رپورتاژ خبری چیست؟ انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ خبری یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی است که در آن خبری درباره یک محصول و یا خدمات یک برن، منتشر می‌شود. همچنین، رپورتاژ خبری می‌تواند به عنوان یک روش تبلیغاتی ارزان قیمت و موثر در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در نظر گرفت شود.با ما در سایت جت همراه باشید.
 ۱۴۰۲/۳/۲۱ | ۱۶:۵۱  زمان مطالعه 3 دقیقه
رپورتاژ خبری چیست؟ انواع رپورتاژ آگهی

دربارهٔ رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چه می‌دانید؟ آیا با انواع رپورتاژ آگهی و مزایای تبلیغاتی آن آشنا هستید؟ اصلاً می‌‌دانید که انتشار یک رپورتاژ آگهی موفق، چه تأثیری بر رتبهٔ سایتتان خواهد گذاشت. در این مقاله ضمن تعریف ماهیت و چیستیِ رپورتاژ آگهی، از مزایای این روش تبلیغاتی مؤثر صحبت خواهیم کرد. لطفا مطالب کوتاه زیر را تا انتها مطالعه کنید.

خرید و انتشار رپورتاژ خبری چه سودی برای سایت یا کسب‌وکارتان دارد؟

در ابتدای امر بهتر است با تعریف رپورتاژ آگهی آشنا شوید تا بتوانیم انواع رپورتاژ آگهی و پس از آن مزایای رپورتاژ خبری را بهتر بیان کنیم. در یک تعریف ساده، رپورتاژ آگهی به محتوایی مفید و ارزشمند گفته می‌شود که در قالب، متن، صدا، تصویر یا ویدیو منتشر شده و پیامی تبلیغاتی را نیز به مخاطب ارائه می‌دهد. به‌عبارتی دیگر، یک رپورتاژ آگهی محتوایی ارزشمند است که نکاتی آموزنده، مطالب کاربردی و اخبار موثق را در برمی‌گیرد و هدف اصلی آن ارائه یک پیام تبلیغاتی به شکلی نامحسوس است. در رپورتاژ آگهی‌ها، اهداف تبلیغاتی مشخص و واضح نیست و تلاش این است که تبلیغات به‌طور غیرمستقیم بیان شود.

مزایای رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

شاید تصورتان این باشد که رپورتاژ آگهی شیوه‌ای جدید برای تبلیغات باشد؛ اما جالب است بدانید که این شیوه‌ٔ تبلیغاتی، سابقه‌ای دیرینه دارد. منتها در سال‌های اخیر با روش‌های جدیدتری همراه شده‌است. رپورتاژ آگهی‌ها در گذشته به‌صورت متن یا تصویر و در قالب مقالات منتشر می‌شدند. بستر انتشار رپورتاژ آگهی در گذشته، روزنامه‌ها، مجلات و نشریات مختلف بودند. پس از مدتی این محتواهای تبلیغاتی، به تلویزیون و رادیو کشیده شده و شکل آن‌ها از قالب متن و تصویر به ویدیو و صدا تغییر کرد. امروزه اینترنت و وب‌سایت‌های مختلف، بزرگ‌ترین بستر انتشار رپورتاژ آگهی به‌شمار می‌روند. براساس آنچه گفته شد، انواع رپورتاژ آگهی از گذشته تا به امروز در سه نوع زیر خلاصه می‌شود:

  1. رپورتاژ آگهی در روزنامه‌ها، مجلات و نشریات؛

  2. رپورتاژ آگهی تصویری؛

  3. رپورتاژ آگهی خبری (وبسایت‌های خبری).

با این‌که شبکه‌های تلویزیونی هنوز هم روشی مؤثر برای معرفی کالا، خدمات، آگاهی از برند و تبلیغات مؤثر برای کسب‌وکارها به‌شمار می‌روند؛ اما امروزه خرید رپورتاژ آگهی بهترین و مؤثرترین روش‌ تبلیغات جهت معرفی برند، فروش محصول محسوب می‌شود و همچنین یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

رپورتاژ یا ریپورتاژ خبری چیست؟

هنگامی که وارد بحث سئو یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌شوید، به کرّات با مفهوم رپورتاژ یا ریپورتاژ خبری سروکار پیدا می‌کنید. رپورتاژ (Reportage) به معنی گزارش است و ریشهٔ فرانسوی دارد. این واژه در معنا و کاربرد امروزی به مقاله یا گزارشی خبری دربارهٔ محصولات و خدمات یک شرکت گفته می‌شود که در سایت‌های دیگر منتشر شده‌است. رپورتاژ یا ریپورتاژ خبری یک نوع تبلیغات پولی است که به‌صورت متن و تصویر، در قالب مقاله و در یک بستر مناسب (روزنامه، مجله و رسانه‌های خبری مختلف) منتشر می‌گردد. ویژگی برجستهٔ این نوع تبلیغات، نسبت‌به سایر تبلیغات سنتی، ایجاد ارتباط قوی با مخاطب و جلب اعتماد اوست. متخصصان بازاریابی با تدوین یک مقالهٔ اصولی و برپایهٔ ارائه اطلاعات مفید، اعتماد مخاطب را جذب کرده و سپس با توجه به هدف رپورتاژ، او را به سمت خرید محصولات یا استفاده از خدمات خاصی سوق می‌دهد.

انواع گوناگونی از رپورتاژ آگهی وجود دارد.

مزایای رپورتاژ خبری

برای معرفی محصولات و خدمات یا برندسازی، روش‌های مختلفی از قبیل تبلیغات بنری، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردها، چاپ مقالات در روزنامه‌ها و انتشار رپورتاژ آگهی در اختیار شما قرار دارد. تنها با اندکی تأمل، متوجه می‌شوید که در کدامین از این روش‌ها، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می‌شود. یا این‌که تبلیغ شما در کدام روش بازخورد بهتری خواهد داشت. رپورتاژ آگهی مزایای زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • رتبه سایتتان را بالا می‌برد

یکی از مهم‌ترین مزایای رپورتاژ آگهی، افزایش اعتبار سایت و بالا بردن رتبهٔ آن نزد گوگل به‌شمار می‌رود. با خرید رپورتاژ آگهی و انتشار آن در رسانه‌ای معتبر، گوگل شما را به‌عنوان یک منبع قابل‌اعتماد اینترنتی شناخته و سپس سایت شما را در لیست اولین نتایج پیشنهادی خود به کاربران قرار می‌دهد. با انتشار رپورتاژ در یک رسانهٔ معتبر، می‌توانید بخشی از اعتبار آن رسانه را به سایت خود منتقل کنید. درواقع لینک‌های فالویی که از سایت‌های پربازدید با اتوریتی بالا دریافت کرده‌اید، رتبهٔ سایت شما را در گوگل ارتقا می‌دهد.

  • تقویت اعتبار برند یا برند منشن

با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید به برند خود اشاره کنید یا درواقع برند منشن را به روشی پایدار و نهفته انجام دهید. معرفی یا اشاره به برند از طریق رپورتاژ آگهی، بدون لینک است؛ اما همین که به نام برند خود، خواه منفی یا مثبت اشاره‌ای داشته باشید، تأثیر‌گذاری مثبتی بر نتایج سئو و همچنین معرفی کسب‌وکار شما در اذهان جامعهٔ هدفتان خواهد داشت.  انواع برند منشن شامل نام بردن از برند در کنار یک کلمهٔ کلیدی پُرجستجو، نام بردن مستقیم از برند با دیکتهٔ فارسی یا انگلیسی، اشاره به نام محصول یا خدمت خاصی، اشاره به آدرس صفحهٔ موردنظر بدون استفاده از لینک است. البته در مورد آخر، زمانی که آدرس صفحه شامل نام برند باشد، برند منشن محسوب می‌شود.

  • تبلیغ شما دائمی است و هرگز حذف نمی‌شود

یکی از ویژگی‌ها و به نوعی مزایای مهم تبلیغات رپورتاژی، دائمی بودن آن است. هرچند که با انتشار مقالات جدید در رسانهٔ موردنظر، مقالهٔ شما یک پله پایین‌تر می‌رود؛ اما با نوشتن یک مقالهٔ اصولی و ساختارمند، رپورتاژ شما از نظر گوگل، همیشه یک متن عالی و مفید برای خواننده خواهد بود. در این صورت شما با حضوری پررنگ در گوگل و داشتن لینک‌های دائمی در چنین متنی، همواره در لیست نتایج باقی می‌مانید.

  • تبلیغات اینترنتی با هزینه پایین

تبلیغات و هزینهٔ تبلیغات دو مفهوم جدانشدنی هستند. اما اگر تبلیغات با هزینهٔ پایین در کنار هم بیایند، حس خوشایند رضایت را در هرکسی ایجاد خواهند کرد. حالا اگر بتوانید تبلیغات مؤثر و ارزان را در گوگل انجام دهید که دیگر نورِ علی نور است. به‌طور کلی هزینهٔ خرید و انتشار رپورتاژ آگهی، نسبت‌به سایر روش‌های موجود بسیار پایین‌تر است و این یکی دیگر از مزایای این روش تبلیغاتی محسوب می‌شود.

با توجه به هزینه مناسب رپورتاژ آگهی در قیاس با سایر تبلیغات، این نوع از تبلیغ همیشه مقرون‌به‌صرفه است.

  • تبلیغات ارزان و مؤثر از طریق بستری همسان

امروزه استفاده از روش تبلیغات همسان، یکی از کارآمدترین روش‌های تبلیغاتی در بستر اینترنت و وب است. این نوع تبلیغات در قالب «به شما توصیه می‌شود» یا «احتمالاً به این موارد نیز علاقه‌مند باشید» و مواردی از این قبیل نشان داده می‌شود. تبلیغات همسان به‌عنوان یک پیشنهاد از طرف ناشر به خوانندگان ارائه شده و به‌عنوان بخشی از محتوای ناشر در نظر گرفته می‌شوند. از این لحاظ مخاطب را تحت فشار تبلیغاتی بودن قرار نمی‌دهند و بازخورد و نتیجهٔ بهتری نسبت‌به سایر محتواهای تبلیغاتی دارند. با ایجاد یک محتوای با ارزش و انتشار آن را در رسانه‌ای با محوریت موضوعی مشابه، می‌توانید از تأثیر چند برابری رپورتاژ خبری خود در افزایش رتبهٔ سایت و بهبود بازاریابی اینترنتی بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی، اطلاعیه‌ای تبلیغاتی جهت معرفی برند، کالا، خدمات و یا کسب‌وکار خاص، به شیوه‌ای غیرمستقیم و در قالب یک محتوای آموزشی و کاربردی است. ساختار رپورتاژ آگهی باید به‌شیوه‌ای حرفه‌ای ساخته و پرداخته شود. به‌گونه‌ای که هم برای کاربر مفید باشد و هم این‌که منتشرکنندگان اصلی را به اهداف تبلیغاتی خود برساند. از مهم‌ترین مزایای رپورتاژ خبری می‌توان به روشی برای بهبود سئو و دریافت بک لینک‌های طبیعی و دائمی، امکان تبلیغاتی پربازده و منجر به فروش، افزایش رتبهٔ سایت، تبلیغات با هزینهٔ پایین، آگاهی از برند و برندسازی، تبلیغات همسو و همسان با بستر تبلیغاتی اشاره کرد.

نویسنده : گروه تبلیغات

محتوای تبلیغاتی

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید