3 تکنیک مرگبار سئو کلاه سیاه

ما در این نوشتار به 3 تکنیک مرگباری که شما را به تله سئو کلاه سیاه می‌اندازد معرفی می‌کنیم. تکنیک‌هایی که نه یک روز که کل سال‌تان را خراب خواهد کرد.
 ۱۴۰۰/۸/۴ | ۰۰:۰۶  زمان مطالعه 3 دقیقه
3 تکنیک مرگبار سئو کلاه سیاه

یک روز صبح از خواب بلند می‌شوید و طبق عادت هر روزه موبایل را برمی‌دارید. گوگل کروم‌ را باز می‌کنید و کلمه کلیدی سئو سایت که بازدید سایت را ترکانده و همان اسم برندتان هم هست، کلیک می‌کنید. در آن دهم ثانیه تا بالا آمدن نتایج فقط به این فکر می‌کنید که خدا کند از دوم به جایگاه اول گوگل رسیده باشم یا خدا نکند از جایگاه یک گوگل به دوم سقوط کرده باشم. خب حالا صفحه اول گوگل روبروی‌تان است، اول نیستید، دوم هم نیستید! اصلا در صفحه اول خبری از سایت شما نیست. در صفحه دوم هم، در صفحه سوم هم. چه خبر است. نکند دچار پنالنی گوگل شده‌ام؟

ما در این نوشتار به 3 تکنیک مرگباری که شما را به تله سئو کلاه سیاه می‌اندازد معرفی می‌کنیم. تکنیک‌هایی که نه یک روز که کل سال‌تان را خراب خواهد کرد.

لینک و کلمه پنهان در سایت را پیدا کنید و در دَم بُکشید

آیا شما هم پنالتی گوگل را تجربه کرده‌اید؟

فکر نکنید این کارها مال دوران حجر بود. همین امروز هم قالب وردپرس حرفه ای می‌توان یافت که اگر با روش استاندارد محتواگذاری و اجرا نشود به‌راحتی به تله سئو کلاه سیاه تبدیل می‌شود. لینک یا کلمه پنهان در سایت همان کلمات کلیدی در تعداد زیاد است که در پشت تصاویر یا در میان کدهای برنامه نویسی سایت پنهان شده تا چهره سایت را موجه نگه دارد و شلوغ به‌نظر نرسد. این کلمات کلیدی برای ربات گوگل گذاشته می‌شوند، اما به‌صورتی که دیده نشود.

این روش از سال‌ها قبل تا همین امروز مورد توجه سئو کلاه سیاه بود، اما با راه‌اندازی الگوریتم های پنگوئن و پاندا گوگل عملا از رده خارج شد. این دو الگوریتم بخش‌های مختلفی برای جریمه سایت های متخلف با اصول گوگل را دارند.

روش‌های پنهان کردن کلمات کلیدی در سایت

روش های پنهان کردن کلمه و لینک در سئو کلاه سیاه می‌تواند بسیار متنوع باشد

می‌توان با 4 روش کلمات کلیدی را در صفحات سایت پنهان کرد. این روش سئو کلاه سیاه است و شما نباید از آن استفاده کنید، اما برای آشنایی‌تان و این‌که اگر آن را در وب‌سایتی دیدید، بدانید که با چه چیزی طرف هستید، به ترتیب پرکاربردترین‌ها برای‌تان می‌گذاریم.
• پنهان کردن کلمات کلیدی بیرون از صفحه نمایش سایت: در این روش کلمات کلیدی برای بیننده در نمایشگر موبایل و دستکتاپ قابل دیدن نیست. این روش برای پنهان کردن کلمات کلیدی با استفاده از کدهای CSS انجام می‌شود.
• پنهان کردن کلمات کلیدی در بکگراند سایت: شاید شما هم به سایت هایی برخورده باشید که وقتی کلید چپ موس را می‌گیرد و روی زمینه آن حرکت می‌کنید ناگهان کلمات کلیدی ظاهر می‌شوند. بله، این هم یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است که قرار است بازدید سایت را بالا ببرد. بیچاره آن کارفرمایی که گرفتار با همه این ترفندها و زحمت‌ها گرفتار پنالتی گوگل می‌شود.
• پنهان کردن کلمات کلیدی در پشت تصویر: این یکی من را یاد فیلم‌ سینمایی پلیسی می‌اندازد که گاوصندوق را پشت تابلو پنهان کرده‌اند. خب یادتان هست که در هیچ فیلم پلیسی دزدها برنده نمی‌شوند. در این‌جا همان داستان قدیمی صادق است.
• سایز متن را صفر کرده‌ام، خیالت راحت: این یکی فوق‌العاده است و آدم را یاد راهکار استفاده از مداد در برابر خودکار فضانوردان روس در برابر سازمان ناسا می‌اندازد. این تکنیک سئو کلاه سیاه هم اما توسط خزنده های گوگل به‌راحتی شناسایی می‌شود و سرنوشت پنالتی گوگل را برای سایت تان رقم می‌زند.

 

کامنت اسپم یا لینک بگیر، لینک بگیر و بازهم لینک بگیر

نمونه ای از تکنیک سئو کلاه سیاه کامنت اسپم در سایت وردپرس

سئوکار کلاه سیاه عاشق کامنت اسپم هستند. کافی‌ست شما یک سایت با هر اسم و نامی بازکنید تا ربات سئو کلاه سیاه موجی از کامنت اسپم را راهی بخش کامنت سایت کند. گوگل می‌گوید هر وبسایت که به وبسایت دیگر لینک فالو داده باشد، اعتبار آن را افزایش می‌دهد. این منطق الگوریتم رنک پیج (Rank page) گوگل است. در واقع سایت دارای لینک اعلام می‌کند که سایت دوم این‌قدر اعتبار دارد که من آن را فالو کنم. لینک دهی در مفهوم اتوریته دامین و اتوریته سایت هم تاثیر زیادی دارد.
بر همین اساس شعار سئو کلاه سیاه این است: «لینک بگیر، لینگ بگیر و بازهم لینگ بگیر». آن‌ها قرار است تا ابد لینک بگیرند. کامنت اسپم برای سایت میزبان به‌شدت مضر است و در قدم اول اعتبار سایت را کاهش می‌دهد. از طرفی بازدید کنندگان شما با دیدن انبوه کامنت‌ اسپم به شما بی‌اعتماد می‌شوند و در نتیجه بازدید سایت شما حسابی کم می‌شود.

کامنت اسپم پنهانکار

این نوع از کامنت اسپم لینک خود را در جایی از متن طولانی کامنت یا مشخصات فردی یا اسم یا نام شرکت پنهان می‌کند تا شما نتوانید با یک نگاه آن را پیدا کنید. کافی‌ست یکی از آن‌ها را تایید کنید تا موج دوم و بزرگ‌تری از کامنت راهی وبسایت شود. پس مواظب باشید و در زمان‌های کوتاه بخش کامنت‌ها را بررسی کنید.

اگر من سئوکار کلاه سیاه باشم چه

اگر این‌طور باشد هم شما ضرر کرده‌اید. با فعال شدن نسل جدید الگوریتم‌ های گوگل استفاده از لینک فالو در محتوای بی ارزش همان جریمه ای را دارد که محتوای خریدنی برای‌تان به بار می‌آورد؛ پنالتی گوگل. سئو کلاه سیاه یک ریسک است، ممکن است گرفتار نشوید، اما اگر شدید دقیقا همان سرنوشتی که در مقدمه برای‌تان گفته شد، خواهید داشت.

راهکارهای مقابله با کامنت اسپم

به‌طور خلاصه و تیتروار 3 راهکار مطمئن برای خلاصی از دست کامنت اسپم را بشناسید:
• افزونه ضد هرزنامه این فرصت را می‌دهد که کامنت اسپم را شناسایی کنید و با گزینه «جفنگ» تا ابد از شر منبعش خلاص شوید.
• نظرات را با تایید و ممیزی فعال کنید. این کار به شما فرصت می‌دهد با تشخیص کامنت اسپم جلوی آن‌ها را بگیرد.
• برخی از افزونه ها وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر لینکی در سایت را نوفالو کنید. این راهکار برای سایت هایی که دچار موج دوم و سوم سراسری کامنت اسپم شده‌اند، توصیه می‌شود.

لینک بخریم یا نخریم؟

بک لینک بخریم یا بک لینک نخریم؟

گوگل سر این موضوع با هیچ کس شوخی ندارد. سایت های معتبر و معروفی بوده‌اند که به‌خاطر ثابت شدن خرید لینک ناگهان از صفحه روزگار گوگل محو شده‌اند. پس با گوگل سر این موضوع شوخی نکنید. رپرتاژ آگهی هم بخشی از همین خرید لینک محسوب می‌شود، اما تفاوت کوچکی دارد. اگر لینک شما در محتوای مرتبط و مناسب قرار داده شده باشد از نظر گوگل منطقی است. اما اگر گوگل بفهمد (از هر طریقی به‌خصوص رسانه‌های معتبر) که شما برای گرفتن این لینک پولی پرداخته‌اید یا لینک شما درمیان یه محتوای نامناسب و بی کیفیت یا بی ربط باشد احتمال زیادی وجود دارد که سایت شما را جریمه کند یا حتی پنالتی گوگل شوید.

بک لینک نوفالو یا بک لینک فالو؛ مسئله این است

در ساختار الگوریتم rank page گوگل دو نوع نشانه‌گذاری برای لینک‌ها در نظر گرفته شده است:
- بک لینک فالو do follow
- بک لینک نوفالو no follow
به‌طور خلاصه نوفالو کاملا بی ضرر است و از آن‌جایی که ارزش و اعتباری را منتقل نمی‌کند، گوگل استفاده از آن را شامل جریمه نمی‌داند. بنرهای تبلیغاتی باید از همین بک لینک استفاده کنند. اما بک لینک فالو ارزش و اعتبار دارد و در استفاده از آن باید احتیاط کرد. از بک لینک فالو باید در لینک های داخلی استفاده کرد و آن هم برای ارزش بخشی به صفحاتی که در سئو شما ارزش اصلی را حمل می‌کند یا به شبکه وبلاگی شما کمک می‌کند.

همین‌طور برای استفاده از اکانت های شبکه اجتماعی برند هم استفاده می‌شود. اما استفاده آن برای سایت‌های دیگر یا رقیب یا برای سایت خودتان در کامنت یا محتوای بی ارزش ابدا توصیه نمی‌شود.


چه کنیم که از شر پنالتی گوگل و جریمه سایت و سئو کلاه سیاه خلاص شویم

چه کنیم تا از شر سئو کلاه سیاه خلاص شویم؟

این یک راهنمای خلاصه و کوتاه از کارهایی است که باید انجام دهید تا شامل جریمه گوگل نشوید:
1. چیزی را که به گوگل نشان می‌دهید باید همان چیزی باشد که به کاربر نشان می‌دهید.
2. هیچ سایتی نمی‌توان برای خرید لینک به شما ضمانت پنالتی نشدن در گوگل را بدهد، گول نخورید.
3. در سئو راه سخت‌تر، شفاف‌تر و مطمئن‌تر را انتخاب کنید، چون هوشمندانه‌ترین مسیر است.
4. برای هر سئوکار حرفه ای شناخت الگوریتم های گوگل و روش کار آن‌ها حیاتی است. در همین وبلاگ می‌توانید مطالب تکنیکی و مهمی در مورد عملکرد آن‌ها پیدا کنید و بخوانید.

در آخر آیا شما هم پنالتی گوگل را تجربه کرده‌اید؟ اگر جواب‌تان مثبت است در کامنت‌ها برای ما بگویید چطور این اتفاق افتاد و چطور آن را پشت سر گذاشتید.

  نظرات کاربران (0 نظر)
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید نظر خود را بنویسید