنید که سایت شما قبل از تبلیغات ادورز در صفحه ی پنجم قرار دارد و با استفاده از تبلیغ گوگل، به مدت 3 ماه به صفحه ی اول می آید. بدیهی است که پس از پایان آن 3 ماه، سایت شما به همان جای اول خود بازمیگردد. برای کار کردن روی سئو سایت باید به عوامل دیگری توجه کرد که خارج از بحث این مقاله است.

 

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

این سوال منطقی ممکن است برای همه پیش بیاید اما باید بگویم که پاسخ قطعی ای نمی توان به آن داد. اما اگر به طور حدودی بخواهید بدانید، معمولاً نرخ هر کلیک بین 1 تا 2 دلار است و نرخ گرانترین کلمه کلیدی (insurance به معنای بیمه) 50 دلار است. در واقع قیمت تبلیغ در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از اینکه به بررسی آن عوامل مختلف بپردازیم، بهتر است که تا حدودی با سیستم قیمت گذاری تبلیغات گوگل آشنا شویم. اول از همه اینکه خود ما بر روی کلمات کلیدی و یا کلیک ها قیمت می گذاریم و حالت مزایده دارد. بدین صورت که هر کس مبلغی را به ازای کلیک بر روی هر کلمه کلیدی پیشنهاد می دهد و با توجه به امتیاز کیفی ای که هر نفر دارد، مطابق شکل زیر، محاسبه ای صورت می گیرد و مبلغ نهایی برای برنده ی این مزایده حساب می شود. 

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است

یک سری عوامل دیگر روی قیمت گذاری تاثیرگذار است. مثلا برای کسب و کارهایی که در بلند مدت سوددهی بالایی دارند -مثل بیمه- در اینترنت فضای رقابتی شدیدی وجود دارد و به همین جهت کلمه کلیدی هایی که به بیمه مربوط است، به دلیل پرطرفدار بودن، بسیار پرهزینه است. 

شاید برای شما جالب باشه که بدانید فروشگاه های بزرگ، سالانه چیزی در حدود 50 میلیون دلار صرف تبلیغات گوگل می کنند.  

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است

 

 

چگونه با دامنه .ir تبلیغات گوگل انجام دهیم؟

یکی از مسائلی که برخی استفاده کنندگان از گوگل ادوردز باید به آن توجه داشته باشند این است که گوگل، تبلیغات را برای وب سایت هایی با دامنه .ir تحریم کرده است. یعنی من که وبسایتی با دامنه ی .ir دارم، نمیتوانم از مزایای گوگل ادوردز استفاده کنم؟! چرا، میتوانم! در صورت محدود کردن یک ایرانی، ذهن خلاق او به دنبال راهی برای رهایی از موانع پیش رو میگردد. پس اگر سایتی با دامنه ی .ir دارید و به دنبال تبلیغات در گوگل ادوردز هستید، با ما همراه باشید تا راهکارهای حل این مسئله را با یکدیگر بررسی کنیم.

  • یکی از این راهکارها، ایجاد صفحه ی فرودی (landing page) روی دامنه دیگر است. روش کلی این کار این است که باید یک صفحه ی فرودی برای سایت خود طراحی کنید و آن را روی یک دامنه ی بین المللی آپلود کنید و تبلیغات خود را در گوگل، با این دامنه انجام دهید. این کار بسیار ساده است ولی توجه داشته باشید که حتماً دامنه جدیدتان را no index کنید تا گوگل فکر نکند که شما در حال کپی برداری هستید و شما را جریمه کند.
  • یک راهکار رایج دیگر این است که دامنه بین المللی را روی سایت خود پارک کنید. یعنی به عنوان مثال اگر کاربر با دامنه jet.ir به صفحه ی شما وارد شود، بدون تغییر آدرس، با ریدایرکت صفحه ی شما را مشاهده کند. البته لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ریدایرکت، گوگل ممکن است اکانت شما را ببندد. 

ریدایرکت  


چگونه از تخفیف های تبلیغات گوگل باخبر شویم؟!

برای با خبر شدن از تخفیف های تبلیغات گوگل، ابتدا وارد اکانت خود در Google Ads شوید. سپس روی partners program کلیک کرده و وارد promotional offers  شوید. بر روی view details  کلیک کنید. اگر تخفیفی یا پیشنهاد ویژه ای موجود باشد، در این قسمت قابل مشاهده است.

 

چکیده مطالب

در این مقاله با روش جدیدی از تبلیغات که همان تبلیغات گوگل است، آشنا شدیم و فهمیدیم با خرید بازدید گوگل، هزینه ها بهینه و به صرفه تر است. تاحدودی هم از نرخ تبلیغات گوگل به ازای هر کلیلک آگاه شدیم. به بررسی تاثیر تبلیغات گوگل بر رتبه الکسا و سئوی سایت پرداختیم و یاد گرفتیم که چگونه برای سایت با دامنه .ir تبلیغات گوگل خریداری کنیم.امیدوارم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد:)

با ما همراه باشید : سایت جت

نویسنده : صبا فضلعلی

سلام من صبا فضلعلی هستم. من به نوشتن خیلی علاقه دارم و به محیط زیست خیلی اهمیت میدم. موضوعات مربوط به فیزیک من رو به وجد می آره و از بچگی عاشق نجوم بودم. فکر کردم که این تابستون رو با نوشتن مقاله برای سایت جت بگذرونم و از این تصمیمم خیلی خوشحالم چون کلی تجربه کسب کردم. امیدوارم که مطالبم براتون مفید باشه :)

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید